http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1681
Oryginalny wątek tyczył się min pojawienia się na portalu Strategie i Stratedzy prześwietnej recenzji Magii i Miecz popełnionej przez Raleena.
Z recenzją można się zapoznać tutaj:
http://www.sis.polebitwy.pl/Recenzje-Magia_i_miecz.html
Gorąco polecam!
Ufff Przebrnąłem Ponad godzinę mi to zajęło razem z pisaniem komentarzy, które mógłbyś wykorzystać do poprawy swojego artykułu. Zanim jednak przejdziesz do ich przeglądania, chciałbym zaznaczyć, że moim zdaniem jest to najlepsza kompleksowa recenzja MiMa jaką do tej pory widziałem. W zasadzie po jej lekturze nie trzeba już czytać instrukcji - siadasz i grasz
Niektóre moje wypowiedzi mogą być nie ułożone chronologicznie w stosunku do artykułu. Komentarze pisałem na bieżąco, część później kasowałem bo odpowiedzi znajdowałem w dalszej części tekstu itd.
1. Wszelkie wystąpienia nazwy "Magia i Miecz" winno się właśnie tak zapisywać - "Magia i miecz" nie jest do końca poprawne, poza tym kiepsko wygląda
2. Kraina zewnętrzna liczy 24 obszary a nie 20.
3.
Przeciwnie Instrukcja bardzo precyzyjnie określa sposób wyboru Poszukiwaczy:Instrukcja nie precyzuje jak należy wybierać Poszukiwaczy.
"Karty Poszukiwaczy należy potasować, a następnie jedną, wybraną losowo, położyć przed każdym z grających. Jeżeli wszyscy gracze się zgodzą, dopuszczalne jest zrezygnowanie z losowego wyboru i każdy z graczy może wybrać tego Poszukiwacza, który mu najbardziej odpowiada (oczywiście każdy innego)."
4. Może warto wspomnieć, że podstawowy MiM został wydany razem z dodatkiem White Dwarf 1 zawierającym dodatkowe karty (niestety nie pamiętam jakie to były dokładnie karty).
5. Wydaje mi się, że równie istotną informacją jest podanie, że były dwie edycje podstawki. Pierwsza charakteryzuje się fajniejszym, bardziej tekturowym pudełkiem , tekturową planszą składaną z 4rech "puzzli" oraz "śliskimi", giętkimi kartami. Druga edycja ma natomiast planszę ze "śliskiego papieru" w jednym kawałku, karty są również inne - bodajże tekturowe tak jak w rozszerzeniach.
6. Z tekstu o Jaskinie:
Zgadza się. Bardzo się cieszę, że napisałeś o jej wadach(na ile mi wiadomo został on stworzony autonomicznie w stosunku do pierwowzoru gry, wyłącznie przez Polaków),
7. W akapicie poświęconym czarom powinno być info odnośnie tego, że czary są jednorazowego użytku bez względu na to czy w górnych rogach karty jest napisane "Czar" czy "Czary" (Sfera wprowadzając dodatki autorskie narobiła w tej materii lekkiego zamieszania).
8.
Tutaj mały chochlik się wkradł w słowie "krainy". Dolina ognia to "obszar"ponieważ tylko on umożliwia pokonanie Doliny Ognia, ostatniej krainy bezpośrednio poprzedzającej obszar Korony Władzy.
9.
Tutaj znowu chochlik Traci się Wytrzymałość a nie Siłę .Z kolei jeżeli walczą między sobą Poszukiwacze, zamiast straty punktu siły, Poszukiwacz może odebrać przeciwnikowi posiadany przezeń przedmiot bądź mieszek złota.
10. Warto gdzieś wspomnieć do czego służą tak naprawdę przyjaciele (albo ja przegapiłem gdzieś miejsce, w którym było to opisane).
11. Przydałoby się wspomnieć, że Na obszarze "Plac Miejski" w Mieście nie ma określonej Siły strażnika. Powinno być Siła 5 - wg oryginalnego Talismana.\
12.
Tutaj również a pomocą przychodzi oryginalny Talisman. Strzałka powinna być z pola "Aleja Północna".Jedynie w przypadku Karczmy „Pod Sześcioma Twarzami Przeznaczenia” strzałek brak (w swoich rozgrywkach na ogół przyjmowałem, że można do niej wchodzić ze wszystkich sąsiednich ulic).
13.
Instrukcja Miasta pod tym względem trochę jest niespójna. W polskiej wersji nie ma Poszukiwacza "Wojownik Chaosu" (prawdopodobnie zamiast niego u nas jest Mroczny Elf). Po szczegóły śledztwa w tej sprawie zapraszam do postu Michaela:„nielegalne jest występowanie w Mieście jako Cyborg, Wampir, Ork, Hobgoblin, Troll i Wojownik Chaosu”.
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1678
Genieralnie uważam, że powinieneś zapoznać się z tym tematem. Znajduje się tam moim zdaniem kilka użytecznych rzeczy o które można by uzupełnić recenzję.
14.
Zamiast "w braku" powinno być chyba "z braku"z której w braku środków finansowych niełatwo będzie nam się wydostać.
15.
No nie... Błagam zamień kolejność tych wyrazów5. Otchłań kosmiczna
16. Do Otchłani można się też dostać przez Jaskinię Czarownika Warto też dodać, że w Otchłani nie działają Czary.
17.
No nie do końca to poruszanie się w Jaskini jest normalne... Przesrane jest poruszanie się jak masz mniej Mocy niż 6. Czasem nie wiadomo jak się ruszyć - kolejny błąd koncepcyjny Jaskini.Gdy poruszamy się po korytarzach i miejscach specjalnych, maszerujemy normalnie, jak po obszarach na planszy głównej.