Autorska karcianka na bazie zasad MM / MiM

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bladus [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Autorska karcianka na bazie zasad MM / MiM

Post autor: bladus »

Witam,

Chciałbym zaprezentować grę karcianą opartą luźno o zasady MiM / MM. Większość podstawowych elementów gry planszowej zamieniono na ich odpowiednik w grze karcianej (np karty miejsca i badanie obszaru).

Całość gry ogranicza się do używania kart gracza, płacąc za nie żetonami. Istnieją także typowo przygodowe karty, które należy rozpatrzyć w chwili wylosowania bez ponoszenia opłat.

Celem rozgrywki jest zebranie odpowiedniej ilości jednego typu żetonów (żetonów zwyciestwa).

Przedstawione tutaj materiały tyczą się gry karcianej - drukowanej jak i jej komputerowego odpowiednika. Większość danych można modyfikować w edytorze lub poporzez podmianę plików źródłowych (txt i png). Aplikacja generuje arkusze kart i żetonów gotowe do druku.

Można drukować karty do trybu tekstowego np do testów lub odpalić narzędzie do analizy balansu kart w którym widać które efekty są użyte często a które nie.

!! UWAGA !! Wszystkie ilustracje na kartach są to przykładowe grafiki.

startowe menu
http://sites.google.com/site/bladum/files/menu.jpg

ustawienia gry lokalnej
http://sites.google.com/site/bladum/files/single.jpg

ustawienia gry sieciowej (jeszcze dobrze nie działa)
http://sites.google.com/site/bladum/files/multi.jpg

przykładowa rozgrywka z bieżącym GUI
http://sites.google.com/site/bladum/files/gra02.jpg
http://sites.google.com/site/bladum/files/gra01.jpg

wbudowany edytor kart
http://sites.google.com/site/bladum/files/editor.jpg

kilka przykładowych kart (starsze wersje)
http://sites.google.com/site/bladum/files/karty00.png
http://sites.google.com/site/bladum/files/karty01.png

żetony w grze
http://sites.google.com/site/bladum/files/zetony1.png
http://sites.google.com/site/bladum/files/zetony2.png

zrzuty z gry (starsza wersja)
http://sites.google.com/site/bladum/files/screenC.png
http://sites.google.com/site/bladum/files/screenB.png

przykładowa rozgrywka na youtube (interface troche uległ zmianie)


Poszukuje osób które pomogą w :[/b]
- przygotowaniu ilustracji i "ciekawych" opisów kart
- testowaniu balansu kart w grze
- testowaniu aplikacji

Osobiście staram się skupiać się na technicznej (narzędzia IT oraz mechanika) stronie tego produktu zostawiając takie rzeczy jak klimat, opisy czy grafikę osobom zainteresowanym.

DODANE

Wersja tekstowa do testów
https://sites.google.com/site/bladum/files/karty.txt

Narzędzie do analizy stosu kart
https://sites.google.com/site/bladum/files/analys.txt

Dane textowe moda (jeśli ktoś woli edytować ręcznie).
https://sites.google.com/site/bladum/files/db.rar

Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony czwartek 28 sty 2010, 23:35 przez bladus, łącznie zmieniany 4 razy.


inzynieria
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Jak na preview wygląda bardzo dobrze a i sama idea ciekawa tylko że jak na grę bazującą na MiMie to niewiele w niej MiMa (mówię tu głównie o nazwach kart czy też przedmiotach które w samej grze się nie pojawiają np. łuki wszelkiego sortu). Jeśli chodzi o grafiki pomóc raczej nie będę w stanie, mógłbym natomiast spróbować pomóc przy opisach i przy testach samej gry.

PS. Wiem że to tylko robocze grafiki ale Magiczne Źródło - Klozet zabija xD


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
bladus [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

to co się pojawi w grze to zależy od Ciebie

Ja udostępniam zasady, silnik, generator kart, wszystko w jednym sprawnym pakiecie
oczywiście wszelkie uwagi odnośnie technicznej strony mile widziane ;-)

to przykłady kart z łukiem (zapoznaj się pobieżnie z zasadami z pdf)
https://sites.google.com/site/bladum/fi ... %82uki.png

PS: klozet wskazuje że rzeczywiście ktoś to czytał :) dzięki


inzynieria
Awatar użytkownika
Erestor
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Erestor »

Wow... jak dla mnie graficznie wygląda super... z wielką przyjemnością pomógłbym w testowaniu... ale.... jestem zawalony robotą :( Trzymam kciuki za sukces projektu to może za parę miesięcy jak będę miał mniej pracy to włączę się aktywnie w tworzenie.


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
Awatar użytkownika
bladus [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

Suupeer dzięki za odpowiedzi.

Z uwagi na strukturę modów, każdy może tworzyć swój niezależny zestaw kart, wliczając podmianę grafik, tekstów, czcionek, żetonów i co tak potrzeba. Jedyną niezmienną rzeczą są definicje efektów na kartach (skrypty) ale to co się wyświetla na karcie jest całkowicie modowalne. Można zmienić w odpowiednich plikach, lub z poziomu edytora.

Ogólnie praca z narzędziem wygląda tak:

CO POTRZEBA
definicje kart (txt) -
wzory karty (png) - 100% zrobione
ilustracje kart (png) -

dane textowe moda (jeśli ktoś woli edytować ręcznie).
https://sites.google.com/site/bladum/files/db.rar

CO WYCHODZI
pakiet binarny danych dla gry (mod)
pakiet kart i żetonów do druku

Mógłbym tutaj zapytać się że jeśli ktoś zrobić swoją konwersję to proszę bardzo np MIM czy Star-craft. Bazowy zestaw chcemy zrobić ala steampunk oparty na 240 kart (15 arkuszy A4).

A jeśli chodzi o aspekty graficzno drukowe to karta 400 x 560 przy DPI 200 daje ładne wyniki.

Pozdro


inzynieria
Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Post autor: poooq »

Hmm, nieźle, zapowiada się całkiem ciekawa gra, trzymam kciuki za rozwój projektu!


Awatar użytkownika
bladus [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

co myślicie o takim GUI ?

-mamy 10 kart zamiast 8 na jednym ekranie
-max 6 graczy zamiast 8 w sesji
-liczniki żetonów zamiast żetonów


https://sites.google.com/site/bladum/fi ... edirects=0


inzynieria
Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Post autor: poooq »

Jak na moje oko to licznik żetonów prezentuje się czytelniej, myślałeś nad ikonkami zamiast kolorowych przycisków? Kolory poszczególnych cech/ atrybutów dobrane z głową...


Awatar użytkownika
bladus [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

Z jednej strony mamy zasadę odnośnie do wersji komputerowej taka, że ma takie same zasady / mechanike jak wersja karciana. Dlatego np na kartach są efekty które są łatwo mierzalne w wersji analogowej (zliczanie kart, żetonów, czy posiadasz kartę typu X, czy posiadasz kartę o koszcie Y, czy posiadasz kartę o nazwie).

Z drugiej strony w każdej chwili podmienić plik żetonów w katalogu moda
http://sites.google.com/site/bladum/files/punkty.png
zachowując jedynie wymiary i położenie każdego elementu


inzynieria
Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Post autor: poooq »

W jakim programie pociskacie grafiki? Wyglądają ekstra...


Awatar użytkownika
bladus [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

nie wiem nawet, coś grafik rysuje :)

Tak mogła by wyglądać karta z ilustracją (przykładowa ilustracji z sieci).
https://sites.google.com/site/bladumwar ... sample.png

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 11:29 pm ]
a tak może wyglądać interface bez ilustracji na kartach gry

https://sites.google.com/site/bladum/fi ... tracji.pdf


inzynieria
Awatar użytkownika
Erestor
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Erestor »

Trochę odkopię temat :)

Interfejs prezentuje się całkiem zgrabnie i karta również :)
Czy projekt nadal jest rozwijany?


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
ODPOWIEDZ