Kilka pytań odnośnie zasad i innych
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
Witam serdecznie wszystkich fanów Magii i Miecza. Na kilka dni pożyczyłem ze sklepu Talizman: Magia i Miecz i po dwóch rozgrywkach nasunęły mi się następujące pytania odnośnie zasad:
1. Jeżeli wylosowana karta Przygody to przedmiot, który chciałbym zabrać, ale limit posiadanych przedmiotów mam na tą chwilę wyczerpany, to czy mogę dokonać wymiany - odłożyć na dany obszar przedmiot, który interesuje mnie mniej, a wziąć ten, który wylosowałem na karcie przygód?
2. Jeżeli Poszukiwacz zamienia się na trzy tury w Ropuchę, zmuszony jest odłożyć na dany obszar swoje przedmioty i przyjaciół, to czy odzyskuje je automatycznie pod koniec trzeciej tury (jeżeli żaden inny Poszukiwacz ich w międzyczasie nie zabrał), czy też niezależnie od tego, czy przedmioty i przyjaciele zostali zabrani przez innego Poszukiwacza, by je odzyskać musi trafić na ten obszar w którymś ze swoich kolejnych ruchów?
3. Czy zabójca pokonuje Wroga poprzez sztyletowanie i czy może zabrać jego kartę jako trofeum w takiej sytuacji? Zabójca sztyletować może tylko te Isoty i Poszukiwaczy, które sam atakuje, prawda? To samo dotyczy Minstrela - czy on może oczarowywać tylko te zwierzęta i Smoki, które sam atakuje?
4. Poszukiwacz ma do wykonania zadanie, polegające na pokonaniu 1 Wroga. Trafia na obszar, gdzie ma do rozpatrzenia dwie lub więcej kart. Czy jeżeli karta, która musi rozpatrzyć jako pierwszą jest Wrogiem i pokonuje go, następuje od razu teleportacja, czy dopiero gdy rozpatrzy wszystkie karty znajdujące się na danym obszarze?
1. Jeżeli wylosowana karta Przygody to przedmiot, który chciałbym zabrać, ale limit posiadanych przedmiotów mam na tą chwilę wyczerpany, to czy mogę dokonać wymiany - odłożyć na dany obszar przedmiot, który interesuje mnie mniej, a wziąć ten, który wylosowałem na karcie przygód?
2. Jeżeli Poszukiwacz zamienia się na trzy tury w Ropuchę, zmuszony jest odłożyć na dany obszar swoje przedmioty i przyjaciół, to czy odzyskuje je automatycznie pod koniec trzeciej tury (jeżeli żaden inny Poszukiwacz ich w międzyczasie nie zabrał), czy też niezależnie od tego, czy przedmioty i przyjaciele zostali zabrani przez innego Poszukiwacza, by je odzyskać musi trafić na ten obszar w którymś ze swoich kolejnych ruchów?
3. Czy zabójca pokonuje Wroga poprzez sztyletowanie i czy może zabrać jego kartę jako trofeum w takiej sytuacji? Zabójca sztyletować może tylko te Isoty i Poszukiwaczy, które sam atakuje, prawda? To samo dotyczy Minstrela - czy on może oczarowywać tylko te zwierzęta i Smoki, które sam atakuje?
4. Poszukiwacz ma do wykonania zadanie, polegające na pokonaniu 1 Wroga. Trafia na obszar, gdzie ma do rozpatrzenia dwie lub więcej kart. Czy jeżeli karta, która musi rozpatrzyć jako pierwszą jest Wrogiem i pokonuje go, następuje od razu teleportacja, czy dopiero gdy rozpatrzy wszystkie karty znajdujące się na danym obszarze?
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Również witamy i liczymy na częstsze odwiedzanie forum (a nie tylko w celu pozyskania informacji^^)
Ale poczekaj jeszcze na potwierdzenie tego przez Nemomona, naszego forumowego eksperta :mrgreen:
Oczywiście, że takwowarz pisze:1. Jeżeli wylosowana karta Przygody to przedmiot, który chciałbym zabrać, ale limit posiadanych przedmiotów mam na tą chwilę wyczerpany, to czy mogę dokonać wymiany - odłożyć na dany obszar przedmiot, który interesuje mnie mniej, a wziąć ten, który wylosowałem na karcie przygód?
Przedmioty i Przyjaciele zostają na planszy, co oznacza, że aby je podnieść, musi po odmienieniu się trafić na obszar, gdzie się znajdują, a jeśli ktoś inny to zrobi przed nim, to ma pecha i właśnie stracił dorobek życiawowarz pisze:2. Jeżeli Poszukiwacz zamienia się na trzy tury w Ropuchę, zmuszony jest odłożyć na dany obszar swoje przedmioty i przyjaciół, to czy odzyskuje je automatycznie pod koniec trzeciej tury (jeżeli żaden inny Poszukiwacz ich w międzyczasie nie zabrał), czy też niezależnie od tego, czy przedmioty i przyjaciele zostali zabrani przez innego Poszukiwacza, by je odzyskać musi trafić na ten obszar w którymś ze swoich kolejnych ruchów?
W FAQ była na to odpowiedź, ale ja już nie pamiętam. chyba było, że to zawsze Poszukiwacz atakuje Wroga, a nie na odwrót. A Mistrel chyba zawsze może oczarowywać zwierzęta i smoki.A jeśli nie jest napisane, że nie może brać pokonanych w ten sposób wrogów na trofea, to znaczy, że może.wowarz pisze:3. Czy zabójca pokonuje Wroga poprzez sztyletowanie i czy może zabrać jego kartę jako trofeum w takiej sytuacji? Zabójca sztyletować może tylko te Isoty i Poszukiwaczy, które sam atakuje, prawda? To samo dotyczy Minstrela - czy on może oczarowywać tylko te zwierzęta i Smoki, które sam atakuje?
Teoretycznie teleportacja następuje natychmiast po wykonaniu zadania, czyli jeszcze przed rozpatrzeniem drugiej karty (ta druga zostaje na planszy).wowarz pisze:4. Poszukiwacz ma do wykonania zadanie, polegające na pokonaniu 1 Wroga. Trafia na obszar, gdzie ma do rozpatrzenia dwie lub więcej kart. Czy jeżeli karta, która musi rozpatrzyć jako pierwszą jest Wrogiem i pokonuje go, następuje od razu teleportacja, czy dopiero gdy rozpatrzy wszystkie karty znajdujące się na danym obszarze?
Ale poczekaj jeszcze na potwierdzenie tego przez Nemomona, naszego forumowego eksperta :mrgreen:
Ja nawet nie mam Talismana.
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Podczas wczorajszej partii mieliśmy zgrzyt co do którego nie potrafiliśmy się dogadać.
Ksiądz może bez walki zabić ducha, jeśli to zrobi dostaje czar ale nie trofeum.
Nightmare (koszmar?) działa tak że jeśli go pokonamy to nie dostajemy trofeum ale 1 punkt mocy.
Czy ksiądz może bez walki zabić koszmar żeby dostać czar (ze swojej zdolności) i punkt mocy (z karty wroga)?
Ksiądz może bez walki zabić ducha, jeśli to zrobi dostaje czar ale nie trofeum.
Nightmare (koszmar?) działa tak że jeśli go pokonamy to nie dostajemy trofeum ale 1 punkt mocy.
Czy ksiądz może bez walki zabić koszmar żeby dostać czar (ze swojej zdolności) i punkt mocy (z karty wroga)?
What a view.
- RUNner
-
- Posty: 53
- Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
- Lokalizacja: PGN
- Płeć:
Zgadza się, aczkolwiek niektórzy gracze modyfikują nieco tę zasadę, że wykonują zadanie w momencie który sami sobie wybiorą. Oczywiście bez wykonanego zadania nie można przejść przez drzwi do krainy środkowej.Rogo pisze:Teoretycznie teleportacja następuje natychmiast po wykonaniu zadania, czyli jeszcze przed rozpatrzeniem drugiej karty (ta druga zostaje na planszy).wowarz pisze:4. Poszukiwacz ma do wykonania zadanie, polegające na pokonaniu 1 Wroga. Trafia na obszar, gdzie ma do rozpatrzenia dwie lub więcej kart. Czy jeżeli karta, która musi rozpatrzyć jako pierwszą jest Wrogiem i pokonuje go, następuje od razu teleportacja, czy dopiero gdy rozpatrzy wszystkie karty znajdujące się na danym obszarze?
- Battonsson
-
- Posty: 334
- Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Tylko, że jeżeli stosuje się taką domową zasadę to nie może się zdarzyć np. taka oto ciekawa sytuacjaRUNner pisze:Zgadza się, aczkolwiek niektórzy gracze modyfikują nieco tę zasadę, że wykonują zadanie w momencie który sami sobie wybiorą. Oczywiście bez wykonanego zadania nie można przejść przez drzwi do krainy środkowej.Rogo pisze:Teoretycznie teleportacja następuje natychmiast po wykonaniu zadania, czyli jeszcze przed rozpatrzeniem drugiej karty (ta druga zostaje na planszy).wowarz pisze:4. Poszukiwacz ma do wykonania zadanie, polegające na pokonaniu 1 Wroga. Trafia na obszar, gdzie ma do rozpatrzenia dwie lub więcej kart. Czy jeżeli karta, która musi rozpatrzyć jako pierwszą jest Wrogiem i pokonuje go, następuje od razu teleportacja, czy dopiero gdy rozpatrzy wszystkie karty znajdujące się na danym obszarze?
Otóż Poszukiwacz Wojownik znajduje się na obszarze Doliny Ognia. Poszukiwacz Alchemik znajdujący się w Środkowej Krainie rzuca na Wojownika zaklęcie "Ścieżka przeznaczenia". Wojownik zgodnie z instrukcją zaklęcia losuje zadanie czarownika. Okazuje się, że ma przynieść jedne magiczny przedmiot (odrzucić jego kartę). Instrukcja do gry mówi, że "Poszukiwacz musi wykonać zadanie, którego się podjął natychmiast, kiedy będzie to w stanie zrobić" (podstawa prawna: Instrukcja do gry, strona 17). Wojownik w momencie rzucania czaru posiadał dwa magiczne przedmioty (w tym Talizman). Może więc wykonać zadanie, a zatem musi je wykonać natychmiast. Odrzuca więc magiczny przedmiot (nota bene Talizman) i zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika i otrzymuje nagrodę (Talizman! jak miło). I tym oto sposobem Alchemik załatwia Wojownika będącego o krok od zwycięstwa...
http://img59.imageshack.us/img59/5584/67042450.jpg
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
Kolejna rozgrywka i kolejne pytania:
1. Czy w Krainie Wewnętrznej działają Magiczne Przedmioty?
2. Czy w Kopalni i Krypcie przy wyznaczaniu Siły lub Mocy uwzględnia się Przedmioty, czy tylko wartość na karcie + żetony?
3. Czy jeżeli na obszarze, który nie obliguje nas do losowania karty, lecz rzucenia kością / kościami znajduje się jakaś karta, to po jej rozpatrzeniu wykonujemy polecenie obszaru?
1. Czy w Krainie Wewnętrznej działają Magiczne Przedmioty?
2. Czy w Kopalni i Krypcie przy wyznaczaniu Siły lub Mocy uwzględnia się Przedmioty, czy tylko wartość na karcie + żetony?
3. Czy jeżeli na obszarze, który nie obliguje nas do losowania karty, lecz rzucenia kością / kościami znajduje się jakaś karta, to po jej rozpatrzeniu wykonujemy polecenie obszaru?
Ostatnio zmieniony wtorek 09 sie 2011, 12:14 przez wowarz, łącznie zmieniany 2 razy.
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
- RUNner
-
- Posty: 53
- Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
- Lokalizacja: PGN
- Płeć:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
Dziękuję, dokładnie o to mi chodziło. To jeszcze trochę pomęczę - tym razem o zaklęcia. Niektóre zaklęcia można rzucać w dowolnym momencie - czy ów moment jest absolutnie dowolny i rzeczywiście niczym nie ograniczony, czy jednak istnieją jakieś dodatkowe zasady? Weźmy chociażby Niewidzialność - Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Do końca tej tury możesz wymykać się istotom i innym Poszukiwaczom. Niby mogę rzucić je w dowolnym momencie, a jednak dalej mowa jest o mojej turze - czyli w dowolnym momencie podczas mojej tury, czy w dowolnym momencie nawet podczas tury innego gracza?
-
-
- Posty: 33
- Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
wowarz w Kopalni i Krypcie korzystasz z przedmiotów, ale nie z takich co mają wpisane: "dodaje x pkt siły/mocy podczas walki", ponieważ nie jest to walka. Co do czarów w dowolnym momencie to są pewne ograniczenia np.: nie możesz rzucić właśnie niewidzialności podczas walki po rzucie kością, za skuteczność ataku, ponieważ jest to już porównywanie skuteczności, więc nie możesz się wymknąć. Możesz natomiast rzucić podczas tury innego gracz np. jak ten cię zaatakuje, a ty chcesz się wymknąć, wtedy wymykasz się wszystkim do rozpoczęcia swojej następnej tury.
- RUNner
-
- Posty: 53
- Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
- Lokalizacja: PGN
- Płeć:
Jeśli ksiądz używa swojej zdolności to dostaje tylko czar. Jeśli postanowi walczyć normalnie i wygra to dostanie punkt mocy (zamiast trofeum).Bludgeon pisze:Podczas wczorajszej partii mieliśmy zgrzyt co do którego nie potrafiliśmy się dogadać.
Ksiądz może bez walki zabić ducha, jeśli to zrobi dostaje czar ale nie trofeum.
Nightmare (koszmar?) działa tak że jeśli go pokonamy to nie dostajemy trofeum ale 1 punkt mocy.
Czy ksiądz może bez walki zabić koszmar żeby dostać czar (ze swojej zdolności) i punkt mocy (z karty wroga)?
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
Sekol, dziekuję bardzo za odpowiedź. Przypomniało mi się kolejne pytanie z wczorajszej rozgrywki: czy do Krainy Środkowej poprzez pokonanie Strażnika można dostać się, gdy poprzedni ruch skończyło się na obszarze Strażnik i teraz rzuca się kością za ruch, czy jest to niemożliwe (poprzedni ruch trzeba skończyć na obszarze innym niż Strażnik?). To samo tyczy się przejścia przez Tajemne Wrota.
I jeszcze pytanie związane z ogólnym przebiegiem gry. Podczas rozgrywki Poszukiwacze zdobywają przedmioty, przyjaciół, zwiększają siłę i moc. Nie sposób zapamiętać, co każdy Poszukiwacz posiada w danej chwili. Zatem pojawia się problem, gdy przychodzi do podjęcia decyzji, czy z danym Poszukiwaczem walczyć, czy lepiej odpuścić, jaki przedmiot od niego zabrać w wyniku wygranej walki, a jakiego przyjaciela w wyniku rzuconego zaklęcia. Jak umawiacie się, prowadząc rozgrywkę? Czy gdy macie możliwość poruszyć się na obszar, gdzie stoi inny Poszukiwacz, prosicie go o podliczenie swojej siły, czy gdy wygracie, prosicie by pokazał Wam swoje przedmioty i wtedy wybieracie, czy też raczej wprowadzacie elementy ''zabawy w nieznane''?
I jeszcze pytanie związane z ogólnym przebiegiem gry. Podczas rozgrywki Poszukiwacze zdobywają przedmioty, przyjaciół, zwiększają siłę i moc. Nie sposób zapamiętać, co każdy Poszukiwacz posiada w danej chwili. Zatem pojawia się problem, gdy przychodzi do podjęcia decyzji, czy z danym Poszukiwaczem walczyć, czy lepiej odpuścić, jaki przedmiot od niego zabrać w wyniku wygranej walki, a jakiego przyjaciela w wyniku rzuconego zaklęcia. Jak umawiacie się, prowadząc rozgrywkę? Czy gdy macie możliwość poruszyć się na obszar, gdzie stoi inny Poszukiwacz, prosicie go o podliczenie swojej siły, czy gdy wygracie, prosicie by pokazał Wam swoje przedmioty i wtedy wybieracie, czy też raczej wprowadzacie elementy ''zabawy w nieznane''?
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
DziękujęRUNner pisze:Jeśli ksiądz używa swojej zdolności to dostaje tylko czar. Jeśli postanowi walczyć normalnie i wygra to dostanie punkt mocy (zamiast trofeum).Bludgeon pisze:Podczas wczorajszej partii mieliśmy zgrzyt co do którego nie potrafiliśmy się dogadać.
Ksiądz może bez walki zabić ducha, jeśli to zrobi dostaje czar ale nie trofeum.
Nightmare (koszmar?) działa tak że jeśli go pokonamy to nie dostajemy trofeum ale 1 punkt mocy.
Czy ksiądz może bez walki zabić koszmar żeby dostać czar (ze swojej zdolności) i punkt mocy (z karty wroga)?
What a view.
- RUNner
-
- Posty: 53
- Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
- Lokalizacja: PGN
- Płeć:
Jeśli zakończysz ruch na Strażniku (nie walczysz z nim, bo do potyczki dochodzi tylko wtedy gdy przechodzisz przez most czyli musisz mieć jeszcze punkt ruchu żeby znaleźć się po drugiej strony rzeki), to w kolejnej turze możesz przejść przez most (oczywiście jeśli wygrasz starcie ze Strażnikiem). To samo tyczy się Tajemnych Wrót.wowarz pisze:Sekol, dziekuję bardzo za odpowiedź. Przypomniało mi się kolejne pytanie z wczorajszej rozgrywki: czy do Krainy Środkowej poprzez pokonanie Strażnika można dostać się, gdy poprzedni ruch skończyło się na obszarze Strażnik i teraz rzuca się kością za ruch, czy jest to niemożliwe (poprzedni ruch trzeba skończyć na obszarze innym niż Strażnik?). To samo tyczy się przejścia przez Tajemne Wrota.
W instrukcji jest przykład Czarownicy która rzuca czar Unieruchomienie na Strażnika i sobie idzie spokojnie do wewnętrznej krainy. Tam ten mechanizm przejścia jest wyjaśniony "przy okazji" użycia czaru pozwalającego uniknąć walki (jeśli dobrze pamiętam a nie chce mi się sprawdzać
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt: