Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań
-
-
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 00:08
- Lokalizacja: Malbork
- Płeć:
To napiszcie mi konkretnie - można zmieniać czy nie?
Korekta do pytania o Zaklęcie Pech+Odbicie:
Treść Karty zaklęcia Pech: "Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza tuż przed wykonaniem przez niego rzutu kością. Wynik rzutu tej kości automatycznie wynosi "1" (nie można ponowić tego rzutu)".
Treść Karty zaklęcia Odbicie: "Możesz rzucić to zaklęcie w dowolnym momencie. Odbije ono każde właśnie rzucone zaklęcie (w tym Zaklęcie Rozkazu) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił (innymi słowy Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru."
Na moje można odbić zaklęcie Pech, ale zostaje one po prostu odrzucone - bez konsekwencji (tak jak byś rzucił na kogoś zaklęcie, a ten ktoś posiada amulet który chroni go przed zaklęciami - zaklęcie przepada, nieuwaga rzucającego.)
Korekta do pytania o Zaklęcie Pech+Odbicie:
Treść Karty zaklęcia Pech: "Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza tuż przed wykonaniem przez niego rzutu kością. Wynik rzutu tej kości automatycznie wynosi "1" (nie można ponowić tego rzutu)".
Treść Karty zaklęcia Odbicie: "Możesz rzucić to zaklęcie w dowolnym momencie. Odbije ono każde właśnie rzucone zaklęcie (w tym Zaklęcie Rozkazu) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił (innymi słowy Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru."
Na moje można odbić zaklęcie Pech, ale zostaje one po prostu odrzucone - bez konsekwencji (tak jak byś rzucił na kogoś zaklęcie, a ten ktoś posiada amulet który chroni go przed zaklęciami - zaklęcie przepada, nieuwaga rzucającego.)
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24020
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Z własnej woli możesz tylko raz zmienić. Jeżeli już zmieniłeś raz Charakter i zostałeś zmuszony zmienić raz jeszcze, to musisz zmienić. Jeżeli jeszcze nie zmieniałeś Charakteru i zostałeś zmuszony do zmiany, zmieniasz Charakter, ale do końca tury z własnej woli nie możesz już zmienić go.Kludi pisze:To napiszcie mi konkretnie - można zmieniać czy nie?
Jako, że zapodałeś text Zaklęcia i faktycznie na nim jest napisane, iż rzuca się go na Poszukiwacza, skłaniałbym się, interpretując tenże zapis z FAQa:Kludi pisze:Korekta do pytania o Zaklęcie Pech+Odbicie:
Treść Karty zaklęcia Pech: "Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza tuż przed wykonaniem przez niego rzutu kością. Wynik rzutu tej kości automatycznie wynosi "1" (nie można ponowić tego rzutu)".
Treść Karty zaklęcia Odbicie: "Możesz rzucić to zaklęcie w dowolnym momencie. Odbije ono każde właśnie rzucone zaklęcie (w tym Zaklęcie Rozkazu) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił (innymi słowy Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru."
Na moje można odbić zaklęcie Pech, ale zostaje one po prostu odrzucone - bez konsekwencji (tak jak byś rzucił na kogoś zaklęcie, a ten ktoś posiada amulet który chroni go przed zaklęciami - zaklęcie przepada, nieuwaga rzucającego.)
że wszelkie efekty nie znikają, tylko wywierają swój efekt w najbliższym możliwym momencie, że najbliższy rzut Poszukiwacza, rzucającego odbity Pech, będzie wynosił "1".FAQ pisze: P2: Podczas wizyty w Gospodzie Poszukiwacz wyrzucił „5”. Jego
następnym ruchem może być teleportacja na dowolny obszar
w Zewnętrznej Krainie. Następnie stracił swoją następną turę.
Czy nadal może być teleportowany podczas swojego najbliższego ruchu?
O: Tak
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6387
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Że tak powiem: co ma piernik do wiatraka? :mrgreen:Nemomon pisze:że wszelkie efekty nie znikają, tylko wywierają swój efekt w najbliższym możliwym momencie, że najbliższy rzut Poszukiwacza, rzucającego odbity Pech, będzie wynosił "1".FAQ pisze: P2: Podczas wizyty w Gospodzie Poszukiwacz wyrzucił „5”. Jego
następnym ruchem może być teleportacja na dowolny obszar
w Zewnętrznej Krainie. Następnie stracił swoją następną turę.
Czy nadal może być teleportowany podczas swojego najbliższego ruchu?
