Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Bierzesz nagrodę i Twoja tura się kończy. Nie badasz Wroga.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Etamin
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 77
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

Czy Błędny Rycerz może wspomagać innych graczy w kolejce którą stracił?
Czy Błędny Rycerz traci turę gdy wróg nie zostanie zabity, po tym jak wspomógł gracza (bo, że nagrody nie dostaje, to jest napisane na karcie)?

"(...) Przenieś się na obszar zajmowany przez Poszukiwacza i dodaj swoją początkową wartość Siły do jego skuteczności ataku. Jeśli wróg zostanie zabity, otrzymujesz 1 Nagrodę za zadanie i tracisz turę"

Czy na jednym obszarze może leżeć więcej łusek smoków (tego samego, bądź różnych kolorów)?

Czy Zabójca po przegranej lub zremisowanej próbie sztyletowania może walczyć normalnie?
Ostatnio zmieniony piątek 17 lut 2012, 20:57 przez Etamin, łącznie zmieniany 3 razy.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Zapodaj text zdolności Rycerza wpierw.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
set-han
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: set-han »

Gracz losuje 2 karty - zdarzenie i przedmiot. W wyniku zdarzenia traci swoją następną turę. Wiem, że gdy traci się turę to zaprzestaje się rozpatrywania kart i pozostawia się je na polu, na którym zostały one wyciągnięte. Jednak zastanowiło nas podczas rozgrywki czy znaczenie ma tu sformułowanie następna tura, które sugerowałoby, że gracz traci dopiero następną a nie tę turę. W rezultacie mógłby wziąć wylosowany przez siebie przedmiot.

Moje pytanie brzmi jak należy się zachować, gdy trzeba stracić swoją następną turę w nawiązaniu do opisanej sytuacji.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Ja bym stracił następną turę. Zresztą jeszcze od starego MiMa tak grałem, że jak się traciło turę, to nie obecną, tylko następną.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

A nie było przypadkiem w instrukcji takiej wzmianki, że w sytuacji, kiedy natrafiłeś na efekt typu "Tracisz turę", a miałeś do rozpatrzenia jeszcze jakąkolwiek kartę, to za straconą uważało się właśnie tę turę (jako że nie możesz już rozpatrzyć kart, mimo że miałeś je w dłoni), a nie następną?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Draugnimir pisze:A nie było przypadkiem w instrukcji takiej wzmianki, że w sytuacji, kiedy natrafiłeś na efekt typu "Tracisz turę", a miałeś do rozpatrzenia jeszcze jakąkolwiek kartę, to za straconą uważało się właśnie tę turę (jako że nie możesz już rozpatrzyć kart, mimo że miałeś je w dłoni), a nie następną?
Było, owszem :). Ale ja i tak tracę dosłownie, następną turę. Łatwiej się jest w tych turach wtedy połapać.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
set-han
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: set-han »

A ja miałem wątpliwości czy jest rozróżnienie na "tracisz turę" i "tracisz następną turę".


Obrazek
Baltar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 66
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Kraków (Korona Władzy)
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: Baltar »

Kod: Zaznacz cały

Plotki o wielkiej fortunie (Zdarzenie):
Rzuć 1 kością i umieść na tej karcie tyle sztuk złota. Za każdym razem, kiedy Poszukiwacz wyrzuci "1" za swój ruch, może zabrać 1 sztukę złota z tej karty. Jeśli nie znajduje się tutaj już żadne złoto, plotki cichną na stosie art odrzuconych.
Przy wszystkich źródełkach (mocy/życia/...), nieznajomych którzy coś ofiarują pierwszemu poszukiwaczowi, od razu można coś zabrać.

A jeśli gracz rzuca za ruch "1"i trafia na obszar "Wylosuj 1 kartę". Tam losuje tam "Plotki o wielkiej fortunie". To czy ten rzut za ruch o wartości "1" już się liczy i można zabrać 1SZ?

Ja uznałem, że nie. Uznałem, że powyższego zdarzenie ma ono początek od chwili wyciągnięcia/rozpatrzenia go. A rzut o wartości "1" był przed tym.

Proszę o potwierdzenie lub odrzucenie tej tezy.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Baltar pisze:A jeśli gracz rzuca za ruch "1"i trafia na obszar "Wylosuj 1 kartę". Tam losuje tam "Plotki o wielkiej fortunie". To czy ten rzut za ruch o wartości "1" już się liczy i można zabrać 1SZ?

