Chyba nie do końca się zrozumieliśmy ... na start masz przykładowo:
3 Siły + 3 Mocy + 2 Losu + 4 Życia = 12 pkt cech
Przed rozpoczęciem gry losujesz 5 kart zdolności specjalnych. Przeglądasz sobie je w spokoju i wybierasz 3 z nich. Pozostałe odrzucasz/zwracasz do talii.
Jak już masz wybrane zdolności specjalne, to możesz teraz zmienić swoje cechy tak, aby pasowały do wybranych zdolności (albo i nie, jeżeli masz taki kaprys).
Każdy zabrany punkt cechy (np. z Siły) możesz wydać dla innej cechy (np. Mocy). Żadna cecha nie może oczywiście spaść poniżej 1 punktu.
Dzięki temu możesz zbudować sobie Poszukiwacza ukierunkowanego na Siłę, Moc, Życie lub Los.
Przykładowo, zabierasz po jednym punkcie z Mocy, Losu i Życia i wydajesz na Siłę otrzymując następującego Poszukiwacza:
6 Siły + 2 Mocy + 1 Losu + 3 Życia = 12 pkt cech
Dostępne startowe punkty cech można oczywiście dostosowywać do poziomu rozgrywki / współgraczy, przykładowo:
- wariant łatwiejszy (easy) przykładowo 18 pkt cech
- wariant podstawowy (normal) przykładowo 12 pkt cech (np. średnia z istniejących Poszukiwaczy)
- wariant trudny (hard) przykładowo 9 pkt cech
- wariant bardzo trudny (nightmare) przykładowo 5 pkt cech
Wracając do talii zdolności specjalnych, to może być kilka takich talii. Przykładowo:
- pogrupowane według "ścieżki" (preferujące Siłę, preferujące Moc, neutralne / ogólne, itp)
- pogrupowane według archetypów (np. rycerz, mag, barbarzyńca, łotrzyk, itp)
Można również pomyśleć o dodatkowych "perkach" pasywnych (ważnych cały czas) i aktywnych (możliwych do wykorzystania w ramach jakiejś akcji, według jakichś zasad).
Zdolności specjalne i/lub "perki" mogą posiadać określoną liczbę ładunków (opcjonalnie możliwych do uzupełnienia na określonych warunkach) a po wyczerpaniu wracać do talii.
Może istnieć limit posiadanych specjalnych zdolności / "perków". Przy dobieraniu nowej zdolności losujesz 1-2 (w zależności od okoliczności) i wybierasz jedną (lub dwie w zależności od okoliczności). Jeżeli miałbyś przekroczyć limit, wówczas możesz odrzucić wybraną przez siebie zdolność (w tym również właśnie dobraną o ile to miało by jakiś sens).
Innymi słowy ... można było by wprowadzić system rozwoju Poszukiwacza nie tylko w zakresie Siła + Moc.
Chyba nie do końca się zrozumieliśmy ... na start masz przykładowo:
3 Siły + 3 Mocy + 2 Losu + 4 Życia = 12 pkt cech
Przed rozpoczęciem gry losujesz 5 kart zdolności specjalnych. Przeglądasz sobie je w spokoju i wybierasz 3 z nich. Pozostałe odrzucasz/zwracasz do talii.
Jak już masz wybrane zdolności specjalne, to możesz teraz zmienić swoje cechy tak, aby pasowały do wybranych zdolności (albo i nie, jeżeli masz taki kaprys).
Każdy zabrany punkt cechy (np. z Siły) możesz wydać dla innej cechy (np. Mocy). Żadna cecha nie może oczywiście spaść poniżej 1 punktu.
Dzięki temu możesz zbudować sobie Poszukiwacza ukierunkowanego na Siłę, Moc, Życie lub Los.
Przykładowo, zabierasz po jednym punkcie z Mocy, Losu i Życia i wydajesz na Siłę otrzymując następującego Poszukiwacza:
6 Siły + 2 Mocy + 1 Losu + 3 Życia = 12 pkt cech
Dostępne startowe punkty cech można oczywiście dostosowywać do poziomu rozgrywki / współgraczy, przykładowo:
- wariant łatwiejszy (easy) przykładowo 18 pkt cech
- wariant podstawowy (normal) przykładowo 12 pkt cech (np. średnia z istniejących Poszukiwaczy)
- wariant trudny (hard) przykładowo 9 pkt cech
- wariant bardzo trudny (nightmare) przykładowo 5 pkt cech ;)
Wracając do talii zdolności specjalnych, to może być kilka takich talii. Przykładowo:
- pogrupowane według "ścieżki" (preferujące Siłę, preferujące Moc, neutralne / ogólne, itp)
- pogrupowane według archetypów (np. rycerz, mag, barbarzyńca, łotrzyk, itp)
Można również pomyśleć o dodatkowych "perkach" pasywnych (ważnych cały czas) i aktywnych (możliwych do wykorzystania w ramach jakiejś akcji, według jakichś zasad).
Zdolności specjalne i/lub "perki" mogą posiadać określoną liczbę ładunków (opcjonalnie możliwych do uzupełnienia na określonych warunkach) a po wyczerpaniu wracać do talii.
Może istnieć limit posiadanych specjalnych zdolności / "perków". Przy dobieraniu nowej zdolności losujesz 1-2 (w zależności od okoliczności) i wybierasz jedną (lub dwie w zależności od okoliczności). Jeżeli miałbyś przekroczyć limit, wówczas możesz odrzucić wybraną przez siebie zdolność (w tym również właśnie dobraną o ile to miało by jakiś sens).
Innymi słowy ... można było by wprowadzić system rozwoju Poszukiwacza nie tylko w zakresie Siła + Moc.