Dungeoneer: Grobowiec Króla Nieumarłych

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Nataniel [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 148
Rejestracja: niedziela 01 sie 2004, 11:29
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Kontakt:

Dungeoneer: Grobowiec Króla Nieumarłych

Post autor: Nataniel »

Mysle, ze ta gra wielu z Was powinna zainteresowac. Nakładem wydawnictwa Galakta ukazał się właśnie "Dungeoneer: Grobowiec Króla Nieumarłych". Mozecie o niej przeczytaj tutaj:
http://www.gry-planszowe.pl/game.php/1, ... rlych.html

Jest tam troche zdjec oraz recenzja angielskiej edycji.
Niech Was nie zwiedzie, ze to karcianka - faktycznie jest to rasowa planszowka, tylko plansze uklada sie z kart (przez co za kazdym razem jest inna). Gra jest naprawde swietna, ma bardzo klimatyczne rysunki a polska edycja jest swietnie wydana. Polecam!
Ostatnio zmieniony wtorek 13 lis 2007, 17:03 przez Nataniel, łącznie zmieniany 1 raz.


Wszystko o grach planszowych: www.Gry-Planszowe.pl
Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 631
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Post autor: Michael »

Fantastyczne gra , widziałem ją na żywo i od razu poczułem jak mnie wzywa i szepcze " KUP MNIE KUP MNIE " a potem zanieś mnie do Saurona eeeee nie to nie tak , ale tak na serio to gra jest warta polecenia zwłaszcza że jest do niej kilka równie dobrych dodatków , jednak ma jedną wadę ... cena , ale jak ktoś ma na zbyciu kilkaset złotych , mówię juz o kupnie dodatków to powinien ją kupić


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?

Tell me about the loneliness of good. Is it equal to the loneliness of evil?"
Awatar użytkownika
Nataniel [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 148
Rejestracja: niedziela 01 sie 2004, 11:29
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Nataniel »

Kosztuje niecałe 50 zł - to nie jest raczej drogo. Duże dodatki będą pewnie w tej samej cenie, małe w cenie ok. 30 zł. Aby wydać "kilkaset" złotych musiałbyś kupić wszystkie dodatki jakie istnieją (bodajze 3 duże i 2 małe).


Wszystko o grach planszowych: www.Gry-Planszowe.pl
Awatar użytkownika
New0
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 66
Rejestracja: wtorek 07 cze 2005, 07:46
Lokalizacja: Barczewo
Płeć:

Post autor: New0 »

Kupiłem i naprawdę nie żałuję. Polecam:) Na pierwszy rzut oka może trochę wszystko skomplikowanie wygląda, ale wystarczą dwie rozgrywki i wszystko wiadomo.


Mythos
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 23 wrz 2004, 14:46
Lokalizacja: sam już nie pamiętam
Płeć:

Post autor: Mythos »

Naprawdę dobra gra , jednak dopiero po połaczeniu wszystkich dodatków jest naprawdę pasjonująca


Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 13520
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Nataniel, Widzę że już macie już "Kraine Lodowej Wiedźmy" Rezerwuje, w środę po nią wpadnę :D

http://www.allegro.pl/item201734796_dun ... wosc_.html


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Już jestem po pierwszej partyjce - w sam Grobowiec na razie grałem żeby łatwiej było pojąć zasady. Jak to za pierwszym razem bywa, zeszło trochę by wszystko zrozumieć. Szczególnie dużo zajęło zrozumienie co w danej fazie można robić, oraz szczegóły dotyczące Zagrożeń i Pułapek. po spamiętaniu podstawowych reguł tym rządzących z pomocą przychodzą małe karty z symbolami i skrótem tury. Warto też dojść do tego, że to co jest na karcie - czas rzucenie, czas trwania itd. w zupełności później wystarcza i nie trzeba co krok zaglądać do instrukcji. Po przebrnięciu tego wszystkiego mogliśmy się z bratem wreszcie cieszyć tą naprawdę świetną grą. Klimat, grafiki - rewelacja. Można się wyżyć :P System mapy daje wrażenie odkrywania czegoś nieznanego. Co do mankamentów uważam, że troche niedopracowane są zadania, za proste lub nie najlepiej wyważone. Największy problem miałem ze złapaniem ryby przy Trollowym Moście niż z zabiciem Vladimira w Krypcie(pomijając, że gdy to nowe ogólne zadanie zostało wyciągnięte, stałem o 1 obszar obok:) W Krypcie Przeklętych, z tego co oglądałem karty, sprawa ma się już lepiej. Do kart Przygód zastrzeżeń nie mam. Rozrywka przednia, nie żałuję wydanych pieniędzy.

Myślałem czy nie lepiej byłoby jakby zwycięzcą zostawał ten który osiągnął 4ty poziom (lub był 5ty którego nie ma więc gra by się kończyła. Jest troche kart pozwalający na obniżenie poziomy innemu bohaterowi, byłoby tym samym więcej dramaturgii :)

1.Czy po wykonaniu zadania osobistego można wyciągnąć kolejne? (mając jedno wykonane i jedno znane a niewykonane)
2. Gdy mamy kartę mogącą przenieść jakiś obszar to rozumiem, że przenosimy tylko te przez których przeniesienie nie stworzymy odizolowanych obszarów?
3. Czy pokona potwory które ma przeciwnik można tylko gdy nas atakują czy też w jakiś sposób można zaatakować te w jego Hordzie?
4. Wykonując zadanie zabicia Skrytobójcy-poszukiwanie, w każdym pomieszczeniu, to czy w każdej turze musimy próbować go znaleźć? Logicznie wydaje się, że MUSIMY, bo to tak jakby nas z ukrycia ciągle atakował, ale nie jestem pewien.

Miałem jeszcze kilka pytań ale teraz gdzieś mi uleciały... :P
Ostatnio zmieniony czwartek 21 cze 2007, 11:14 przez mriswith, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Hmm jak tak czytam Wasze posty to dochodzę do wniosku, że Legenda to taka nieudana kopia Dungeoneera :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
MichciK
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 59
Rejestracja: piątek 23 wrz 2005, 11:05
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: MichciK »

mriswith pisze:1.Czy po wykonaniu zadania osobistego mo¿na wyci±gn±æ kolejne? (maj±c jedno wykonane i jedno znane a niewykonane)
Tak
mriswith pisze:2. Gdy mamy kartê mog±c± przenie¶æ jaki¶ obszar to rozumiem, ¿e przenosimy tylko te przez których przeniesienie nie stworzymy odizolowanych obszarów?
Tak
mriswith pisze:3. Czy pokona potwory które ma przeciwnik mo¿na tylko gdy nas atakuj± czy te¿ w jaki¶ sposób mo¿na zaatakowaæ te w jego Hordzie?
Mozna :D - jesli po twojej turze zostana Ci punkty Ruchu, mozesz w dowolnej turze zaatakowac potwora kosztem 1 punktu ruchu - np jesli "Marek" w swojej turze zaatakowal cie Mrugaczem np na Trollowym Moscie (Mrugacz pozostaje tak jakby na tym Obszarze do nastepnej tury "Marka"), kisisz jednego bucika i wykorzystujesz go powiedzmy w turze "Tomka", coby wiecej podly Mrugacz nie fikal he
mriswith pisze:r. Wykonuj±c zadanie zabicia Skrytobójcy-poszukiwanie, w ka¿dym pomieszczeniu, to czy w ka¿dej turze musimy próbowaæ go znale¼æ? Logicznie wydaje siê, ¿e MUSIMY, bo to tak jakby nas z ukrycia ci±gle atakowa³, ale nie jestem pewien.
Musimy, musimy.

(Swoich odpowiedzi jestem pewien na 95 % - jestem prosto po egzamine ;-) )
mriswith pisze:Jak to za pierwszym razem bywa, zesz³o trochê by wszystko zrozumieæ.
No wiadomo, szczegolnie ze instrukcja jest na nic napisana.

mriswith pisze:Najwiêkszy problem mia³em ze z³apaniem ryby przy Trollowym Mo¶cie.
:grin: Ryba twarda sucz i trzeba na nia niezlego kozaka ^^.


Grzegorz Komorowski zamieszka³ na tym Obszarze do koñca gry. Ka¿dy Poszukiwacz, o ile Moc mu na to pozwoli, mo¿e zamówiæ jego niepowtarzalne grafiki za 6 tysiêcy mieszków z³ota.
:( :( :(
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

MichciK pisze: Mozna :D - jesli po twojej turze zostana Ci punkty Ruchu, mozesz w dowolnej turze zaatakowac potwora kosztem 1 punktu ruchu - np jesli "Marek" w swojej turze zaatakowal cie Mrugaczem np na Trollowym Moscie (Mrugacz pozostaje tak jakby na tym Obszarze do nastepnej tury "Marka"), kisisz jednego bucika i wykorzystujesz go powiedzmy w turze "Tomka", coby wiecej podly Mrugacz nie fikal he
No znalazłem text o tym w tym "co można zawsze".

Jeszcze kilka pytań:
MichciK pisze:mriswith napisał/a:
1.Czy po wykonaniu zadania osobistego można wyciągnąć kolejne? (mając jedno wykonane i jedno znane a niewykonane)


Tak
Ale dostać je możemy tylko w wejściu? Tak jak z wymianą zadań osobistych?

2. Cy jeśli ktoś ma zadanie osobiste - eskorta, to gdy pokonamy go i zabierzemy mu tą rzecz to czy wtedy my ją nosimy a zadanie staje się naszym zadaniem osobistym?
Jest w instrukcji coś o tym ale tylko odnośnie zadań ogólnych.

Grałem dziś w Kryptę Przeklętych. Rzeczywiście miałem rację, jest dużo lepiej wyważona a zadania sprawiały spory problem. Na mapie mamy ciekawe pomieszczenia dające możliwości mogące nawet odwrócić losy rozgrywki. Zanim wykonaliśmy 3 zadania udało się tym razem wyłożyć limity darów losu i skarbów.

Co mogę ogółem dodać jeszcze... odniosłem wrażenie, że troche dużo zależy od tego jak wylosują się karty mapy, grając w 1 część zdarza się, że odległości są za małe by w jakiś sposób móc skutecznie przeszkodzić innemu graczowi w wykonaniu zadania. Dlatego jak najbardziej granie z przynajmniej dwoma dodatkami wydaje mi się wskazane, i tak też zrobię następnym razem.


Awatar użytkownika
Anonim
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
MiM (Pojedyncze karty)
Posty: 165
Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Anonim »

MichciK
mriswith wrote:
1.Czy po wykonaniu zadania osobistego można wyciągnąć kolejne? (mając jedno wykonane i jedno znane a niewykonane)



Tak
Po wykonaniu zadania osobistego nie wyciąga się kolejnego, to po wykonaniu zadania ogólnego wyciąga się kolejne zadanie ogólne.
mriswith wrote:
2. Wykonując zadanie zabicia Skrytobójcy-poszukiwanie, w każdym pomieszczeniu, to czy w każdej turze musimy próbować go znaleźć? Logicznie wydaje się, że MUSIMY, bo to tak jakby nas z ukrycia ciągle atakował, ale nie jestem pewien.
Musimy, musimy.
Jasne że nie musimy. Przeczytajcie dokładnie to zadanie jeszcze raz.

mriswith
2. Cy jeśli ktoś ma zadanie osobiste - eskorta, to gdy pokonamy go i zabierzemy mu tą rzecz to czy wtedy my ją nosimy a zadanie staje się naszym zadaniem osobistym?
Tak. To jest jedyny przypadek gdy przeciwnikowi można zwinąć zadanie osobiste.

SeSim
Hmm jak tak czytam Wasze posty to dochodzę do wniosku, że Legenda to taka nieudana kopia Dungeoneera
Legenda jest nieudaną kopią Runebounda, a obydwie gry bardzo się różnią od Dungeoneera.


Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 631
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Re: Dungeoneer: Grobowiec Króla Nieumarłych

Post autor: Michael »

Po polsku ukazało się 6 części gry:
- Grobowiec Króla Nieumarłych (Dungeoneer: Tomb of the Lich Lord) (premiera polska - listopad 2005),
- Krypta Przeklętych (Dungeoneer: Vault of the Fiends) (premiera polska - styczeń 2006),
- Smoki Zapomnianych Pustkowi (Dungeoneer: Dragons of the Forsaken Desert) (premiera polska - kwiecień 2006)
- Zemsta Malthorina - połączenie dwóch minizestawów wydanych oryginalnie osobno - Den Of The Wererats i Haunted Woods Of Malthorin (premiera polska - grudzień 2006)
- Kraina Lodowej Wiedźmy (Dungeoneer: Realm of the Ice Witch) (premiera polska - maj 2007)
- Powrót Króla Nieumarłych (Epic Dungeoneer: Call of the Lichlord) (premiera polska - grudzień 2007).

Ukazał się jeszcze zestaw Legendary Dungeoneer: Wrath of the Serpent Goddess. Ten nigdy w Polsce nie wyszedł.

Gra ukazała się w Polsce tylko raz, nie było wznowień ani reedycji. Recenzje zbierała całkiem dobre ale mimo to przeszła bez echa i nie zdobyła rzesz fanów, na pewno nikt nie tworzył do niej dodatków autorskich. Nawet tutaj na forum więcej było postów z ofertą jej sprzedaży niż dotyczących samej gry.
Ja osobiście jestem jej wielkim fanem i posiadaczem wszystkich elementów, z wyjątkiem Wrath of the Serpent Goddess.
Po wielu latach mam zamiar ją zamówić i może wreszcie zagram.
Czemu piszę o grze która ma 20 lat i prawie nie da jej się dostać, no chyba że chcesz płacić 500 zł za jeden dodatek.
Uznałem że gdzie o tym pisać jak nie na forum, które powstało dla gry która od kilkunastu lat nie była w sprzedaży a na Allegro osiągała absurdalne ceny.😁


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?

Tell me about the loneliness of good. Is it equal to the loneliness of evil?"
ODPOWIEDZ