Tethiss pisze: ↑wtorek 20 lis 2018, 21:44
A co to za wielki dzień jest jutro?
A dowiesz się (prawdopodobnie, choć pewnie nie ode mnie) jutro .
Tethiss pisze: ↑wtorek 20 lis 2018, 21:44
Czy oznacza to, że napotkanemu graczowi mogę ukraść przyjaciela od razu po spotkaniu go, a dopiero później rozstrzygamy walkę/omamianie? Czy też kradzież następuje po rozstrzygnięciu spotkania?
Szczerze, pod względem rpg-owym obydwie wersje są sensowne. Ale patrząc w jakiej formie zapisany jest ten tekst, wydaje mi się, że kradzież następuje przed akcją związaną ze spotkaniem (tzn. walka/omamianie).
Z tą zdolnością generalnie są problemy, ale faktycznie sposób, w jaki jest ona napisana, sugeruje, iż wpierw kradniesz, a potem rozstrzygasz spotkanie. Angielska wersja tej zdolności sugeruje, iż możesz skorzystać z tej zdolności zaraz po tym, jak zakończysz ruch na obszarze i zdecydujesz się badać Poszukiwacza, więc zdaje się, iż Twoja ostatnia interpretacja jest poprawna.
You may take any one Follower, except the
Maiden, Unicorn, or Princess from any
character that you land on whether or not
you attack or beguile them.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote=Tethiss post_id=159660 time=1542746661 user_id=12848] A co to za wielki dzień jest jutro? [/quote]
A dowiesz się (prawdopodobnie, choć pewnie nie ode mnie) jutro ;) :P.
[quote=Tethiss post_id=159660 time=1542746661 user_id=12848] Czy oznacza to, że napotkanemu graczowi mogę ukraść przyjaciela od razu po spotkaniu go, a dopiero później rozstrzygamy walkę/omamianie? Czy też kradzież następuje po rozstrzygnięciu spotkania? Szczerze, pod względem rpg-owym obydwie wersje są sensowne. Ale patrząc w jakiej formie zapisany jest ten tekst, wydaje mi się, że kradzież następuje przed akcją związaną ze spotkaniem (tzn. walka/omamianie). [/quote]
Z tą zdolnością generalnie są problemy, ale faktycznie sposób, w jaki jest ona napisana, sugeruje, iż wpierw kradniesz, a potem rozstrzygasz spotkanie. Angielska wersja tej zdolności sugeruje, iż możesz skorzystać z tej zdolności zaraz po tym, jak zakończysz ruch na obszarze i zdecydujesz się badać Poszukiwacza, więc zdaje się, iż Twoja ostatnia interpretacja jest poprawna.
You may take any one Follower, except the Maiden, Unicorn, or Princess from any character that you land on whether or not you attack or beguile them.
fallenmk pisze: ↑czwartek 20 gru 2018, 14:17
Czy zasady dopuszczają możliwość handlowania ze sobą Poszukiwaczy?
Nie, ale są 2 karty, które na to pozwalają. Pierwej z nich to Dzień Handlowy z Miasta, a druga to Targ Faerie z Lasu. Jest jeszcze Alternatywne Zakończenie z Wilkokłaka - Powiernicy Światła.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote=fallenmk post_id=160793 time=1545311842 user_id=12529] Czy zasady dopuszczają możliwość handlowania ze sobą Poszukiwaczy? [/quote]
Nie, ale są 2 karty, które na to pozwalają. Pierwej z nich to Dzień Handlowy z Miasta, a druga to Targ Faerie z Lasu. Jest jeszcze Alternatywne Zakończenie z Wilkokłaka - Powiernicy Światła.
Według zasad Poszukiwacz zawsze bada wpierw karty na obszarze, a następnie sam obszar. Więc wpierw musisz zbadać karty na tym obszarze, a następnie wylosować 1 mieszkańca i wybrać Mieszkańca, któego chcesz spotkać.
Według ostatniej strony instrukcji Podstawki najpierw bada się karty z numerami spotkania 1-3, potem obszar i dopiero na końcu tury numery spotkania 4-6.
Czyż nie?
Według zasad Poszukiwacz zawsze bada wpierw karty na obszarze, a następnie sam obszar. Więc wpierw musisz zbadać karty na tym obszarze, a następnie wylosować 1 mieszkańca i wybrać Mieszkańca, któego chcesz spotkać. [/quote]
Według ostatniej strony instrukcji Podstawki najpierw bada się karty z numerami spotkania 1-3, potem obszar i dopiero na końcu tury numery spotkania 4-6. Czyż nie?
Według zasad Poszukiwacz zawsze bada wpierw karty na obszarze, a następnie sam obszar. Więc wpierw musisz zbadać karty na tym obszarze, a następnie wylosować 1 mieszkańca i wybrać Mieszkańca, któego chcesz spotkać.
Według ostatniej strony instrukcji Podstawki najpierw bada się karty z numerami spotkania 1-3, potem obszar i dopiero na końcu tury numery spotkania 4-6.
Czyż nie?
Na Twoim miejscu nie ufałbym ostatniej stronie .
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Według zasad Poszukiwacz zawsze bada wpierw karty na obszarze, a następnie sam obszar. Więc wpierw musisz zbadać karty na tym obszarze, a następnie wylosować 1 mieszkańca i wybrać Mieszkańca, któego chcesz spotkać. [/quote]
Według ostatniej strony instrukcji Podstawki najpierw bada się karty z numerami spotkania 1-3, potem obszar i dopiero na końcu tury numery spotkania 4-6. Czyż nie? [/quote]
Na Twoim miejscu nie ufałbym ostatniej stronie :).
Według zasad Poszukiwacz zawsze bada wpierw karty na obszarze, a następnie sam obszar. Więc wpierw musisz zbadać karty na tym obszarze, a następnie wylosować 1 mieszkańca i wybrać Mieszkańca, któego chcesz spotkać.
Według ostatniej strony instrukcji Podstawki najpierw bada się karty z numerami spotkania 1-3, potem obszar i dopiero na końcu tury numery spotkania 4-6.
Czyż nie?
Według zasad Poszukiwacz zawsze bada wpierw karty na obszarze, a następnie sam obszar. Więc wpierw musisz zbadać karty na tym obszarze, a następnie wylosować 1 mieszkańca i wybrać Mieszkańca, któego chcesz spotkać. [/quote]
Według ostatniej strony instrukcji Podstawki najpierw bada się karty z numerami spotkania 1-3, potem obszar i dopiero na końcu tury numery spotkania 4-6. Czyż nie? [/quote]
Na Twoim miejscu nie ufałbym ostatniej stronie :). [/quote]
Czy można losować nowe zadania czarownika gdy ma się jedno niewykonane zadanie.
Karty pozostałości rozkładamy na początku gry na oznaczonych polach. Co z pozostałymi kartami które zostaną? Losujemy ze stosu pozostałości gdy staniemy na odpowiednim polu gdy te rozłożone już ktoś napotkał?
Rozumiem że karty Mieszkańców odrzucamy gdy nazwa obszaru na jego karcie nie zgadza się z nazwą obszaru na którym go napotkaliśmy, bez względu czy go odwiedzamy czy nie.
Czy można losować nowe zadania czarownika gdy ma się jedno niewykonane zadanie.
Karty pozostałości rozkładamy na początku gry na oznaczonych polach. Co z pozostałymi kartami które zostaną? Losujemy ze stosu pozostałości gdy staniemy na odpowiednim polu gdy te rozłożone już ktoś napotkał?
Rozumiem że karty Mieszkańców odrzucamy gdy nazwa obszaru na jego karcie nie zgadza się z nazwą obszaru na którym go napotkaliśmy, bez względu czy go odwiedzamy czy nie.
P_rzeMo17 pisze: ↑poniedziałek 24 gru 2018, 12:32
Czy można losować nowe zadania czarownika gdy ma się jedno niewykonane zadanie.
Chyba nie.
P_rzeMo17 pisze: ↑poniedziałek 24 gru 2018, 12:32Karty pozostałości rozkładamy na początku gry na oznaczonych polach. Co z pozostałymi kartami które zostaną? Losujemy ze stosu pozostałości gdy staniemy na odpowiednim polu gdy te rozłożone już ktoś napotkał?
Pozostałe karty nie będą brały udziału w grze.
What a view.
[quote=P_rzeMo17 post_id=160974 time=1545651174 user_id=7248] Czy można losować nowe zadania czarownika gdy ma się jedno niewykonane zadanie.[/quote] Chyba nie.
[quote=P_rzeMo17 post_id=160974 time=1545651174 user_id=7248]Karty pozostałości rozkładamy na początku gry na oznaczonych polach. Co z pozostałymi kartami które zostaną? Losujemy ze stosu pozostałości gdy staniemy na odpowiednim polu gdy te rozłożone już ktoś napotkał?[/quote]Pozostałe karty nie będą brały udziału w grze.
P_rzeMo17 pisze: ↑poniedziałek 24 gru 2018, 12:32
Czy można losować nowe zadania czarownika gdy ma się jedno niewykonane zadanie.
Nie można
P_rzeMo17 pisze: ↑poniedziałek 24 gru 2018, 12:32
Karty pozostałości rozkładamy na początku gry na oznaczonych polach. Co z pozostałymi kartami które zostaną? Losujemy ze stosu pozostałości gdy staniemy na odpowiednim polu gdy te rozłożone już ktoś napotkał?
Nie biorą udziału w grze, ale ja osobiście po każdym odrzuceniu wszystkich odkrytych kart (zdarzenie z talii przygod) rozkładam pozostałości na nowo.
P_rzeMo17 pisze: ↑poniedziałek 24 gru 2018, 12:32
Rozumiem że karty Mieszkańców odrzucamy gdy nazwa obszaru na jego karcie nie zgadza się z nazwą obszaru na którym go napotkaliśmy, bez względu czy go odwiedzamy czy nie.
Spotykamy go lub innego mieszkańca, który znajduje się na tym obszarze. Niezależnie kogo wybralismy, mieszkańca odrzucamy, jeśli znajduje się nie na swoim obszarze.
[quote=P_rzeMo17 post_id=160974 time=1545651174 user_id=7248] Czy można losować nowe zadania czarownika gdy ma się jedno niewykonane zadanie. [/quote] Nie można [quote=P_rzeMo17 post_id=160974 time=1545651174 user_id=7248] Karty pozostałości rozkładamy na początku gry na oznaczonych polach. Co z pozostałymi kartami które zostaną? Losujemy ze stosu pozostałości gdy staniemy na odpowiednim polu gdy te rozłożone już ktoś napotkał? [/quote] Nie biorą udziału w grze, ale ja osobiście po każdym odrzuceniu wszystkich odkrytych kart (zdarzenie z talii przygod) rozkładam pozostałości na nowo. [quote=P_rzeMo17 post_id=160974 time=1545651174 user_id=7248] Rozumiem że karty Mieszkańców odrzucamy gdy nazwa obszaru na jego karcie nie zgadza się z nazwą obszaru na którym go napotkaliśmy, bez względu czy go odwiedzamy czy nie. [/quote] Spotykamy go lub innego mieszkańca, który znajduje się na tym obszarze. Niezależnie kogo wybralismy, mieszkańca odrzucamy, jeśli znajduje się nie na swoim obszarze.
Nie biorą udziału w grze, ale ja osobiście po każdym odrzuceniu wszystkich odkrytych kart (zdarzenie z talii przygod) rozkładam pozostałości na nowo
A nie jest tak, że nieodkryte pozostałości nie są traktowane jak karty przygód?
[quote] Nie biorą udziału w grze, ale ja osobiście po każdym odrzuceniu wszystkich odkrytych kart (zdarzenie z talii przygod) rozkładam pozostałości na nowo [/quote]
A nie jest tak, że nieodkryte pozostałości nie są traktowane jak karty przygód?
P_rzeMo17 pisze: ↑poniedziałek 24 gru 2018, 12:32
Czy można losować nowe zadania czarownika gdy ma się jedno niewykonane zadanie.
Dodam tylko, iż normalnie nie można jak przedmówcy wspomnieli, ale w którejś instrukcji (bodaj w instrukcji Żniwiarza) dozwolono na wymianę kart Zadań, więc naturalnie musisz móc dobierać Zadania, aby móc je wymieniać...
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote=P_rzeMo17 post_id=160974 time=1545651174 user_id=7248] Czy można losować nowe zadania czarownika gdy ma się jedno niewykonane zadanie. [/quote]
Dodam tylko, iż normalnie nie można jak przedmówcy wspomnieli, ale w którejś instrukcji (bodaj w instrukcji Żniwiarza) dozwolono na wymianę kart Zadań, więc naturalnie musisz móc dobierać Zadania, aby móc je wymieniać...
Zawsze tak grałem, że jak jest możliwość (uczeń czarnoksiężnika lub zwyczajnie ruch) to wymieniasz jeśli chcesz, a stare odkladasz dopóki nie skończy się stos zadań. Bez przesady, żeby ganiac np za smokiem kiedy ktoś już skoksal się jak świnia albo błędny rycerz robi sobie balange z nagrodami.
Zawsze tak grałem, że jak jest możliwość (uczeń czarnoksiężnika lub zwyczajnie ruch) to wymieniasz jeśli chcesz, a stare odkladasz dopóki nie skończy się stos zadań. Bez przesady, żeby ganiac np za smokiem kiedy ktoś już skoksal się jak świnia albo błędny rycerz robi sobie balange z nagrodami.
ja tez gralem z wymienianiem, lub braniem wiecej niz jeden - polowanie na jeden rodzaj wroga i filowanie zeby wylosowac takiego a jak komus sie innemu trafi i go zabije to zal i rozpacz
i zabojcze - zabij fae
tego nigdy nie wykonalem
ja tez gralem z wymienianiem, lub braniem wiecej niz jeden - polowanie na jeden rodzaj wroga i filowanie zeby wylosowac takiego a jak komus sie innemu trafi i go zabije to zal i rozpacz i zabojcze - zabij fae tego nigdy nie wykonalem
Jak nie masz Lasu to Wróg - Fae jest tylko jeden w Kataklizmie - "Piszczałka". Tylko, że w oficjalnych kartach chyba nie ma w ogóle zadania na ubicie Fae?
Jak nie masz Lasu to Wróg - Fae jest tylko jeden w Kataklizmie - "Piszczałka". Tylko, że w oficjalnych kartach chyba nie ma w ogóle zadania na ubicie Fae?
Anyway ja też gram, iż można zadania wymieniać, gdyż niektóre zadania potrafią faktycznie być trudniejsze do wykonania niźli inne, a przyjemnością wcale nie jest użerać się z niewykonanym zadaniem.
Pamiętajcie jednak, iż na planszy Kataklizmu Czarownik nie powstrzymuje już przed przekroczeniem Tajemnych Wrót, a wiec spokojnie można już wejść na KW z niewykonanym zadaniem. Możecie więc też grać tak samo na normalnej planszy.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Ale.. nie ma zadania "zabij wroga Fae"... ;).
Anyway ja też gram, iż można zadania wymieniać, gdyż niektóre zadania potrafią faktycznie być trudniejsze do wykonania niźli inne, a przyjemnością wcale nie jest użerać się z niewykonanym zadaniem.
Pamiętajcie jednak, iż na planszy Kataklizmu Czarownik nie powstrzymuje już przed przekroczeniem Tajemnych Wrót, a wiec spokojnie można już wejść na KW z niewykonanym zadaniem. Możecie więc też grać tak samo na normalnej planszy.
trafialo sie w werski przyspieszonej - zaczynalismy z 6 zadaniami kto wykona 4 wygral
jedno mniej nie stanowilo tragedii - tyle ze ja je losowalem chyba ze 4 razy pod rzad
jak bedzie gra z lasem bedzie bardziej uzyteczne - nie ma co zaraz skreslac tak ostatecznie
trafialo sie w werski przyspieszonej - zaczynalismy z 6 zadaniami kto wykona 4 wygral jedno mniej nie stanowilo tragedii - tyle ze ja je losowalem chyba ze 4 razy pod rzad jak bedzie gra z lasem bedzie bardziej uzyteczne - nie ma co zaraz skreslac tak ostatecznie