Ja uznałem, że nie. Uznałem, że powyższego zdarzenie ma ono początek od chwili wyciągnięcia/rozpatrzenia go. A rzut o wartości "1" był przed tym.
Ja bym się z Tobą zgodził. Kiedy gracz wyrzucił "1" za ruch tej karty jeszcze nie było, więc nie mógł gracz otrzymać 1 sztuki złota.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
set-han
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: set-han »

Rozegraliśmy właśnie partię, krórą zdominował Czarownik, zgarniając pełno przedmiotów i przyjaciół w Górach. W momencie, w którym miał wchodzić do Wewnętrznego Kręgu inny poszukiwacz wykorzystał kartę Nagrody, w której to wiedźma zamienia wybranego poszukiwacza w ropuchę. Czarownik wybronił się znalezionym drobiazgiem, który mówi, że może wymykać się istotom i innym poszukiwaczom do końca tury. Czy miał do tego prawo? W gruncie rzeczy, wiedźma, która zamieniała go w ropuchę nie jest ani istotą ani innym poszukiwaczem. I pytanie kolejne, w jakich sytuacjach można się wymknąć? Czy można wymknąć się, aby nie być celem właśnie rzuconego zaklęcia?

Od razu wytłumaczę, że nie trzeba tutaj przytaczać kart przygód i nagród, bo pytanie związane jest z terminem "wymykania się", a nie z konkretną kartą czy czynnością.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

set-han pisze:poszukiwacz wykorzystał kartę Nagrody, w której to wiedźma zamienia wybranego poszukiwacza w ropuchę. Czarownik wybronił się znalezionym drobiazgiem, który mówi, że może wymykać się istotom i innym poszukiwaczom do końca tury. Czy miał do tego prawo?
Nie. Wymykać się można jedynie podczas jakiekolwiek walki przeciw istotom lub Poszukiwaczom. Istotą, według terminologii Talismana, jest wszystko to, co atakuje Poszukiwacza samemu nie będąc Poszukiwaczem. Czyli Wrogowie oraz przeciwnicy z obszarów czy kart, które nie są Wrogami (np. Miejsce Jaskinia). Wymykać się również można, kiedy Poszukiwacz nie próbuje nas zaatakować, lecz użyć przeciw nam swojej specjalnej zdolności. Tylko wtedy można się wymykać.

Można jedynie rozszerzyć wymykanie się, jako zasada alternatywna, która bodaj była przedstawiona w instrukcji (chociaż pamięć już nie ta, więc mogę się mylić), do kart Przygód, a dokładniej to do Nieznajomych, Miejsc lub czasem do Zdarzeń. Ale to jest zasada alternatywna. Przeciw Zaklęciom nie można się w żaden sposób wymknąć.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
zuroslawski
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
Lokalizacja: brzesko
Płeć:

Post autor: zuroslawski »

Niedawno rozegraliśmy partię TMiM'a i mieliśmy kwestie sporną, otóż:
Zaatakowałem Czarownikiem moją narzeczoną która grała Magiem na moc, jednak ona użył zaklęcia Przyzywanie Feniksa (siła 5). Ja upierałem się, że nie może tego zrobić ponieważ walczymy psychicznie, ona jednak upierała się przy swoim, że może użyć tego zaklęcia przy czym odrazu walkę przegrywa gdyż feniks ma moc równą 0. I teraz nasuwa się pytanie, kto miał rację? Proszę o pomoc


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Ty miałeś rację. Podczas walki psychicznej nie można używać kart, które wpływają na walkę (tę na Siłę). Warto zapamiętać, że w TMiMie są trzy terminy:

- walka (odbywająca się na Siłę)
- walka psychiczna (odbywająca się na Moc)
- jakakolwiek walka (odbywająca się na Siłę lub Moc)

Jeżeli więc na Zaklęciu jest napisane: "Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki.", może ono zostać użyte jedynie, gdy Poszukiwacze walczą na Siłę. Polecam porównać z tekstem Zaklęcia "Przyzwanie sztormowego kruka" ;).

==

Swoją drogą, to trochę "złe" jest mówić, że skoro Feniks ma Moc równą 0, to od razu przegrywa. Walka psychiczna i tak powinna była się odbyć, bo o wyniku walki decyduje także rzut kością, nie tylko atrybut. Aczkolwiek przedstawiona wyżej sytuacja nigdy nie powinna była mieć miejsca.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
zuroslawski
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
Lokalizacja: brzesko
Płeć:

Post autor: zuroslawski »

Dziękuję za odpowiedź:)


zuroslawski
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
Lokalizacja: brzesko
Płeć:

Post autor: zuroslawski »

Mam jeszcze pytanie odnośnie używania broni. Czy posiadając np. złodzieja losu czyli magiczny przedmiot - broń i zwykły miecz to czy w walce dodaję siłę z obydwu broni czy tylko z jednej? Bo ostatnio miałem spór z bratem o to. On posiadał wojownika, a ja już nie pamiętam kogo, ale postać która używa normalnie broni a nie jak wojownik dwóch naraz. On był zdania że może używać dwóch broni naraz wliczając w to magiczne przedmioty które są bronią, natomiast ja tylko jedną. Ja natomiast uważam że wojownik może korzystać z 2 zwykłych broni plus do tego premię za magiczne przedmioty -broń. Proszę o odpowiedź


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Tak trochę zagmatwałeś to pytanie, że ledwo co cokolwiek z niego rozumiem. Niemniej Instrukcja gry przynosi odpowiedź na to pytanie - Poszukiwacz może używać tylko 1 Broni naraz. Nie ma znaczenia czy jest ona magiczna, czy nie. Broń to Broń. Wyjątkiem jest właśnie Wojownik, na którym jest napisane, że może używać 2 Broni naraz. Wychodzi więc, że Twój brat miał jednak rację. Polecam zapoznać się z instrukcją gry raz jeszcze :).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Qxa
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 232
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:57
Lokalizacja: Żywiec
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Qxa »

Czy posiadając np. złodzieja losu czyli magiczny przedmiot - broń i zwykły miecz to czy w walce dodaję siłę z obydwu broni czy tylko z jednej?
Z jendej wybranej przez Ciebie.
On był zdania że może używać dwóch broni naraz wliczając w to magiczne przedmioty które są bronią, natomiast ja tylko jedną.
Może. ty byłeś w błędzie.
Ja natomiast uważam że wojownik może korzystać z 2 zwykłych broni plus do tego premię za magiczne przedmioty -broń.
Pisząc to uważasz dokładnie tak jak twój brat tylko widocznie się nie zrozumieliście. Skoro piszesz że może używać zwykłych broni + dodawać bonus za magiczne, to tak naprawdę znaczy że możesz używać zwykłej i magicznej.

Przynajmniej ja tak wywnioskowałem z tego co piszesz.

Podsumowanie:
Broń to broń. Możesz używać na raz jednej wybranej przed walką. Wyjątek jeśli na kracie jest napisane, że możesz używać dwóch wtedy możesz dwóch. Nie ważne czy są magiczne czy zwykłe.


"Ptaki w jej warkoczach drzemią,
Gdy spękana słońcem ziemia"
zuroslawski
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
Lokalizacja: brzesko
Płeć:

Post autor: zuroslawski »

Faktycznie trochę zagmatwałem to pytanie. Nie zastanowiłem się nad treścią. Chodziło mi o to że posiadając w ekwipunku np. złodzieja losu który dodaje 1 do siły i np. runiczny miecz który dodaje 1 do siły oraz zwykły miecz i topór który również dodaje 1 do siły, to przy walce ja odrębnie patrzyłem na magiczne przedmioty które wszystkie sumowałem plus 1 siły za miecz natomiast przy wojowniku wliczałem jeszcze topór ponieważ wojownik używa 2 broni naraz, mój brat natomiast uważał że broń to broń, nie ważne czy magiczna czy nie i chciał walczyć tylko jedną bronią co jest logiczne.

W takim razie ja nie miałem racji i troszkę źle graliśmy do tej pory. Ale mam usprawiedliwienie, bo zaczęliśmy grać od niedawna więc powoli uczymy się zasad.

Dzięki wielkie za pomoc:) I proszę o wyrozumienie w razie gdybym pisał trochę nie zrozumiale.


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Spoko, dopóki jesteśmy w stanie w ogóle zrozumieć pytanie i dopóki masz na uwadze forumowy obowiązek cytowania treści kart, o które pytasz, możesz liczyć na naszą wyrozumiałość ;)


zuroslawski
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
Lokalizacja: brzesko
Płeć:

Post autor: zuroslawski »

Mam pytanie odnośnie rzucania czarów. W instrukcji wyczytałem, że 1 zaklęcie można użyć tylko raz na swoją turę. Czy jeśli mam w posiadaniu czary których mogę użyć w dowolnej chwili czyli w turze innego Poszukiwcza, to czy po rzuceniu takiego zaklęcia mogę rzucić ponownie zaklęcie w swojej turze? Proszę o pomoc.


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: sardo »

Jest napisane że podczas swojej tury możesz rzucić tyle zaklęć ile posiadałeś na początku tury, natomiast w turze innego Poszukiwacza możesz rzucić 1 zaklęcie.


zuroslawski
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
Lokalizacja: brzesko
Płeć:

Post autor: zuroslawski »

Dzięki za odpowiedź:)


Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: nakago »

Pytanie:

W talii kart Cadorusa jest Przyjaciel "Złodziej Skarbów" : Za każdym razem, kiedy spotykasz Wroga, możesz otrzymać 2 sztuki złota (tylko raz na turę).

Czy nie wkradł się tu jakiś błąd w tłumaczeniu tej karty? Czy po prostu ktoś stworzył totalnie przegiętą kartę i trzeba ją zaakceptować.

Efekt tej kart jest tak przegięty, że aż nie pasuje do Talizmana.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Nie, w moich plikach jest:

Hoard Thief
Follower
Whenever you encounter
an Enemy you may gain
2 gold. You may only do
this once per turn.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