Pytania skomasowane na temat zasad
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: piątek 29 sie 2008, 13:15
- Lokalizacja: Pułtusk
- Płeć:
Pytania
Witam, mam parę pytań odnośnie zasad, a nie chcę zakładać nowego wątku, by nie zaśmiecać zbytnio tak znakomitego forum . Jeśli jedno z poniższych pytań zostało już gdzieś wyjaśnione proszę o odsyłacz, a nie komentarz w stylu "Naucz się k... czytać". Z góry wybaczcie ewentualnie głupie pytania. Mam podstawową wersję gry "Magia i Miecz" bez żadnych dodatków i do niej odnoszą się pytania.
1. Czy jak wygra się walkę z np. z rozbójnikiem, z siłaczem w gospodzie lub ze strażnikiem strzegącym przejścia do środkowej krainy to czy liczy się ich punkty zbierane do 7 i wielokrotności (czyli np. zabijasz ludojada i niedźwiedzia i zamieniasz ich punkty na 1 siły)?
2. Czy jak po rzucie kostką znajdę się na polu z Magicznymi Wrotami to rzucam od razu kostką czy w następnej turze? A jeśli od razu to jeśli wtedy wyląduję w Świątyni to znowu od razu czy w następnej turze rzucam kostkami?
3. Czy jest przymus walki z innym poszukiwaczem?
4. Czy będąc w mieście mogę odwiedzić kilka osób w jednej turze, czy np. po odwiedzeniu jednej muszę wykonać ruch?
5. Jeśli w gospodzie przegra się mieszek złota to jest się chłostanym tak jak w wypadku podatku czy może traci się turę jak w wypadku sędziego?
6. Czy jak zniszczy się np. smoka za pomocą czaru zniszczenie to dostaje się za niego punkty (chodzi mi o to o co w punkcie 1)?
7. Czy wojownik musi koniecznie walczyć zamiast ciebie w każdej walce?
8. Czy jest taka karta przygody jak Przekleństwo Wiedźmy (zgubiły mi się 4 karty przygody, a na karcie Minstrela jest odnośnie tego wzmianka)?
9. Czy czar unieruchomienie pozwala zniszczyć np. golema lub innego wroga bez walki i co kryje się pod enigmatycznym "... nie może wykonać żadnej akcji"?
10. Jakie zdolności ma rzezimieszek ile ma siły, a ile mocy? (Ta karta też mi się zgubiła-uroki posiadania młodszego rodzeństwa:-) )
Za wszystkie odpowiedzi z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam Earendur6
1. Czy jak wygra się walkę z np. z rozbójnikiem, z siłaczem w gospodzie lub ze strażnikiem strzegącym przejścia do środkowej krainy to czy liczy się ich punkty zbierane do 7 i wielokrotności (czyli np. zabijasz ludojada i niedźwiedzia i zamieniasz ich punkty na 1 siły)?
2. Czy jak po rzucie kostką znajdę się na polu z Magicznymi Wrotami to rzucam od razu kostką czy w następnej turze? A jeśli od razu to jeśli wtedy wyląduję w Świątyni to znowu od razu czy w następnej turze rzucam kostkami?
3. Czy jest przymus walki z innym poszukiwaczem?
4. Czy będąc w mieście mogę odwiedzić kilka osób w jednej turze, czy np. po odwiedzeniu jednej muszę wykonać ruch?
5. Jeśli w gospodzie przegra się mieszek złota to jest się chłostanym tak jak w wypadku podatku czy może traci się turę jak w wypadku sędziego?
6. Czy jak zniszczy się np. smoka za pomocą czaru zniszczenie to dostaje się za niego punkty (chodzi mi o to o co w punkcie 1)?
7. Czy wojownik musi koniecznie walczyć zamiast ciebie w każdej walce?
8. Czy jest taka karta przygody jak Przekleństwo Wiedźmy (zgubiły mi się 4 karty przygody, a na karcie Minstrela jest odnośnie tego wzmianka)?
9. Czy czar unieruchomienie pozwala zniszczyć np. golema lub innego wroga bez walki i co kryje się pod enigmatycznym "... nie może wykonać żadnej akcji"?
10. Jakie zdolności ma rzezimieszek ile ma siły, a ile mocy? (Ta karta też mi się zgubiła-uroki posiadania młodszego rodzeństwa:-) )
Za wszystkie odpowiedzi z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam Earendur6
- Rogo
-
- Posty: 6223
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Wazelina jak nic xD nie no żartuję, sorry, czasami się od głupich komentarzy nie umiem powstrzymaćby nie zaśmiecać zbytnio tak znakomitego forum
Jak się nie mylę, to tylko karty Wrogów się odkłada1. Czy jak wygra się walkę z np. z rozbójnikiem, z siłaczem w gospodzie lub ze strażnikiem strzegącym przejścia do środkowej krainy to czy liczy się ich punkty zbierane do 7 i wielokrotności (czyli np. zabijasz ludojada i niedźwiedzia i zamieniasz ich punkty na 1 siły)?
Od razu - za każdym razem badasz obszar na którym wylądowałeś i stosujesz siędo instrukcji na karcie2. Czy jak po rzucie kostką znajdę się na polu z Magicznymi Wrotami to rzucam od razu kostką czy w następnej turze? A jeśli od razu to jeśli wtedy wyląduję w Świątyni to znowu od razu czy w następnej turze rzucam kostkami?
Nie. Sam wybierasz czy go atakujes,z używasz na nim specjalnej zdolności czy badasz obszar.3. Czy jest przymus walki z innym poszukiwaczem?
Rozumiem, że grasz bez dodatku Miasto. Była na ten temat jakaś rozmowa, ale zawsze możesz to ustalić z ludźmi z którymi grasz JA bym grał, że wszystkich możesz odwiedźić (sam tak robię we Wiosce)4. Czy będąc w mieście mogę odwiedzić kilka osób w jednej turze, czy np. po odwiedzeniu jednej muszę wykonać ruch?
Rozumiem, że chodzi o przypadek gdy nie masz złota? Ja ustaliłem z kumplem, że jak masz płacić złoto, a go nie masz, to dajesz jakiś przedmiot, przyjaciela lub punkt wytrzymałości - instrukcja chyba nic na ten temat nie mówi...5. Jeśli w gospodzie przegra się mieszek złota to jest się chłostanym tak jak w wypadku podatku czy może traci się turę jak w wypadku sędziego?
Instrukcja chyba mówi, że za karty pokonanych w walce wrogów dostaje się siłę, ale mogę się mylić. ja bym siły nie brał za zniszczonych czarem.6. Czy jak zniszczy się np. smoka za pomocą czaru zniszczenie to dostaje się za niego punkty (chodzi mi o to o co w punkcie 1)?
Wg mnie nie. Zawsze go kitram na walkę w któej nie mam szans - taka żywa tarcza7. Czy wojownik musi koniecznie walczyć zamiast ciebie w każdej walce?
Karta nazywa się Przekleństwo - działa tak, że opuszczają cię przyjaciele i nie możesz mieć nowego póki nie odwiedzisz mędrca we wiosce. O ile sie nie myle8. Czy jest taka karta przygody jak Przekleństwo Wiedźmy (zgubiły mi się 4 karty przygody, a na karcie Minstrela jest odnośnie tego wzmianka)?
Zniszczyć nie - może go unieruchomić i wtedy mu sięwymykasz. Co oznacza żadna akcja? po prostu NIC nie może zrobić. JA z kumplem ustaliłem, że to działa na czas jednej tury, bo o ytm wzmianki nie ma9. Czy czar unieruchomienie pozwala zniszczyć np. golema lub innego wroga bez walki i co kryje się pod enigmatycznym "... nie może wykonać żadnej akcji"?
A tu masz pecha, bo nie chce mi sie podnosić z łóżka i iść go wyszukać wśród kart10. Jakie zdolności ma rzezimieszek ile ma siły, a ile mocy? (Ta karta też mi się zgubiła-uroki posiadania młodszego rodzeństwa:-) )
Też mam rodzeństwo, duuużo rodzeństwa
Ależ proszęZa wszystkie odpowiedzi z góry wielkie dzięki.
Tylko czemu takie pytania dotyczące podstawki w temacie o Demonie z NAdprzestrzeni?!
Ja nawet nie mam Talismana.
- czeski_
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Kraina Snu
• Kraina Umarłych
• Puszcza - Posty: 630
- Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
- Lokalizacja: Opole
- Płeć:
- Kontakt:
To nie jest takie oczywiste moim zdaniem. Jeżeli użyję czaru podczas walki, to smok jest pokonany podczas walki więc czemu nie mogę go zabrać Inaczej jeżeli sprzątnę gada na odległość (czarem).Rogo pisze:Cytat:
6. Czy jak zniszczy się np. smoka za pomocą czaru zniszczenie to dostaje się za niego punkty (chodzi mi o to o co w punkcie 1)?
Instrukcja chyba mówi, że za karty pokonanych w walce wrogów dostaje się siłę, ale mogę się mylić. ja bym siły nie brał za zniszczonych czarem.
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Ja tam biorę punkty tylko za zabitego w walce własnoręcznie.
Jeśli zabiję wroga czarem, skasuje jakimś magicznym przedmiotem (jak rożdżka ognia), zabije go za mnie przyjaciel, a nawet w sytuacji kiedy zabiję wroga w walce dystansowej to wg mnie nagroda w postaci punktów się nie należy.
Jeśli zabiję wroga czarem, skasuje jakimś magicznym przedmiotem (jak rożdżka ognia), zabije go za mnie przyjaciel, a nawet w sytuacji kiedy zabiję wroga w walce dystansowej to wg mnie nagroda w postaci punktów się nie należy.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Zniszczenia raczej podczas walki nie rzuciszTo nie jest takie oczywiste moim zdaniem. Jeżeli użyję czaru podczas walki, to smok jest pokonany podczas walki więc czemu nie mogę go zabrać Inaczej jeżeli sprzątnę gada na odległość (czarem).
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 38
Ja to widzę tak: punkt siły dostajesz za to ,że w walce posługujesz się swoją siłą fizyczną ,co później procentuje (jak ćwiczysz to Twoja siła wzrasta) , tak samo jest z mocą. No a posłużenie się czarem nijak się ma do tego ,że Twoja siła powinna wzrosnąć, gdyż wcale jej nie użyłeś.
No ale to oczywiście moja luźna interpretacja przepisów. Jestem generalnie zwolennikiem naginania czasami zasad by były one bardziej logiczne.
Pozdrawiam
No ale to oczywiście moja luźna interpretacja przepisów. Jestem generalnie zwolennikiem naginania czasami zasad by były one bardziej logiczne.
Pozdrawiam
- Aleksander104
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• MiM (Poszukiwacze) - Posty: 31
- Rejestracja: wtorek 15 lip 2008, 21:31
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Płeć:
Re: Pytania
Siła 3earendur6 pisze: 10. Jakie zdolności ma rzezimieszek ile ma siły, a ile mocy? (Ta karta też mi się zgubiła-uroki posiadania młodszego rodzeństwa:-) )
Moc 3
Zły
Gospoda
1. Rozpoczynasz grę posiadając jeden czar
2. Zamiast atakować innego Poszukiwacza możesz, jeżeli ci Moc pozwala, zabrać mu jeden czar wybierany losowo.
3. U Czarownika, Czarodziejki i Wiedźmy możesz dodać 1 do wyniku rzutu kostką, chyba że wyrzucisz 1 - w tym przypadku nie wolno ci niczego dodawać.
Sorki za odświeżanie tematu, ale wolałem podać biedakowi
-
-
- Posty: 6
- Rejestracja: czwartek 29 sty 2009, 19:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Witam,
po prawie 10 latach wygrzebałem mojego MiMa (Podstawka, Miasto, Jaskinia, WKO). W ostatni weekend razem z dziewczyną zagraliśmy (na razie) w samą podstawkę. Teraz mam kilka pytań, które pojawiły się podczas tej gry.
Kontynuując numerację za earendur6:
11. Leczenie Wytrzymałości:
- w Wiosce jest napisane, że 1mz uzdrawia do 4 pkt. Wytrz. (czyli stanu z początku gry),
- w Mieście - 1mz - 2 pkt. Wytrz., ale nic więcej nie jest napisane.
Pytanie brzmi - czy w Mieście można kupować Wytrzymałość powyżej 4 punktów początkowych?
12. Ile przedmiotów można kupić w Wiosce w czasie jednej tury? Czy można jednocześnie odwiedzić Medyka, Kowala i Mędrca? Chodzi mi o planszę podstawową, bez dodatków?
No bo chyba jak się gra z dodatkami, to aby coś kupić to trzeba już wejść na odpowiednią planszę, tak?
Pytanie analogiczne do
14. Podczas walki na MOC traci się tylko Wytrzymałość czy też punkt Mocy?
15. Wyciągając na obszarze kartę Przygody np. Targowisko - czy można od razu odwiedzić to miejsce, czy dopiero kiedy się powróci na ten obszar w innej turze?
16. Zdarzenie Pokuta - podczas wędrówki do Świątyni - czy jak się dochodzi już do obszaru Świątyni można się zatrzymać, czy trzeba "trafić" kostką odpowiednią ilość oczek, żeby wylądować na tym polu?
17. Posiadane przedmioty - czy Poszukiwacz zły (np. Czarnoksiężnik) może wziąć Przedmiot Święty Graal (który to może być używany tylko przez dobrych Poszukiwaczy) i zanieść go do Alchemika do Miasta i tam sprzedać? No bo w końcu nie używa tego przedmiotu, tylko go nosi w plecaku...
18. Przyjaciel - Alchemik. Poszukiwacz ma za Przyjaciela Alchemika i posiada 4 przedmioty (czyli tyle ile może maksymalnie nieść, nie ma konia, muła ani konia z wozem). Wchodzi na obszar, gdzie ciągnie kartę przygody, a tam np. wyciąga przedmiot Miecz. Czy może go zamienić w złoto dzięki Przyjacielowi, czy też wpierw musi odrzucić jeden z już niesionych przedmiotów? Czy wtedy musi zostawić odrzucony przedmiot na obszarze i w następnej turze odejść, czy też może jeszcze w tej samej turze podnieść przedmiot, no bo w sumie nie ma już 4 tylko 3 przedmioty, bo Alchemik momentalnie zamienił odkryty miecz w złoto. Jak to w końcu jest?
19. Przyjaciel - Najemnik. Gdy się mu zapłaci to staje się on przyjacielem Poszukiwacza. Jeżeli ktoś gra Kanibalem, czy musi płacić Najemnikowi by ten stał się jego Przyjacielem, czy też może go zjeść od razu i wymienić go na punkty Wytrzymałości?
20. Obszar - Jaskinia Czarownika. Chcę zdobyć Talizman, więc rzucam kostką i wypada 6 oczek. Czy wypełnianie misji zaczynam od kolejnej tury, czy mogę to jeszcze zrobić w tej samej? Bo np. mam złoto, więc płacę 2 mz. Czyli wypełniłem od razu postawione zadanie.
Czy można w tej samej turze wypełnić powierzoną misję, czy też trzeba czekać do kolejnej?
Ale jest jeszcze inny problem. Mam już 4 przedmioty w plecaku. W Jaskini Czarownika dostaję Talizman. Czyli muszę odłożyć jeden z przedmiotów (coś tam sobie wybieram). Czy ten przedmiot kładę na obszar Jaskini Cz.? Czyli jak inny Poszukiwacz przyjdzie do Jaskini Cz. to wpierw wykonuje instrukcje związane z obszarem, czy też np. bierze pozostawiony przedmiot, a dopiero potem bada obszar?
Kolejne pytanie jest podobne do tego.
21. Poszukiwacz staje na obszarze, gdzie ma pobrać 1 kartę Przygody. Ale wyciąga kartę, której opis mówi, że musi wyciągnąć jeszcze 3 karty Przygody (nie pamiętam jak się nazywała ta karta). Te 3 karty to 2x Wróg i 1x Przedmiot. Czyli wpierw trzeba walczyć z wrogiem, którego Siła się sumuje. Poszukiwacz przegrywa, czyli traci Wytrzymałość, i nie bierze odkrytego przedmiotu. W następnej turze odchodzi z tego obszaru.
To znaczy, że na obszarze gdzie można pobrać tylko 1 kartę Przygody pozostaną 3 karty? Czy inny Poszukiwacz co tam trafi musi walczyć z 2 kartami wroga i dopiero potem może wziąć Przedmiot?
22. Walka z wrogiem. W instrukcji jest napisane, że za każde 7 puntów Siły/Mocy pokonanych wrogów otrzymuje się 1 punkt S/M dla swojego Poszukiwacza (wymiana kart na punkty). A jak wygląda sprawa z wrogami, których kart się nie zatrzymuje (np. Gospoda - osiłek Siła 3)?
Pytanie analogiczne do
23. Wróg - Upiór (chyba). Gdy przegra walkę to traci punkt Wytrzymałości, a gdy Poszukiwacz przegra walkę, to wtedy Upiór zyskuje punkt Wytrzymałości (ten odebrany Poszukiwaczowi). Czy wygrana walka oznacza możliwość dopisania punktów Siły do tych wymienianych na siłę? Czy też może dopiero całkowite pokonanie Upiora, czyli gy straci wszytkie punkty wytrzymałości, pozwala na pobranie jego Siły do puli wymienialnej na punkt dla Poszukiwacza?
Ponieważ dopiero przypominam sobie jak się gra w MiM, a moja Dziewczyna po raz pierwszy zagrała w grę, to na pewno uzupełnię ten wątek o dodatkowe pytania, jak tylko zagramy z dodatkami.
Planuję dodrukować sobie dodatek Smoki i Podziemia. Myślałem też o Wiosce, celem rozszerzenia pola gry
24. Mam kilka pytań odnośnie Wioski:
-24a- W instrukcji nie ma informacji, które pole jest odpowiednikiem miejsca na planszy głównej MiM i nie ma opisów żadnego z obszarów Wioski (wersja wioska_cliff_dess).
-24b- Znalazłem stronę z dodatkami Gieferg - klik. Jest tam Wioska v.1.0 by Gieferg. I ta właśnie wersja ma zaznaczony na mapie Młyn, ale to chyba inny młyn niż ten o którym jest mowa w instrukcji do wersji wioska_cliff_dess (z http://www.magiaimiecz.eu/). Tu też jest wielu nowych Poszukiwaczy i są karty Wioska.
-24c- Ale jest jeszcze inna wersja Wioski - wioska_lukas. Ta wersja ma tylko planszę. Nie ma żadnych kart, nie ma młyna na mapie ale jest zaznaczone wejście do Wioski i są opisy obszarów Wioski.
Jak to w końcu jest z tą Wioską? Gdzie jest wejście? Jakie są zasady poruszania się wewnątrz Wioski?
Czy ktoś już jakoś połączył ze sobą poszczególne elementy Wiosek, by otrzymać grywalną całość? Jak i czym (którą wersją) Wy gracie w Wioskę?
Z góry dziękuję za odpowiedz,
Rafał
po prawie 10 latach wygrzebałem mojego MiMa (Podstawka, Miasto, Jaskinia, WKO). W ostatni weekend razem z dziewczyną zagraliśmy (na razie) w samą podstawkę. Teraz mam kilka pytań, które pojawiły się podczas tej gry.
Kontynuując numerację za earendur6:
11. Leczenie Wytrzymałości:
- w Wiosce jest napisane, że 1mz uzdrawia do 4 pkt. Wytrz. (czyli stanu z początku gry),
- w Mieście - 1mz - 2 pkt. Wytrz., ale nic więcej nie jest napisane.
Pytanie brzmi - czy w Mieście można kupować Wytrzymałość powyżej 4 punktów początkowych?
12. Ile przedmiotów można kupić w Wiosce w czasie jednej tury? Czy można jednocześnie odwiedzić Medyka, Kowala i Mędrca? Chodzi mi o planszę podstawową, bez dodatków?
No bo chyba jak się gra z dodatkami, to aby coś kupić to trzeba już wejść na odpowiednią planszę, tak?
Pytanie analogiczne do
13. Gdy Poszukiwacz ma Zbroję i Tarczę - czy wtedy może się bronić po kolei (rzucając kostką) każdym z tych przedmiotów, czy tylko jednym (w tym przypadku Zbroją).4. Czy będąc w mieście mogę odwiedzić kilka osób w jednej turze, czy np. po odwiedzeniu jednej muszę wykonać ruch?
14. Podczas walki na MOC traci się tylko Wytrzymałość czy też punkt Mocy?
15. Wyciągając na obszarze kartę Przygody np. Targowisko - czy można od razu odwiedzić to miejsce, czy dopiero kiedy się powróci na ten obszar w innej turze?
16. Zdarzenie Pokuta - podczas wędrówki do Świątyni - czy jak się dochodzi już do obszaru Świątyni można się zatrzymać, czy trzeba "trafić" kostką odpowiednią ilość oczek, żeby wylądować na tym polu?
17. Posiadane przedmioty - czy Poszukiwacz zły (np. Czarnoksiężnik) może wziąć Przedmiot Święty Graal (który to może być używany tylko przez dobrych Poszukiwaczy) i zanieść go do Alchemika do Miasta i tam sprzedać? No bo w końcu nie używa tego przedmiotu, tylko go nosi w plecaku...
18. Przyjaciel - Alchemik. Poszukiwacz ma za Przyjaciela Alchemika i posiada 4 przedmioty (czyli tyle ile może maksymalnie nieść, nie ma konia, muła ani konia z wozem). Wchodzi na obszar, gdzie ciągnie kartę przygody, a tam np. wyciąga przedmiot Miecz. Czy może go zamienić w złoto dzięki Przyjacielowi, czy też wpierw musi odrzucić jeden z już niesionych przedmiotów? Czy wtedy musi zostawić odrzucony przedmiot na obszarze i w następnej turze odejść, czy też może jeszcze w tej samej turze podnieść przedmiot, no bo w sumie nie ma już 4 tylko 3 przedmioty, bo Alchemik momentalnie zamienił odkryty miecz w złoto. Jak to w końcu jest?
19. Przyjaciel - Najemnik. Gdy się mu zapłaci to staje się on przyjacielem Poszukiwacza. Jeżeli ktoś gra Kanibalem, czy musi płacić Najemnikowi by ten stał się jego Przyjacielem, czy też może go zjeść od razu i wymienić go na punkty Wytrzymałości?
20. Obszar - Jaskinia Czarownika. Chcę zdobyć Talizman, więc rzucam kostką i wypada 6 oczek. Czy wypełnianie misji zaczynam od kolejnej tury, czy mogę to jeszcze zrobić w tej samej? Bo np. mam złoto, więc płacę 2 mz. Czyli wypełniłem od razu postawione zadanie.
Czy można w tej samej turze wypełnić powierzoną misję, czy też trzeba czekać do kolejnej?
Ale jest jeszcze inny problem. Mam już 4 przedmioty w plecaku. W Jaskini Czarownika dostaję Talizman. Czyli muszę odłożyć jeden z przedmiotów (coś tam sobie wybieram). Czy ten przedmiot kładę na obszar Jaskini Cz.? Czyli jak inny Poszukiwacz przyjdzie do Jaskini Cz. to wpierw wykonuje instrukcje związane z obszarem, czy też np. bierze pozostawiony przedmiot, a dopiero potem bada obszar?
Kolejne pytanie jest podobne do tego.
21. Poszukiwacz staje na obszarze, gdzie ma pobrać 1 kartę Przygody. Ale wyciąga kartę, której opis mówi, że musi wyciągnąć jeszcze 3 karty Przygody (nie pamiętam jak się nazywała ta karta). Te 3 karty to 2x Wróg i 1x Przedmiot. Czyli wpierw trzeba walczyć z wrogiem, którego Siła się sumuje. Poszukiwacz przegrywa, czyli traci Wytrzymałość, i nie bierze odkrytego przedmiotu. W następnej turze odchodzi z tego obszaru.
To znaczy, że na obszarze gdzie można pobrać tylko 1 kartę Przygody pozostaną 3 karty? Czy inny Poszukiwacz co tam trafi musi walczyć z 2 kartami wroga i dopiero potem może wziąć Przedmiot?
22. Walka z wrogiem. W instrukcji jest napisane, że za każde 7 puntów Siły/Mocy pokonanych wrogów otrzymuje się 1 punkt S/M dla swojego Poszukiwacza (wymiana kart na punkty). A jak wygląda sprawa z wrogami, których kart się nie zatrzymuje (np. Gospoda - osiłek Siła 3)?
Pytanie analogiczne do
Czy za przegonienie wroga na inny obszar dostaje sie punkty? Chodzi mi np. o Mumakile (Siła 8). Zawsze po wygranej przegania się je na inne pole, czy wtedy dostaje się punkt siły?1. Czy jak wygra się walkę z np. z rozbójnikiem, z siłaczem w gospodzie lub ze strażnikiem strzegącym przejścia do środkowej krainy to czy liczy się ich punkty zbierane do 7 i wielokrotności (czyli np. zabijasz ludojada i niedźwiedzia i zamieniasz ich punkty na 1 siły)?
23. Wróg - Upiór (chyba). Gdy przegra walkę to traci punkt Wytrzymałości, a gdy Poszukiwacz przegra walkę, to wtedy Upiór zyskuje punkt Wytrzymałości (ten odebrany Poszukiwaczowi). Czy wygrana walka oznacza możliwość dopisania punktów Siły do tych wymienianych na siłę? Czy też może dopiero całkowite pokonanie Upiora, czyli gy straci wszytkie punkty wytrzymałości, pozwala na pobranie jego Siły do puli wymienialnej na punkt dla Poszukiwacza?
Ponieważ dopiero przypominam sobie jak się gra w MiM, a moja Dziewczyna po raz pierwszy zagrała w grę, to na pewno uzupełnię ten wątek o dodatkowe pytania, jak tylko zagramy z dodatkami.
Planuję dodrukować sobie dodatek Smoki i Podziemia. Myślałem też o Wiosce, celem rozszerzenia pola gry
24. Mam kilka pytań odnośnie Wioski:
-24a- W instrukcji nie ma informacji, które pole jest odpowiednikiem miejsca na planszy głównej MiM i nie ma opisów żadnego z obszarów Wioski (wersja wioska_cliff_dess).
-24b- Znalazłem stronę z dodatkami Gieferg - klik. Jest tam Wioska v.1.0 by Gieferg. I ta właśnie wersja ma zaznaczony na mapie Młyn, ale to chyba inny młyn niż ten o którym jest mowa w instrukcji do wersji wioska_cliff_dess (z http://www.magiaimiecz.eu/). Tu też jest wielu nowych Poszukiwaczy i są karty Wioska.
-24c- Ale jest jeszcze inna wersja Wioski - wioska_lukas. Ta wersja ma tylko planszę. Nie ma żadnych kart, nie ma młyna na mapie ale jest zaznaczone wejście do Wioski i są opisy obszarów Wioski.
Jak to w końcu jest z tą Wioską? Gdzie jest wejście? Jakie są zasady poruszania się wewnątrz Wioski?
Czy ktoś już jakoś połączył ze sobą poszczególne elementy Wiosek, by otrzymać grywalną całość? Jak i czym (którą wersją) Wy gracie w Wioskę?
Z góry dziękuję za odpowiedz,
Rafał
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23570
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Nie, na planszy Miasta na polu Medyk jest napisane: "Możesz wyleczyć do 2 punktów Wytrzymałości (do stanu z początku gry), płacąc 1mz za każdy punkt."rafi84tek pisze:11. Leczenie Wytrzymałości:
- w Wiosce jest napisane, że 1mz uzdrawia do 4 pkt. Wytrz. (czyli stanu z początku gry),
- w Mieście - 1mz - 2 pkt. Wytrz., ale nic więcej nie jest napisane.
Pytanie brzmi - czy w Mieście można kupować Wytrzymałość powyżej 4 punktów początkowych?
Cóż, rzecz zależna od Ciebie. W nowej edycji gram, że można odwiedzić tylko jedną osobę w Mieście lub Wiosce; w starej edycji grałem, że można odwiedzić kogo się chce oraz dowolną liczbę osób. Również mogliśmy kupić tyle Przedmiotów, ile mieliśmy MZ.rafi84tek pisze: 12. Ile przedmiotów można kupić w Wiosce w czasie jednej tury? Czy można jednocześnie odwiedzić Medyka, Kowala i Mędrca? Chodzi mi o planszę podstawową, bez dodatków?
Oczywiście, wtedy obszar na planszy jest tylko wejściem na daną planszę, dalsze instrukcje się ignoruje.rafi84tek pisze:No bo chyba jak się gra z dodatkami, to aby coś kupić to trzeba już wejść na odpowiednią planszę, tak?
Znów to zależy od umowy między graczami, niemniej z reguły każdy grał, że można bronić się tylko jedną kartą - albo zbroją, albo tarczą albo hełmem.rafi84tek pisze:13. Gdy Poszukiwacz ma Zbroję i Tarczę - czy wtedy może się bronić po kolei (rzucając kostką) każdym z tych przedmiotów, czy tylko jednym (w tym przypadku Zbroją).
Tylko Wytrzymałość. Jakiekolwiek inne punkty się traci tylko wtedy, gdy dana instrukcja karty/obszaru nakazuje.rafi84tek pisze:14. Podczas walki na MOC traci się tylko Wytrzymałość czy też punkt Mocy?
Wyciągasz i badasz w tej samej turze. Każdą kartę, którą wyciągasz musisz zbadać wpierw samemu.rafi84tek pisze:15. Wyciągając na obszarze kartę Przygody np. Targowisko - czy można od razu odwiedzić to miejsce, czy dopiero kiedy się powróci na ten obszar w innej turze?
Szczerze mówiąc, to ja nie gram z tą oraz paroma innymi kartami, bo są zbyt zabójcze. Aczkolwiek musisz trafić na ten obszar.rafi84tek pisze:16. Zdarzenie Pokuta - podczas wędrówki do Świątyni - czy jak się dochodzi już do obszaru Świątyni można się zatrzymać, czy trzeba "trafić" kostką odpowiednią ilość oczek, żeby wylądować na tym polu?
Nie, Świętego Graala jak i Świętej Lancy Źli Poszukiwacze nie mogą posiadać. Nie tylko nie mogą ich nie używać.rafi84tek pisze:17. Posiadane przedmioty - czy Poszukiwacz zły (np. Czarnoksiężnik) może wziąć Przedmiot Święty Graal (który to może być używany tylko przez dobrych Poszukiwaczy) i zanieść go do Alchemika do Miasta i tam sprzedać? No bo w końcu nie używa tego przedmiotu, tylko go nosi w plecaku...
Teoretycznie rzecz biorąc może zamienić na złoto. Bierzesz Przedmiot i korzystasz z instrukcji, że musisz odrzucić nadplanowe Przedmioty. W tym momencie możesz zamienić Przedmioty na złoto.rafi84tek pisze:18. Przyjaciel - Alchemik. Poszukiwacz ma za Przyjaciela Alchemika i posiada 4 przedmioty (czyli tyle ile może maksymalnie nieść, nie ma konia, muła ani konia z wozem). Wchodzi na obszar, gdzie ciągnie kartę przygody, a tam np. wyciąga przedmiot Miecz. Czy może go zamienić w złoto dzięki Przyjacielowi, czy też wpierw musi odrzucić jeden z już niesionych przedmiotów? Czy wtedy musi zostawić odrzucony przedmiot na obszarze i w następnej turze odejść, czy też może jeszcze w tej samej turze podnieść przedmiot, no bo w sumie nie ma już 4 tylko 3 przedmioty, bo Alchemik momentalnie zamienił odkryty miecz w złoto. Jak to w końcu jest?
Tak, jeżeli nie zapłaci, to Najemnik nie staje się Przyjacielem Kanibala, więc nie może go zjeść.rafi84tek pisze:19. Przyjaciel - Najemnik. Gdy się mu zapłaci to staje się on przyjacielem Poszukiwacza. Jeżeli ktoś gra Kanibalem, czy musi płacić Najemnikowi by ten stał się jego Przyjacielem, czy też może go zjeść od razu i wymienić go na punkty Wytrzymałości?
Każdą misję musisz wykonać przy pierwszej, nadarzającej się okazji. Musisz więc odrzucić te 2MZ.rafi84tek pisze:20. Obszar - Jaskinia Czarownika. Chcę zdobyć Talizman, więc rzucam kostką i wypada 6 oczek. Czy wypełnianie misji zaczynam od kolejnej tury, czy mogę to jeszcze zrobić w tej samej? Bo np. mam złoto, więc płacę 2 mz. Czyli wypełniłem od razu postawione zadanie.
Każde nadplanowe Przedmioty trza zostawić na obszarze, na którym się stoi. Poszukiwacz, który trafi na obszar Jaskini Czarownika może wziąć znajdujące się tam Przedmioty, potem może badać obszar.rafi84tek pisze:Ale jest jeszcze inny problem. Mam już 4 przedmioty w plecaku. W Jaskini Czarownika dostaję Talizman. Czyli muszę odłożyć jeden z przedmiotów (coś tam sobie wybieram). Czy ten przedmiot kładę na obszar Jaskini Cz.? Czyli jak inny Poszukiwacz przyjdzie do Jaskini Cz. to wpierw wykonuje instrukcje związane z obszarem, czy też np. bierze pozostawiony przedmiot, a dopiero potem bada obszar?
Dokładnie tak, jak napisałeś.rafi84tek pisze:21. Poszukiwacz staje na obszarze, gdzie ma pobrać 1 kartę Przygody. Ale wyciąga kartę, której opis mówi, że musi wyciągnąć jeszcze 3 karty Przygody (nie pamiętam jak się nazywała ta karta). Te 3 karty to 2x Wróg i 1x Przedmiot. Czyli wpierw trzeba walczyć z wrogiem, którego Siła się sumuje. Poszukiwacz przegrywa, czyli traci Wytrzymałość, i nie bierze odkrytego przedmiotu. W następnej turze odchodzi z tego obszaru.
To znaczy, że na obszarze gdzie można pobrać tylko 1 kartę Przygody pozostaną 3 karty? Czy inny Poszukiwacz co tam trafi musi walczyć z 2 kartami wroga i dopiero potem może wziąć Przedmiot?
Aleksander104 pisze:22. Walka z wrogiem. W instrukcji jest napisane, że za każde 7 puntów Siły/Mocy pokonanych wrogów otrzymuje się 1 punkt S/M dla swojego Poszukiwacza (wymiana kart na punkty). A jak wygląda sprawa z wrogami, których kart się nie zatrzymuje (np. Gospoda - osiłek Siła 3)?
Pytanie analogiczne do
Po pierwsze, to w starej edycji nie można zbierać kart Wrogów z Mocą. Można zwiększać tylko parametr Siły poprzez zbieranie kart. Wszystkie inne walki nie pozwalają Ci zwiększać swych parametrów (Mumakile także).rafi84tek pisze:Czy za przegonienie wroga na inny obszar dostaje sie punkty? Chodzi mi np. o Mumakile (Siła 8) . Zawsze po wygranej przegania się je na inne pole, czy wtedy dostaje się punkt siły?
Upiór walczy na Moc, więc jego nie możesz zamienić na dodatkowe punkty Mocy. Niemniej, gdyby można było go zamienić było, to trza całkowicie go pokonać - odebrać wszystkie punkty Wytrzymałości.rafi84tek pisze:23. Wróg - Upiór (chyba). Gdy przegra walkę to traci punkt Wytrzymałości, a gdy Poszukiwacz przegra walkę, to wtedy Upiór zyskuje punkt Wytrzymałości (ten odebrany Poszukiwaczowi). Czy wygrana walka oznacza możliwość dopisania punktów Siły do tych wymienianych na siłę? Czy też może dopiero całkowite pokonanie Upiora, czyli gy straci wszytkie punkty wytrzymałości, pozwala na pobranie jego Siły do puli wymienialnej na punkt dla Poszukiwacza?
BTW, też jestem z W-wy, więc może któregoś pięknego dnia zagramy razem.. ~
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6223
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Dodam od siebie, że w instrukcji do MiM 2.0 (starego poczciwego MiM ) nie ma o tym ani słówka, w nowym wydaniu jest zapisek, że można używać tylko jednego pancerza, a za pancerz uważa się to, co ma napisane "Pancerz", czyli wszystkie hełmy, tarcze itd. Czyli można używać tylko jednegorafi84tek pisze:13. Gdy Poszukiwacz ma Zbroję i Tarczę - czy wtedy może się bronić po kolei (rzucając kostką) każdym z tych przedmiotów, czy tylko jednym (w tym przypadku Zbroją).
To porządna restauracja i trzeba zapłacić za posiłek :mrgreen:rafi84tek pisze:19. Przyjaciel - Najemnik. Gdy się mu zapłaci to staje się on przyjacielem Poszukiwacza. Jeżeli ktoś gra Kanibalem, czy musi płacić Najemnikowi by ten stał się jego Przyjacielem, czy też może go zjeść od razu i wymienić go na punkty Wytrzymałości?
To tak samo jakbyś wyciągnął Wroga i go zostawiłrafi84tek pisze:15. Wyciągając na obszarze kartę Przygody np. Targowisko - czy można od razu odwiedzić to miejsce, czy dopiero kiedy się powróci na ten obszar w innej turze?
Reszta już objaśniona powyżej
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 141
- Rejestracja: poniedziałek 03 lis 2008, 15:07
- Lokalizacja: grindhouse
- Płeć:
Zasady poruszania się ja osobiście stosowałbym takie same jak w Mieście (zajrzyj sobie do instrukcji Miasta). Wszystkie wersje Wioski są raczej oddzielne, nie pasują do siebie i od ciebie zależy, którą chcesz wykorzystać. Nie wiem czy ktoś już próbował je łączyć. Ja mam w planach drukowanie wersji Gieferga (bo już wydrukowałem PP tego autora no). Tutaj chyba jest oznaczone jedno pole, które zastępuje Pole Wioska na planszy głownej (nie mam teraz jak sprawdzić bo nie mam pod ręką). Trudno mi powiedzieć, która wersja jest najbardziej grywalna, może ktoś kto grał się wypowie.Jak to w końcu jest z tą Wioską? Gdzie jest wejście? Jakie są zasady poruszania się wewnątrz Wioski?
Czy ktoś już jakoś połączył ze sobą poszczególne elementy Wiosek, by otrzymać grywalną całość? Jak i czym (którą wersją) Wy gracie w Wioskę?
Pytania o dodatki autorskie radzę zadawać tematach im poświęconych, pewnie prędzej uzyskasz odpowiedź, bo jak się widzi post taki jak powyższy z 20 pytaniami to się odechciewa czytać
If you're going to hire Machete to kill the bad guy, you'd better make damn sure the bad guy isn't you!