Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Szczerze mówiąc, to nie mam pojęcia. Może to jakaś fanowska zasada. Według oficjalnych zasad nie ma znaczenia, czy Przedmioty nosisz na sobie, czy też na Mule - możesz z nich zawsze korzystać.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

W innym wypadku posiadanie muła czy konia z wozem byłoby wszak całkowicie bezsensowne ;)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Draugnimir, nie zgodzę się z Tobą. Zbieranie z planszy Przedmiotów, nawet tych, których nie będziemy używać, jest bardzo sensowne.
Raz, że inni gracze ich nie zgarną, a więc trochę im utrudnimy zwycięstwo,
Dwa, że można je sprzedać u Alchemika, gdy potrzebne jest nam Złoto,
Trzy, że jak mamy stracić losowo wybrany Przedmiot, to jest szansa, że stracimy jakiś niepotrzebny niesiony na Mule/Wozie,
Cztery, że jak już stracimy jakiś Przedmiot, którego używaliśmy, to możemy sobie wziąć jakiś zamiennik z Muła/Wozu.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Niech będzie, są to, przyznaję, jako-tako użyteczne funkcje, ale nie na tyle moim zdaniem, by płacić za muła 3 sztuki złota w Stajniach. Tym bardziej, że samego muła szlag może trafić równie łatwo - jeśli nie łatwiej - co któryś z wiezionych przezeń Przedmiotów ;)


Awatar użytkownika
gfilipek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 13
Rejestracja: wtorek 12 lip 2011, 18:18
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Wiek: 45

Post autor: gfilipek »

Złodziej posiada zdolność kradzieży 1 przedmiotu lub 1MZ każdemu napotkanemu poszukiwaczowi. Czy wobec tego mogę użyć tej umiejętności jednocześnie z atakiem, który przecież też jest formą spotkania, a dokładniej kradzież, a potem atak ? Dla ścisłości, walka odbywała się na KW :)

Dodatkowo: rozumiem, że nie mogę kraść gdy ktoś mnie atakuje chociaż to też forma spotkania ? Czy jednak mogę ? :P
Ostatnio zmieniony środa 27 lip 2011, 10:21 przez gfilipek, łącznie zmieniany 3 razy.


FiliP
Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

A ja tylko dołożę do powyższego pytania jeszcze jedno: czy złodziej może ukraść komuś przedmiot i nie walczyć z ofiarą, czy musi dojść do pojedynku?


Awatar użytkownika
gfilipek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 13
Rejestracja: wtorek 12 lip 2011, 18:18
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Wiek: 45

Post autor: gfilipek »

RUNner pisze:A ja tylko dołożę do powyższego pytania jeszcze jedno: czy złodziej może ukraść komuś przedmiot i nie walczyć z ofiarą, czy musi dojść do pojedynku?
To ja wiem. Możesz użyć tylko zdolności w fazie spotkania, nie musisz atakować, kwestia czy dodatkowo "nie możesz atakować", o co pytam powyżej :P


FiliP
Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

gfilipek pisze: Dodatkowo: rozumiem, że nie mogę kraść gdy ktoś mnie atakuje chociaż to też forma spotkania ? Czy jednak mogę ? :P
Nie możesz. Podobnie jak w przypadku zabójcy, gdy jest atakowany to nie może sztyletować.

Odnośnie Twojego pytania to po namyśle uważam, że możesz okraść i zaatakować za jednym zamachem ;)


Awatar użytkownika
gfilipek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 13
Rejestracja: wtorek 12 lip 2011, 18:18
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Wiek: 45

Post autor: gfilipek »

RUNner pisze:
gfilipek pisze: Dodatkowo: rozumiem, że nie mogę kraść gdy ktoś mnie atakuje chociaż to też forma spotkania ? Czy jednak mogę ? :P
Nie możesz. Podobnie jak w przypadku zabójcy, gdy jest atakowany to nie może sztyletować.
Hmm.. na karcie zabójcy mam napisane, że mogę próbować zasztyletować tylko jak atakuję, na karcie złodzieja nie ma nic na temat sposobu przebiegania "spotkania" :)


FiliP
Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Albo kradzież albo walka. Nigdy oba na raz.

Jeśli ktoś cię atakuje, to nie możesz kraść.


Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

@gfilipek
A nie jest tak że tylko "napastnik" może użyć swojej zdolności?


Awatar użytkownika
gfilipek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 13
Rejestracja: wtorek 12 lip 2011, 18:18
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Wiek: 45

Post autor: gfilipek »

Czyli wracamy do punktu wyjścia:
Badam obszar albo atakuję innego poszukiwacza, albo używam na nim specjalnej zdolności. Innych opcji fizycznego kontaktu nie ma :)

Karta Złodzieja jest wobec tego do poprawy na wzór karty Zabójcy.


FiliP
Awatar użytkownika
gfilipek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 13
Rejestracja: wtorek 12 lip 2011, 18:18
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Wiek: 45

Post autor: gfilipek »

RUNner pisze:@gfilipek
A nie jest tak że tylko "napastnik" może użyć swojej zdolności?
Tak i nie bo np. wymykanie się Elfa ? Przecież nie miała by ona sensu gdyby to on był atakującym :)

edytuję już kilka razy tego posta....
Może tu chodzi o to, że tylko atakujący może użyć zdolności skierowanej na drugiego poszukiwacza. Jeśli zdolność jest skierowana na niego samego to również podczas obrony przed atakiem ? - do sprawdzenia :P


FiliP
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

A ja wam polecam najpierw przeczytać instrukcję, a dopiero potem brać się za granie ;)
Instrukcja pisze:Spotkanie innego Poszukiwacza zawsze odbywa się na jeden z dwóch sposobów. Poszukiwacz, którego trwa tura, może albo zaatakować innego Poszukiwacza (patrz „Walka pomiędzy Poszukiwaczami” na stronie 12) albo użyć na nim swoją specjalną zdolność. Jeśli podczas takiego spotkania Poszukiwacz zdoła zabić innego Poszukiwacza podczas takiego spotkania, może zabrać dowolne z jego Przedmiotów, Przyjaciół i całe jego złoto. Przedmioty, Przyjaciele i złoto, które nie zostało zabrane, pozostaje na obszarze, na którym jego właściciel został zabity.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

I to piszę wam ja, który Talizmana nie posiadam.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

gfilipek pisze:
RUNner pisze:@gfilipek
A nie jest tak że tylko "napastnik" może użyć swojej zdolności?
Tak i nie bo np. wymykanie się Elfa ? Przecież nie miała by ona sensu gdyby to on był atakującym :)
Masz rację, ale działa tutaj złota zasada ;)


Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Astropata »

Tak jak Rogo pisal ,nie ma zadnej watpliwosci w przypadku Zlodzieja i nic nie trzeba zmieniac. Zlodziej wchodzi na obszar gdzie jest poszukiwacz A, i albo

a) Bada obszar nie wchodzac w interakcje z poszukiwaczem A
b) Atakuje
c) Kradnie przedmiot korzystajac ze swojej zdolnosci


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

guciomir pisze:Albo kradzież albo walka. Nigdy oba na raz.

Jeśli ktoś cię atakuje, to nie możesz kraść.
Guciomir ma rację. Albo jedno, albo drugie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: sardo »

Czy Wampirzyca może zabrać jednego z przyjaciół gdy Poszukiwacz może się wymknąć np. Elfowi w Puszczy?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Nie, wymykanie się ma pierwszeństwo nad zdolnością kradzieży Przyjaciół.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

Nemomon pisze:Nie, wymykanie się ma pierwszeństwo nad zdolnością kradzieży Przyjaciół.
A z czego to wynika? Bo na logikę to słusznie rozumujesz, ale czy przepisy to regulują?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Na stronie 15 Instrukcji:
Poszukiwacz, który wymyka się przeciwnikom, nie
może w żaden sposób na nich wpływać, ani sam stać się obiektem
ich wpływów.

[...]

2. Poszukiwaczom, którzy będą próbować go zaatakować lub użyć
na nim swych specjalnych zdolności.
Niemniej, w około 80% polecałbym nie szukać odpowiednich przepisów na daną sytuację, bo ich po prostu nie ma. Instrukcja do TMiMa jest tak słabo napisana, iż w większości przypadków należy się opierać, podczas rozstrzygania spornych sytuacji, na innych kartach Przygód i ich interakcjach z pozostałymi kartami. Oraz szukać paru pewników, które są uznawane przez większość graczy. Opierając się jedynie na instrukcji, nie będziesz w stanie zaprawdę w tych 80% zdarzeń znaleźć odpowiedniego rozwiązania ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

witam! mam pytanie odnośnie zdolności Błędnego Rycerza. Ma on możliwość wspomagania innych Poszukiwaczy w walce dodając swoja bazową siłę do ich rzutu ataku (zyskuje nagrodę ale traci turę). Mam taką wątpliwość- czy jeśli Poszukiwacz ma 100 % pewność że dana walkę wygra to czy mimo tego Błędny Rycerz może użyć tej zdolności?+


Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Astropata »

Nie widze przeszkod aby mogl skorzystac z tej zdolnosci w dowolnym momencie, nawet jezeli wspolgracz ma pewnosc wygranej.


Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Arbaal »

Tak, może użyć tej zdolności nawet jeśli jest 100% szans na wygraną czy też przegraną.


ObrazekObrazek
ODPOWIEDZ