Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

nakago pisze:Pytanie:

W talii kart Cadorusa jest Przyjaciel "Złodziej Skarbów" : Za każdym razem, kiedy spotykasz Wroga, możesz otrzymać 2 sztuki złota (tylko raz na turę).

Czy nie wkradł się tu jakiś błąd w tłumaczeniu tej karty? Czy po prostu ktoś stworzył totalnie przegiętą kartę i trzeba ją zaakceptować.

Efekt tej kart jest tak przegięty, że aż nie pasuje do Talizmana.
Przegięty? A do czego przydaje się kupa złota? W wielu rozgrywkach gracze mają tony żetonów, których nie mają na co wydać.


Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: nakago »

guciomir pisze:
nakago pisze:A do czego przydaje się kupa złota? W wielu rozgrywkach gracze mają tony żetonów, których nie mają na co wydać.
:doubt: Widać moje rozgrywki są jakieś inne. :twisted:


zuroslawski
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 12:05
Lokalizacja: brzesko
Płeć:

Post autor: zuroslawski »

Witam

Mam pytanie odnośnie umiejętności Błędnego rycerza: Jako że błędny rycerz może pomagać dowolnemu poszukiwaczowi w walce i może dostać nagrodę za pomoc to czy tą nagrodę dostaję się w przypadku wygrania walki czy ogólnie za pomoc nie zważając na wynik. Jeśli chodzi o nagrodę za pomoc to jest to nagroda od czarownika? Bo nie jest to sprecyzowane w opisie zdolności.

Drugie pytanie: W ostatniej rozgrywce zdarzyło się że w jednej krainie był umieszczony dziwak który po rzuceniu kostką zmienia charakter poszukiwacza oraz panteon na którym znajdują się karty charakteru. W związku z tym podczas gry mieliśmy dylemat: czy musimy odwiedzić dziwaka i czy po zmianie charakteru u niego od razu możemy sobie zmienić charakter pobierając kartę z panteonu?

Trzecie pytanie: jeśli w krainie znajduję się karta plotki o wielkiej fortunie która każe położyć na niej tyle złota ile wypadnie na kostce i później jeśli którykolwiek z poszukiwaczy wyrzuci 1 może zabrać jedną sztukę złota to Poszukiwacz który stanie w tej krainie z tą kartą co musi zrobić? Ciągnie karte przygody czy poprostu jego tura się kończy? Bo złota wziąć nie może bo nie wypada 1.

Z góry dzięki za odpowiedź


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

1) Zapodaj tekst zdolności.

2). Nie. Karty Charakteru są integralną częścią Panteonu. Jeżeli Poszukiwacz musi zmienić swój Charakter, a wszystkie karty Charakteru znajdują się w grze (czy to w posiadaniu Poszukiwaczy, czy też właśnie na Panteonie), to ignoruje instrukcję zmiany Charakteru i pozostaje przy swoim dawnym.

3) Karta leży na obszarze, więc więcej kart się nie ciągnie. Jako, że jest to Zdarzenie, to po kolejnym jego badaniu ono się nie "respawnuje", czyli w zasadzie Poszukiwacza tura się kończy.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Niedźwiedź »

Witam wszystkich,

Odkopałem wreszcie kartkę z kontrowersjami, na większość już znalazłem odpowiedź na forum w tej czy innej postaci. Interesuje mnie fakt jak wytłumaczyć niedowiarkom coś takiego:

„Podczas walki rzucasz dwiema kośćmi i wybierasz wyższy wynik.” To jest umiejętność wojownika.

To jest proste, oczywiste i w pełni zrozumiałe jak powinno działać. Jest natomiast taki jegomość (który jest wartością dodaną do niektórych gier, gdyby to tylko ode mnie zależało to bym go nie zapraszał, ale no cóż ...), który upiera się do dziś, że wojownik ma prawo wykorzystać punkt losu do ponowienia dwóch rzutów za walkę. Argumentuje to tym, że wojownik ma te dwa rzuty zespolone ze sobą na stałe. Ja śmiem się z nim nie zgodzić. W instrukcji stoi jak byk, jeden żeton losu, jeden rzut kością.

Pozdrawiam


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

I masz rację :). Jeżeli kilka rzutów jest wykonywanych wspólnie, to można użyć tylko 1 punktu Losu do ponowienia jednego z nich. Chyba nawet w instrukcji jest przykład Krypty/Kopalni, w której rzuca się naraz trzema kośćmi, a ponowić można tylko 1. z nich.

W zdolności Wojownika nie jest napisane, iż "najpierw rzucasz jedną kością, a potem następną", tylko: "Podczas walki rzucasz dwiema kośćmi", więc rzuty wykonywane są jednocześnie, a więc Twój kolega błędnie interpretuje tenże zapis. :)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Niedźwiedź »

Nemomon, tylko nie kolega błagam. Kolega z definicji to ktoś kogo się choć minimalnie lubi. :)

Przykłady podawane mu z instrukcji raczej negował, powołując się na ogólne przekonanie większości z nas co do niefortunności i częstej sprzeczności zasad (ten oficjalny faq, do którego jest link, nie jest wcale taki oczywisty i rodzi kontrowersje). Ja tego Pana zaliczam do ludzi mających prosty kodeks zasad, tj.:

Punkt Pierwszy - Ja mam zawszę rację. Zawsze.

Punkt Drugi - Jeśli nadal nie wiesz co sądzić o tym patrz punkt pierwszy.


Właśnie mi wskoczyła kolejna kontrowersja, generalnie „Pan Nieomylny” i jego świta uważa, że Minotaur nie może dodawać rzutów z obydwu kości do szarży jak ma konia, tylko co najwyżej jeden bo tylko taki jest „naturalny”. Tutaj wpadli na rozwiązanie pt. wybierz kość nr.1 z której po wyrzuceniu będziesz w razie czego mógł dodawać wartość podczas szarży. Choć tutaj też stoję w opozycji, to podczas gry machnąłem swą ręką (a raczej łapą)na to, parę „zasad domowych” może przecież być.

Co by nie było, że sam jestem jakiś nieskazitelny, powiem że źle interpretowałem (przyznaję się bez bicia, ale podobno niedźwiadki są tak słodkie, że im wszystko płazem uchodzi) zasadę przy podnoszeniu przedmiotów ponad pierwotny limit 4. Traktowaliśmy przez pierwsze parę gier przedmioty takie jak księgę zaklęć czy skrzynię ze skarbami trochę inaczej. Zamienialiśmy je od razu na „nagrody” bez konieczności wyrzucenia jednego z 4 już posiadanych przedmiotów. Poprawcie mnie jeśli się mylę.


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Niekoniecznie, byłbym skłonny nazwać kolegą osobę, którą widziałem raz w życiu przez półtorej sekundy, będąc z innym kolegą ;). Jak będzie w stanie mnie na ulicy rozpoznać albo ja jego, to już jest kolegą ;).

Instrukcja owszem jest kiepsko napisana, no ale jest. Raczej wątpię, by ten "kolega inaczej" studiował instrukcję i jej paradoxy - nie chciałoby mu się ;). No, chyba że ma doświadczenie w interpretowaniu zapisów i patrząc jedynie na teksty jest w stanie zauważyć nieścisłości.
Niedźwiedź pisze:Właśnie mi wskoczyła kolejna kontrowersja, generalnie „Pan Nieomylny” i jego świta uważa, że Minotaur nie może dodawać rzutów z obydwu kości do szarży jak ma konia, tylko co najwyżej jeden bo tylko taki jest „naturalny”. Tutaj wpadli na rozwiązanie pt. wybierz kość nr.1 z której po wyrzuceniu będziesz w razie czego mógł dodawać wartość podczas szarży. Choć tutaj też stoję w opozycji, to podczas gry machnąłem swą ręką (a raczej łapą)na to, parę „zasad domowych” może przecież być.
Tutaj nie jestem w stanie pomóc, bo mój dysk z Galaktą jest odłączony i nie mam dostępu do plików. Więc nawet gdybym chciał zignorować zapis "Zapodaj text karty" i Ci pomóc, to niestety nie mogę. Zapodaj pełną treść tej zdolności.
Niedźwiedź pisze:podobno niedźwiadki są tak słodkie, że im wszystko płazem uchodzi
Tylko jak wcinają ukradziony wcześniej miód ;).
Niedźwiedź pisze:Zamienialiśmy je od razu na „nagrody” bez konieczności wyrzucenia jednego z 4 już posiadanych przedmiotów. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Ano, żeby użyć Przedmiotu, trza go wcześniej posiadać. A posiadać można maxymalnie 4. Więc trza się któregoś pozbyć, by móc Eliksiry &c użyć.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Niedźwiedź »

Nie posiadam tej karty, właścicielem dodatku z Minotaurem jest... domyślasz się pewnie -.- Takto miałbym bezpośrednie źródło cytatu.


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Może dzisiaj wieczorem albo jutro podłączę dysk i zobaczę jak ten zapis wygląda ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Niedźwiedź »

Bez pośpiechu, nie zależy mi ażeby kogoś się specjalnie fatygował, co by tylko mi odpowiedzieć, przy okazji Nemomon.

Tym nie mniej dzięki za troskę.


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
Baltar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 66
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Kraków (Korona Władzy)
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: Baltar »

Akurat miałem pod ręką. :)
Minotaur
Za każdym razem, kiedy podczas swojej
tury wdajesz się w walkę, tuż przed jej
rozpoczęciem możesz nacierać. Do końca tej
walki możesz dodawać wynik rzutu kością
za swój ruch do swojej Siły.
Koń
Wykonując rzut za ruch możesz rzucać dwiema kośćmi jednocześnie (zamiast jedną). Suma wyników to liczba obszarów, o które możesz się poruszyć.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Ano, więc tutaj jednoznacznie oznacza, że można sumować.

Do końca tej
walki możesz dodawać wynik rzutu kością
za swój ruch do swojej Siły.

rzut za ruch = rzucać dwiema kośćmi jednocześnie. Suma wyników

Prostszej arytmetyki w TMiMie nie ma xD


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Niedźwiedź »

Dzięki Baltar, szóstki w totka życzę.

Nie rozwiewa to według mnie wątpliwości, niby u Minotaura w opisie można wyfiltrować słowo"...kością...". Tylko na karcie koń można zgodnie z założeniem autorów zwiększyć kość z k6 na k12. Mnie tam pasują oba wyjścia, nie upieram się przy żadnym, poza tym dyskusja rozwija, twardogłowie szkodzi.

Nemomon, normalnie masz sojusznika u jednego Ursusa więcej!
Tylko znając moje szczęście "Pan Nieomylny" zbagatelizuje to co tutaj zostało ustalone, bo my piszemy tutaj "tylko" na forum -.-


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Niedźwiedź pisze:zgodnie z założeniem autorów zwiększyć kość z k6 na k12
Nie bardzo, bowiem przy 2k6 nie uda Ci się wyrzucić "1". Dlatego też na koniu jest napisane "Możesz go użyć", czyli w każdej sytuacji używasz konia, chyba że chcesz przenieść się na następny obszar, to wykonujesz normalny ruch. Gdyby było k12, to w ogóle nigdy byś nie wykonywał normalnego ruchu, bowiem szansa na wyrzucenie "1" wciąż jest.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Niedźwiedź »

Oczywiście, że na k12 nie da się wyrzucić 1. :)

Wiem, mea culpa, użyłem daleko posuniętego skrótu myślowego i zostało mi to wytknięte.

Nie tylko dyżurny społecznik, ale też czepliwy, coraz bardziej zaczynam go lubić normalnie.


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Cierpliwość jest cnotą! To moja ostatnia cnota, więc przynajmniej jej muszę się trzymać xD ;)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
konri
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: niedziela 01 sty 2012, 22:16
Lokalizacja: Mielno koszlińskie
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: konri »

Poszukiwacz dodaje siłę i moc zdobytą jako żabka po odmianie?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

W instrukcji w sekcji poświęconej żabce (strona 16, 3 akapit w kolumnie po lewej - przynajmniej na instrukcja.pl) jest wzmianka, iż żetony zdobyte jako żabka przepadają.

Polecam co jakiś czas odświeżyć sobie znajomość instrukcji w ramach lektury do poduszki - rzeczy, które się odkrywa mimo, że grę niby znało się na wylot, potrafią zaskoczyć :)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Nie. Bodaj w instrukcji było, że punkty Siły/Mocy zyskane jako ropucha są odrzucane.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Niedźwiedź »

Na karcie stanowi jasno, że Poszukiwacz nie możę z nich korzystać, a nie jest zobligowany do ich odrzucenia.

Rogo czyżbyś prowadził wewnętrzny dialog na forum ^^ ?


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Niedźwiedź »

Uwaga mam kolejnego "kfiatka" szanowni państwo. Pozwolę sobie zacytować coś niecoś.

Strzaskanie - Zaklęcie

"Możesz rzucić to zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury. Wybierz jeden z przedmiotów należacych do tego Poszukiwacza, a następnie odłóż go na stos kart odrzuconych."

Amulet - Magiczny Przedmiot

"Nie możesz rzucać Zaklęć, w tym Zaklęcia Rozkazu. Jesteś całkowicie odporny na działanie wszystkich Zaklęć, z wyjątkiem Zaklęcia Rozkazu."

Temat na gorąco, bo właśnie pozwoliłem siostrze na mnie to rzucić (co by ją zachęcić do dalszego grania, bo na razie nie szło jej zbyt dobrze, bo uważam że nie powinna tego móc zrobić). Potem w nagrode za moją dobroć, urzyła wyssania siły. Rodzeństwo...


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

FAQ:

Amulet
P1: Czy Przedmioty, Przyjaciele, Zaklęcia oraz złoto posiadane
przez Poszukiwacza mogą być celem Zaklęć, jeśli wśród jego
Przedmiotów znajduje się Amulet?
O: Nie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Niedźwiedź »

Dzięki Nom-Nom, a wiesz może (lub ktokolwiek inny), czy istnieją jakieś wikipedie z opisami kart z Talizmana ?


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Jest angielska, ale nie pamiętam jak updatowana. Kiedyś myślałem o stworzeniu polskiej, ale mi się póki co odechciało.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