Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol »

A co jeśli ktoś wezwie poszukiwacza do walki np. na arenie lub gong wojny chyba, ten z gór, jest tam napisane, żeby wezwać poszukiwacza z dowolnej krainy?


Apokalipsis
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 09:20
Lokalizacja: Ostrzeszów
Płeć:

Post autor: Apokalipsis »

Czy "Rozproszenie Magii" można rozproszyć drugim "Rozproszeniem" ( niweluje efekt właśnie rzuconego zaklęcia)?

Przykład:
Rzucam na przeciwnika "Mesmeryzm", aby zabrać mu "Jednorożca". On rzuca "Rozproszenie Magii", i ja wtedy też rzucam "Rozproszenie". Mogę mu tego Jednorożca zabrać?


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Nie wiem, co na to autorytet w dziedzinie zasad (czyt. Nemomon :) ), ale po mojemu - można tak zrobić.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Cóż...

Wiemy doskonale, iż w Talismanie każdy efekt wywiera swój wpływ od razu, tuż po zagraniu, czyli w Talismanie nie ma mechaniki LIFO (Last in, first out). Dlatego też zanegowane Zaklęcie zostaje automatycznie zanegowane i osobiście w grach swoich nie pozwoliłbym na negację negacji, czyli na rzucenie Rozproszenia Magii na Rozproszenie Magii.

Jednakże o wiele łatwiej jest grać zgodnie z mechaniką LIFO, czyli że pierwsze rzucone Zaklęcie zostanie rozpatrzone na samym końcu, gdy wszelkie inne efekty zostaną rozpatrzone.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Jak dla mnie Rozproszenie Magii to Zaklęcie takie jak każde inne (bo i na nim, i na każdym innym napisane jest tak samo: "Zaklęcie"), dlatego nadal uważam, że rozproszyć rozproszenie można.

No, ale z autorytetami kłócił się nie będę ;)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Ja tylko mówię, jakbym starał się rozstrzygnąć u siebie tę sytuację (ja lubię trudne sytuacje, dlatego też moja twórczość do lekkich nie należy ;)), nie mówię, że moja interpretacja jest poprawna, ale zgadzam się z argumentem, iż gdyby w TMiMie istniała zasada stosu, to prawie każdy problem dałoby się rozstrzygnąć bezproblemowo ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: arai »

Można rozproszyć rozproszenie magii, rozproszeniem magii :P Nie widzę żadnych przeciwwskazań.


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Draugnimir pisze:Jak dla mnie Rozproszenie Magii to Zaklęcie takie jak każde inne (bo i na nim, i na każdym innym napisane jest tak samo: "Zaklęcie"), dlatego nadal uważam, że rozproszyć rozproszenie można.
Otóż to. Rozpraszam Rozproszenie i to Rozproszone Rozproszenie nie działa, a więc nie Rozprasza innego Zaklęcia xD I to nie ma nic wspólnego z owym LIFO.
Jeśli to tłumaczyć w ten sposób, że
Nemomon pisze:każdy efekt wywiera swój wpływ od razu
to wtedy Rozproszenie Magii w ogóle nie ma racji bytu, bo dajmy na to taki Mesymeryzm działa od razu, Przyjaciel przechodzi do rzucającego to zaklęcie i czy rzucisz Rozproszenie czy nie - efekt mesymeryzmu już został wywarty.
Zatem: można rzucić Rozproszenie na inne Rozproszenie w ten sposób, żeby działało zaklęcie rzucone przed tym pierwszym Rozproszeniem.


Ja nawet nie mam Talismana.
sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol »

Można wezwać na Gong Wojny z Gór poszukiwacza znajdującego się na Koronie Władzy? "możesz wezwać na walkę poszukiwacza z dowolnej krainy"


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

sekol pisze:Można wezwać na Gong Wojny z Gór poszukiwacza znajdującego się na Koronie Władzy? "możesz wezwać na walkę poszukiwacza z dowolnej krainy"
Owszem.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol »

Dzięki Nemo, tak właśnie zrobiłem i zaczęły się spekulacje, że tak nie powinno być, więc wolałem się dopytać ;)


Awatar użytkownika
wowarz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: wowarz »

Karta Diablika - ''Spotkałeś psotnego Diablika. Rzuć kością i sprawdź, gdzie Cię teleportuje. Gdy znikasz, Diablik teleportuje się na stos kart odrzuconych''. Czy po teleportacji badam obszar Lasu, na który rzucił teleportował mnie Diablik, czy tura się kończy?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

wowarz pisze:Karta Diablika - ''Spotkałeś psotnego Diablika. Rzuć kością i sprawdź, gdzie Cię teleportuje. Gdy znikasz, Diablik teleportuje się na stos kart odrzuconych''. Czy po teleportacji badam obszar Lasu, na który rzucił teleportował mnie Diablik, czy tura się kończy?
Badasz.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
wowarz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: wowarz »

Czy będąc ropuchą, mogę zdobywać przyjaciół, czy też muszę ich odrzucić / zostawić na polu, na którym wylosowałem przyjaciela?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

wowarz pisze:Czy będąc ropuchą, mogę zdobywać przyjaciół, czy też muszę ich odrzucić / zostawić na polu, na którym wylosowałem przyjaciela?
To już kiedyś było maglowane parę razy, aczkolwiek przychylam się do sugestii Battonssona, że skoro na Poszukiwaczu - Ropucha nie ma obszarów na Przedmioty oraz Przyjaciół, to Ropucha nie może ich zdobywać.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
wowarz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: wowarz »

Dzięki Wam:)


Awatar użytkownika
wowarz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: wowarz »

Czy jeżeli napotkana Wiedźma zmusza mnie do porzucenia przyjaciół, to mam ich zostawić na planszy, czy odrzucić na stos kart odrzuconych?

Edit: Nieaktualne, instrukcja wynikała jasno z karty.


lammas
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: lammas »

Czy jeśli mam możliwość wybrania rzutu a rzucam 2 kośćmi (zaklęcie namaszczenie w świątyni, czterolistna koniczyna, itp.), to wybieram wynik rzutu obu kości, czy jednej?

Czy korzystając z kompasu można odjąć 1 od wyniku rzutu kostką jeśli się rzuci 1?


Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: arai »

Proszę o przytoczenie treści kart.


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

lammas pisze: Czy jeśli mam możliwość wybrania rzutu a rzucam 2 kośćmi (zaklęcie namaszczenie w świątyni, czterolistna koniczyna, itp.), to wybieram wynik rzutu obu kości, czy jednej?
Na ogół wybiera się wynik tylko na jednej kości, ale dokładnie zależy to od instrukcji karty, której używasz, by uzyskać możliwość wybrania wyniku.
lammas pisze: Czy korzystając z kompasu można odjąć 1 od wyniku rzutu kostką jeśli się rzuci 1?
Nim odpowiem, przychylam się do prośby arai - dobrze by było mieć przytoczoną treść karty Kompas, by móc udzielić precyzyjnej odpowiedzi.


Apokalipsis
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 09:20
Lokalizacja: Ostrzeszów
Płeć:

Post autor: Apokalipsis »

Brat został zamieniony w Ropuchę. Upuścił wszystkie przedmioty i złoto. W następnej turze ruszył się o 1 pole i spoko, ale w jeszcze następnej wrócił na pole gdzie zostawił wszystko swoje, i upiera się, że może to wszystko podnieść. Ja twierdzę, że nie i mamy niezłą kłótnię. Jak to w końcu jest?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Nie może. Nie po to upuszczał wszystko, by w następnej turze (bo ropucha porusza się o 1 pole) podnieść wszystko z powrotem. Po co by więc miał to opuszczać? Nie byłoby wtedy sensu zamieniać się w ropuchę.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Apokalipsis
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 09:20
Lokalizacja: Ostrzeszów
Płeć:

Post autor: Apokalipsis »

No właśnie tak mu to tłumaczyłem, ale on się upierał maxymalnie :D Dzięki wielkie, po Twojej interwenci dał się przekonać ;P


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Nie no jako Ropucha niech bierze te Przedmioty i Przyjaciół i niech kładzie je w przeznaczonym do tego miejscu pod kartą postaci. Ojej, nie ma na karcie ropuchy miejsca na Przyjaciół ani na Przedmioty? Niech jednak nie bierze ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
937
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 116
Rejestracja: czwartek 06 paź 2011, 22:38
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: 937 »

Razem ze znajomymi mieliśmy ostatnio taką sytuacje:
Mojego Poszukiwacza odwiedził Pan co chodzi z kosą, wtedy mroczny Czarnoksiężnik rzucił na mnie zaklęcie "Pech".
Karta Pech:"Możesz rzucić to zaklęcie na dowolnego Poszukiwacz tuż przed wykonaniem przez niego rzutu kością. Wynik rzutu tej kości automatycznie wynosi "1" (nie można ponowić tego rzutu"
Ja posiadłem pewną umiejętność jako nagrodę za zadanie czarownika "Urok Księżyca".
Karta Urok Księżyca:"Zatrzymaj tę kartę. Możesz ją odrzucić po wykonaniu rzutu kością, zmienić wynik na "6"."
I oczywiście postanowiłem skorzystać z takiej możliwości, lecz pozostali Poszukiwacze zaczęli się naradzać czy się godzi w ten sposób postępować. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że jest to możliwe ponieważ nie ponawiam rzutu tylko zmieniam ten co został już ustalony. Lecz my jesteśmy niegodni by posiadać tak rozległą wiedzę chcielibyśmy się zwrócić o pomoc, aby spłynęła na nas łaska oraz oświecenie.


"A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają"
ODPOWIEDZ