Talisman: The Dragon Expansion!!!
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24371
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
-
-
- Posty: 41
- Rejestracja: niedziela 22 lut 2009, 00:41
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
bez szału.
- Pytanie - Czy Dragon Hunter może przerzucić jedną z kości losem, jeżeli wyrzuci duble?
(Z tego co kojarzę w zasadach było, że jeżeli rzuca się więcej niż jedną kością można przerzucić jedną z nich, ale nie wiem czy przypadkiem to nie jest zasada, którą sobie wyssałem z palca)
A jeżeli chodzi o Dragon Priestess to widzę, że najbardziej będzie opłacać się krążyć wokół świątyni. I pytanie tylko czy pojawi się dużo wrogów z typem Cultist, żeby jej 2 umiejętność miała jakiś sens. No i oczywiście szkoda, że nie dobiera zaklęć.
- Pytanie - Czy Dragon Hunter może przerzucić jedną z kości losem, jeżeli wyrzuci duble?
(Z tego co kojarzę w zasadach było, że jeżeli rzuca się więcej niż jedną kością można przerzucić jedną z nich, ale nie wiem czy przypadkiem to nie jest zasada, którą sobie wyssałem z palca)
A jeżeli chodzi o Dragon Priestess to widzę, że najbardziej będzie opłacać się krążyć wokół świątyni. I pytanie tylko czy pojawi się dużo wrogów z typem Cultist, żeby jej 2 umiejętność miała jakiś sens. No i oczywiście szkoda, że nie dobiera zaklęć.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 43
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
Nie podoba mi się tak wielka ilość tokenów. Dragon brzmi jak jeden wielki alternatywny scenariusz. Z drugiej strony może to wszystko mi się spodoba jak już zagram,
a oprócz tego cieszą mnie 3 dodatkowe alternatywne zakończenia. Być może dadzą możliwość użycia smoczych talii BEZ użycia tokenów.
Co ciekawe w dodatku nie będzie ani kart przygód, ani kart zaklęć.
a oprócz tego cieszą mnie 3 dodatkowe alternatywne zakończenia. Być może dadzą możliwość użycia smoczych talii BEZ użycia tokenów.
Co ciekawe w dodatku nie będzie ani kart przygód, ani kart zaklęć.
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
Alt ending: Dragon King
A character on the Crown of Command must roll one die for the Dragon King during each of his turns:
1-2 Discard a Talisman. If you do not have a Talisman to discard, you are killed instead.
3-4 Closkwise starting with yourself, all characters must attack the Dragon King using strength of craft. Each time the Dragon King is defeated remove one of his lives/
5-6 Attach the Dragon Kind using strength or craft. Each time you defeat the Dragon King rem one of his lives and immediately attack him again. If you have a stand off or are defeated your turn end.
* If a character remove the Dragon King's last life he wins the game
* Characters on the Crown of Command cannot encounter each other: they must roll one die for the Dragon Kind instead
* If there are no characters on the Crown of Command the Dragon king heals all his lives.
Str 12 Cra 12 life 5
Alt End: Dragon Slayers
*At the start of the game, place Draconic Lord Cards faceup next to the board. Instead of placing life counters on the Draconic Lords, place five dragon scales on each card.
* During each of his turns a character on the Crown of Command must choose a Draconic Lord to attack using Strength or craft. Each time he defeats a Draconic Lord he must take a dragon scale from the Draconic Lord's card, place it in his play area, and the either attack a Draconis Lord or move to the Portal of Power. If the character is defeated in addition to losing a life her turn ends and he must suffer the Dragon Rage effect.
* When all five dragon scales have been taken from a Draconic Lord his card is removes from the game.When all Draconic Lords have been removed from the game the character with the most dragon scales wins the game! If two or more characters tie for the most dragon scales they share the win.
*Draconic Lords do not heal even if there are no characters on the Crown of Command.
Alt end: Domain of Dragons.
* At the start of the game, draw one draconic Lord card at random and place it faceup on the Crown of Command; this is the Dragon King for the game.
* Whenever a character draws and Enemy with Strength immediately take the top card from the Varthrax deck and place it on top of the Adventure deck of the character's region.
* Whenever a character draws an Object immediately take the top card from the Cadorus deck and place it on top of the Adventure deck of the character's region.
* Whenever a character draws and Enemy with Craft immediately take the top card from the Varthrax deck and place it on top of the Adventure deck of the character's region.
* Whenever a character kills an Enemy from a Dragon Card, he may claim a matching dragon scale from the pool of dragon tokens.
* Whenever a character is instructed to draw a dragon token, he suffers the Dragon Rage of the Dragon King instead.
* A character on the Crown of Command must confront the Dragon King. If a character removes the Dragon King's last life he wins the game
A character on the Crown of Command must roll one die for the Dragon King during each of his turns:
1-2 Discard a Talisman. If you do not have a Talisman to discard, you are killed instead.
3-4 Closkwise starting with yourself, all characters must attack the Dragon King using strength of craft. Each time the Dragon King is defeated remove one of his lives/
5-6 Attach the Dragon Kind using strength or craft. Each time you defeat the Dragon King rem one of his lives and immediately attack him again. If you have a stand off or are defeated your turn end.
* If a character remove the Dragon King's last life he wins the game
* Characters on the Crown of Command cannot encounter each other: they must roll one die for the Dragon Kind instead
* If there are no characters on the Crown of Command the Dragon king heals all his lives.
Str 12 Cra 12 life 5
Alt End: Dragon Slayers
*At the start of the game, place Draconic Lord Cards faceup next to the board. Instead of placing life counters on the Draconic Lords, place five dragon scales on each card.
* During each of his turns a character on the Crown of Command must choose a Draconic Lord to attack using Strength or craft. Each time he defeats a Draconic Lord he must take a dragon scale from the Draconic Lord's card, place it in his play area, and the either attack a Draconis Lord or move to the Portal of Power. If the character is defeated in addition to losing a life her turn ends and he must suffer the Dragon Rage effect.
* When all five dragon scales have been taken from a Draconic Lord his card is removes from the game.When all Draconic Lords have been removed from the game the character with the most dragon scales wins the game! If two or more characters tie for the most dragon scales they share the win.
*Draconic Lords do not heal even if there are no characters on the Crown of Command.
Alt end: Domain of Dragons.
* At the start of the game, draw one draconic Lord card at random and place it faceup on the Crown of Command; this is the Dragon King for the game.
* Whenever a character draws and Enemy with Strength immediately take the top card from the Varthrax deck and place it on top of the Adventure deck of the character's region.
* Whenever a character draws an Object immediately take the top card from the Cadorus deck and place it on top of the Adventure deck of the character's region.
* Whenever a character draws and Enemy with Craft immediately take the top card from the Varthrax deck and place it on top of the Adventure deck of the character's region.
* Whenever a character kills an Enemy from a Dragon Card, he may claim a matching dragon scale from the pool of dragon tokens.
* Whenever a character is instructed to draw a dragon token, he suffers the Dragon Rage of the Dragon King instead.
* A character on the Crown of Command must confront the Dragon King. If a character removes the Dragon King's last life he wins the game
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
A więc wszystkie okazały się jednak być związane z nową mechaniką. Jakkolwiek teksty poszczególnych kart brzmią całkiem ciekawie, trudno powiedzieć, jak to będzie działało w praktyce, nie przetestowawszy wpierw samego dodatku, wpływu kart, żetonów i samych "Smoczych Lordów" na grę.
Poza tym zastanawia mnie jedna rzecz związana z ostatnim spośród przedstawionych Alternatywnych Zakończeń, Domain of Dragons. Otóż, na karcie tej jest mowa o trzech sytuacjach, w których pociąga się kartę "Smoczego Lorda", tak jak trzech jest w ogóle Lordów. Tyle że w dwóch sytuacjach losuje się jakoby kartę Varthraxa, w żadnej zaś nie losuje się karty Grilipusa - czyżby jeden ze "Smoczych Lordów" miał mniejszy potencjał niż pozostali? A może po prostu omyłka FFG bądź guciomira?
Poza tym zastanawia mnie jedna rzecz związana z ostatnim spośród przedstawionych Alternatywnych Zakończeń, Domain of Dragons. Otóż, na karcie tej jest mowa o trzech sytuacjach, w których pociąga się kartę "Smoczego Lorda", tak jak trzech jest w ogóle Lordów. Tyle że w dwóch sytuacjach losuje się jakoby kartę Varthraxa, w żadnej zaś nie losuje się karty Grilipusa - czyżby jeden ze "Smoczych Lordów" miał mniejszy potencjał niż pozostali? A może po prostu omyłka FFG bądź guciomira?
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
Zakończenia są całkiem ciekawe
Dragon King -> może zabić kogoś kto wteleportował się w niego po pokonaniu władcy ciemności. I podejrzewam że gracze będą się nieźle pocić po wyrzuceniu jedynki czy dwójki. Wyniki 3 i 4 są również rewelacyjne. Można wybrać czy atakuje się go na siłę czy moc, więc teoretycznie gracze będą mogli wybierać gorszy parametr tylko po to żeby nie wygrać walki. No i po trzecie, nie ma możliwości ucieczki, podobnie jak demon lord (zakładając że dostaliśmy pełny tekst). Heh, możliwe są całkiem niezłe "kradzieże zwycięstwa", np postać z 14 siły wpada na smoka, odbiera mu prawie wszystkie punkty życia, potem remisuje i inny gracz zadaje ostatni punkt obrażeń.
Dragon Slayers -> trochę nudne, będzie wymagało tego żeby mieć w miarę równe wspołczynniki.
Domain of Dragons -> całkiem ciekawy scenariusz alternatywny. Nie wiem czy będzie się fajnie grało, ale urozmaici z pewnością kilka gier.
wypytuję ludzi na forum FFG i BGG o więcej szczegółów, zobaczymy czy coś z tego wyjdzie
Dragon King -> może zabić kogoś kto wteleportował się w niego po pokonaniu władcy ciemności. I podejrzewam że gracze będą się nieźle pocić po wyrzuceniu jedynki czy dwójki. Wyniki 3 i 4 są również rewelacyjne. Można wybrać czy atakuje się go na siłę czy moc, więc teoretycznie gracze będą mogli wybierać gorszy parametr tylko po to żeby nie wygrać walki. No i po trzecie, nie ma możliwości ucieczki, podobnie jak demon lord (zakładając że dostaliśmy pełny tekst). Heh, możliwe są całkiem niezłe "kradzieże zwycięstwa", np postać z 14 siły wpada na smoka, odbiera mu prawie wszystkie punkty życia, potem remisuje i inny gracz zadaje ostatni punkt obrażeń.
Dragon Slayers -> trochę nudne, będzie wymagało tego żeby mieć w miarę równe wspołczynniki.
Domain of Dragons -> całkiem ciekawy scenariusz alternatywny. Nie wiem czy będzie się fajnie grało, ale urozmaici z pewnością kilka gier.
wypytuję ludzi na forum FFG i BGG o więcej szczegółów, zobaczymy czy coś z tego wyjdzie
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
No wasnie bez sensu jest z wynikami 1-2 u Króla Smoków. Przed wyruszeniem do niego trzeba się uzbroić w kilka Talismanów, bo prawdopodobieństwo wyrzucenia w 5 turach (wychodzac z założenia, że inni gracze faktycznie dawaliby się pokonać, żeby utrudnić grę temu na KW) innych wyników niż 1-2 wynosi niewiele ponad 13%. No i zawsze ktoś inny może wygrać przy wynikach 3-4 (i po co się pchać na KW kiedy tam więcej się ryzykuje?)
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 30
- Rejestracja: wtorek 25 sty 2011, 12:59
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 40
Characters:
Minotaur: Str: 4 Cra: 2 Fa: 2 Lf: 5 Start: Crags Alignment: Evil
* Special Abilities: Whenever you are about to engage in battle during your turn, you may stampede and add the result of your movement die to your Strength until the end of the battle.
* You mat not use Armour.
Dragon Rider: Str: 3 Cra: 4 Fa: 3 Lf: 4 Start: Forest Alignment: Good
* Whenever you engage a Dragon in battle or psychic combat, add 3 to your attack roll.
* If you defeat a Dragon, you may capture it and take it as a Follower instead of a trophy. You may only have one captured Dragon at a time. While you have a captured Dragon, you gain the following benefits:
After you roll the die for you move, you may add up to 3 to the score.
You may roll two dice in battle and psychic combat and use the higher attack roll to determine your attack score.
Fire Wizard: Str: Cra: 4 Fa: 3 Lf: 4 Start: Sentinel Alignment: Neutral
* At the start of the turn, you may gain 1 spell, if you Craft allows.
* You may hurl a pyroblast whenever you are about to engage in battle with a character or creature. Roll one die and add your Craft. If the score is higher than the character's Strength, he must lose one life. If the score is higher that the creature's Strength, it is killed. Enemies killed may not be taken as trophies. If the score is equal to or lower than the character or creature's Strength, the pyroblast has no effect and the battle is resolved normally except you may not roll a die for you attack roll.
* You are not affected by a Dragon's breath attack.
Conjurer: Str: 2 Cra: 4 Fa: 1 Lf: 4 Start: City Alignment: Good
* You begin the game with 1 Spell.
* During the game, you always have at least 1 Spell. (Gain a Spell each time you cast your last Spell)
* You may conjure whenever you encounter a space with instructions to draw one or more Adventure Cards. If the space does not already have any Adventure Cards, you may move a faceup Adventure Card in the same Region to your space. You may only do this once per round.
Minotaur: Str: 4 Cra: 2 Fa: 2 Lf: 5 Start: Crags Alignment: Evil
* Special Abilities: Whenever you are about to engage in battle during your turn, you may stampede and add the result of your movement die to your Strength until the end of the battle.
* You mat not use Armour.
Dragon Rider: Str: 3 Cra: 4 Fa: 3 Lf: 4 Start: Forest Alignment: Good
* Whenever you engage a Dragon in battle or psychic combat, add 3 to your attack roll.
* If you defeat a Dragon, you may capture it and take it as a Follower instead of a trophy. You may only have one captured Dragon at a time. While you have a captured Dragon, you gain the following benefits:
After you roll the die for you move, you may add up to 3 to the score.
You may roll two dice in battle and psychic combat and use the higher attack roll to determine your attack score.
Fire Wizard: Str: Cra: 4 Fa: 3 Lf: 4 Start: Sentinel Alignment: Neutral
* At the start of the turn, you may gain 1 spell, if you Craft allows.
* You may hurl a pyroblast whenever you are about to engage in battle with a character or creature. Roll one die and add your Craft. If the score is higher than the character's Strength, he must lose one life. If the score is higher that the creature's Strength, it is killed. Enemies killed may not be taken as trophies. If the score is equal to or lower than the character or creature's Strength, the pyroblast has no effect and the battle is resolved normally except you may not roll a die for you attack roll.
* You are not affected by a Dragon's breath attack.
Conjurer: Str: 2 Cra: 4 Fa: 1 Lf: 4 Start: City Alignment: Good
* You begin the game with 1 Spell.
* During the game, you always have at least 1 Spell. (Gain a Spell each time you cast your last Spell)
* You may conjure whenever you encounter a space with instructions to draw one or more Adventure Cards. If the space does not already have any Adventure Cards, you may move a faceup Adventure Card in the same Region to your space. You may only do this once per round.
- Battonsson
-
- Posty: 334
- Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
W sierpniowej aktualizacji planów wydawniczych Galakty szłu niestety nie ma, ale przynajmniej jest potwierdzenie, że Smoki w tym roku powinny się u nas ukazać
http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?p=51604#51604Galakta pisze: IV kwartał 2011
(...)
Talisman: The Dragon
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Jeśli o tych czterech Poszukiwaczy idzie, to większych rewelacji nie ma; jedyna zdolność, która sprawia, że z chęcią zagrałbym daną postacią, to "conjure" Conjurera. Co nie oznacza, że Poszukiwacze jako tacy zapowiadają się słabo - ich poziom nie różni się wiele od tego, który prezentowały poprzednie rozszerzenia do Talismana, a co nowe karty, to zawsze nowe karty 
A tak z innych rzeczy, to w oczy rzuca mi się tylko, że:
1) Poszukiwacze mają ilościowo niewiele zdolności
2) Każdy Poszukiwacz wydaje się być robiony według schematu: 1 zdolność wyjątkowa/nowatorska plus 1-3 zdolności standardowych/powtarzalnych
3) Fire Wizardowi brakuje wartości Siły
4) Minotaur może okazać się potencjalnie maszyną do zabijania, jeśli w jego łapska wpadnie Koń
A tak z innych rzeczy, to w oczy rzuca mi się tylko, że:
1) Poszukiwacze mają ilościowo niewiele zdolności
2) Każdy Poszukiwacz wydaje się być robiony według schematu: 1 zdolność wyjątkowa/nowatorska plus 1-3 zdolności standardowych/powtarzalnych
3) Fire Wizardowi brakuje wartości Siły
4) Minotaur może okazać się potencjalnie maszyną do zabijania, jeśli w jego łapska wpadnie Koń
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24371
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24371
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Parę przykładowych screenów można obadać na BoardGameGeeku:
Plansze:
http://www.boardgamegeek.com/image/1062 ... -expansion
http://www.boardgamegeek.com/image/1062 ... -expansion
Karty:
http://www.boardgamegeek.com/image/1062 ... -expansion
http://www.boardgamegeek.com/image/1062 ... -expansion
Poszukiwacze:
http://www.boardgamegeek.com/image/1062 ... -expansion
Plansze:
http://www.boardgamegeek.com/image/1062 ... -expansion
http://www.boardgamegeek.com/image/1062 ... -expansion
Karty:
http://www.boardgamegeek.com/image/1062 ... -expansion
http://www.boardgamegeek.com/image/1062 ... -expansion
Poszukiwacze:
http://www.boardgamegeek.com/image/1062 ... -expansion
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!