Czar Bariera i Korona Władzy
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
Czar Bariera i Korona Władzy
Bariera
Możesz rzucić ten Czar na początku swojej tury lub tuż po zakończeniu ruchu.
Rzuciwszy go, połóż tę kartę na jakimkolwiek obszarze (w Krainie której jesteś),
nie zajętym przez innego poszukiwacza. Do końca twej następnej tury nikt,
z wyjątkiem ciebie nie będzie mógł wejść na ten Obszar ani przez niego przejść.
Sytuacja, Poszukiwacz A jest na Koronie władzy, Poszukiwacz B drogą przez Podziemia, wylosowując 6 w Skarbcu, może się przenieść na pole Korony Władzy. Ale Poszukiwacz A rzucił wcześniej w swojej turze Czar Bariera i ustawił ją na polu Korony Władzy.
Czy można w ten sposób użyć tego Czaru na Polu Korony Władzy?
Jeśli można rzucić w ten sposób Barierę, to co się dzieje w tym momencie z Poszukiwaczem B? Traci kolejkę i w następnej rzuca w Skarbcu ponownie?
Możesz rzucić ten Czar na początku swojej tury lub tuż po zakończeniu ruchu.
Rzuciwszy go, połóż tę kartę na jakimkolwiek obszarze (w Krainie której jesteś),
nie zajętym przez innego poszukiwacza. Do końca twej następnej tury nikt,
z wyjątkiem ciebie nie będzie mógł wejść na ten Obszar ani przez niego przejść.
Sytuacja, Poszukiwacz A jest na Koronie władzy, Poszukiwacz B drogą przez Podziemia, wylosowując 6 w Skarbcu, może się przenieść na pole Korony Władzy. Ale Poszukiwacz A rzucił wcześniej w swojej turze Czar Bariera i ustawił ją na polu Korony Władzy.
Czy można w ten sposób użyć tego Czaru na Polu Korony Władzy?
Jeśli można rzucić w ten sposób Barierę, to co się dzieje w tym momencie z Poszukiwaczem B? Traci kolejkę i w następnej rzuca w Skarbcu ponownie?
Ostatnio zmieniony niedziela 15 kwie 2012, 18:49 przez InsertCoin, łącznie zmieniany 3 razy.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
A co jeśli z tym wnioskiem się nie zgodzimy? Instrukcja mówi:Artownik pisze:Ostateczny wniosek był taki, że Korona Władzy nie należy do żadnej Krainy, tzn. Obszar Korony stanowi jednocześnie osobną Krainę.
Wnioski z powyższego cytatu:Plansza jest obrazem świata (...) Podzielony jest on na trzy Krainy (...)
Kraina Wewnętrzna - znajduje się w środku planszy. Jej granice oznaczone są kolorem ciemnożółtym
Korona Władzy jako osobna kraina = czwarta kraina -> sprzeczność z instrukcją.
Kraina Wewnętrzna to środkowa część planszy, a Korona Władzy leży gdzie?*
* to jest pytanie retoryczne
Ja nawet nie mam Talismana.
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
dms~, mi się wydaje, że była już mowa o tym, żebyś akcentował gdy coś jest Twoją interpretacją bez poparcia w instrukcji.
InsertCoin, ja nie widzę przeciwwskazań, jeśli ktoś jest w Krainie Wewnętrznej (bo Barierę trzeba rzucić na obszar w tej samej Krainie co rzucający), a wtedy ta druga osoba zostaje w Skarbcu (o jaki pech ).
No chyba, że ktoś udowodni*, że Korona Władzy nie należy do Krainy Wewnętrznej, lub chociaż pokaże błąd w mojej interpretacji w poprzednim moim poście
*udowodni = pokaże odpowiedni zapisek w instrukcji lub oficjalnym FAQ, a nie napisze, że tak jest i już.
InsertCoin, ja nie widzę przeciwwskazań, jeśli ktoś jest w Krainie Wewnętrznej (bo Barierę trzeba rzucić na obszar w tej samej Krainie co rzucający), a wtedy ta druga osoba zostaje w Skarbcu (o jaki pech ).
No chyba, że ktoś udowodni*, że Korona Władzy nie należy do Krainy Wewnętrznej, lub chociaż pokaże błąd w mojej interpretacji w poprzednim moim poście
*udowodni = pokaże odpowiedni zapisek w instrukcji lub oficjalnym FAQ, a nie napisze, że tak jest i już.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Ja bym zwrócił tutaj uwagę na tę frazę: Rzuciwszy go, połóż tę kartę na jakimkolwiek obszarze (w Krainie której jesteś), nie zajętym przez innego poszukiwacza
Bo może można by ją interpretować w ten sposób, że obszar, na który rzuca się Barierę, nie może być zajęty przez żadnego Poszukiwacza, w tym i tego, który rzucił ten Czar?
