Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wowarz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: wowarz »

Witam serdecznie wszystkich fanów Magii i Miecza. Na kilka dni pożyczyłem ze sklepu Talizman: Magia i Miecz i po dwóch rozgrywkach nasunęły mi się następujące pytania odnośnie zasad:

1. Jeżeli wylosowana karta Przygody to przedmiot, który chciałbym zabrać, ale limit posiadanych przedmiotów mam na tą chwilę wyczerpany, to czy mogę dokonać wymiany - odłożyć na dany obszar przedmiot, który interesuje mnie mniej, a wziąć ten, który wylosowałem na karcie przygód?

2. Jeżeli Poszukiwacz zamienia się na trzy tury w Ropuchę, zmuszony jest odłożyć na dany obszar swoje przedmioty i przyjaciół, to czy odzyskuje je automatycznie pod koniec trzeciej tury (jeżeli żaden inny Poszukiwacz ich w międzyczasie nie zabrał), czy też niezależnie od tego, czy przedmioty i przyjaciele zostali zabrani przez innego Poszukiwacza, by je odzyskać musi trafić na ten obszar w którymś ze swoich kolejnych ruchów?

3. Czy zabójca pokonuje Wroga poprzez sztyletowanie i czy może zabrać jego kartę jako trofeum w takiej sytuacji? Zabójca sztyletować może tylko te Isoty i Poszukiwaczy, które sam atakuje, prawda? To samo dotyczy Minstrela - czy on może oczarowywać tylko te zwierzęta i Smoki, które sam atakuje?

4. Poszukiwacz ma do wykonania zadanie, polegające na pokonaniu 1 Wroga. Trafia na obszar, gdzie ma do rozpatrzenia dwie lub więcej kart. Czy jeżeli karta, która musi rozpatrzyć jako pierwszą jest Wrogiem i pokonuje go, następuje od razu teleportacja, czy dopiero gdy rozpatrzy wszystkie karty znajdujące się na danym obszarze?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Również witamy i liczymy na częstsze odwiedzanie forum (a nie tylko w celu pozyskania informacji^^)
wowarz pisze:1. Jeżeli wylosowana karta Przygody to przedmiot, który chciałbym zabrać, ale limit posiadanych przedmiotów mam na tą chwilę wyczerpany, to czy mogę dokonać wymiany - odłożyć na dany obszar przedmiot, który interesuje mnie mniej, a wziąć ten, który wylosowałem na karcie przygód?
Oczywiście, że tak :)
wowarz pisze:2. Jeżeli Poszukiwacz zamienia się na trzy tury w Ropuchę, zmuszony jest odłożyć na dany obszar swoje przedmioty i przyjaciół, to czy odzyskuje je automatycznie pod koniec trzeciej tury (jeżeli żaden inny Poszukiwacz ich w międzyczasie nie zabrał), czy też niezależnie od tego, czy przedmioty i przyjaciele zostali zabrani przez innego Poszukiwacza, by je odzyskać musi trafić na ten obszar w którymś ze swoich kolejnych ruchów?
Przedmioty i Przyjaciele zostają na planszy, co oznacza, że aby je podnieść, musi po odmienieniu się trafić na obszar, gdzie się znajdują, a jeśli ktoś inny to zrobi przed nim, to ma pecha i właśnie stracił dorobek życia ;)
wowarz pisze:3. Czy zabójca pokonuje Wroga poprzez sztyletowanie i czy może zabrać jego kartę jako trofeum w takiej sytuacji? Zabójca sztyletować może tylko te Isoty i Poszukiwaczy, które sam atakuje, prawda? To samo dotyczy Minstrela - czy on może oczarowywać tylko te zwierzęta i Smoki, które sam atakuje?
W FAQ była na to odpowiedź, ale ja już nie pamiętam. chyba było, że to zawsze Poszukiwacz atakuje Wroga, a nie na odwrót. A Mistrel chyba zawsze może oczarowywać zwierzęta i smoki.A jeśli nie jest napisane, że nie może brać pokonanych w ten sposób wrogów na trofea, to znaczy, że może.
wowarz pisze:4. Poszukiwacz ma do wykonania zadanie, polegające na pokonaniu 1 Wroga. Trafia na obszar, gdzie ma do rozpatrzenia dwie lub więcej kart. Czy jeżeli karta, która musi rozpatrzyć jako pierwszą jest Wrogiem i pokonuje go, następuje od razu teleportacja, czy dopiero gdy rozpatrzy wszystkie karty znajdujące się na danym obszarze?
Teoretycznie teleportacja następuje natychmiast po wykonaniu zadania, czyli jeszcze przed rozpatrzeniem drugiej karty (ta druga zostaje na planszy).

Ale poczekaj jeszcze na potwierdzenie tego przez Nemomona, naszego forumowego eksperta :mrgreen:


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
wowarz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: wowarz »

Dzięki, Rogo!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Podczas wczorajszej partii mieliśmy zgrzyt co do którego nie potrafiliśmy się dogadać.
Ksiądz może bez walki zabić ducha, jeśli to zrobi dostaje czar ale nie trofeum.
Nightmare (koszmar?) działa tak że jeśli go pokonamy to nie dostajemy trofeum ale 1 punkt mocy.
Czy ksiądz może bez walki zabić koszmar żeby dostać czar (ze swojej zdolności) i punkt mocy (z karty wroga)?


What a view.
Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

Rogo pisze:
wowarz pisze:4. Poszukiwacz ma do wykonania zadanie, polegające na pokonaniu 1 Wroga. Trafia na obszar, gdzie ma do rozpatrzenia dwie lub więcej kart. Czy jeżeli karta, która musi rozpatrzyć jako pierwszą jest Wrogiem i pokonuje go, następuje od razu teleportacja, czy dopiero gdy rozpatrzy wszystkie karty znajdujące się na danym obszarze?
Teoretycznie teleportacja następuje natychmiast po wykonaniu zadania, czyli jeszcze przed rozpatrzeniem drugiej karty (ta druga zostaje na planszy).
Zgadza się, aczkolwiek niektórzy gracze modyfikują nieco tę zasadę, że wykonują zadanie w momencie który sami sobie wybiorą. Oczywiście bez wykonanego zadania nie można przejść przez drzwi do krainy środkowej.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Dlatego zacząłem wypowiedź od słowa "teoretycznie", bo wiem, że w praktyce często wygląda to inaczej ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Battonsson
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 334
Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Battonsson »

RUNner pisze:
Rogo pisze:
wowarz pisze:4. Poszukiwacz ma do wykonania zadanie, polegające na pokonaniu 1 Wroga. Trafia na obszar, gdzie ma do rozpatrzenia dwie lub więcej kart. Czy jeżeli karta, która musi rozpatrzyć jako pierwszą jest Wrogiem i pokonuje go, następuje od razu teleportacja, czy dopiero gdy rozpatrzy wszystkie karty znajdujące się na danym obszarze?
Teoretycznie teleportacja następuje natychmiast po wykonaniu zadania, czyli jeszcze przed rozpatrzeniem drugiej karty (ta druga zostaje na planszy).
Zgadza się, aczkolwiek niektórzy gracze modyfikują nieco tę zasadę, że wykonują zadanie w momencie który sami sobie wybiorą. Oczywiście bez wykonanego zadania nie można przejść przez drzwi do krainy środkowej.
Tylko, że jeżeli stosuje się taką domową zasadę to nie może się zdarzyć np. taka oto ciekawa sytuacja :) (którą opisałem kiedyś w innym wątku - http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=71778#71778 ):
Otóż Poszukiwacz Wojownik znajduje się na obszarze Doliny Ognia. Poszukiwacz Alchemik znajdujący się w Środkowej Krainie rzuca na Wojownika zaklęcie "Ścieżka przeznaczenia". Wojownik zgodnie z instrukcją zaklęcia losuje zadanie czarownika. Okazuje się, że ma przynieść jedne magiczny przedmiot (odrzucić jego kartę). Instrukcja do gry mówi, że "Poszukiwacz musi wykonać zadanie, którego się podjął natychmiast, kiedy będzie to w stanie zrobić" (podstawa prawna: Instrukcja do gry, strona 17). Wojownik w momencie rzucania czaru posiadał dwa magiczne przedmioty (w tym Talizman). Może więc wykonać zadanie, a zatem musi je wykonać natychmiast. Odrzuca więc magiczny przedmiot (nota bene Talizman) i zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika i otrzymuje nagrodę (Talizman! jak miło :) ). I tym oto sposobem Alchemik załatwia Wojownika będącego o krok od zwycięstwa...

http://img59.imageshack.us/img59/5584/67042450.jpg


Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

No to można wprowadzić kolejną zasadę, która mówi że gracz musi na ten czar zareagować zgodnie z instrukcją gry :)


Awatar użytkownika
wowarz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: wowarz »

Kolejna rozgrywka i kolejne pytania:
1. Czy w Krainie Wewnętrznej działają Magiczne Przedmioty?
2. Czy w Kopalni i Krypcie przy wyznaczaniu Siły lub Mocy uwzględnia się Przedmioty, czy tylko wartość na karcie + żetony?
3. Czy jeżeli na obszarze, który nie obliguje nas do losowania karty, lecz rzucenia kością / kościami znajduje się jakaś karta, to po jej rozpatrzeniu wykonujemy polecenie obszaru?
Ostatnio zmieniony wtorek 09 sie 2011, 12:14 przez wowarz, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

3xTAK


Awatar użytkownika
wowarz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: wowarz »

Dziękuję! I jeszcze jedno: czy obliczając Siłę lub Moc przy walce uwzględniamy modyfikatory ze wszystkich Magicznych Przedmiotów, czy można korzystać tylko z jednego Magicznego Przedmiotu?


Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

Można korzystać ze wszystkich magicznych przedmiotów jednocześnie, natomiast z broni (pancerza) tylko jednej (chociaż taki wojownik może z dwóch oczywiście).


Awatar użytkownika
wowarz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: wowarz »

A czy jeżeli trafiamy na obszar, gdzie znajduje się karta jakiegoś przedmiotu / przyjaciela, to po jej rozpatrzeniu nie losujemy już karty przygody (jeżeli takie jest polecenie obszaru)?


Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

To zależy ile kart nakazuje wylosować obszar. Jeśli np. miecz leży na obszarze "wylosuj 1 kartę", to nie losuje się nic póki ktoś tego miecza nie podniesie. Taki przedmiot blokuje pole. Nawet jak gracz zabierze ten miecz to w tej samej turze nie może już losować karty.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

kto mi odpowie na moje pytanie?


What a view.
Awatar użytkownika
wowarz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: wowarz »

Dziękuję, dokładnie o to mi chodziło. To jeszcze trochę pomęczę - tym razem o zaklęcia. Niektóre zaklęcia można rzucać w dowolnym momencie - czy ów moment jest absolutnie dowolny i rzeczywiście niczym nie ograniczony, czy jednak istnieją jakieś dodatkowe zasady? Weźmy chociażby Niewidzialność - Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Do końca tej tury możesz wymykać się istotom i innym Poszukiwaczom. Niby mogę rzucić je w dowolnym momencie, a jednak dalej mowa jest o mojej turze - czyli w dowolnym momencie podczas mojej tury, czy w dowolnym momencie nawet podczas tury innego gracza?


sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol »

wowarz w Kopalni i Krypcie korzystasz z przedmiotów, ale nie z takich co mają wpisane: "dodaje x pkt siły/mocy podczas walki", ponieważ nie jest to walka. Co do czarów w dowolnym momencie to są pewne ograniczenia np.: nie możesz rzucić właśnie niewidzialności podczas walki po rzucie kością, za skuteczność ataku, ponieważ jest to już porównywanie skuteczności, więc nie możesz się wymknąć. Możesz natomiast rzucić podczas tury innego gracz np. jak ten cię zaatakuje, a ty chcesz się wymknąć, wtedy wymykasz się wszystkim do rozpoczęcia swojej następnej tury.


Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

Bludgeon pisze:Podczas wczorajszej partii mieliśmy zgrzyt co do którego nie potrafiliśmy się dogadać.
Ksiądz może bez walki zabić ducha, jeśli to zrobi dostaje czar ale nie trofeum.
Nightmare (koszmar?) działa tak że jeśli go pokonamy to nie dostajemy trofeum ale 1 punkt mocy.
Czy ksiądz może bez walki zabić koszmar żeby dostać czar (ze swojej zdolności) i punkt mocy (z karty wroga)?
Jeśli ksiądz używa swojej zdolności to dostaje tylko czar. Jeśli postanowi walczyć normalnie i wygra to dostanie punkt mocy (zamiast trofeum).


