Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6454
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Niedźwiedź pisze:Rogo czyżbyś prowadził wewnętrzny dialog na forum ^^ ?
Nie zrozumiałem żartu :P
Niedźwiedź pisze:Na karcie stanowi jasno, że Poszukiwacz nie możę z nich korzystać, a nie jest zobligowany do ich odrzucenia.
Owszem, na karcie żabki jest napisane, że nie możesz korzystać ze zdobytych wcześniej żetonów. Ale to nijak ma się do faktu, że w instrukcji jest bardzo wyraźnie napisane, że punkty zdobyte jako żabka przepadają po odmianie i zostają tylko te zdobyte wcześniej, przed zamianą.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Niedźwiedź »

Rogo nastąpił "myzanderstendyng", mea culpa, było już późno a musiałem jeszcze rzucać okiem na żurek weselny. :)

Tak, żaba nie traci punktów zdobytych przed zropuchowaceniem, ale te podczas bycia nią już tak.


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

NIe wiem czy były ale zaryzykuje.

Gdy "zdobędziemy" Fałszywego Grala, możemy się go pozbyć odwiedzając Zamek. Nie możemy go odrzucić z własnej woli. Ale czy możemy go zniszczyć zaklęciem STRZASKANIE lub po prostu zamienić u Alchemika na sztukę złota ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24390
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Możemy. Fałszywego Graala nie można jedynie odrzucić na obszar z własnej woli.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: nakago »

Czy kiedy stoję na obszarze Równin Grozy i chcę wyjść z Krainy wewnętrznej do środkowej, czy muszę rzucić kością za ruch, czy poruszam się o 1 obszar na Tajemne Wrota ?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24390
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Ja bym się poruszył o 1 pole na Tajemne Wrota, bowiem wciąż jestem w Wewnętrznej, a tam Poszukiwacze poruszają się o 1 pole. Niemniej, looknij do instrukcji, do paragrafu uciekania z Wewnętrznej Krainy - może coś tam piszą na ten temat.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
hebi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
Lokalizacja: Zakliczyn
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: hebi »

Przenosisz się na Tajemne Wrota rozpatrujesz kartę i dopiero w następnej turze wykonujesz normalny ruch.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Czy można wziąć zadanie od czarownika jeśli się już ma talizman?


What a view.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24390
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Tak. Można dowolną ilość Talizmanów posiadać, a poza tem zamiast Talizmanu możesz chcieć otrzymać Nagrodę za zadanie ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Nemomon pisze:Tak. Można dowolną ilość Talizmanów posiadać, a poza tem zamiast Talizmanu możesz chcieć otrzymać Nagrodę za zadanie ;).
My gramy że jednocześnie jest talizman i nagroda więc ta opcja mnie nie satysfakcjonuje ;)


What a view.
hebi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
Lokalizacja: Zakliczyn
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: hebi »

Co do sytuacji z zropuchowaceniem koniczynka i pechem kilka postów wyżej:
Jęśli C rzuca na A zaklęcie Zropuchowacenia to przecież C rzuca kostką ą więc koniczyna nie działa (bo działaby jakby to A musiał rzucać). Więc gdy B rzuca na C Pech (przy założeniu że nie rzucił wcześniej żadnego zaklęcia po skończeniu swojej tury aż do teraz ) to C staję sie ropuchą bez rzucania kostką (ratować go teraz może jeno kilka rzeczy)
Lecz wracając do początku koniczyna nie działa przy zropuchowaceniu .


Baltar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 66
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Kraków (Korona Władzy)
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: Baltar »

hebi pisze:Co do sytuacji z zropuchowaceniem koniczynka i pechem kilka postów wyżej:
Jęśli C rzuca na A zaklęcie Zropuchowacenia to przecież C rzuca kostką ą więc koniczyna nie działa (bo działaby jakby to A musiał rzucać). Więc gdy B rzuca na C Pech (przy założeniu że nie rzucił wcześniej żadnego zaklęcia po skończeniu swojej tury aż do teraz ) to C staję sie ropuchą bez rzucania kostką (ratować go teraz może jeno kilka rzeczy)
Lecz wracając do początku koniczyna nie działa przy zropuchowaceniu .
To prawda co piszesz. Tyle, że w tej rozmowie chodziło o "Jednocześnie odpalane efekty" i ich pierwszeństwo. A zropuchacenie zostało przywołane jako przykładowe zdarzenie nakazujące rzut.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Czy mogę użyć magicznej broni która daje + tylko do mocy w walce na siłę?
Chodzi o to żeby zabić żywą statuę. Statua ma siłę 5 i ma zdolność że walka kończy się remisem jesli nie użyjemy magicznej broni.


What a view.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24390
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Ja bym nie pozwolił na to. FAQ dotyczący dwu kart Reliktów sugeruje jasno, że z Przedmiotów na Siłę nie można korzystać podczas walk na Moc.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: arai »

Gram właśnie z kolegą W Talismana. Wylosował kartę przygody Koło przeznaczenia, która nakazuje rzucić kostką. Wyrzucił 1 ("Tracisz wszystkie punkty Losu") i teraz zrodziło się pytanie: Czy traci też żetony losu leżące na karcie nagrody za zadanie czarownika? Treść karty nagrody brzmi: "Zatrzymaj tę kartę. Połóż na niej 4 żetony Losu. Za każdym razem, kiedy wydajesz punkt Losu, możesz zamiast tego odrzucić 1 żeton z tej karty. Jeśli na tej karcie nie znajduje się już żaden żeton, odrzuć ją". Czy należy w tym wypadku rozumieć, że punkty Losu to jedno i to samo co żetony Losu? :)


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24390
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Nie. Traci się jedynie punkty Losu Poszukiwacza. Los leżący na jakiejś karcie nie jest uznawany jako Los Poszukiwacza.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: arai »

Oki, dzięki ;)


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
wook
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 75
Rejestracja: piątek 19 sie 2011, 23:50
Lokalizacja: Gondor
Płeć:

Post autor: wook »

Kod: Zaznacz cały

Runiczny miecz

"(...)Runiczny miecz dodaje 1 punkt do twojej siły podczas walki.

Za każdym razem kiedy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i sprawisz że straci punkt Życia), otrzymujesz 1 punkt Życia.
:)

no i pytanie brzmi:

czy na karcie jest błąd i powinno być "(...)pokonasz wroga w walce(...)" czy w walce psychicznej mimo iż miecz dodaje punkt do Siły też można otrzymać punkt Życia.


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Z takiej dodatkowej funkcjonalności Miecza - jak i każdej innej Broni - skorzystać da się pod warunkiem, że się go w ogóle użyło podczas starcia, a tego, jako że dodaje on 1 do Siły, dokonać można tylko w walce. Zatem z przeciwnika pokonanego w walce psychicznej bądź w walce, w której nie użyło się Runicznego Miecza, wyssać 1 Życia nie można.
Takie jest przynajmniej moje zdanie ;)


wook
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 75
Rejestracja: piątek 19 sie 2011, 23:50
Lokalizacja: Gondor
Płeć:

Post autor: wook »

Dzięki :)
Teraz jeszcze jedno

Kod: Zaznacz cały

Sztylet egzorcysty

Podczas walki psychicznej możesz uzywać swojej Siły zamiast Mocy.
Czy w takim razie przedmioty i przyjaciele w opisie których jest napisane iż dodaja Siłe podczas walki np. najemnik
może zostać "wynajety" do walki psychicznej?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24390
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Ja bym nie pozwolił. Swoja Siła, to nie Najemnika Siła. Poza tem Najemnik dodaje swoją Siłę jedynie podczas walki, a nie walki psychicznej.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Popieram szanownego przedmówcę :-P
Gdybyśmy pozwolili Najemnikowi, znalazłszy jakąkolwiek argumentację, która by to usprawiedliwiała, musielibyśmy potem szukać takiej samej dla każdego innego Przyjaciela i każdego Przedmiotu, a więc napytalibyśmy sobie niemało biedy. A że w treści opisu Sztyletu faktycznie jest napisane "swojej Siły", to tym bardziej nie ma nad czym deliberować ;)


Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: nakago »

1. Czy karta Zaklęcia leżąca na obszarze (rzucona na obszar) wlicza się do limitu ciągniętych kart na jakimś obszarze?
2. a) Czy mając 2 (lub więcej) różnych Pancerzy mogę po walce rzucić kością za każdy z nich?
b) Czy mając 2 identyczne Hełmy mogę rzucić po walce za każdy z nich ?
3. Jak to było z Poszukiwaczką "Iluzjonistka" z dodatku Smoki ? ... Czy może przywołać każdą odkrytą kartę na planszy - również z talii Smoków czy nie ?

w a i t i n g . . . for answer ....


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24390
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

nakago pisze:1. Czy karta Zaklęcia leżąca na obszarze (rzucona na obszar) wlicza się do limitu ciągniętych kart na jakimś obszarze?
Tak.
nakago pisze:2. a) Czy mając 2 (lub więcej) różnych Pancerzy mogę po walce rzucić kością za każdy z nich?
Nie. W instrukcji jest napisane, iż można bronić się tylko 1 Pancerzem.
nakago pisze:b) Czy mając 2 identyczne Hełmy mogę rzucić po walce za każdy z nich ?
Nie.
nakago pisze:3. Jak to było z Poszukiwaczką "Iluzjonistka" z dodatku Smoki ? ... Czy może przywołać każdą odkrytą kartę na planszy - również z talii Smoków czy nie ?
A tego nie pamiętam. Aczkolwiek coś mi świta, iż karta ze Smoczej talii jest kartą ze smoczej talii, więc nie może.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

1. Nie wlicza się. Chyba

2. Instrukcja głosi, że można użyć tylko jednej sztuki Pancerza na każdą walkę

3. Nie posiadam Smoków, więc nie wiem. Ale jeśli w opisie zdolności (no właśnie, należałoby go przytoczyć, zgodnie z Regulaminem ;) ) jest napisane, ze dotyczy ona kart Przygód, to karty Smoków się nie liczą, bo za karty Przygód uznaje się póki co tylko Przygody, Podziemia i Góry (czyli karty, które losuje się jako główne na danej planszy).


EDIT: No proszę, jakie zgranie :P Ale sugeruj się, nakago, odpowiedziami Nemomona, nie moimi ;)


ODPOWIEDZ