Talisman: The Dragon Expansion!!!

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Zablokowany
Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Arbaal »

Dragon Tower chyba ciekawsza ;) O umiejętnościach postaci nie chce mi się pisać, to już dla mnie bez znaczenia ;)
Myślę że Minotaur, Dragon Rider i Kuglarz mają ładne grafiki.
Fire Wizard ma grafikę na tym samym poziomie co Dragon Hunter...


ObrazekObrazek
Zerden
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Posty: 30
Rejestracja: wtorek 25 sty 2011, 12:59
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Zerden »

Niby mała zmiana w krainie środkowej- obszary podobne, ale np. hydra dragon (dawny wilkołak alias cienkołak) jest na Siłę, zaś smocza krypta jest teraz na Moc (już nie wystarczy tylko wysoka Siła, aby dostać się na obszar korony władzy).

I pytanie do Nemomona- skoro na karcie Minotaura jest napisane "add the result of your movement die", to posiadając konia i tak dodawałby tylko 1 kostkę?


Awatar użytkownika
Erestor
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Erestor »

Karty prezentują się bardzo fajnie. Już sobie wyobrażam Pole Draw 4 Cards i 2 lub 3 Wrogów z Mocą 10 :D Wreszcie będzie trochę trudniej :)


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Ano, bardzo ciekawie to wygląda. Zastanawia mnie tylko, czy karty losowane na "wieżowej stronie" planszy Krainy Wewnętrznej będzie się na niej zostawiało... Bo miejsca ci tam wybitnie niedostatek...
W oczy rzuca mi się ponadto, że z dodatku na dodatek obrazki Poszukiwaczy wydają się mieć coraz więcej tła. A może to tylko złudzenie...?

A tak w ogóle to jest gdzieś dostęp do instrukcji do tego rozszerzenia?


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24372
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Zerden pisze:I pytanie do Nemomona- skoro na karcie Minotaura jest napisane "add the result of your movement die", to posiadając konia i tak dodawałby tylko 1 kostkę?
Przez większą część gry rzuca się 1 kością za ruch ;). Osobiście nie miałbym nic przeciwko dodaniu dwu kości z Konia.
Draugnimir pisze:A tak w ogóle to jest gdzieś dostęp do instrukcji do tego rozszerzenia?
Nie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Arbaal »

Jeśli chodzi o tego Minotaura to wydaje mi się że jego umiejętność nie powinna działać z koniem.


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Może i tak, lecz czy są ku temu jakiekolwiek mechaniczne przesłanki? Wszak napisane jest jedynie "add the result of your movement die" - nie ma żadnych zastrzeżeń, np. że można dodać wynik tylko jednej z kości


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24372
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Zważcie 2 rzeczy, pierwsza taka, iż rzut 1 kością za ruch jest podstawowym elementem mechaniki gry, jeżeli nic na ruch nie wpływa, to rzuca się 1 kością za ruch. Dlatego też odniesienie w tym punkcie jest do podstawowych zasad gry, a nie do ewentualnych modyfikacji, których może być sporo. Po drugie Talisman z założenia ma być prostą grą, dlatego też karty nie będą wspominały o ewentualnych możliwych przypadkach, tylko o podstawowych zasadach. Ale to nie oznacza, iż wszelkie modyfikacje zasad od razu nie działają.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24372
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »



Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Nemomon pisze: Zważcie 2 rzeczy, pierwsza taka, iż rzut 1 kością za ruch jest podstawowym elementem mechaniki gry, jeżeli nic na ruch nie wpływa, to rzuca się 1 kością za ruch. Dlatego też odniesienie w tym punkcie jest do podstawowych zasad gry, a nie do ewentualnych modyfikacji, których może być sporo. Po drugie Talisman z założenia ma być prostą grą, dlatego też karty nie będą wspominały o ewentualnych możliwych przypadkach, tylko o podstawowych zasadach. Ale to nie oznacza, iż wszelkie modyfikacje zasad od razu nie działają.
A więc tak czy inaczej wszystko będzie zależało najpewniej od indywidualnego podejścia każdego gracza, od tego, czy Minotaur z Koniem (tudzież Straszliwoskrzydłym albo inną podobną modyfikacją rzutu za ruch) zostanie uznany za zbyt potężnego w walce, czy nie.

Jeśli zaś o planszę idzie, to coś mi się widzi, że ta nakładka jest za duża - zauważcie, jak "ucina" wszystkie obszary Krainy Środkowej (a po Tajemnych Wrotach widać, że jest właściwie dopasowana)... W tym momencie mój entuzjazm wobec tego dodatku troszkę opadł :-P
Pozostaje jeszcze pytanie, jak się ta nakładka prezentuje z perspektywy siedzącej i czy nie będzie się ślizgała po planszy.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24372
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Draugnimir pisze:nakładka jest za duża - zauważcie, jak "ucina" wszystkie obszary Krainy Środkowej (a po Tajemnych Wrotach widać, że jest właściwie dopasowana)... W tym momencie mój entuzjazm wobec tego dodatku troszkę opadł :-P
Nie, nakładka znajduje się na planszy od Black Industries, a nie na planszy od FFG. Jak wiemy, te plansze mają minimalnie inny rozmiar.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Arbaal »

Nie, nakładka znajduje się na planszy od Black Industries, a nie na planszy od FFG. Jak wiemy, te plansze mają minimalnie inny rozmiar.
Uff... też mi się to nie spodobało że zasłania pola ze środkowej krainy. Są tam ładne grafiki jak np Czarny Rycerz ;)
Znowu chce mi się grać w Talisman :D


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

No to mnie uspokoiłeś, dzięki ;)
Nie wszyscy jednak wiemy, że plansza BI jest mniejsza, jak widać :-P


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: sardo »

Odnośnie grafik poszukiwaczy podoba mi się - Conjurer oraz Minotaur, zawiedziony jestem Fire Wizardem, a Dragon Hunter po prostu mnie śmieszy. Dragon Rider i Dragon Priestess są w moim guście w miarę ok.
Figurki wyglądają na porządne i mam nadzieję że nie będą takie jak z Gór :P
Nemomon pisze:Nie, nakładka znajduje się na planszy od Black Industries, a nie na planszy od FFG. Jak wiemy, te plansze mają minimalnie inny rozmiar.
Z ulgą odetchnąłem podobnie jak i reszta jak widać :D


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24372
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

A ja bardzo mocno lubię Fire Wizarda, nawet mocniej niż bardzo mocno :).

@Reszta: To teraz już wiecie, iż rozmiary plansz są różne ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
keeper
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 11 maja 2011, 20:47
Lokalizacja: Głogowo (Toruń)
Płeć:

Post autor: keeper »

Nowe plansze sprawiają wrażenie jakby w trakcie rozgrywki należało użyć obie strony. Najpierw ta zastępująca obecną wersję krainy wewnętrznej, a następnie wieża, do której docieramy po przebyciu nowej wewnętrznej krainy. Mam rację? :roll:


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Draugnimir pisze:Może i tak, lecz czy są ku temu jakiekolwiek mechaniczne przesłanki? Wszak napisane jest jedynie "add the result of your movement die" - nie ma żadnych zastrzeżeń, np. że można dodać wynik tylko jednej z kości
Technicznie rzecz biorąc można by się upierać że jest. Die to liczba pojedyńcza a więc 1 kość ;).
Ale to bardzo analne podejście do tematu, nie wiem czy sam chciałbym użyć tego jako argumentu.


What a view.
Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Arbaal »

Nowe plansze sprawiają wrażenie jakby w trakcie rozgrywki należało użyć obie strony.
Być może ale tak się nie robi [-X


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Arbaal pisze: Być może ale tak się nie robi [-X
Nic nie stoi na przeszkodzie, by opatentować własną mechanikę, wykorzystującą obie strony planszy. Sam się będę może nad czymś takim zastanawiał, bo wydaje mi się, że byłaby to niezła metoda na wydłużenie finału gry przy jego jednoczesnym potencjalnym utrudnieniu. A poza tym szkoda byłoby korzystać z jednej strony, kiedy ma się dwie ;)


keeper
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 11 maja 2011, 20:47
Lokalizacja: Głogowo (Toruń)
Płeć:

Post autor: keeper »

Arbaal pisze:
Nowe plansze sprawiają wrażenie jakby w trakcie rozgrywki należało użyć obie strony.
Być może ale tak się nie robi [-X
Ja nie polemizuję z zasadami gry (których swoją drogą jeszcze nie znamy ;) ), tylko stwierdzam fakt, który chyba każdemu rzuca się w oczy. Centralnym punktem nowej krainy wewnętrznej jest wieża, a droga przez nią znajduje się na drugiej stronie nowej planszy. W oryginalnej wersji planszy, jej centralny punkt stanowi Korona Władzy.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24372
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Rozumiem, iż planszę należy w powietrzu trzymać, ażeby Poszukiwacze mogli się znajdować na ich obu stronach naraz? Bo jeden Poszukiwacz może próbować dochodzić do Wieży, a drugi już się w niej znajdować.......


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
keeper
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 11 maja 2011, 20:47
Lokalizacja: Głogowo (Toruń)
Płeć:

Post autor: keeper »

Ja nie twierdzę, że trzeba będzie pokonać obie strony nowej planszy podczas jednej rozgrywki, bo pamiętam tą informację, że albo jedna albo druga. A twierdzę jedynie, że takie sprawiają wrażenie.


Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Arbaal »

Przed grą będziesz wybierał dragonrealm albo dragon tower


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Nemomon pisze:Rozumiem, iż planszę należy w powietrzu trzymać, ażeby Poszukiwacze mogli się znajdować na ich obu stronach naraz? Bo jeden Poszukiwacz może próbować dochodzić do Wieży, a drugi już się w niej znajdować.......
Wersja dla bogatych - kupujesz smoki 2 razy i masz 2 plansze :)
Wersja dla biednych - kserujesz stronę z wieżą (bo jest brzydsza) i masz 2 plansze.
Ostatnio zmieniony piątek 12 sie 2011, 21:41 przez Bludgeon, łącznie zmieniany 1 raz.


What a view.
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Ja bym to wstępnie widział inaczej - nakładkę umieszczamy obok planszy Smoczą Wieżą do góry i ustalamy, że Poszukiwacz najpierw wchodzi do Krainy Wewnętrznej na planszy podstawowej, stosując się jednak do instrukcji z Dragon Realm na nakładce (wystarczyłoby np. spisać je sobie i wydrukować albo zapamiętać, gdzie jakie mamy różnice względem oryginału [a jakoś bardzo wiele ich nie jest]), a dopiero potem wchodzi do Dragon Tower i przenosi swój pionek na nakładkę leżącą obok planszy. I problem rozwiązany.

Ale jak by się takie rozwiązanie sprawdziło w praktyce - nie mam pojęcia. Trzeba będzie jeszcze poczekać ;)


Zablokowany