Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Doszedłem do wniosku że Podziemia są za łatwe i już wyjaśniam dlaczego.
Jakie poważne zagrożenia są w Podziemiach ?
- Zielona Mgła (Zdarzenie), odkładamy na stos kar zużytych wszystkie nasze Bronie i Pancerze. (Wredna karta ale jest tylko jedna)
- Łowca Niewolników, jeśli nie mamy złota tracimy przyjaciół (Też wredna karta ale jest tylko jedna, posiadanie złota w podziemiach jest ważnym aspektem gry)
- Obszary na których losujemy nawet 3 karty Podziemi (Wtedy możemy spotkać silnych wrogów którzy sumują swoje parametry)
I generalnie to tyle jeśli chodzi o poważne zagrożenia.
Dla mnie to za mało. Bo z wartością siły 8 i 8 Mocy spokojnie możemy wędrować po Podziemiach aby zyskiwać doświadczenie z pokonanych wrogów.
Jakie poważne zagrożenia są w Podziemiach ?
- Zielona Mgła (Zdarzenie), odkładamy na stos kar zużytych wszystkie nasze Bronie i Pancerze. (Wredna karta ale jest tylko jedna)
- Łowca Niewolników, jeśli nie mamy złota tracimy przyjaciół (Też wredna karta ale jest tylko jedna, posiadanie złota w podziemiach jest ważnym aspektem gry)
- Obszary na których losujemy nawet 3 karty Podziemi (Wtedy możemy spotkać silnych wrogów którzy sumują swoje parametry)
I generalnie to tyle jeśli chodzi o poważne zagrożenia.
Dla mnie to za mało. Bo z wartością siły 8 i 8 Mocy spokojnie możemy wędrować po Podziemiach aby zyskiwać doświadczenie z pokonanych wrogów.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
No... ja gram z zasadą, którą wiele razy już maglowałem, więc ją znasz, że każdy Wróg zabiera jedno swoje Życie, i kilka razy zdarzało mi się stracić Poszukiwacza na ostatnim obszarze tuż przed Panem Ciemności, mając nawet te 3 punkty Życia, a będąc 1 turę tuż przed wygraniem całej gry.Kufir pisze:- Obszary na których losujemy nawet 3 karty Podziemi (Wtedy możemy spotkać silnych wrogów którzy sumują swoje parametry)
I generalnie to tyle jeśli chodzi o poważne zagrożenia.
Dla mnie to za mało. Bo z wartością siły 8 i 8 Mocy spokojnie możemy wędrować po Podziemiach aby zyskiwać doświadczenie z pokonanych wrogów.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Do tego samego wniosku doszedłeś grając w podstawkę o ile dobrze pamiętam.Kufir pisze:Doszedłem do wniosku że Podziemia są za łatwe i już wyjaśniam dlaczego.
Nemo już kiedyś rozpisał się dlaczego ta gra jest prosta i łatwa, a dlaczego nie trudna. Przejrzałem ostatnio jego dodatki, wydrukuj, zagraj i dopiero wtedy stwierdzisz, że jest ciężko, gdyż co niektóre Karty po prostu miażdżą.
I coraz bardziej mi się to podoba :twisted:
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Kaktus+ pisze:Do tego samego wniosku doszedłeś grając w podstawkę o ile dobrze pamiętam.Kufir pisze:Doszedłem do wniosku że Podziemia są za łatwe i już wyjaśniam dlaczego.
Nemo już kiedyś rozpisał się dlaczego ta gra jest prosta i łatwa, a dlaczego nie trudna. Przejrzałem ostatnio jego dodatki, wydrukuj, zagraj i dopiero wtedy stwierdzisz, że jest ciężko, gdyż co niektóre Karty po prostu miażdżą.
I coraz bardziej mi się to podoba :twisted:
Nie drukuje dodatków autorskich które nie stanowią osobnej grupy kart to raz
W przeciwnym wypadku karty są "znaczone", druga sprawa że dodatki Nemo zupełnie do mnie nie trafiają (pod względem graficznym i pomysłowym) to dwa.
A trzy to to iż z moimi modyfikacjami które idealnie wpasowały się w wymagania moich graczy gra się fajnie
A cztery, chyba nie chodzi o to aby do każdego dodatku trzeba było coś swojego wymyślać aby grało się trudniej
No... ja gram z zasadą, którą wiele razy już maglowałem, więc ją znasz, że każdy Wróg zabiera jedno swoje Życie, i kilka razy zdarzało mi się stracić Poszukiwacza na ostatnim obszarze tuż przed Panem Ciemności, mając nawet te 3 punkty Życia, a będąc 1 turę tuż przed wygraniem całej gry.
Ale to zmienia dość mechanikę.
Przykład:
Losujemy kartę wroga z numerem 2 (moc) oraz z numerem 3 (Siła)
Przegrywamy z wrogiem na Moc, tracimy życie i tura się kończy.
Wg. Twojej zasady aby miało to ręce i nogi trzeba by było walczyć też z wrogiem na Siłę.
Ale faktycznie chyba tak trzeba by było zacząć grać aby poziom trudności bez większego kombinowania wzrósł. :twisted:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Dzięki za ciepłe słowaKaktus+ pisze:Nemo już kiedyś rozpisał się dlaczego ta gra jest prosta i łatwa, a dlaczego nie trudna. Przejrzałem ostatnio jego dodatki, wydrukuj, zagraj i dopiero wtedy stwierdzisz, że jest ciężko, gdyż co niektóre Karty po prostu miażdżą.
I coraz bardziej mi się to podoba :twisted:
Dodatki się robi. Po prostu. Są trudne, bo są. Bo zawierają takie, a nie inne karty. Jaka jest więc Twoja definicja dodatku?Kufir pisze:A cztery, chyba nie chodzi o to aby do każdego dodatku trzeba było coś swojego wymyślać aby grało się trudniej
Nie zmienia aż tak bardzo. Wszystko jest po staremu, tylko zmienia się liczba traconych żyć. Karty wciąż bada się w tej samej kolejności, co się od dawien dawna badało. Poza tem, w Twoim przykładzie pomyliłeś cyfry:Kufir pisze:Ale to zmienia dość mechanikę.
Przykład:
Losujemy kartę wroga z numerem 2 (moc) oraz z numerem 3 (Siła)
Przegrywamy z wrogiem na Moc, tracimy życie i tura się kończy.
Wg. Twojej zasady aby miało to ręce i nogi trzeba by było walczyć też z wrogiem na Siłę.
Ale faktycznie chyba tak trzeba by było zacząć grać aby poziom trudności bez większego kombinowania wzrósł. :twisted:
Numer Spotkania 1 - Walka na Siłę lub Moc;
Numer Spotkania 2 - Walka na Siłę;
Numer Spotkania 3 - Walka na Moc.
[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 3:27 pm ]
No, z małą dedykacją...
Trzech Raidenów, to oczywiście uśmiech nie dosłownie w stronę Mortal Kombat, ale wcześniejszego tytułu - Wielkiej Draki w Chińskiej Dzielnicy.
Prawdziwy Graal z kolei jest uśmiechem do 3 innych oficjalnych "graali" w TMiMie.
Ostatnio zmieniony środa 24 lut 2010, 17:45 przez Mały Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
W sumie tak ale w takim wypadku wychodzi że to istoty atakują Poszukiwacza a nie Poszukiwacz istoty. I tutaj interpretacja sztyletowania przez Zabójce może być już rożnaNie zmienia aż tak bardzo. Wszystko jest po staremu, tylko zmienia się liczba traconych żyć. Karty wciąż bada się w tej samej kolejności, co się od dawien dawna badało.
[ Komentarz dodany przez: Nemomon: Sro Lut 24, 2010 5:35 pm ]
Też nie. Wciąż obowiązują zasady, że to Poszukiwacz atakuje zawsze pierwszy.
[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 8:12 pm ]
Skoro grasz iż każdy wróg zabiera jeden punkt życia co z pancerzami.
W przypadku gdy masz stracić dwa lub więcej punktów zycia, wykonujesz jeden rzut ochronny za pancerz jeśli go posiadasz czy tyle ilu było wrogów ?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 10:42
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 37
Czyli walczyłeś z każdym Duchem osobno? Bo ja gram tak, że jeżeli jest więcej wrogów np. Smok S:7 Goblin S:2 i Duch M:4. To Najpierw walczę na siłę i wtedy odbywa się jedna walka przeciwko Goblinowi i Smokowi na raz więc ich łączna siła to 9 a po tej walce niezależnie od wyniku dopiero walczę z Duchem. Czyli maksymalnie mogę stracić 2 punkty wytrzymałości.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Zgadza się, Ty grasz na normalnych zasadach gry. Tymczasem Kufir sprawdzał "mój" system gry i bardzo się cieszę, że mu się on podobaNathrakh pisze:Czyli walczyłeś z każdym Duchem osobno? Bo ja gram tak, że jeżeli jest więcej wrogów np. Smok S:7 Goblin S:2 i Duch M:4. To Najpierw walczę na siłę i wtedy odbywa się jedna walka przeciwko Goblinowi i Smokowi na raz więc ich łączna siła to 9 a po tej walce niezależnie od wyniku dopiero walczę z Duchem. Czyli maksymalnie mogę stracić 2 punkty wytrzymałości.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- the MackaN
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty
• Pająki - Posty: 757
- Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
-
-
- Posty: 55
- Rejestracja: wtorek 29 wrz 2009, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Nie ma takiego zapisu. I dobrze. Przykład Łyska z pokładu Idy pokazuje, że koń jak i kończ wozem może się znakomicie w podziemiach sprawdzić. Tyle że jak za długo przebywa to może mu się na oczy rzucićthe MackaN pisze:A ja mam pytanie innego rodzaju, czy mi się tylko wydaje, czy w Podziemiach w TMiM nie ma żadnego zapisu o tym, jakoby nie można tam było wprowadzać zwierzątek z kopytami. I można wchodzić sobie ot tak, z koniem i wozem nawet... A na tym na czym da się jeździć, to można jeździć?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
the MackaN pisze:A ja mam pytanie innego rodzaju, czy mi się tylko wydaje, czy w Podziemiach w TMiM nie ma żadnego zapisu o tym, jakoby nie można tam było wprowadzać zwierzątek z kopytami. I można wchodzić sobie ot tak, z koniem i wozem nawet... A na tym na czym da się jeździć, to można jeździć?
Początkowo byłem rozczarowany faktem iż w Podziemiach można jeździć koniem, mozna wejśc z Rumakiem, Koniem i wozem itp. Do tego jeszcze dochodzi teleportacja Latającym Dywanem. Brak racjonalizmy i jakiegoś realizmu tak?
Czy to źle? Nie koniecznie, przez brak takich rygorystycznych zakazów Podziemia na prawdę są bardzo grywalne.
-
-
- Posty: 55
- Rejestracja: wtorek 29 wrz 2009, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Faktycznie bardzo chętnie wszyscy lezą do Podziemi a bałem się, że będzie trzeba zachęcać. Dużo wrogów i trofeów do zgarnięcia a mało ograniczeń. Teraz mało kto łazi po Krainie Wewnętrznej (a to trzeba butelkę wody mieć, a to czarny rycerz, a to runy, a to przepaść, a to przeklęta polana). Z podziemi od razu skok do środkowej i jest pozamiatane.Kufir pisze:
Początkowo byłem rozczarowany faktem iż w Podziemiach można jeździć koniem, mozna wejśc z Rumakiem, Koniem i wozem itp. Do tego jeszcze dochodzi teleportacja Latającym Dywanem. Brak racjonalizmy i jakiegoś realizmu tak?
Czy to źle? Nie koniecznie, przez brak takich rygorystycznych zakazów Podziemia na prawdę są bardzo grywalne.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Środkowej Krainie znaczy sięFreeasy pisze:Krainie Wewnętrznej
A co do reszty to zgadzam się. Grałem już kilka razy i nadal natrafiam na nowe karty. To bardzo dobrze, że kart jest tak dużo, a mniemam że niedługo ukarzą się autorskie i zabawa jeszcze długo będzie się ciągnąć.
Moim zdaniem, poza zjeb... artami poszukiwaczy, Podziemia są rewelacyjne w każdym calu.
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Odkąd zakupiłem Podziemia to nie miałem jeszcze ani jednej rozgrywki w ktorej bym tam nie właził, za kazdym razem jak juz zdobede w krainie zewnetrzniej jakis ekwipunek + przyjaciół odrazu szturmuje podziemia, czasem na polach gdzie ciagnie sie 2-3 karty bywa ciezko ale jak juz uporam sie z Panem Ciemnosci i wyjde na powierzchnie to jestem nie do zatrzymania :twisted:
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
-
-
- Posty: 55
- Rejestracja: wtorek 29 wrz 2009, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Oczywiście że tak. Ale nie edytuję postu. Niech zostanie dla przyszłych pokoleń żeby wiedzieli jak zgubny wpływ ma zmiana czasu na umysł człowieka. Zieeeeewwww!!!Kaktus+ pisze:Środkowej Krainie znaczy sięFreeasy pisze:Krainie Wewnętrznej
A co do reszty to zgadzam się. Grałem już kilka razy i nadal natrafiam na nowe karty. To bardzo dobrze, że kart jest tak dużo, a mniemam że niedługo ukarzą się autorskie i zabawa jeszcze długo będzie się ciągnąć.
Moim zdaniem, poza zjeb... artami poszukiwaczy, Podziemia są rewelacyjne w każdym calu.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Właśnie mi taki układ z Podziemiami się zbytnio nie podoba.
Te ograniczenia co do Zwierząt w MiMie były bardzo dobrze pomyślane, biorąc pod uwagę, że mogłeś wskoczyć od razu na Koronę Władzy.
Jednak skoro tu przejście na KW zostało ukrócone, to rzeczywiście przepis ten wielkiego sensu już nie ma. :-k
Szkoda tylko, że idea Podziemi została porzucona.
Te ograniczenia co do Zwierząt w MiMie były bardzo dobrze pomyślane, biorąc pod uwagę, że mogłeś wskoczyć od razu na Koronę Władzy.
Jednak skoro tu przejście na KW zostało ukrócone, to rzeczywiście przepis ten wielkiego sensu już nie ma. :-k
Szkoda tylko, że idea Podziemi została porzucona.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Jeszcze się nie narodził, coby wszystkim dogodził
Ja się cieszę z tego powodu, bowiem nie chcę mieć do każdego dodatku erratę, co w nim można, a czego nie można. Nie oszukujmy się, ale jak byliśmy młodsi w te klocki, to jakoś tak słabo się pamiętało, że Amazonka nie może rzucać tam kością za ruch. Te erraty do Poszukiwaczy były mocno denerwujące. Zwłaszcza, że dosyć swobodnie one były tworzone i czasami umiejętności Poszukiwaczy, które nie powinne były być używane tam, były. Zresztą stary dobry cytat: "Platformę Antygrawitacyjną można zabrać do Podziemi".
Ja się cieszę z tego powodu, bowiem nie chcę mieć do każdego dodatku erratę, co w nim można, a czego nie można. Nie oszukujmy się, ale jak byliśmy młodsi w te klocki, to jakoś tak słabo się pamiętało, że Amazonka nie może rzucać tam kością za ruch. Te erraty do Poszukiwaczy były mocno denerwujące. Zwłaszcza, że dosyć swobodnie one były tworzone i czasami umiejętności Poszukiwaczy, które nie powinne były być używane tam, były. Zresztą stary dobry cytat: "Platformę Antygrawitacyjną można zabrać do Podziemi".
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Jaką opcje wybraliscie jesli chodzi o Karty Skarbów po pokonaniu Pana Ciemności, gracz który go pokona bierze wybrany skarb czy losuje z talii? U mnie do tej pory gramy tak, ze mozna sobie wybrac ale zastanawiam sie czy tego nie zmienic i nie lepiej losowac. Ostatnio zauwazyłem, ze kazdy ma juz jakis upatrzony skarb i zazwyczaj bierze ten sam. Ja tez tak robie i ostatnio zawsze biore Płaszcz Piór, potem tylko wkraczam do Środkowej Krainy i odrazu bez Talizmanu ląduje na Koronie :mrgreen: Rozgrywka czesto robi sie przez to przewidywalna wiec pomyślałem ze chyba lepiej losowac...
Wiadomo, ze obie opcje maja wady i zalety. Wybieranie jest dobre bo ciągnie do szybszego wejscia do Podziemi i walki z bossem zeby byc tym pierwszym i wybrac lepszy Skarb, poza tym mozna wziac to co dla danego Poszukiwacza bedzie najbardziej przydatne. Z kolei losowe Skarby to wielka niewiadoma na co sie trafi, czasem mozna np. trafic na drugi Talizman albo cos mało przydatnego. No ale to tez wiecej emocji a co za tym idzie chyba wiecej radochy z gry no nie?
Co o tym myslicie?
Wiadomo, ze obie opcje maja wady i zalety. Wybieranie jest dobre bo ciągnie do szybszego wejscia do Podziemi i walki z bossem zeby byc tym pierwszym i wybrac lepszy Skarb, poza tym mozna wziac to co dla danego Poszukiwacza bedzie najbardziej przydatne. Z kolei losowe Skarby to wielka niewiadoma na co sie trafi, czasem mozna np. trafic na drugi Talizman albo cos mało przydatnego. No ale to tez wiecej emocji a co za tym idzie chyba wiecej radochy z gry no nie?
Co o tym myslicie?
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Etamin
-
- Posty: 71
- Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
W MiMie do Podziemi chodziło się głównie po to, by szybko i łatwo (przy odrobinie szczęścia) dostać się na koronę władzy. Wiele razy było tak, że ktoś padł w połowie rozgrywki i był już za słaby by dorównać do reszty, więc zasuwał w kółko do Podziemi z nadzieją wyrzucenia 6. Z tego co widzę to ta wersja działa inaczej. By dostać się do KW trzeba mieć min. 15 pkt Mocy lub Siły. Z tyloma punktami można spokojnie dostać się tam normalną drogą. Stąd moje pytanie - po co w ogóle tam wchodzić? Po to by sobie pooglądać nowe karty za pierwszym razem? Ta wersja Podziemi wydaje mi się mało grywalna, a już na pewno mniej niż ta z MiMa. Ktoś widzi jakieś praktyczne zastosowanie tego dodatku? Jakiś uber przedmiot jak w Jaskini? Jakiś myk by pomimo małej Siły/Mocy mimo to wylądować na KW (jak czar weryfikacja w MiMie)?
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć: