Autorska karcianka na bazie zasad MM / MiM
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
Autorska karcianka na bazie zasad MM / MiM
Witam,
Chciałbym zaprezentować grę karcianą opartą luźno o zasady MiM / MM. Większość podstawowych elementów gry planszowej zamieniono na ich odpowiednik w grze karcianej (np karty miejsca i badanie obszaru).
Całość gry ogranicza się do używania kart gracza, płacąc za nie żetonami. Istnieją także typowo przygodowe karty, które należy rozpatrzyć w chwili wylosowania bez ponoszenia opłat.
Celem rozgrywki jest zebranie odpowiedniej ilości jednego typu żetonów (żetonów zwyciestwa).
Przedstawione tutaj materiały tyczą się gry karcianej - drukowanej jak i jej komputerowego odpowiednika. Większość danych można modyfikować w edytorze lub poporzez podmianę plików źródłowych (txt i png). Aplikacja generuje arkusze kart i żetonów gotowe do druku.
Można drukować karty do trybu tekstowego np do testów lub odpalić narzędzie do analizy balansu kart w którym widać które efekty są użyte często a które nie.
!! UWAGA !! Wszystkie ilustracje na kartach są to przykładowe grafiki.
startowe menu
http://sites.google.com/site/bladum/files/menu.jpg
ustawienia gry lokalnej
http://sites.google.com/site/bladum/files/single.jpg
ustawienia gry sieciowej (jeszcze dobrze nie działa)
http://sites.google.com/site/bladum/files/multi.jpg
przykładowa rozgrywka z bieżącym GUI
http://sites.google.com/site/bladum/files/gra02.jpg
http://sites.google.com/site/bladum/files/gra01.jpg
wbudowany edytor kart
http://sites.google.com/site/bladum/files/editor.jpg
kilka przykładowych kart (starsze wersje)
http://sites.google.com/site/bladum/files/karty00.png
http://sites.google.com/site/bladum/files/karty01.png
żetony w grze
http://sites.google.com/site/bladum/files/zetony1.png
http://sites.google.com/site/bladum/files/zetony2.png
zrzuty z gry (starsza wersja)
http://sites.google.com/site/bladum/files/screenC.png
http://sites.google.com/site/bladum/files/screenB.png
przykładowa rozgrywka na youtube (interface troche uległ zmianie)
Poszukuje osób które pomogą w /b]
- przygotowaniu ilustracji i "ciekawych" opisów kart
- testowaniu balansu kart w grze
- testowaniu aplikacji
Osobiście staram się skupiać się na technicznej (narzędzia IT oraz mechanika) stronie tego produktu zostawiając takie rzeczy jak klimat, opisy czy grafikę osobom zainteresowanym.
DODANE
Wersja tekstowa do testów
https://sites.google.com/site/bladum/files/karty.txt
Narzędzie do analizy stosu kart
https://sites.google.com/site/bladum/files/analys.txt
Dane textowe moda (jeśli ktoś woli edytować ręcznie).
https://sites.google.com/site/bladum/files/db.rar
Pozdrawiam,
Chciałbym zaprezentować grę karcianą opartą luźno o zasady MiM / MM. Większość podstawowych elementów gry planszowej zamieniono na ich odpowiednik w grze karcianej (np karty miejsca i badanie obszaru).
Całość gry ogranicza się do używania kart gracza, płacąc za nie żetonami. Istnieją także typowo przygodowe karty, które należy rozpatrzyć w chwili wylosowania bez ponoszenia opłat.
Celem rozgrywki jest zebranie odpowiedniej ilości jednego typu żetonów (żetonów zwyciestwa).
Przedstawione tutaj materiały tyczą się gry karcianej - drukowanej jak i jej komputerowego odpowiednika. Większość danych można modyfikować w edytorze lub poporzez podmianę plików źródłowych (txt i png). Aplikacja generuje arkusze kart i żetonów gotowe do druku.
Można drukować karty do trybu tekstowego np do testów lub odpalić narzędzie do analizy balansu kart w którym widać które efekty są użyte często a które nie.
!! UWAGA !! Wszystkie ilustracje na kartach są to przykładowe grafiki.
startowe menu
http://sites.google.com/site/bladum/files/menu.jpg
ustawienia gry lokalnej
http://sites.google.com/site/bladum/files/single.jpg
ustawienia gry sieciowej (jeszcze dobrze nie działa)
http://sites.google.com/site/bladum/files/multi.jpg
przykładowa rozgrywka z bieżącym GUI
http://sites.google.com/site/bladum/files/gra02.jpg
http://sites.google.com/site/bladum/files/gra01.jpg
wbudowany edytor kart
http://sites.google.com/site/bladum/files/editor.jpg
kilka przykładowych kart (starsze wersje)
http://sites.google.com/site/bladum/files/karty00.png
http://sites.google.com/site/bladum/files/karty01.png
żetony w grze
http://sites.google.com/site/bladum/files/zetony1.png
http://sites.google.com/site/bladum/files/zetony2.png
zrzuty z gry (starsza wersja)
http://sites.google.com/site/bladum/files/screenC.png
http://sites.google.com/site/bladum/files/screenB.png
przykładowa rozgrywka na youtube (interface troche uległ zmianie)
Poszukuje osób które pomogą w /b]
- przygotowaniu ilustracji i "ciekawych" opisów kart
- testowaniu balansu kart w grze
- testowaniu aplikacji
Osobiście staram się skupiać się na technicznej (narzędzia IT oraz mechanika) stronie tego produktu zostawiając takie rzeczy jak klimat, opisy czy grafikę osobom zainteresowanym.
DODANE
Wersja tekstowa do testów
https://sites.google.com/site/bladum/files/karty.txt
Narzędzie do analizy stosu kart
https://sites.google.com/site/bladum/files/analys.txt
Dane textowe moda (jeśli ktoś woli edytować ręcznie).
https://sites.google.com/site/bladum/files/db.rar
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony czwartek 28 sty 2010, 23:35 przez bladus, łącznie zmieniany 4 razy.
inzynieria
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Jak na preview wygląda bardzo dobrze a i sama idea ciekawa tylko że jak na grę bazującą na MiMie to niewiele w niej MiMa (mówię tu głównie o nazwach kart czy też przedmiotach które w samej grze się nie pojawiają np. łuki wszelkiego sortu). Jeśli chodzi o grafiki pomóc raczej nie będę w stanie, mógłbym natomiast spróbować pomóc przy opisach i przy testach samej gry.
PS. Wiem że to tylko robocze grafiki ale Magiczne Źródło - Klozet zabija xD
PS. Wiem że to tylko robocze grafiki ale Magiczne Źródło - Klozet zabija xD
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
to co się pojawi w grze to zależy od Ciebie
Ja udostępniam zasady, silnik, generator kart, wszystko w jednym sprawnym pakiecie
oczywiście wszelkie uwagi odnośnie technicznej strony mile widziane
to przykłady kart z łukiem (zapoznaj się pobieżnie z zasadami z pdf)
https://sites.google.com/site/bladum/fi ... %82uki.png
PS: klozet wskazuje że rzeczywiście ktoś to czytał dzięki
Ja udostępniam zasady, silnik, generator kart, wszystko w jednym sprawnym pakiecie
oczywiście wszelkie uwagi odnośnie technicznej strony mile widziane
to przykłady kart z łukiem (zapoznaj się pobieżnie z zasadami z pdf)
https://sites.google.com/site/bladum/fi ... %82uki.png
PS: klozet wskazuje że rzeczywiście ktoś to czytał dzięki
inzynieria
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
Suupeer dzięki za odpowiedzi.
Z uwagi na strukturę modów, każdy może tworzyć swój niezależny zestaw kart, wliczając podmianę grafik, tekstów, czcionek, żetonów i co tak potrzeba. Jedyną niezmienną rzeczą są definicje efektów na kartach (skrypty) ale to co się wyświetla na karcie jest całkowicie modowalne. Można zmienić w odpowiednich plikach, lub z poziomu edytora.
Ogólnie praca z narzędziem wygląda tak:
CO POTRZEBA
definicje kart (txt) -
wzory karty (png) - 100% zrobione
ilustracje kart (png) -
dane textowe moda (jeśli ktoś woli edytować ręcznie).
https://sites.google.com/site/bladum/files/db.rar
CO WYCHODZI
pakiet binarny danych dla gry (mod)
pakiet kart i żetonów do druku
Mógłbym tutaj zapytać się że jeśli ktoś zrobić swoją konwersję to proszę bardzo np MIM czy Star-craft. Bazowy zestaw chcemy zrobić ala steampunk oparty na 240 kart (15 arkuszy A4).
A jeśli chodzi o aspekty graficzno drukowe to karta 400 x 560 przy DPI 200 daje ładne wyniki.
Pozdro
Z uwagi na strukturę modów, każdy może tworzyć swój niezależny zestaw kart, wliczając podmianę grafik, tekstów, czcionek, żetonów i co tak potrzeba. Jedyną niezmienną rzeczą są definicje efektów na kartach (skrypty) ale to co się wyświetla na karcie jest całkowicie modowalne. Można zmienić w odpowiednich plikach, lub z poziomu edytora.
Ogólnie praca z narzędziem wygląda tak:
CO POTRZEBA
definicje kart (txt) -
wzory karty (png) - 100% zrobione
ilustracje kart (png) -
dane textowe moda (jeśli ktoś woli edytować ręcznie).
https://sites.google.com/site/bladum/files/db.rar
CO WYCHODZI
pakiet binarny danych dla gry (mod)
pakiet kart i żetonów do druku
Mógłbym tutaj zapytać się że jeśli ktoś zrobić swoją konwersję to proszę bardzo np MIM czy Star-craft. Bazowy zestaw chcemy zrobić ala steampunk oparty na 240 kart (15 arkuszy A4).
A jeśli chodzi o aspekty graficzno drukowe to karta 400 x 560 przy DPI 200 daje ładne wyniki.
Pozdro
inzynieria
- poooq
-
- Posty: 1941
- Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
- Lokalizacja: Miedziana Planeta
- Płeć:
- Kontakt:
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
co myślicie o takim GUI ?
-mamy 10 kart zamiast 8 na jednym ekranie
-max 6 graczy zamiast 8 w sesji
-liczniki żetonów zamiast żetonów
https://sites.google.com/site/bladum/fi ... edirects=0
-mamy 10 kart zamiast 8 na jednym ekranie
-max 6 graczy zamiast 8 w sesji
-liczniki żetonów zamiast żetonów
https://sites.google.com/site/bladum/fi ... edirects=0
inzynieria
- poooq
-
- Posty: 1941
- Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
- Lokalizacja: Miedziana Planeta
- Płeć:
- Kontakt:
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
Z jednej strony mamy zasadę odnośnie do wersji komputerowej taka, że ma takie same zasady / mechanike jak wersja karciana. Dlatego np na kartach są efekty które są łatwo mierzalne w wersji analogowej (zliczanie kart, żetonów, czy posiadasz kartę typu X, czy posiadasz kartę o koszcie Y, czy posiadasz kartę o nazwie).
Z drugiej strony w każdej chwili podmienić plik żetonów w katalogu moda
http://sites.google.com/site/bladum/files/punkty.png
zachowując jedynie wymiary i położenie każdego elementu
Z drugiej strony w każdej chwili podmienić plik żetonów w katalogu moda
http://sites.google.com/site/bladum/files/punkty.png
zachowując jedynie wymiary i położenie każdego elementu
inzynieria
- poooq
-
- Posty: 1941
- Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
- Lokalizacja: Miedziana Planeta
- Płeć:
- Kontakt:
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
nie wiem nawet, coś grafik rysuje
Tak mogła by wyglądać karta z ilustracją (przykładowa ilustracji z sieci).
https://sites.google.com/site/bladumwar ... sample.png
[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 11:29 pm ]
a tak może wyglądać interface bez ilustracji na kartach gry
https://sites.google.com/site/bladum/fi ... tracji.pdf
Tak mogła by wyglądać karta z ilustracją (przykładowa ilustracji z sieci).
https://sites.google.com/site/bladumwar ... sample.png
[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 11:29 pm ]
a tak może wyglądać interface bez ilustracji na kartach gry
https://sites.google.com/site/bladum/fi ... tracji.pdf
inzynieria
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt: