[Obszary / Poszukiwacze / Przygody / Zaklęcia / Inne] Propoz
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
[Obszary / Poszukiwacze / Przygody / Zaklęcia / Inne] Propoz
Na forum Galakty pojawiła się taka propozycja:
"Proszę o informację na temat znalezionych błędów. Jutro postaramy się zebrać pierwsze wyjaśnienia i zrobić FAQ."
Zainteresowanych proszę o umieszczanie pytań.
Poniżej moje sugestie.
PYTANIA DO ZAMIESZCZENIA W FAQ (NALEŻY TRAKTOWAĆ JAKO UZUPEŁNIENIE INSTRUKCJI)
SPECJALNE ZDOLNOŚCI
KRASNOLUD:
Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
A(moja propozycja): Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.
MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A(moja propozycja): Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie Poszukiwacza. Ta sama reguła dotyczy Zaklęcia "Cios psioniczny".
WOJOWNIK:
Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
A(moja propozycja): Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.
ROPUCHA:
Q: Czy będąc zamienionym w Ropuchę można otrzymywać jakiekolwiek Przedmioty, Przyjaciół lub Złoto?
A(moja propozycja): Nie. Będąc Ropuchą nie można posiadać żadnych Przedmiotów, Przyjaciół, ani Złota.
Tura
Spotkania
Spotkanie innego Poszukiwacza
Q: Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza znajdującego się na obszarze Pustyni, czy traci 1 punkt życia (co wynika z instrukcji obszaru)?
A(moja propozycja): Nie. Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza nie odwołuje się do instrukcji wynikającej z danego obszaru (Patrz: „Kolejność Działań” na stronie 24). Nie rozpatruje również znajdujących się tam kart (Patrz „Spotkania” na stronie 9). Wyjątek stanowią karty nie posiadające numeru spotkania (np. Zaklęcie Uroku).
"Proszę o informację na temat znalezionych błędów. Jutro postaramy się zebrać pierwsze wyjaśnienia i zrobić FAQ."
Zainteresowanych proszę o umieszczanie pytań.
Poniżej moje sugestie.
PYTANIA DO ZAMIESZCZENIA W FAQ (NALEŻY TRAKTOWAĆ JAKO UZUPEŁNIENIE INSTRUKCJI)
SPECJALNE ZDOLNOŚCI
KRASNOLUD:
Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
A(moja propozycja): Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.
MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A(moja propozycja): Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie Poszukiwacza. Ta sama reguła dotyczy Zaklęcia "Cios psioniczny".
WOJOWNIK:
Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
A(moja propozycja): Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.
ROPUCHA:
Q: Czy będąc zamienionym w Ropuchę można otrzymywać jakiekolwiek Przedmioty, Przyjaciół lub Złoto?
A(moja propozycja): Nie. Będąc Ropuchą nie można posiadać żadnych Przedmiotów, Przyjaciół, ani Złota.
Tura
Spotkania
Spotkanie innego Poszukiwacza
Q: Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza znajdującego się na obszarze Pustyni, czy traci 1 punkt życia (co wynika z instrukcji obszaru)?
A(moja propozycja): Nie. Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza nie odwołuje się do instrukcji wynikającej z danego obszaru (Patrz: „Kolejność Działań” na stronie 24). Nie rozpatruje również znajdujących się tam kart (Patrz „Spotkania” na stronie 9). Wyjątek stanowią karty nie posiadające numeru spotkania (np. Zaklęcie Uroku).
Ostatnio zmieniony sobota 21 sty 2012, 12:03 przez 8janek8, łącznie zmieniany 6 razy.
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Ale nie chodzi tutaj o szukanie, tylko o stworzenie oficjalnego uzupełnienia do instrukcji, dzięki któremu, każdy kto będzie miał jakieś wątpliwości, będzie je mógł szybko rozstrzygnąć wchodząc na stronę (możliwe, że oficjalnego wydawcy) i odnajdując w łatwy sposób odpowiedź.
- Rogo
-
- Posty: 6223
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
To mi się wydaje oczywiste8janek8 pisze:KRASNOLUD:
Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
A(moja propozycja): Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.
Z tego co się orintuję, to w Talismanie Walka zwykła to po prostu Walka - i jeśli nie ma dopisku 'psychiczna' (czy jak to się w nowym Talismanie nazywa) to chodzi o walkę na siłę - więc to też oczywisteWOJOWNIK:
Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
A(moja propozycja): Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.
To co o spotkaniu innego poszukiwacza pisałeś jest owszem godne przemyślenia i wg instrukcji wynika to co napisałeś - a wg mnie to dziwna zasada...
Ja nawet nie mam Talismana.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
KRASNOLUD:
Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
A(moja propozycja): Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.
NIE
Powinno się dodawać punkty widniejące przy karcie postaci oznaczone kolorem niebieskim (nie musi to być wcale ilość punktów z jaką postać rozpoczynała grę, punkty dodane do statystyk w postaci żetonów też się liczą). Nie dodajemy jednak punktów uzyskanych dzięki przedmiotom i przyjaciołom.MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A(moja propozycja): Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie
Poszukiwacza.
NieWOJOWNIK:
Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
A(moja propozycja): Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.
Nie.ROPUCHA:
Q: Czy będąc zamienionym w Ropuchę można otrzymywać jakiekolwiek Przedmioty, Przyjaciół lub Złoto?
A(moja propozycja): Nie. Będąc Ropuchą nie można posiadać żadnych Przedmiotów, Przyjaciół, ani Złota.
Dziękuje to tyle jeśli chodzi o moje interpretację :-"
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6295
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Mylisz się. W 4.5 nie dodajemy żetonów, tylko i wyłącznie wartość startową (wydrukowaną).Kufir pisze:Powinno się dodawać punkty widniejące przy karcie postaci oznaczone kolorem niebieskim (nie musi to być wcale ilość punktów z jaką postać rozpoczynała grę, punkty dodane do statystyk w postaci żetonów też się liczą). Nie dodajemy jednak punktów uzyskanych dzięki przedmiotom i przyjaciołom.MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A(moja propozycja): Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie
Poszukiwacza.
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Dokładnie kwestia dodawania Mocy do Siły jest opisana w instrukcji "Przykład Ataku" (strona 11)
Grając wczoraj spotkałem się z taką sytuacją:
Q: Czy po przegranej walce na obszarze "Doliny Ognia" i utracie Talizmanu mogę przejść na obszar "Korony Władzy"?
A (moja propozycja): Tak. Instrukcja obszaru "Doliny Ognia" brzmi: "Aby wejść na ten obszar musisz posiadać Talizman." Jeżeli Poszukiwacz stracił Talizman będąc już na obszarze "Doliny Ognia" może przejść na obszar "Korony Władzy".
Szukałem trochę w "Kwestii Zasad Magii i Miecz", ale nie mogłem znaleźć konkretnej odpowiedzi. Inne rozwiązanie chyba zbytnio komplikowałoby zasady. Może jakieś inne propozycje?
I jeszcze 2 słowa do admina: zakładając ten temat nie wiedziałem czy będzie on tutaj rozwijany. Może lepiej przenieść go do "Kwestii Zasad".
Grając wczoraj spotkałem się z taką sytuacją:
Q: Czy po przegranej walce na obszarze "Doliny Ognia" i utracie Talizmanu mogę przejść na obszar "Korony Władzy"?
A (moja propozycja): Tak. Instrukcja obszaru "Doliny Ognia" brzmi: "Aby wejść na ten obszar musisz posiadać Talizman." Jeżeli Poszukiwacz stracił Talizman będąc już na obszarze "Doliny Ognia" może przejść na obszar "Korony Władzy".
Szukałem trochę w "Kwestii Zasad Magii i Miecz", ale nie mogłem znaleźć konkretnej odpowiedzi. Inne rozwiązanie chyba zbytnio komplikowałoby zasady. Może jakieś inne propozycje?
I jeszcze 2 słowa do admina: zakładając ten temat nie wiedziałem czy będzie on tutaj rozwijany. Może lepiej przenieść go do "Kwestii Zasad".
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- uther
-
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela 09 gru 2007, 15:48
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Mam problem z kartą
RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.
I tu moje pytanie.
Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??
Problem.2.
Gdy na karcie np. KLĄTWA WIEDŹMY pisze "odrzuć ich karty" (przyjaciół) karty zostają na polu na ktorym jest poszukiwacz czy ida na stos kart odrzuconych ??
Wydaje mi sie ze ida na stos, ale wole sie upewnić.
RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.
I tu moje pytanie.
Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??
Problem.2.
Gdy na karcie np. KLĄTWA WIEDŹMY pisze "odrzuć ich karty" (przyjaciół) karty zostają na polu na ktorym jest poszukiwacz czy ida na stos kart odrzuconych ??
Wydaje mi sie ze ida na stos, ale wole sie upewnić.
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 38
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Nie znam instrukcji do MiM 4.5 ale jeżeli tam nie jest napisane, że w takim przypadku odrzucasz kartę to możesz zatrzymać ją jako trofeum. Nie widzę tutaj przeszkód. Trofeum to tak jakby "skóra" A runiczny miecz zapewne "wysysa" przy śmierci życie z wroga i dodaje Tobie No dobra, wiem że fabularyzowanie zasad MiMa jest bez sensu, ale może tak zobrazowany przypadek rozwieje Twoje wątpliwościuther pisze:za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.
I tu moje pytanie.
Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??
Czy czasem ktoś gdzieś nie pisał na forum, że w MiM 4.5 zostało w instrukcji wyjaśnione wyraźnie kiedy się odkłada co na stos kart zużytych a co na planszę?uther pisze:Gdy na karcie np. KLĄTWA WIEDŹMY pisze "odrzuć ich karty" (przyjaciół) karty zostają na polu na ktorym jest poszukiwacz czy ida na stos kart odrzuconych ??
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Możesz zatrzymać, ale magiczny miecz nie pomożę Ci w walce ze Zjawą (z nią walczy się na Moc). (Ja gram tak iż można wysysać życie jedynie z poszukiwaczy i wrogów z kart przygód. Czy tak należy interpretować tą kartę? Wydaje mi się że tak, podobnie jest z Trofeami).RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.
I tu moje pytanie.
Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??
Odrzucasz na stos kart zużytych.Problem.2.
Gdy na karcie np. KLĄTWA WIEDŹMY pisze "odrzuć ich karty" (przyjaciół) karty zostają na polu na ktorym jest poszukiwacz czy ida na stos kart odrzuconych ??
Wydaje mi sie ze ida na stos, ale wole sie upewnić.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Kufir, nie istotne jest jak grasz Istotne jest co mówią zasady, które jak wiemy nie zawsze są do końca logiczne. Jeżeli tak grasz, to grasz wg własnych zasad a nie wg zasad z instrukcjiKufir pisze: (Ja gram tak iż można wysysać życie jedynie z poszukiwaczy i wrogów z kart przygód. Czy tak należy interpretować tą kartę? Wydaje mi się że tak, podobnie jest z Trofeami).
Jako, że to ma być FAQ to proponuję dawać tutaj "prawdziwe" zasady a nie własne interpretacje
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6295
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Nie wiem w ogóle jak można mieć tu jakieś wątpliwości :?:uther pisze:Mam problem z kartą
RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.
I tu moje pytanie.
Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??
Napisane jest że aby dostać życie musisz pokonać przeciwnika. Jeśli wygrywasz walkę to pokonujesz swojego przeciwnika. FIN.
Nie ważne co się potem dzieje po pokonaniu przeciwnika. Pokonałeś, swoje odpykałeś, życie dostajesz.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Instrukcja jest zbyt ogólna i w tym wypadku nie jest napisane jak należy interpretować ta sytuację więc podrzuciłem swoją wersję , ktora być moze jest słuszna, być moze nie. Trzeba to ustalić.SeSim pisze:Kufir, nie istotne jest jak grasz Istotne jest co mówią zasady, które jak wiemy nie zawsze są do końca logiczne. Jeżeli tak grasz, to grasz wg własnych zasad a nie wg zasad z instrukcjiKufir pisze: (Ja gram tak iż można wysysać życie jedynie z poszukiwaczy i wrogów z kart przygód. Czy tak należy interpretować tą kartę? Wydaje mi się że tak, podobnie jest z Trofeami).
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Mam tylko jedną wątpliwość - walka ze Strażnikiem: W nowej edycji przejście z krainy zewnętrznej do środkowej i z powrotem wymaga jedynie wyrzucenia takiej ilości oczek aby znaleźć się na obszarze drugiej krainy. Jeżeli Poszukiwacz jest na tyle silny aby bez problemu pokonać Strażnika to praktycznie co drugą turę (a prawie na 100% co 3-cią) mógłby otrzymywać punkt Życia. Tutaj przydałaby się jakaś odpowiednia interpretacja zasad, np. nawet jak pokonasz Strażnika, nie oznacza to że go zabiłeś, lecz Strażnik ustąpił i możesz przejść przez most, jednak nie możesz odebrać mu punkty Życia. Strażnik pozostaje na tym obszarze do końca gry.RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.
W pozostałych wypadkach po każdej zwycięskiej walce jaką stoczy się przy użyciu Runicznego Miecza dodaję Poszukiwaczowi 1 punkt Życia.
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6295
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Nie ma niejasności. Wróg jest napisane z dużej litery więc odnosi się do konkretnego słowa kluczowego. W tym przypadku, dowolnej karty o typie Wróg.8janek8 pisze:Tu znowu narzuca się kolejne pytanie: wszystkich napotkanych wrogów czy tylko tych z Numerem Spotkania "2".
Przy tego typu niejasnościach w zasadach osobiście skłaniam się ku jak najmniejszej zawiłości, przy jednoczesnym zachowaniu dobrego balansu. Tylko gdzie jest ten złoty środek :?:
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Zgdodnie z ustaleniami z forum Galakty
Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi Poltegreist'a bądź Klątwa Wiedźmy?
A. Tak możemy, wtedy taki przyjaciel dołącza do nas.
Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi przyjaciela: Zwierzę bądź wskrzeszonego wroga?
A. Tak możemy, wtedy takiego przyjaciela musimy odrzucić na stos kart zużytych.
Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi Poltegreist'a bądź Klątwa Wiedźmy?
A. Tak możemy, wtedy taki przyjaciel dołącza do nas.
Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi przyjaciela: Zwierzę bądź wskrzeszonego wroga?
A. Tak możemy, wtedy takiego przyjaciela musimy odrzucić na stos kart zużytych.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Uzasadnienie: karty Poltergeista i Klątwy Wiedźmy mają status Przyjaciel, więc powinni podlegajać takim samym zasadom jak Przyjaciele. Wyjątki: Rozpatrujemy je z numerem spotkania "1". Poszukiwacz nie może się ich pozbyć z własnego wyboru. No i przede wszystkim należy stosować się do instrukcji wynikającej z karty takiego Przyjaciela, które są poleceniami nakazującymi, nie dobrowolnymi.Kufir pisze:Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi Poltegreist'a bądź Klątwa Wiedźmy?
A. Tak możemy, wtedy taki przyjaciel dołącza do nas.
Stracą mocnego sojusznika, którego i tak mogą zyskać w najbliższym spotkaniu z odpowiednią kartą. Podoba mi się ta interpretacja - w końcu są to Przyjaciele takiego Minstrela czy Ghoula, dlatego powinni podlegać wobec ich posiadaczy takim samym zasadom jak zwykli Przyjaciele. Zgodnie z zasadami i balans ok.Kufir pisze: Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi przyjaciela: Zwierzę bądź wskrzeszonego wroga?
A. Tak możemy, wtedy takiego przyjaciela musimy odrzucić na stos kart zużytych.
Kufir miał na myśli posty forumowiczów Galakty.