Awatar użytkownika
wowarz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: wowarz »

Sekol, dziekuję bardzo za odpowiedź. Przypomniało mi się kolejne pytanie z wczorajszej rozgrywki: czy do Krainy Środkowej poprzez pokonanie Strażnika można dostać się, gdy poprzedni ruch skończyło się na obszarze Strażnik i teraz rzuca się kością za ruch, czy jest to niemożliwe (poprzedni ruch trzeba skończyć na obszarze innym niż Strażnik?). To samo tyczy się przejścia przez Tajemne Wrota.

I jeszcze pytanie związane z ogólnym przebiegiem gry. Podczas rozgrywki Poszukiwacze zdobywają przedmioty, przyjaciół, zwiększają siłę i moc. Nie sposób zapamiętać, co każdy Poszukiwacz posiada w danej chwili. Zatem pojawia się problem, gdy przychodzi do podjęcia decyzji, czy z danym Poszukiwaczem walczyć, czy lepiej odpuścić, jaki przedmiot od niego zabrać w wyniku wygranej walki, a jakiego przyjaciela w wyniku rzuconego zaklęcia. Jak umawiacie się, prowadząc rozgrywkę? Czy gdy macie możliwość poruszyć się na obszar, gdzie stoi inny Poszukiwacz, prosicie go o podliczenie swojej siły, czy gdy wygracie, prosicie by pokazał Wam swoje przedmioty i wtedy wybieracie, czy też raczej wprowadzacie elementy ''zabawy w nieznane''?


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

RUNner pisze:
Bludgeon pisze:Podczas wczorajszej partii mieliśmy zgrzyt co do którego nie potrafiliśmy się dogadać.
Ksiądz może bez walki zabić ducha, jeśli to zrobi dostaje czar ale nie trofeum.
Nightmare (koszmar?) działa tak że jeśli go pokonamy to nie dostajemy trofeum ale 1 punkt mocy.
Czy ksiądz może bez walki zabić koszmar żeby dostać czar (ze swojej zdolności) i punkt mocy (z karty wroga)?
Jeśli ksiądz używa swojej zdolności to dostaje tylko czar. Jeśli postanowi walczyć normalnie i wygra to dostanie punkt mocy (zamiast trofeum).
Dziękuję :)


What a view.
Murder665
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 18:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Post autor: Murder665 »

my zawsze każemy sobie podliczac punkty i pokazywac przedmioty przed walka, wyjatek stanowia sakwy magiczne, gdzie nie masz dostepu...


Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

wowarz pisze:Sekol, dziekuję bardzo za odpowiedź. Przypomniało mi się kolejne pytanie z wczorajszej rozgrywki: czy do Krainy Środkowej poprzez pokonanie Strażnika można dostać się, gdy poprzedni ruch skończyło się na obszarze Strażnik i teraz rzuca się kością za ruch, czy jest to niemożliwe (poprzedni ruch trzeba skończyć na obszarze innym niż Strażnik?). To samo tyczy się przejścia przez Tajemne Wrota.
Jeśli zakończysz ruch na Strażniku (nie walczysz z nim, bo do potyczki dochodzi tylko wtedy gdy przechodzisz przez most czyli musisz mieć jeszcze punkt ruchu żeby znaleźć się po drugiej strony rzeki), to w kolejnej turze możesz przejść przez most (oczywiście jeśli wygrasz starcie ze Strażnikiem). To samo tyczy się Tajemnych Wrót.
W instrukcji jest przykład Czarownicy która rzuca czar Unieruchomienie na Strażnika i sobie idzie spokojnie do wewnętrznej krainy. Tam ten mechanizm przejścia jest wyjaśniony "przy okazji" użycia czaru pozwalającego uniknąć walki (jeśli dobrze pamiętam a nie chce mi się sprawdzać :P).


Awatar użytkownika
wowarz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: wowarz »

Dziękuję po raz kolejny. Niestety dzisiaj grę musiałem oddać do wypożyczalni i zastanawiam się nad kupnem nowej.


Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

Witam ponownie. Mam pytanko- czy wykonując rzut kościami w kopalni, krypcie lub próbując otworzyć Tajemne Wrota możemy użyć losu by przerzucić kostkę?


Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

Neesty pisze:Witam ponownie. Mam pytanko- czy wykonując rzut kościami w kopalni, krypcie lub próbując otworzyć Tajemne Wrota możemy użyć losu by przerzucić kostkę?
Tak, można przerzucić jedną z kości.


ODPOWIEDZ