Kilka pytań odnośnie zasad i innych
-
-
- Posty: 9
- Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 09:20
- Lokalizacja: Ostrzeszów
- Płeć:
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Cóż...
Wiemy doskonale, iż w Talismanie każdy efekt wywiera swój wpływ od razu, tuż po zagraniu, czyli w Talismanie nie ma mechaniki LIFO (Last in, first out). Dlatego też zanegowane Zaklęcie zostaje automatycznie zanegowane i osobiście w grach swoich nie pozwoliłbym na negację negacji, czyli na rzucenie Rozproszenia Magii na Rozproszenie Magii.
Jednakże o wiele łatwiej jest grać zgodnie z mechaniką LIFO, czyli że pierwsze rzucone Zaklęcie zostanie rozpatrzone na samym końcu, gdy wszelkie inne efekty zostaną rozpatrzone.
Wiemy doskonale, iż w Talismanie każdy efekt wywiera swój wpływ od razu, tuż po zagraniu, czyli w Talismanie nie ma mechaniki LIFO (Last in, first out). Dlatego też zanegowane Zaklęcie zostaje automatycznie zanegowane i osobiście w grach swoich nie pozwoliłbym na negację negacji, czyli na rzucenie Rozproszenia Magii na Rozproszenie Magii.
Jednakże o wiele łatwiej jest grać zgodnie z mechaniką LIFO, czyli że pierwsze rzucone Zaklęcie zostanie rozpatrzone na samym końcu, gdy wszelkie inne efekty zostaną rozpatrzone.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Ja tylko mówię, jakbym starał się rozstrzygnąć u siebie tę sytuację (ja lubię trudne sytuacje, dlatego też moja twórczość do lekkich nie należy
), nie mówię, że moja interpretacja jest poprawna, ale zgadzam się z argumentem, iż gdyby w TMiMie istniała zasada stosu, to prawie każdy problem dałoby się rozstrzygnąć bezproblemowo
.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Otóż to. Rozpraszam Rozproszenie i to Rozproszone Rozproszenie nie działa, a więc nie Rozprasza innego Zaklęcia xD I to nie ma nic wspólnego z owym LIFO.Draugnimir pisze:Jak dla mnie Rozproszenie Magii to Zaklęcie takie jak każde inne (bo i na nim, i na każdym innym napisane jest tak samo: "Zaklęcie"), dlatego nadal uważam, że rozproszyć rozproszenie można.
Jeśli to tłumaczyć w ten sposób, że
to wtedy Rozproszenie Magii w ogóle nie ma racji bytu, bo dajmy na to taki Mesymeryzm działa od razu, Przyjaciel przechodzi do rzucającego to zaklęcie i czy rzucisz Rozproszenie czy nie - efekt mesymeryzmu już został wywarty.Nemomon pisze:każdy efekt wywiera swój wpływ od razu
Zatem: można rzucić Rozproszenie na inne Rozproszenie w ten sposób, żeby działało zaklęcie rzucone przed tym pierwszym Rozproszeniem.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Badasz.wowarz pisze:Karta Diablika - ''Spotkałeś psotnego Diablika. Rzuć kością i sprawdź, gdzie Cię teleportuje. Gdy znikasz, Diablik teleportuje się na stos kart odrzuconych''. Czy po teleportacji badam obszar Lasu, na który rzucił teleportował mnie Diablik, czy tura się kończy?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
To już kiedyś było maglowane parę razy, aczkolwiek przychylam się do sugestii Battonssona, że skoro na Poszukiwaczu - Ropucha nie ma obszarów na Przedmioty oraz Przyjaciół, to Ropucha nie może ich zdobywać.wowarz pisze:Czy będąc ropuchą, mogę zdobywać przyjaciół, czy też muszę ich odrzucić / zostawić na polu, na którym wylosowałem przyjaciela?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
-
-
- Posty: 18
- Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 01:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 43
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Na ogół wybiera się wynik tylko na jednej kości, ale dokładnie zależy to od instrukcji karty, której używasz, by uzyskać możliwość wybrania wyniku.lammas pisze: Czy jeśli mam możliwość wybrania rzutu a rzucam 2 kośćmi (zaklęcie namaszczenie w świątyni, czterolistna koniczyna, itp.), to wybieram wynik rzutu obu kości, czy jednej?
Nim odpowiem, przychylam się do prośby arai - dobrze by było mieć przytoczoną treść karty Kompas, by móc udzielić precyzyjnej odpowiedzi.lammas pisze: Czy korzystając z kompasu można odjąć 1 od wyniku rzutu kostką jeśli się rzuci 1?
-
-
- Posty: 9
- Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 09:20
- Lokalizacja: Ostrzeszów
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
-
-
- Posty: 9
- Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 09:20
- Lokalizacja: Ostrzeszów
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
-
-
- Posty: 116
- Rejestracja: czwartek 06 paź 2011, 22:38
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 36
Razem ze znajomymi mieliśmy ostatnio taką sytuacje:
Mojego Poszukiwacza odwiedził Pan co chodzi z kosą, wtedy mroczny Czarnoksiężnik rzucił na mnie zaklęcie "Pech".
Karta Pech:"Możesz rzucić to zaklęcie na dowolnego Poszukiwacz tuż przed wykonaniem przez niego rzutu kością. Wynik rzutu tej kości automatycznie wynosi "1" (nie można ponowić tego rzutu"
Ja posiadłem pewną umiejętność jako nagrodę za zadanie czarownika "Urok Księżyca".
Karta Urok Księżyca:"Zatrzymaj tę kartę. Możesz ją odrzucić po wykonaniu rzutu kością, zmienić wynik na "6"."
I oczywiście postanowiłem skorzystać z takiej możliwości, lecz pozostali Poszukiwacze zaczęli się naradzać czy się godzi w ten sposób postępować. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że jest to możliwe ponieważ nie ponawiam rzutu tylko zmieniam ten co został już ustalony. Lecz my jesteśmy niegodni by posiadać tak rozległą wiedzę chcielibyśmy się zwrócić o pomoc, aby spłynęła na nas łaska oraz oświecenie.
Mojego Poszukiwacza odwiedził Pan co chodzi z kosą, wtedy mroczny Czarnoksiężnik rzucił na mnie zaklęcie "Pech".
Karta Pech:"Możesz rzucić to zaklęcie na dowolnego Poszukiwacz tuż przed wykonaniem przez niego rzutu kością. Wynik rzutu tej kości automatycznie wynosi "1" (nie można ponowić tego rzutu"
Ja posiadłem pewną umiejętność jako nagrodę za zadanie czarownika "Urok Księżyca".
Karta Urok Księżyca:"Zatrzymaj tę kartę. Możesz ją odrzucić po wykonaniu rzutu kością, zmienić wynik na "6"."
I oczywiście postanowiłem skorzystać z takiej możliwości, lecz pozostali Poszukiwacze zaczęli się naradzać czy się godzi w ten sposób postępować. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że jest to możliwe ponieważ nie ponawiam rzutu tylko zmieniam ten co został już ustalony. Lecz my jesteśmy niegodni by posiadać tak rozległą wiedzę chcielibyśmy się zwrócić o pomoc, aby spłynęła na nas łaska oraz oświecenie.
"A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają"