Kilka pytań odnośnie zasad i innych
- Etamin
-
- Posty: 77
- Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Czy Błędny Rycerz może wspomagać innych graczy w kolejce którą stracił?
Czy Błędny Rycerz traci turę gdy wróg nie zostanie zabity, po tym jak wspomógł gracza (bo, że nagrody nie dostaje, to jest napisane na karcie)?
"(...) Przenieś się na obszar zajmowany przez Poszukiwacza i dodaj swoją początkową wartość Siły do jego skuteczności ataku. Jeśli wróg zostanie zabity, otrzymujesz 1 Nagrodę za zadanie i tracisz turę"
Czy na jednym obszarze może leżeć więcej łusek smoków (tego samego, bądź różnych kolorów)?
Czy Zabójca po przegranej lub zremisowanej próbie sztyletowania może walczyć normalnie?
Czy Błędny Rycerz traci turę gdy wróg nie zostanie zabity, po tym jak wspomógł gracza (bo, że nagrody nie dostaje, to jest napisane na karcie)?
"(...) Przenieś się na obszar zajmowany przez Poszukiwacza i dodaj swoją początkową wartość Siły do jego skuteczności ataku. Jeśli wróg zostanie zabity, otrzymujesz 1 Nagrodę za zadanie i tracisz turę"
Czy na jednym obszarze może leżeć więcej łusek smoków (tego samego, bądź różnych kolorów)?
Czy Zabójca po przegranej lub zremisowanej próbie sztyletowania może walczyć normalnie?
Ostatnio zmieniony piątek 17 lut 2012, 20:57 przez Etamin, łącznie zmieniany 3 razy.
- set-han
-
- Posty: 64
- Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 37
Gracz losuje 2 karty - zdarzenie i przedmiot. W wyniku zdarzenia traci swoją następną turę. Wiem, że gdy traci się turę to zaprzestaje się rozpatrywania kart i pozostawia się je na polu, na którym zostały one wyciągnięte. Jednak zastanowiło nas podczas rozgrywki czy znaczenie ma tu sformułowanie następna tura, które sugerowałoby, że gracz traci dopiero następną a nie tę turę. W rezultacie mógłby wziąć wylosowany przez siebie przedmiot.
Moje pytanie brzmi jak należy się zachować, gdy trzeba stracić swoją następną turę w nawiązaniu do opisanej sytuacji.
Moje pytanie brzmi jak należy się zachować, gdy trzeba stracić swoją następną turę w nawiązaniu do opisanej sytuacji.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Było, owszemDraugnimir pisze:A nie było przypadkiem w instrukcji takiej wzmianki, że w sytuacji, kiedy natrafiłeś na efekt typu "Tracisz turę", a miałeś do rozpatrzenia jeszcze jakąkolwiek kartę, to za straconą uważało się właśnie tę turę (jako że nie możesz już rozpatrzyć kart, mimo że miałeś je w dłoni), a nie następną?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 66
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 19:37
- Lokalizacja: Kraków (Korona Władzy)
- Płeć:
- Wiek: 44
Kod: Zaznacz cały
Plotki o wielkiej fortunie (Zdarzenie):
Rzuć 1 kością i umieść na tej karcie tyle sztuk złota. Za każdym razem, kiedy Poszukiwacz wyrzuci "1" za swój ruch, może zabrać 1 sztukę złota z tej karty. Jeśli nie znajduje się tutaj już żadne złoto, plotki cichną na stosie art odrzuconych.
A jeśli gracz rzuca za ruch "1"i trafia na obszar "Wylosuj 1 kartę". Tam losuje tam "Plotki o wielkiej fortunie". To czy ten rzut za ruch o wartości "1" już się liczy i można zabrać 1SZ?
Ja uznałem, że nie. Uznałem, że powyższego zdarzenie ma ono początek od chwili wyciągnięcia/rozpatrzenia go. A rzut o wartości "1" był przed tym.
Proszę o potwierdzenie lub odrzucenie tej tezy.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Ja bym się z Tobą zgodził. Kiedy gracz wyrzucił "1" za ruch tej karty jeszcze nie było, więc nie mógł gracz otrzymać 1 sztuki złota.Baltar pisze:A jeśli gracz rzuca za ruch "1"i trafia na obszar "Wylosuj 1 kartę". Tam losuje tam "Plotki o wielkiej fortunie". To czy ten rzut za ruch o wartości "1" już się liczy i można zabrać 1SZ?
Ja uznałem, że nie. Uznałem, że powyższego zdarzenie ma ono początek od chwili wyciągnięcia/rozpatrzenia go. A rzut o wartości "1" był przed tym.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- set-han
-
- Posty: 64
- Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 37
Rozegraliśmy właśnie partię, krórą zdominował Czarownik, zgarniając pełno przedmiotów i przyjaciół w Górach. W momencie, w którym miał wchodzić do Wewnętrznego Kręgu inny poszukiwacz wykorzystał kartę Nagrody, w której to wiedźma zamienia wybranego poszukiwacza w ropuchę. Czarownik wybronił się znalezionym drobiazgiem, który mówi, że może wymykać się istotom i innym poszukiwaczom do końca tury. Czy miał do tego prawo? W gruncie rzeczy, wiedźma, która zamieniała go w ropuchę nie jest ani istotą ani innym poszukiwaczem. I pytanie kolejne, w jakich sytuacjach można się wymknąć? Czy można wymknąć się, aby nie być celem właśnie rzuconego zaklęcia?
Od razu wytłumaczę, że nie trzeba tutaj przytaczać kart przygód i nagród, bo pytanie związane jest z terminem "wymykania się", a nie z konkretną kartą czy czynnością.
Od razu wytłumaczę, że nie trzeba tutaj przytaczać kart przygód i nagród, bo pytanie związane jest z terminem "wymykania się", a nie z konkretną kartą czy czynnością.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Nie. Wymykać się można jedynie podczas jakiekolwiek walki przeciw istotom lub Poszukiwaczom. Istotą, według terminologii Talismana, jest wszystko to, co atakuje Poszukiwacza samemu nie będąc Poszukiwaczem. Czyli Wrogowie oraz przeciwnicy z obszarów czy kart, które nie są Wrogami (np. Miejsce Jaskinia). Wymykać się również można, kiedy Poszukiwacz nie próbuje nas zaatakować, lecz użyć przeciw nam swojej specjalnej zdolności. Tylko wtedy można się wymykać.set-han pisze:poszukiwacz wykorzystał kartę Nagrody, w której to wiedźma zamienia wybranego poszukiwacza w ropuchę. Czarownik wybronił się znalezionym drobiazgiem, który mówi, że może wymykać się istotom i innym poszukiwaczom do końca tury. Czy miał do tego prawo?
Można jedynie rozszerzyć wymykanie się, jako zasada alternatywna, która bodaj była przedstawiona w instrukcji (chociaż pamięć już nie ta, więc mogę się mylić), do kart Przygód, a dokładniej to do Nieznajomych, Miejsc lub czasem do Zdarzeń. Ale to jest zasada alternatywna. Przeciw Zaklęciom nie można się w żaden sposób wymknąć.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 14
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
- Lokalizacja: brzesko
- Płeć:
Niedawno rozegraliśmy partię TMiM'a i mieliśmy kwestie sporną, otóż:
Zaatakowałem Czarownikiem moją narzeczoną która grała Magiem na moc, jednak ona użył zaklęcia Przyzywanie Feniksa (siła 5). Ja upierałem się, że nie może tego zrobić ponieważ walczymy psychicznie, ona jednak upierała się przy swoim, że może użyć tego zaklęcia przy czym odrazu walkę przegrywa gdyż feniks ma moc równą 0. I teraz nasuwa się pytanie, kto miał rację? Proszę o pomoc
Zaatakowałem Czarownikiem moją narzeczoną która grała Magiem na moc, jednak ona użył zaklęcia Przyzywanie Feniksa (siła 5). Ja upierałem się, że nie może tego zrobić ponieważ walczymy psychicznie, ona jednak upierała się przy swoim, że może użyć tego zaklęcia przy czym odrazu walkę przegrywa gdyż feniks ma moc równą 0. I teraz nasuwa się pytanie, kto miał rację? Proszę o pomoc
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Ty miałeś rację. Podczas walki psychicznej nie można używać kart, które wpływają na walkę (tę na Siłę). Warto zapamiętać, że w TMiMie są trzy terminy:
- walka (odbywająca się na Siłę)
- walka psychiczna (odbywająca się na Moc)
- jakakolwiek walka (odbywająca się na Siłę lub Moc)
Jeżeli więc na Zaklęciu jest napisane: "Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki.", może ono zostać użyte jedynie, gdy Poszukiwacze walczą na Siłę. Polecam porównać z tekstem Zaklęcia "Przyzwanie sztormowego kruka"
.
==
Swoją drogą, to trochę "złe" jest mówić, że skoro Feniks ma Moc równą 0, to od razu przegrywa. Walka psychiczna i tak powinna była się odbyć, bo o wyniku walki decyduje także rzut kością, nie tylko atrybut. Aczkolwiek przedstawiona wyżej sytuacja nigdy nie powinna była mieć miejsca.
- walka (odbywająca się na Siłę)
- walka psychiczna (odbywająca się na Moc)
- jakakolwiek walka (odbywająca się na Siłę lub Moc)
Jeżeli więc na Zaklęciu jest napisane: "Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki.", może ono zostać użyte jedynie, gdy Poszukiwacze walczą na Siłę. Polecam porównać z tekstem Zaklęcia "Przyzwanie sztormowego kruka"
==
Swoją drogą, to trochę "złe" jest mówić, że skoro Feniks ma Moc równą 0, to od razu przegrywa. Walka psychiczna i tak powinna była się odbyć, bo o wyniku walki decyduje także rzut kością, nie tylko atrybut. Aczkolwiek przedstawiona wyżej sytuacja nigdy nie powinna była mieć miejsca.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 14
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
- Lokalizacja: brzesko
- Płeć:
-
-
- Posty: 14
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
- Lokalizacja: brzesko
- Płeć:
Mam jeszcze pytanie odnośnie używania broni. Czy posiadając np. złodzieja losu czyli magiczny przedmiot - broń i zwykły miecz to czy w walce dodaję siłę z obydwu broni czy tylko z jednej? Bo ostatnio miałem spór z bratem o to. On posiadał wojownika, a ja już nie pamiętam kogo, ale postać która używa normalnie broni a nie jak wojownik dwóch naraz. On był zdania że może używać dwóch broni naraz wliczając w to magiczne przedmioty które są bronią, natomiast ja tylko jedną. Ja natomiast uważam że wojownik może korzystać z 2 zwykłych broni plus do tego premię za magiczne przedmioty -broń. Proszę o odpowiedź
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Tak trochę zagmatwałeś to pytanie, że ledwo co cokolwiek z niego rozumiem. Niemniej Instrukcja gry przynosi odpowiedź na to pytanie - Poszukiwacz może używać tylko 1 Broni naraz. Nie ma znaczenia czy jest ona magiczna, czy nie. Broń to Broń. Wyjątkiem jest właśnie Wojownik, na którym jest napisane, że może używać 2 Broni naraz. Wychodzi więc, że Twój brat miał jednak rację. Polecam zapoznać się z instrukcją gry raz jeszcze
.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Qxa
-
- Posty: 232
- Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:57
- Lokalizacja: Żywiec
- Płeć:
- Wiek: 37
Z jendej wybranej przez Ciebie.Czy posiadając np. złodzieja losu czyli magiczny przedmiot - broń i zwykły miecz to czy w walce dodaję siłę z obydwu broni czy tylko z jednej?
Może. ty byłeś w błędzie.On był zdania że może używać dwóch broni naraz wliczając w to magiczne przedmioty które są bronią, natomiast ja tylko jedną.
Pisząc to uważasz dokładnie tak jak twój brat tylko widocznie się nie zrozumieliście. Skoro piszesz że może używać zwykłych broni + dodawać bonus za magiczne, to tak naprawdę znaczy że możesz używać zwykłej i magicznej.Ja natomiast uważam że wojownik może korzystać z 2 zwykłych broni plus do tego premię za magiczne przedmioty -broń.
Przynajmniej ja tak wywnioskowałem z tego co piszesz.
Podsumowanie:
Broń to broń. Możesz używać na raz jednej wybranej przed walką. Wyjątek jeśli na kracie jest napisane, że możesz używać dwóch wtedy możesz dwóch. Nie ważne czy są magiczne czy zwykłe.
"Ptaki w jej warkoczach drzemią,
Gdy spękana słońcem ziemia"
Gdy spękana słońcem ziemia"
-
-
- Posty: 14
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
- Lokalizacja: brzesko
- Płeć:
Faktycznie trochę zagmatwałem to pytanie. Nie zastanowiłem się nad treścią. Chodziło mi o to że posiadając w ekwipunku np. złodzieja losu który dodaje 1 do siły i np. runiczny miecz który dodaje 1 do siły oraz zwykły miecz i topór który również dodaje 1 do siły, to przy walce ja odrębnie patrzyłem na magiczne przedmioty które wszystkie sumowałem plus 1 siły za miecz natomiast przy wojowniku wliczałem jeszcze topór ponieważ wojownik używa 2 broni naraz, mój brat natomiast uważał że broń to broń, nie ważne czy magiczna czy nie i chciał walczyć tylko jedną bronią co jest logiczne.
W takim razie ja nie miałem racji i troszkę źle graliśmy do tej pory. Ale mam usprawiedliwienie, bo zaczęliśmy grać od niedawna więc powoli uczymy się zasad.
Dzięki wielkie za pomoc:) I proszę o wyrozumienie w razie gdybym pisał trochę nie zrozumiale.
W takim razie ja nie miałem racji i troszkę źle graliśmy do tej pory. Ale mam usprawiedliwienie, bo zaczęliśmy grać od niedawna więc powoli uczymy się zasad.
Dzięki wielkie za pomoc:) I proszę o wyrozumienie w razie gdybym pisał trochę nie zrozumiale.
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
-
-
- Posty: 14
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
- Lokalizacja: brzesko
- Płeć:
Mam pytanie odnośnie rzucania czarów. W instrukcji wyczytałem, że 1 zaklęcie można użyć tylko raz na swoją turę. Czy jeśli mam w posiadaniu czary których mogę użyć w dowolnej chwili czyli w turze innego Poszukiwcza, to czy po rzuceniu takiego zaklęcia mogę rzucić ponownie zaklęcie w swojej turze? Proszę o pomoc.
-
-
- Posty: 14
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
- Lokalizacja: brzesko
- Płeć:
- nakago
-
- Posty: 178
- Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 41
Pytanie:
W talii kart Cadorusa jest Przyjaciel "Złodziej Skarbów" : Za każdym razem, kiedy spotykasz Wroga, możesz otrzymać 2 sztuki złota (tylko raz na turę).
Czy nie wkradł się tu jakiś błąd w tłumaczeniu tej karty? Czy po prostu ktoś stworzył totalnie przegiętą kartę i trzeba ją zaakceptować.
Efekt tej kart jest tak przegięty, że aż nie pasuje do Talizmana.
W talii kart Cadorusa jest Przyjaciel "Złodziej Skarbów" : Za każdym razem, kiedy spotykasz Wroga, możesz otrzymać 2 sztuki złota (tylko raz na turę).
Czy nie wkradł się tu jakiś błąd w tłumaczeniu tej karty? Czy po prostu ktoś stworzył totalnie przegiętą kartę i trzeba ją zaakceptować.
Efekt tej kart jest tak przegięty, że aż nie pasuje do Talizmana.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18