O: Tak
W Gospodzie jest wyraźnie napisane "następnyy ruch" a nie "ruch w następnej turze", więc tu owszem, choćby i mlion tur stracić, to następny ruch będzie teleportacją
W przypadku Pecha natomiast wspomniałbym inne Twoje słowa, że nie wolno rzucać zaklęć, które nie wywrą żadnego efektu. Nie da się więc odbić Pecha na kogoś, kto nie rzuca teraz kostką.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24020
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Ale zauważ, iż Pech został zgodnie z zasadami rzucony. Miał pecha (sic!) i został odbity, ale nie zmienia to faktu, iż został poprawnie rzucony, więc miał realną szansę wywrzeć swój efekt. Odbicie nakazuje, iż "Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru", czyli zostanie poddany w najbliższym możliwym momencie. Zaklęcie Odbicia nie sugeruje nam, iż Poszukiwacz musi zostać poddany działaniu swego Zaklęcia w tej samej turze, kiedy zostało ono rzucone oraz odbite .
W tym więc przypadku piernik ma sporo do wiatraka .
W tym więc przypadku piernik ma sporo do wiatraka .
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 00:08
- Lokalizacja: Malbork
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6387
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Też bym się skłaniał bardziej ku temu, niż ku interpretacji Nemomona. Jak już pisałem, to:hebi pisze:Ale dziwnie by było jakby nie można by odbić pecha.
Więc myśle ż w tym wypadku odbicie zadziała jak rozproszenie.
No bo zaklęcie odbicia też jest rzucone poprawnie.
ma takie uzasadnienie:FAQ pisze:P2: Podczas wizyty w Gospodzie Poszukiwacz wyrzucił „5”. Jego
następnym ruchem może być teleportacja na dowolny obszar
w Zewnętrznej Krainie. Następnie stracił swoją następną turę.
Czy nadal może być teleportowany podczas swojego najbliższego ruchu?
O: Tak
W Pechu natomiast chodzi o wynik rzutu "tej kości", a nie jakiejś tam w następnej turze rzucającego.Rogo pisze:W Gospodzie jest wyraźnie napisane "następnyy ruch" a nie "ruch w następnej turze"
Prawdę mówiąc nawet po odbiciu dotyczy "tej kości" ;>
Ja nawet nie mam Talismana.
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 32
Chciałam zapytać co jeśli się ma kule jasnowidzenia i kulę proroctw jednocześnie. Przypomnę co one robią:
1. kula jasnowidzenia: "Zawsze kiedy losujesz karty Przygód, możesz odrzucić jedną z kart, której nie chcesz napotkać, i wylosować w jej miejsce nową kartę (tę musisz już rozpatrzyć)."
2. kula proroctw: "Za każdym razem kiedy losujesz karty Przygód, możesz wylosować o jedną więcej. Następnie musisz odrzucić jedną kartę, której nie chcesz rozpatrywać."
No i dzisiaj mieliśmy z Rogiem taką sytuację, że on miał obie te kule (i milion innych przedmiotów) i jak stawał np. na obszarze dajmy na to pól, to wyciągał 2 karty i jedną odrzucił (dzięki kuli proroctw). Wtedy odrzucił drugą dzięki kuli jasnowidzenia i miał wyciągnąć jedną, którą musiałby już rozpatrzyć, ale stwierdził, że dzięki kuli proroctw może następne dwie. Czy tak można? Jak dla mnie to jest trochę przegięte W ogóle ta gra mnie zaczyna już irytować Przegięte przedmioty w niej są.
1. kula jasnowidzenia: "Zawsze kiedy losujesz karty Przygód, możesz odrzucić jedną z kart, której nie chcesz napotkać, i wylosować w jej miejsce nową kartę (tę musisz już rozpatrzyć)."
2. kula proroctw: "Za każdym razem kiedy losujesz karty Przygód, możesz wylosować o jedną więcej. Następnie musisz odrzucić jedną kartę, której nie chcesz rozpatrywać."
No i dzisiaj mieliśmy z Rogiem taką sytuację, że on miał obie te kule (i milion innych przedmiotów) i jak stawał np. na obszarze dajmy na to pól, to wyciągał 2 karty i jedną odrzucił (dzięki kuli proroctw). Wtedy odrzucił drugą dzięki kuli jasnowidzenia i miał wyciągnąć jedną, którą musiałby już rozpatrzyć, ale stwierdził, że dzięki kuli proroctw może następne dwie. Czy tak można? Jak dla mnie to jest trochę przegięte W ogóle ta gra mnie zaczyna już irytować Przegięte przedmioty w niej są.
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- Rogo
-
- Posty: 6387
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- Rogo
-
- Posty: 6387
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 32
O co chodzi w sformułowaniu w zasadach alternatywnych do podziemi o ucieczce: "Poszukiwacz nie musi się zatrzymywać, kiedy cofa się w kierunku planszy głównej." Czy to znaczy, że nie musi rozpatrywać kart ani badać obszarów w momencie ucieczki z podziemi?
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24020
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Ten wariant, o ile mnie skleroza nie myli, gra się wespół z wariantem ze starego MiMa, iż w Podziemiach można iść tylko do przodu. Czyli raczej należy rozegrać standardowy wariant ucieczki z KW.arai pisze:O co chodzi w sformułowaniu w zasadach alternatywnych do podziemi o ucieczce: "Poszukiwacz nie musi się zatrzymywać, kiedy cofa się w kierunku planszy głównej." Czy to znaczy, że nie musi rozpatrywać kart ani badać obszarów w momencie ucieczki z podziemi?
Albo zapodaj przynajmniej numer strony z tym pojedynczym zdaniem, bo nikt tutaj wsio instrukcji na wyrywki nie zna . A i jedno małe zdanie wyrwane z kontextu także niewiele znaczy.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 24
- Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
- Lokalizacja: Zakliczyn
- Płeć:
- Wiek: 30
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 32
Aha, no dobra.
A jak to jest z tym runicznym mieczem? Bo dla mnie gra traci sens. Jak ja stoję na Koronie Władzy, a ktoś chodzi z tym runicznym mieczem i za każdego potworka co walczy na siłe dostaje punkt Życia i jeszcze go bierze jako trofeum i przez to ja go nie mam szans zabić a on wzrasta w tym czasie w siłę. To ma w taki sposób działać?
A jak to jest z tym runicznym mieczem? Bo dla mnie gra traci sens. Jak ja stoję na Koronie Władzy, a ktoś chodzi z tym runicznym mieczem i za każdego potworka co walczy na siłe dostaje punkt Życia i jeszcze go bierze jako trofeum i przez to ja go nie mam szans zabić a on wzrasta w tym czasie w siłę. To ma w taki sposób działać?
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
grac na alternatywne zakonczenie, wtedy duzy zapas zycia u przeciwnika raczej nie robi roznicy.arai pisze:Aha, no dobra.
A jak to jest z tym runicznym mieczem? Bo dla mnie gra traci sens. Jak ja stoję na Koronie Władzy, a ktoś chodzi z tym runicznym mieczem i za każdego potworka co walczy na siłe dostaje punkt Życia i jeszcze go bierze jako trofeum i przez to ja go nie mam szans zabić a on wzrasta w tym czasie w siłę. To ma w taki sposób działać?
Albo rzucic z 5-6 razy z rzedu skuteczny rozkaz.
-
-
- Posty: 24
- Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
- Lokalizacja: Zakliczyn
- Płeć:
- Wiek: 30
No cóż to jest właśnie MiM. A sposobów na stracenie miecz jest cała masa no i może jeszcze przestać ciągnąć karty potworów więc przestanie zdobywać punkty życia.
A co do charakterów ... wg mnie to najlepiej mają neutralni, przynajmniej z dodatkiem Pani Jeziora ponieważ mogą mieć wszystkie fajne przedmioty.
A co do charakterów ... wg mnie to najlepiej mają neutralni, przynajmniej z dodatkiem Pani Jeziora ponieważ mogą mieć wszystkie fajne przedmioty.
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 32
Właśnie, że jak się ma kulę jasnowidzenia czy tą proroctw to jest praktycznie niemożliwe. Bo wtedy ta osoba odrzuci kartę, która miałaby jej zmienić charakter. Ja dzisiaj tak miałam i się wnerwiłam i skończyłam grę. Bo stałam na Koronie i mi rzuty nie wychodziły a Rogo był Trollem i miał 10 punktów Życia conajmniej. Plus jeszcze trolle mogą się regenerować. Zresztą zważ na to, że jak się karty przygód skończą to się je przetasowuje i jest nowa kupka, która się składa głównie z Wrogów
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Ekhm... Ja ze swojej strony jako Zielony przypomnę tylko, że zgodnie z Regulaminem zadając pytanie, należy przytoczyć w całości treść kart/instrukcji, które są związane z zagadnieniem (to tak gwoli niektórych spośród ostatnich kilkudziesięciu postów, zarówno tu, jak i w tematach pokrewnych). Znacznie ułatwi to udzielanie trafnych odpowiedzi nam wszystkim
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć: