Mam pytanko czy spotkaliście się z jakąś grą planszową w której plansza była by budowana z fragmentów z tym że każdy fragment byłby różny od siebie. Chodzi oto że dokładając następny losowo wybrany fragment planszy nie jakoś on sie łączył z poprzednim, czyli nie wypadł by np. "budynek" po poprzedzającym go fragmencie "drogi".
Jeżeli nie zabardzo jasno napisałem oco chodzi to powiedzcie postaram sie jakoś przybliżyć temat
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Witam, coś nowego :)
Mam pytanko czy spotkaliście się z jakąś grą planszową w której plansza była by budowana z fragmentów z tym że każdy fragment byłby różny od siebie. Chodzi oto że dokładając następny losowo wybrany fragment planszy nie jakoś on sie łączył z poprzednim, czyli nie wypadł by np. "budynek" po poprzedzającym go fragmencie "drogi".
Jeżeli nie zabardzo jasno napisałem oco chodzi to powiedzcie postaram sie jakoś przybliżyć temat
Valdi pisze:A czy ktoś ma jakieś skany moga być słabe/carno-białe plansz Carcassonne
Ja mam skany, ale tylko dobrej jakości, nie mam słabych Jakbyś chciał to daj znać na PW
Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
[quote="Valdi"]A czy ktoś ma jakieś skany moga być słabe/carno-białe plansz Carcassonne[/quote]Ja mam skany, ale tylko dobrej jakości, nie mam słabych :) Jakbyś chciał to daj znać na PW ;)
Carcassonne można ściągnąć z sieci wersję na kompa (łącznie ze wszystkimi dodatkami, które można sobie włączać albo i nie). We flashu o ile pamiętam. Chyba na wiki jest link nawet do tej wersji.
Carcassonne można ściągnąć z sieci wersję na kompa (łącznie ze wszystkimi dodatkami, które można sobie włączać albo i nie). We flashu o ile pamiętam. Chyba na wiki jest link nawet do tej wersji.
Miszon pisze:Carcassonne można ściągnąć z sieci wersję na kompa (łącznie ze wszystkimi dodatkami, które można sobie włączać albo i nie). We flashu o ile pamiętam. Chyba na wiki jest link nawet do tej wersji.
Chyba nie ma albo za bardzo znaleźć ne umiem
Można poprosić o bliższe namiary?
Dzięki z góry
[quote="Miszon"]Carcassonne można ściągnąć z sieci wersję na kompa (łącznie ze wszystkimi dodatkami, które można sobie włączać albo i nie). We flashu o ile pamiętam. Chyba na wiki jest link nawet do tej wersji.[/quote] Chyba nie ma :) albo za bardzo znaleźć ne umiem :) Można poprosić o bliższe namiary? Dzięki z góry
kolejna gra z "kaflowatą" planszą: [b]20th century[/b]: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/85036/20th-century
Kolejna gra, plansza "ideowo" zbliżona do Space Hulka 3ed (podobne wymiary elementów): Descent http://www.boardgamegeek.com/boardgame/17226/descent-journeys-in-the-dark
Ciekawy mechanizm planszy jest również w [b]Twilight Imperium[/b]. Planszę układa się z sześciokątnych elementów i odkrywa w miarę eksploracji kosmosu:
[b]Cywilizacja Sida Meyera[/b]: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/77130/sid-meiers-civilization-the-board-game odkrywamy stopniowo poszczególne kafle planszy
[b]Smallworld[/b]: interesujący jest podział planszy w zależności od liczby graczy. Plansze są dwustronne, najmniejsza dla 2-3 graczy itd. http://www.boardgamegeek.com/boardgame/40692/small-world
To chyba wszystkie interesujące mechanizmy plansz do gry jakie mi w tej chwili przychodzą do głowy. Mam nadzieję, że się przyda cokolwiek z nich.
Taka mechanika planszy jest zawarta w "Orszaku Bachusa": co turę każdy gracz losuje jedno-, dwu- lub trzyczęściowy kafelek z hexów, który może dołożyć do planszy (wzmacniając któregoś z graczy) lub pozostawić dla siebie (wzmacniając siebie). Układ budowanej planszy to droga do zwycięstwa: niektóre pola są punktowane dzięki otaczaniu ich innymi, pola negatywne można w ten sposób "wyłączać", trzeba uważać na pozostawione "wyrwy", kafelki niektórych kolorów nie mogą z sobą sąsiadować, itp.
Zresztą, zapraszam na bloga, zobaczcie jak to wygląda na stole...
Taka mechanika planszy jest zawarta w "Orszaku Bachusa": co turę każdy gracz losuje jedno-, dwu- lub trzyczęściowy kafelek z hexów, który może dołożyć do planszy (wzmacniając któregoś z graczy) lub pozostawić dla siebie (wzmacniając siebie). Układ budowanej planszy to droga do zwycięstwa: niektóre pola są punktowane dzięki otaczaniu ich innymi, pola negatywne można w ten sposób "wyłączać", trzeba uważać na pozostawione "wyrwy", kafelki niektórych kolorów nie mogą z sobą sąsiadować, itp. Zresztą, [url=http://miedzianaplaneta.blogspot.com/2011/09/raport-z-beta-testow-orszaku.html]zapraszam na bloga[/url], zobaczcie jak to wygląda na stole...