Kilka pytań odnośnie zasad i innych
- Xan
-
- Posty: 581
- Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 32
Wracając do pytania 3.
Cytat z karty ILUZJONISTKA ==> "Za każdym razem, kiedy odbywasz spotkanie wynikające z obszaru, który nakazuje wylosować jedną lub więcej kart Przygód, możesz czarować. Jeżeli nie ma na nim żadnej karty Przygody, możesz przesunąć na ten obszar odkrytą kartę Przygody, która znajduje się w tej samej Krainie. Możesz tego dokonać tylko raz na rundę."
Z kolei w instrukcji do Smoków możemy znaleźć:
"Specjalne zdolności wpływające na karty Smoków
Specjalne zdolności i efekty, które wpływają na karty
Przygód, wpływają również na karty Smoków, jednak tylko
po tym, jak zostaną wylosowane i umieszczone na planszy.
Przykład: Specjalna zdolność Wróżki pozwala jej podczas
losowania kart Przygód odrzucić jedną, wybraną kartę,
a potem wylosować w jej miejsce nową. Wróżka nie może
wykorzystać tej zdolności kiedy losuje karty Smoków.
Przykład: Poszukiwacz trafia na obszar, na którym znajduje
się karta Smoka i rzuca Zaklęcie Zniszczenia. Efekt Zaklęcia
pozwala mu usunąć z planszy dowolną odkrytą kartę Przygody
i umieścić ją na stosie kart odrzuconych. Poszukiwacz może
rzucić Zaklęcie Zniszczenia na kartę Smoka, ponieważ ta
została wcześniej wylosowana i umieszczona na planszy."
Cytat z karty ILUZJONISTKA ==> "Za każdym razem, kiedy odbywasz spotkanie wynikające z obszaru, który nakazuje wylosować jedną lub więcej kart Przygód, możesz czarować. Jeżeli nie ma na nim żadnej karty Przygody, możesz przesunąć na ten obszar odkrytą kartę Przygody, która znajduje się w tej samej Krainie. Możesz tego dokonać tylko raz na rundę."
Z kolei w instrukcji do Smoków możemy znaleźć:
"Specjalne zdolności wpływające na karty Smoków
Specjalne zdolności i efekty, które wpływają na karty
Przygód, wpływają również na karty Smoków, jednak tylko
po tym, jak zostaną wylosowane i umieszczone na planszy.
Przykład: Specjalna zdolność Wróżki pozwala jej podczas
losowania kart Przygód odrzucić jedną, wybraną kartę,
a potem wylosować w jej miejsce nową. Wróżka nie może
wykorzystać tej zdolności kiedy losuje karty Smoków.
Przykład: Poszukiwacz trafia na obszar, na którym znajduje
się karta Smoka i rzuca Zaklęcie Zniszczenia. Efekt Zaklęcia
pozwala mu usunąć z planszy dowolną odkrytą kartę Przygody
i umieścić ją na stosie kart odrzuconych. Poszukiwacz może
rzucić Zaklęcie Zniszczenia na kartę Smoka, ponieważ ta
została wcześniej wylosowana i umieszczona na planszy."
Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
- nakago
-
- Posty: 178
- Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 41
1. Moim zdaniem też się nie wlicza kart Zaklęć do limitu losowanych kart Przygód na obszarze.
2. W instrukcji czego pisze, że można używać 1 Pancerza na_raz tylko?
3. Dokładnie jak pisze Xan mi wychodzi - z instrukcji Smoków wynika jasno, że każdą odkrytą kartę Smoka leżącą na obszarze traktuje się tak jak kartę Przygody.
To pytanie zadałem, bo grałem parę dni temu z kolegą w Smoki, on był Iluzjonistką i tak graliśmy właśnie, że mógł przywoływać karty smoków. Dodam tylko, że pozamiatał mną w tej rozgrywce (ja grałem Minotaurem).
2. W instrukcji czego pisze, że można używać 1 Pancerza na_raz tylko?
3. Dokładnie jak pisze Xan mi wychodzi - z instrukcji Smoków wynika jasno, że każdą odkrytą kartę Smoka leżącą na obszarze traktuje się tak jak kartę Przygody.
To pytanie zadałem, bo grałem parę dni temu z kolegą w Smoki, on był Iluzjonistką i tak graliśmy właśnie, że mógł przywoływać karty smoków. Dodam tylko, że pozamiatał mną w tej rozgrywce (ja grałem Minotaurem).
Ostatnio zmieniony piątek 31 sie 2012, 13:47 przez nakago, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Każda karta się wlicza, nie ma znaczenia czy to Przygoda, Zaklęcie, czy Ekwipunek. Karta Zaklęcia jest kartą. Obszar nakazuje wylosować kartę, chyba że jakieś się już znajdują. Poza tem gdzieś w instrukcji mi świta, iż był przykład tejże sytuacji z wykorzystaniem Zaklęcia Uroku.1. Moim zdaniem też się nie wlicza kart Zaklęć do limitu losowanych kart Przygód na obszarze.
Nie za bardzo rozumiem pytania, ale tak. Zresztą podobnie jest ze słowem kluczowym: "Broń". Można używać tylko 1 sztuki broni naraz.2. W instrukcji czego pisze, że można używać 1 Pancerza na_raz tylko?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
Podczas dzisiejszej, niezwykle interesującej, rozgrywki nasunęło się kilka pytań, których nie mogliśmy jednoznacznie rozstrzygnąć. Być może po dokładniejszej analizie udałoby się dojść do konstruktywnych wniosków, ale jako że były to chwile dość istotne dla wyniku całej gry, daliśmy ponieść się emocjom.
1. Dochodzi do spotkania dwójki Poszukiwaczy na Koronie Władzy. Walczą między sobą. Wygrany chce zmusić przeciwnika do oddania mu przedmiotu, lecz wyczerpał przysługujący mu limit przedmiotów. Czy może porzucić swój przedmiot na Koronie Władzy i w to miejsce wziąć przedmiot pokonanego przeciwnika?
2. Poszukiwacz trafia na pole, na którym znajduje się już inny Poszukiwacz. Decyduje się wdać się z nim w walkę, a więc nie eksploruje obszaru. Czy w takim razie może porzucić na tym obszare przedmiot?
3. Czy Ghoul może wskrzesić pokonanego Wroga bezpośrednio po wygranej Walce, czy może zabrać go jako trofeum, a następnie wskrzesić w dowolnej chwili?
4. Czy jeśli po nieudanej próbie w Krypcie Poszukiwacz trafia do Miasta, to wykonuje jeszcze polecenie obszaru, czy jego tura kończy się?
1. Dochodzi do spotkania dwójki Poszukiwaczy na Koronie Władzy. Walczą między sobą. Wygrany chce zmusić przeciwnika do oddania mu przedmiotu, lecz wyczerpał przysługujący mu limit przedmiotów. Czy może porzucić swój przedmiot na Koronie Władzy i w to miejsce wziąć przedmiot pokonanego przeciwnika?
2. Poszukiwacz trafia na pole, na którym znajduje się już inny Poszukiwacz. Decyduje się wdać się z nim w walkę, a więc nie eksploruje obszaru. Czy w takim razie może porzucić na tym obszare przedmiot?
3. Czy Ghoul może wskrzesić pokonanego Wroga bezpośrednio po wygranej Walce, czy może zabrać go jako trofeum, a następnie wskrzesić w dowolnej chwili?
4. Czy jeśli po nieudanej próbie w Krypcie Poszukiwacz trafia do Miasta, to wykonuje jeszcze polecenie obszaru, czy jego tura kończy się?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Tak. Może wziąć Przedmiot, a następnie nadmiarowy odrzucić.wowarz pisze:1. Dochodzi do spotkania dwójki Poszukiwaczy na Koronie Władzy. Walczą między sobą. Wygrany chce zmusić przeciwnika do oddania mu przedmiotu, lecz wyczerpał przysługujący mu limit przedmiotów. Czy może porzucić swój przedmiot na Koronie Władzy i w to miejsce wziąć przedmiot pokonanego przeciwnika?
Może.wowarz pisze:2. Poszukiwacz trafia na pole, na którym znajduje się już inny Poszukiwacz. Decyduje się wdać się z nim w walkę, a więc nie eksploruje obszaru. Czy w takim razie może porzucić na tym obszare przedmiot?
Bezpośrednio.wowarz pisze:3. Czy Ghoul może wskrzesić pokonanego Wroga bezpośrednio po wygranej Walce, czy może zabrać go jako trofeum, a następnie wskrzesić w dowolnej chwili?
Wykonuje. Zawsze jak Poszukiwacz trafia na nowy obszar (z dowolnych powodów), musi go zbadać.wowarz pisze:4. Czy jeśli po nieudanej próbie w Krypcie Poszukiwacz trafia do Miasta, to wykonuje jeszcze polecenie obszaru, czy jego tura kończy się?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
A zatem na Koronie Władzy mogą leżeć przedmioty? Jeśli w wyniku walki pomiędzy dwoma poszukiwaczami na KW jeden z nich umiera, to przedmioty, złoto i przyjaciół pozostawiamy na KW? Zwycięzca może zabrać je po wygranej walce, czy dopiero w następnej turze? Co w sytuacji, gdy zwycięzca nie podnosi wszystkich przedmiotów i na KW dociera kolejny Poszukiwacz - czy może je podnieść od razu, czy też dopiero po ew. wyelimiowaniu znajdującego się już na KW przeciwnika?
Czy po wyrzuceniu 4 / 5 / 6 i oswobodzeniu się z uwięzienia w Świątyni, Poszukiwacz dokonuje ruchu jeszcze w tej samej turze, czy sam fakt uwolnienia się kończy turę i dopiero w następnej będzie mógł iść dalej?
Czy stojąc na Tajemnych Wrotach Poszukiwacz może próbować je sforsować, czy możliwe jest to tylko w sytuacji, gdy Poszukiwacz stoi na innym obszarze, a rzut za ruch umożliwa mu przejście?
Czy zaklęcie Rozproszenie Magii niweluje efekt rzuconego zaklęcia wyłącznie wobec Poszukiwacza rzucającego Rozproszenie, czy wobec wszystkich Poszukiwaczy?
Czy po wyrzuceniu 4 / 5 / 6 i oswobodzeniu się z uwięzienia w Świątyni, Poszukiwacz dokonuje ruchu jeszcze w tej samej turze, czy sam fakt uwolnienia się kończy turę i dopiero w następnej będzie mógł iść dalej?
Czy stojąc na Tajemnych Wrotach Poszukiwacz może próbować je sforsować, czy możliwe jest to tylko w sytuacji, gdy Poszukiwacz stoi na innym obszarze, a rzut za ruch umożliwa mu przejście?
Czy zaklęcie Rozproszenie Magii niweluje efekt rzuconego zaklęcia wyłącznie wobec Poszukiwacza rzucającego Rozproszenie, czy wobec wszystkich Poszukiwaczy?
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 33
Co do pierwszego pytania-nie wiem.
Moim zdaniem uwolniony poszukiwacz jeszcze w tej samej turze porusza się (rzuca kostką jeszcze raz aby określić ile pól może się poruszyć).
Gracz może próbować sforsować tajemne wrota, jeśli zaczyna z nich ruch. Nie może tego uczynić kiedy kończy na nich swój ruch. Może również je sforsować zaczynając ruch z innego obszaru, kiedy wynik rzutu kostką za ruch umożliwia mu przejście. Jest nawet przykład chyba ilustrowany w instrukcji
Zaklęcie rozproszenia magii rozprasza czar całkowicie. Czyli jest tak, jakby czar nie został w ogóle rzucony, a więc nie działa na nikogo.
Moim zdaniem uwolniony poszukiwacz jeszcze w tej samej turze porusza się (rzuca kostką jeszcze raz aby określić ile pól może się poruszyć).
Gracz może próbować sforsować tajemne wrota, jeśli zaczyna z nich ruch. Nie może tego uczynić kiedy kończy na nich swój ruch. Może również je sforsować zaczynając ruch z innego obszaru, kiedy wynik rzutu kostką za ruch umożliwia mu przejście. Jest nawet przykład chyba ilustrowany w instrukcji
Zaklęcie rozproszenia magii rozprasza czar całkowicie. Czyli jest tak, jakby czar nie został w ogóle rzucony, a więc nie działa na nikogo.
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Nie do Końca, Nemo. Jeśli trafia tam w wyniku przegranej walki, to jego tura kończy się, a więc nie bada już obszaru. Jest to chyba nawet napisane w instrukcji, ale tym razem nie chce mi się szukaćNemomon pisze:Zawsze jak Poszukiwacz trafia na nowy obszar (z dowolnych powodów), musi go zbadać.
Zwycięzca może je zabrać dopiero gdy będzie sam na KW, ponieważ dopiero wtedy może badać obszar (a więc i znajdujące się na nim karty), a wcześniej musi dochodzić do spotkania między graczami na KW (walka lub użycie odpowiednich specjalnych zdolności).wowarz pisze:Zwycięzca może zabrać je po wygranej walce, czy dopiero w następnej turze? Co w sytuacji, gdy zwycięzca nie podnosi wszystkich przedmiotów i na KW dociera kolejny Poszukiwacz - czy może je podnieść od razu, czy też dopiero po ew. wyelimiowaniu znajdującego się już na KW przeciwnika?
Na resztę Ci już odpowiedzieli
Ja nawet nie mam Talismana.
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Być może Rogo, aczkolwiek w samej grze ani w dodatkach nie występuje sytuacja, w której Poszukiwacz po przegranej walce musiałby się poruszyćRogo pisze:Nie do Końca, Nemo. Jeśli trafia tam w wyniku przegranej walki, to jego tura kończy się, a więc nie bada już obszaru. Jest to chyba nawet napisane w instrukcji, ale tym razem nie chce mi się szukać
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Polecam lekturę karty HarpiaNemomon pisze:Być może Rogo, aczkolwiek w samej grze ani w dodatkach nie występuje sytuacja, w której Poszukiwacz po przegranej walce musiałby się poruszyćRogo pisze:Nie do Końca, Nemo. Jeśli trafia tam w wyniku przegranej walki, to jego tura kończy się, a więc nie bada już obszaru. Jest to chyba nawet napisane w instrukcji, ale tym razem nie chce mi się szukać. A przynajmniej ja sobie nie przypominam.
What a view.
- nakago
-
- Posty: 178
- Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 41
1. Jeśli posiadam trofeum Wroga, który ma zawiera nominał Siły i Mocy jednocześnie, ale walczyłem z nim na Moc, czy mogę wykorzystać jego trofeum do wymiany na punkt Siły?
2.Czy jeśli 2 Poszukiwaczy znajdzie się na Koronie Władzy i z alternatywnym Zakończeniem nakazującym im w każdej turze atakować się nawzajem dopóki 2 śmiałków jest na KW, czy mogę uciec (z powrotem na Ognistą Dolinę) ?
2.Czy jeśli 2 Poszukiwaczy znajdzie się na Koronie Władzy i z alternatywnym Zakończeniem nakazującym im w każdej turze atakować się nawzajem dopóki 2 śmiałków jest na KW, czy mogę uciec (z powrotem na Ognistą Dolinę) ?
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Tutaj popieram Rogo. Jak się pokonało wroga w walce psychicznej, to raczej można go wymienić jedynie na punkty Mocy. Karty punkty Siły się ignoruje. Acz żaden FAQ tego nie precyzuje.Rogo pisze:1. tu niestety nie mam pewności, ale w swoich rozgrywkach bym się temu sprzeciwiał
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Ja bym z kolei dał graczowi dowolność w wymienianiu takiego trofeum (czyli jak chce, albo na Siłę, albo na Moc), coby nie robić sobie problemów z zapamiętywaniem, w jaki sposób się pokonało danego Wroga 
A z tą sytuacją z Alternatywnym Zakończeniem jest tak, jak pisze Rogo: jak już się wejdzie na Koronę Władzy, nie można stamtąd o własnych siłach zejść
A z tą sytuacją z Alternatywnym Zakończeniem jest tak, jak pisze Rogo: jak już się wejdzie na Koronę Władzy, nie można stamtąd o własnych siłach zejść
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Instrukcja pisze:Kiedy Poszukiwacz pokona Wroga, może wziąć jego kartę jako trofeum.
Instrukcja pisze:Poszukiwacz otrzymuje jeden żeton Siły za każde 7 punktów Siły znajdujące się na kartach trofeów, które wymienia.
Biorąc pod uwagę fakt, iż w Instrukcji nie ma żadnego zapisku jakoby istniał podział Trofeów na "Trofea Siły" i "Trofea Mocy", wszyscy wyznawcy nurtu "walić logikę, tylko zasady!" powinni grać, że takie Trofea można wymieniać na Siłę i Moc równocześnie (czyli przykładowo taki Wróg Siła 7 Moc 7 po pokonaniu daje nam po punkcie i Siły i Mocy, niezależnie na co walczyliśmy), bo "każde X punktów Siły/Mocy" to (uwaga, tu was zaskoczę) każde! Czyli to, co po prostu jest na karcie Wroga. Nieważne czy walczyliśmy na jedno czy na drugie. KAŻDE.Instrukcja pisze:Poszukiwacz otrzymuje jeden żeton Mocy za każde 7 punktów Mocy znajdujące się na kartach trofeów, które wymienia.
Tyle lat żyliśmy w błędzie, a instrukcja mówi tu bardzo jasno (i to jest moim zdaniem jaśniejsze niż "spotkanie" przez duże i małe "S/s" w instrukcji Miasta do MiM).
Ja nawet nie mam Talismana.
- nakago
-
- Posty: 178
- Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 41
no i masz, zaś hałs rul musi zdecydować, ah ten Talisman ...
PS1 generalnie mój hałsrulowy umysł mówi mi, że trofea trzeba wymieniać na takie punkty w jakiej walce się walczyło, choć nie mówie, że rogo nie ma racji
PS2 Nemo, weż zagadaj do Johna G. o to i niech mnie nie wkurza więcej takimi zagmatwanymi instrukcjami :badgrin:
PS1 generalnie mój hałsrulowy umysł mówi mi, że trofea trzeba wymieniać na takie punkty w jakiej walce się walczyło, choć nie mówie, że rogo nie ma racji
PS2 Nemo, weż zagadaj do Johna G. o to i niech mnie nie wkurza więcej takimi zagmatwanymi instrukcjami :badgrin:
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
- wowarz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 08:05
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt: