Nudzę się czasem, a taki wymyśliłem typ rozgrywki w Talismana 4.5. Nie powiem trochę dziwny, ale grając w gry fabularne z MG czy MP, łatwo przyswoić sobie zasady, grę wrzuciłem znowu na serwer Chomika oto link http://chomikuj.pl/marcin_kowalewski/Ta ... +Miecz.rtf
Pomysł zrodził się w moment, czasem nie mam miejsca by rozkładać grę, a tu wystarczą tylko karty Poszukiwaczy i cztery kostki sześcienne + oczywiście ołówek do zapisywania miejsce i wylosowanych kart, myślę że taki nowy typ rozgrywki może się spodobać. Ponieważ nie grasz na planszy ale w wyobraźni.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 19 sty 2009, 13:29 przez kowal85, łącznie zmieniany 1 raz.
Nudzę się czasem, a taki wymyśliłem typ rozgrywki w Talismana 4.5. Nie powiem trochę dziwny, ale grając w gry fabularne z MG czy MP, łatwo przyswoić sobie zasady, grę wrzuciłem znowu na serwer Chomika ;] oto link http://chomikuj.pl/marcin_kowalewski/Talisman+4.5/Magia+i+Miecz.rtf
Pomysł zrodził się w moment, czasem nie mam miejsca by rozkładać grę, a tu wystarczą tylko karty Poszukiwaczy i cztery kostki sześcienne + oczywiście ołówek do zapisywania miejsce i wylosowanych kart, myślę że taki nowy typ rozgrywki może się spodobać. Ponieważ nie grasz na planszy ale w wyobraźni. :)
Pomysł fajny, sporo grałem w gry fabularne jako gracz i Mistrz Gry ale tutaj no cóż...
Nie za dużo tam tego, "mechanika" kiepska, za dużo tabelek za mało gry wyobraźni. To nie dla mnie.
Pomysł fajny, sporo grałem w gry fabularne jako gracz i Mistrz Gry ale tutaj no cóż... Nie za dużo tam tego, "mechanika" kiepska, za dużo tabelek za mało gry wyobraźni. To nie dla mnie.
Kufir pisze:Nie za dużo tam tego, "mechanika" kiepska, za dużo tabelek za mało gry wyobraźni. To nie dla mnie.
Człowieku, Rzymu nie zbudowali z jedną noc, a ja system i owszem:P
Nie mówię, że nie wymaga on jeszcze wiele pracy, bo wymaga. Chciałem zobaczyć czy będzie jakieś zainteresowanie. Tabelki mimo wszystko muszą być, bo muszisz mieć skąd "ciągnąć karty" :E
Czy chociażby podróżować po "wirtualnej mapie" świata Talismanu. Powiem tak jak na jedną noc pracy to i tak nieźle, chyba...
To miałbyć zarys tego co chcę osiągnąć, wiadomo, że nie ma rad, obrazków jak w prawdziwych podręcznikach. MG musi czasem, a nawet często używać własnej pomysłowości bądź inicjatywy. Jeśli byłeś MG to dobrze o tym wiesz, musisz sam czasem w miejscu wymyślać opisy; fauny i flory, walkę otoczenie itd.
Zamiar mojego projektu jest podobny z tym co w grach fabularnych, w mojej wersji gracz nie ma niestety wyboru gdzie chce iść, prowadzi go w miejsce ślepy los(rzut kostkami, jeśli ktoś nie wie). Ale przecież może MG opisać na wiele sposobów to samo Pole czy te same Wzgórza czy Puszczę prawda ?
I oto mi chodzi stworzyć grę planszową w warunkach gry fabularnej, czyli duży czynnik losowy + kreatywność ( co nie zmienia faktu, że gracz nie może sam z siebie zapodać jakimś opisem sytuacji gdy pociągnie kartę).
Wszystko w swoim czasie się dopicuję, może zmienię nawet mechanikę gry. Chce poznać tylko parę opini, czy wogóle opłaca mi sę takie coś robić
Gra strategiczna, przez neta w przeglądarce wersja graficzna nie jak ogame
[quote="Kufir"]Nie za dużo tam tego, "mechanika" kiepska, za dużo tabelek za mało gry wyobraźni. To nie dla mnie.[/quote] Człowieku, Rzymu nie zbudowali z jedną noc, a ja system i owszem:P
Nie mówię, że nie wymaga on jeszcze wiele pracy, bo wymaga. Chciałem zobaczyć czy będzie jakieś zainteresowanie. Tabelki mimo wszystko muszą być, bo muszisz mieć skąd "ciągnąć karty" :E
Czy chociażby podróżować po "wirtualnej mapie" świata Talismanu. Powiem tak jak na jedną noc pracy to i tak nieźle, chyba...
To miałbyć zarys tego co chcę osiągnąć, wiadomo, że nie ma rad, obrazków jak w prawdziwych podręcznikach. MG musi czasem, a nawet często używać własnej pomysłowości bądź inicjatywy. Jeśli byłeś MG to dobrze o tym wiesz, musisz sam czasem w miejscu wymyślać opisy; fauny i flory, walkę otoczenie itd. Zamiar mojego projektu jest podobny z tym co w grach fabularnych, w mojej wersji gracz nie ma niestety wyboru gdzie chce iść, prowadzi go w miejsce ślepy los(rzut kostkami, jeśli ktoś nie wie). Ale przecież może MG opisać na wiele sposobów to samo Pole czy te same Wzgórza czy Puszczę prawda ? I oto mi chodzi stworzyć grę planszową w warunkach gry fabularnej, czyli duży czynnik losowy + kreatywność ( co nie zmienia faktu, że gracz nie może sam z siebie zapodać jakimś opisem sytuacji gdy pociągnie kartę).
Wszystko w swoim czasie się dopicuję, może zmienię nawet mechanikę gry. Chce poznać tylko parę opini, czy wogóle opłaca mi sę takie coś robić :P
w mojej wersji gracz nie ma niestety wyboru gdzie chce iść, prowadzi go w miejsce ślepy los(rzut kostkami, jeśli ktoś nie wie)
I właśnie dlatego Twoja gra niby fabularna jest skreślona na starcie. W grze fabularnej gracze nie lubią być trzymani na smyczy.
Pewnie że w jeden dzień Rzymu nie zbudowali, fajnie że chciało Ci się nad tym projektem posiedzieć. Ja bym jednak wolał tradycyjną grę fabularną z jakaś prostą mechaniką opartą w świecie Magii i Miecza.
[quote]w mojej wersji gracz nie ma niestety wyboru gdzie chce iść, prowadzi go w miejsce ślepy los(rzut kostkami, jeśli ktoś nie wie)[/quote]
I właśnie dlatego Twoja gra niby fabularna jest skreślona na starcie. W grze fabularnej gracze nie lubią być trzymani na smyczy.
Pewnie że w jeden dzień Rzymu nie zbudowali, fajnie że chciało Ci się nad tym projektem posiedzieć. Ja bym jednak wolał tradycyjną grę fabularną z jakaś prostą mechaniką opartą w świecie Magii i Miecza.
Wiesz, niestety czasem nie potrafię przelać na słowa tego co mam w głowie, ale uwierz mi pomysł jest dobry
Jakby były rysunki i trochę grafik wyglądało by to zupełnie inaczej, nie miałem za wiele czasu w tym posiedzieć ale jak mnie chęci najdą to nieco to przerobie.
Gra strategiczna, przez neta w przeglądarce wersja graficzna nie jak ogame
Wiesz, niestety czasem nie potrafię przelać na słowa tego co mam w głowie, ale uwierz mi pomysł jest dobry :) Jakby były rysunki i trochę grafik wyglądało by to zupełnie inaczej, nie miałem za wiele czasu w tym posiedzieć ale jak mnie chęci najdą to nieco to przerobie.
W sumie to ma być 'gra planszowa bez planszy' z małym dodatkiem, opisów w rozgywce, nic więcej. Dla ludzi nie mających miejsca w domu, nie mających kasy na taką grę (bo 150 zł to nie jest wcale mało), to miała być taka alternatywa.
Edit:
Dały mi trochę do myślenia Wasze komentarze i za kilka dni wstawie drugi rozdział(pierwszy będzie jakotaki wstęp, a chce akurat zacząć od mechaniki systemu):
- TALISMAN Gra Fabularna, myśle że masz sporo racji co do działania tej wersji Ale czym by był pomysł bez pracy i błędów Nie obiecuje, że mechanika pojawi się na dniach Będę się starał, mechanike oprę o rzuty k6, pożyjemy zobaczymy może się uda
W sumie to ma być 'gra planszowa bez planszy' z małym dodatkiem, opisów w rozgywce, nic więcej. Dla ludzi nie mających miejsca w domu, nie mających kasy na taką grę (bo 150 zł to nie jest wcale mało), to miała być taka alternatywa.
Edit:
Dały mi trochę do myślenia Wasze komentarze i za kilka dni wstawie drugi rozdział(pierwszy będzie jakotaki wstęp, a chce akurat zacząć od mechaniki systemu): - TALISMAN Gra Fabularna, myśle że masz sporo racji co do działania tej wersji :) Ale czym by był pomysł bez pracy i błędów :D Nie obiecuje, że mechanika pojawi się na dniach ;] Będę się starał, mechanike oprę o rzuty k6, pożyjemy zobaczymy może się uda :)