Choć tak naprawdę nie rozwiązuje to w żaden sposób problemu...
Cóż, ja sam w każdym razie zrobiłbym dokładnie tak, jak mówisz - czyli gracz B traci turę, a w następnej turze wykonuje ponowny rzut w Skarbcu.
Bo może można by ją interpretować w ten sposób, że obszar, na który rzuca się Barierę, nie może być zajęty przez żadnego Poszukiwacza, w tym i tego, który rzucił ten Czar?
Choć tak naprawdę nie rozwiązuje to w żaden sposób problemu...
Cóż, ja sam w każdym razie zrobiłbym dokładnie tak, jak mówisz - czyli gracz B traci turę, a w następnej turze wykonuje ponowny rzut w Skarbcu.
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
Też optował bym za tym.Draugnimir pisze:gracz B traci turę, a w następnej turze wykonuje ponowny rzut w Skarbcu.
Ma ten sam kolor tła (żółty) co Wewnętrzna Kraina więc raczej należy do niej.Rogo pisze:No chyba, że ktoś udowodni* ,że Korona Władzy nie należy do Krainy Wewnętrznej,
Tylko jeszcze kwestia czy w ogóle oprócz Rozkazu można rzucić inny jeszcze Czar na KW?
Ostatnio zmieniony niedziela 15 kwie 2012, 19:46 przez InsertCoin, łącznie zmieniany 1 raz.
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Owszem, ale wyskakując ze Skarbca wyskakuje się od razu na KW, a nie na Równinie Grozy czy Płomiennej Dolinie. Dlatego też Barierą nie da się ochronić przed Skarbcem, bowiem nie można jej rzucić na KW.Rogo pisze:Draugnimir, jeśli Korona Władzy należy do Krainy Wewnętrznej, to Barierę można rzucić nawet z Równiny Grozy. Więc to nie wystarcza
EDIT: Czary owszem można rzucić, jeżeli jest odpowiedni moment ich użycia.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
Coś w instrukcji znalazłem jeszcze:A czy cokolwiek tego zabrania? Cytaty z instrukcji mile widziane
9:7 Czary, działające na Poszukiwaczy czy skierowane
przeciwko nim, dosięgają swe „ofiary" bez względu na
to, w którym miejscu planszy one się znajdują. Czary,
mogące wpływać tylko na inne stworzenia działają wyłącznie
w Krainach Zewnętrznej i Środkowej.
Czy chodzi o np. Czarnego Rycerza ze Środkowej? To chyba stworzenie takie jak np. Wilkołak z Wewnętrznej i chyba ten zapisek w instrukcji dotyczy takich stworzeń tzn. namalowanych na planszy ewentualnie z kart przygód a nie Poszukiwaczy?
MiM to MiM!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Owszem, chodziło mi że będąc na KW nie można rzucić jej na KW. Jeżeli się jest na jakimkolwiek innym obszarze, to można rzucić ją na KW. Poszukiwacz w Skarbcu nie może poruszyć się na KW, więc jego tura dobiega końca. W następnej turze musi wykonać normalny ruch, Skarbca nie bada, bowiem nie stanął na nim w tej turze. Musi się więc cofnąć z powrotem do Wejścia do Podziemi (traktowane jako normalny ruch), bowiem za Skarbcem nie ma innych pól, na które mógłby się poruszyć "idąc wprzód".Rogo pisze:Nemomon, dlaczego nie można rzucić Bariery na KW? Cytat z instrukcji.
Moim skromnym zdaniem KW to część krainy wewn. więc będąc na jakimkolwiek innym obszarze tej krainy można rzucić Barierę na KW. Udowodnij mój błąd.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Aż muszę raz jeszcze przeczytać Instrukcję do MiMa <_<. Bo ja zawsze grałem, że w MiMie Czary można rzucić na innych Poszukiwaczy znajdujących się w tej samej Krainie, co rzucający. Dopiero w TMiMie zniesiono to i Zaklęcia można rzucać bez względu na Krainę. Chyba, że przez tyle lat grałem błędnie w MiMa.....InsertCoin pisze:Coś w instrukcji znalazłem jeszcze:A czy cokolwiek tego zabrania? Cytaty z instrukcji mile widziane
9:7 Czary, działające na Poszukiwaczy czy skierowane
przeciwko nim, dosięgają swe „ofiary" bez względu na
to, w którym miejscu planszy one się znajdują. Czary,
mogące wpływać tylko na inne stworzenia działają wyłącznie
w Krainach Zewnętrznej i Środkowej.
Czy chodzi o np. Czarnego Rycerza ze Środkowej? To chyba stworzenie takie jak np. Wilkołak z Wewnętrznej i chyba ten zapisek w instrukcji dotyczy takich stworzeń tzn. namalowanych na planszy ewentualnie z kart przygód a nie Poszukiwaczy?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
No o tym właśnie mówiłem. Aczkolwiek ostatnia część (że trzeba się cofnąć) mnie zaskoczyła i takie coś bym olałNemomon pisze:Owszem, chodziło mi że będąc na KW nie można rzucić jej na KW. Jeżeli się jest na jakimkolwiek innym obszarze, to można rzucić ją na KW. Poszukiwacz w Skarbcu nie może poruszyć się na KW, więc jego tura dobiega końca. W następnej turze musi wykonać normalny ruch, Skarbca nie bada, bowiem nie stanął na nim w tej turze. Musi się więc cofnąć z powrotem do Wejścia do Podziemi (traktowane jako normalny ruch), bowiem za Skarbcem nie ma innych pól, na które mógłby się poruszyć "idąc wprzód".Rogo pisze:Nemomon, dlaczego nie można rzucić Bariery na KW? Cytat z instrukcji.
Moim skromnym zdaniem KW to część krainy wewn. więc będąc na jakimkolwiek innym obszarze tej krainy można rzucić Barierę na KW. Udowodnij mój błąd.
No i przez tyle lat grałeś błędnie w MiMa
Ja nawet nie mam Talismana.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
To jest odniesienie do zasad używania Czarów w Krainie Wewnętrznej, gdzie nie można ich używać na znajdujących się tam istotach.InsertCoin pisze:Czary, mogące wpływać tylko na inne stworzenia działają wyłącznie w Krainach Zewnętrznej i Środkowej.
W tym wypadku chodzi konkretnie o Wilkołaka oraz Demony - istoty z instrukcji planszy.
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Możliwe. Autor tematu zapomniał zapodać instrukcji obszaru Skarbiec, a ja planszę do Podziemi ostatni raz miałem w ręku, gdy jeszcze wespół z wujkiem Leninem carską Rosją rządziłem .Rogo pisze:Nie zgadzam się. Przeczytaj sobie instrukcję Skarbca:
Musisz się tutaj zatrzymać. W następnej turze rzuć kostką, żeby sprawdzić gdzie wyszedłeś.
To znaczy, że będąc w Skarbcu nie ma ruchu
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
To tak nie będzie ponieważ jest użyte słowo "innego" czyli w moim mniemaniu Twój Poszukiwacz może stać na tym samym polu, na które rzucasz ten czar.Draugnimir pisze:Ja bym zwrócił tutaj uwagę na tę frazę: Rzuciwszy go, połóż tę kartę na jakimkolwiek obszarze (w Krainie której jesteś), nie zajętym przez innego poszukiwacza
Bo może można by ją interpretować w ten sposób, że obszar, na który rzuca się Barierę, nie może być zajęty przez żadnego Poszukiwacza, w tym i tego, który rzucił ten Czar?
Jak dla mnie można coś takiego zrobić i ludek w skarbcu po prostu tam pozostaje i tyle. W następnej turze rzuca jeszcze raz.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
Nie ma w instrukcji nic na temat poruszania się w Skarbcu, a temat ruchu w podziemiach ma kilka odnośników do innych paragrafów w instrukcji także na dobrą sprawę trzeba by zapodać całą instrukcje Podziemi.Nemomon pisze: Autor tematu zapomniał zapodać instrukcji obszaru Skarbiec
Tyle tylko co pisze w instrukcji na temat dotarcia do Skarbca
8.1 Po dotarciu do Skarbca Poszukiwacz musi sit; zatrzymać. Podczas swego następnego
Ruchu rzuca kostką i w zestawieniu wydrukowanym na planszy (na obszarze Skarbca)
sprawdza, w którym miejscu zewnętrznego świata znajdzie sit; po wyjściu z Podziemi.
Dodaje jeden do wyniku rzutu kostką za każdego Poszukiwacza, znajdującego się na
obszarze Korony Władzy, licząc wyniki powyżej 6 jako 6. Wyjście z Podziemi w ten
sposób uważane jest za cały Ruch normalną wędrówkę Poszukiwacz może rozpocząć dopiero
w następnej turze.
MiM to MiM!