Bohaterowie

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Erestor [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Bohaterowie

Post autor: Erestor »

Na razie przykładowe Zdolności Bohaterów. Wkrótce pojawi się przykładowa karta Bohatera.
Zdolności Bohaterów

[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 4:22 pm ]
No to przedstawiam przykładowego Bohatera. Po kilku próbnych wydrukach wydaje mi się, że odpowiednia wielkość takiej karty to około 17cm x 13cm
Obrazek
Nie jest on jeszcze graficznie dopracowany, ale nie jest to istotne na tym etapie.
Zostawiłem na razie jeszcze miejsce na dodatkowy atrybut... może coś mi się urodzi podczas testów.
Jak widać Bohater jest ograniczony i może zdobyć tylko po 3 dodatkowe punkty każdego z atrybutów. Czy uważacie że jest to ok, czy raczej w tą zielona ramkę wstawić kwadraty, w które się będzie wkładało dowolne żetony i jak ktoś będzie chciał to będzie mógł 12 punktów dodać do ataku?
Dodatkowo jest jeszcze niebieska ramka, w której będzie można zamieścić jakieś informacje.


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Post autor: poooq »

Skoro masz ograniczenie na karcie do trzech dodatkowych punktów, to może użyć żetonów od +1 do +10? A jeśli ktoś rozwinąłby się bardziej użyje ich kombinacji. Żetony mogą mieć w tle rozjaśniony symbol cechy żeby się nie pomyliły.


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Ślicznie to wygląda! =D>

Zastanawia mnie tylko pole ekwipunku - czyżbyś przewidywał tak małe żetony/karty Artefaktów? ;)

No i jeszcze pytanie odnośnie pola z opisem "Jakieś inne rzeczy" - masz już jakiś plan wobec tych "innych rzeczy"? Bo ja bym tu dodatkowe umiejętności widział (choć takim stwierdzeniem Ameryki pewnie nie odkryłem :-P )


Awatar użytkownika
Erestor [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Erestor »

poooq pisze:Skoro masz ograniczenie na karcie do trzech dodatkowych punktów, to może użyć żetonów od +1 do +10? A jeśli ktoś rozwinąłby się bardziej użyje ich kombinacji. Żetony mogą mieć w tle rozjaśniony symbol cechy żeby się nie pomyliły.
To jest świetny pomysł, z tym że wprowadzę żetony z wartością 1 i 3, umożliwi to zdobycie do 9 punktów każdej cechy co daje 36 poziomów Bohatera, w założeniu nie brania żadnej Zdolności. Na pewno wystarczy.
Draugnimir pisze:Ślicznie to wygląda! =D>
Dzięki... zajęło sporo czasu.
Draugnimir pisze:Zastanawia mnie tylko pole ekwipunku - czyżbyś przewidywał tak małe żetony/karty Artefaktów?
Chciałbym, ale te kratki po wydruku są wielkości 0,8 x 0,8 cm, czyli strasznie małe. Z drugiej strony nie chcę aby karta Bohatera miała rozmiar A4 bo zaczyna się tego robić za dużo (karty Bohaterów, karty Jednostek, Karty Zamków, karty Artefaktów itp)
Draugnimir pisze:Bo ja bym tu dodatkowe umiejętności widział
Ale masz na myśli te Zdolności Bohaterów z pierwszego postu, które można zdobywać po osiągnięciu poziomu czy jakieś inne?

Ja tak sobie myślałem, że może wpisać tam Zdolności Klasowe, które byłyby uniwersalne dla danego typu Bohatera, a Zdolności byłyby dodatkowo indywidualnymi cechami konkretnych Bohaterów.


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Erestor pisze: Chciałbym, ale te kratki po wydruku są wielkości 0,8 x 0,8 cm, czyli strasznie małe. Z drugiej strony nie chcę aby karta Bohatera miała rozmiar A4 bo zaczyna się tego robić za dużo (karty Bohaterów, karty Jednostek, Karty Zamków, karty Artefaktów itp)
Ano, malutkie... gdyby jednak zastosować konwencję przygotowania odrębnych kart Artefaktów (w normalnym rozmiarze, z opisami itd.) oraz samych żetonów o takich rozmiarach - wtedy miałoby to rację bytu, choć raz, że znów skomplikowałoby drukowanie, a dwa, że byłoby raczej niewygodne w użytkowaniu.
Dlatego proponowałbym raczej zrezygnować z panelu ekwipunku na karcie Bohatera (chociaż wygląda naprawdę zacnie), decydując się raczej na rozwiązanie z Talismana - czyli umieszczenie przy którejś z krawędzi karty napisu "Ekwipunek" i układaniu kart Artefaktów obok niej (przy czym każdy Artefakt musiałby/mógłby mieć zapisaną lokację ciała, jakiej jest przeznaczony, czyli np. "Głowa"/"Tors"/"Ręka" itd.).
Erestor pisze: Ale masz na myśli te Zdolności Bohaterów z pierwszego postu, które można zdobywać po osiągnięciu poziomu czy jakieś inne?
Tak, właśnie te z pierwszego postu. Ale rozwiązanie takie działałoby raczej tylko, gdyby te Zdolności były reprezentowane przez niewielkie żetony, a w takiej sytuacji konieczne byłoby zapewne przygotowanie dodatkowych kart z opisami - a tu już sytuacja byłaby podobna jak w przypadku ekwipunku...
Erestor pisze: Ja tak sobie myślałem, że może wpisać tam Zdolności Klasowe, które byłyby uniwersalne dla danego typu Bohatera, a Zdolności byłyby dodatkowo indywidualnymi cechami konkretnych Bohaterów.
Rozwiązanie ciekawe, ale gdzie w takiej sytuacji ulokowałbyś "zwyczajne" Zdolności? (te zdobywane po osiągnięciu kolejnego poziomu doświadczenia)

A tak swoją drogą, co byś powiedział na zmianę konwencji kilku/-nastu profesji/klas reprezentowanych przez kilku imiennych bohater dla każdej na rozwiązanie podobne do MiM'owego, czyli Bohaterów nazywanych z samej klasy, bez imienia - wydaje mi się, że trochę urozmaiciłoby to rozgrywkę i uczyniło ją ciekawszą, oferując bogatsze pakiety odrębnych zdolności - bo wszyscy Mroczni Rycerze byliby do siebie zapewne dość podobni, różniąc się zaledwie imionami, obrazkami i - delikatnie - Zdolnościami startowymi, a już wprowadzenie rozdziału między Mrocznego Rycerza i np. Nieumarłego Lorda dałoby moim zdaniem większe pole do popisu w kwestii zróżnicowania zdolnościowego. I uczyniło ewentualny wybór między nimi kwestią mniej kosmetyczną. ;)


Awatar użytkownika
Erestor [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Erestor »

Spróbuje jeszcze pokombinować z Umiejętnościami (tymi pozyskiwanymi z doświadczenia), tak żeby jakoś wrzucić je na kartę. Co do pomysłu Bohaterów z różnych klas to na razie może być tak jak jest bo i tak mam dopiero 2 do testów :)


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
ODPOWIEDZ