SZCZEGOLOWE ZASADY
- Juri
-
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
- Lokalizacja: www.frysztak.pl
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
SZCZEGOLOWE ZASADY
Proponuje umieszczac tutaj, to co powinno tu byc Czyli zasady o ktorych toczy sie mowa mi. w watku o dodatku SMOKI. :lol:
War, war never changes...
# Mój numer GG - 3751732
# Mój numer GG - 3751732
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: środa 24 gru 2003, 21:46
Witam. Odgrzalismy niedawno MiM, kolega doszedl do Arcymaga i ..... powstal maly problem.
Pierwotnie jego postac miala ( bazowo ) Moc:4. Wiadomo, ze bazowych statow nie da sie zmniejszyc. Jednakze Arcymag ma opis MOC:+2. Zasady sa bardzo niejasne i mgliste w tym momencie.
1) Pierwszy punkt tej klasy specjalnej mowi, ze postac zachowuje swoje pierwotne punkty mocy, sily, przyjaciol itp.
Znaczyloby to, ze opis na karcie MOC:+2 jest niczym innym, jak bonusem. A wiec opisana postac, posiada MOC = 6, z czego bazowe jest jedynie 4, poniewaz taka bazowa moc miala pierwotna postac, ktora zaczynala gre i na ktora szablon Arcymaga nakladamy.
2) Jednak nie jest to wcale takie oczywiste, co w pkt. 1). Poniewaz jest zasada mowiac, ze to co na karcie, uznaje sie za bazowe. To by znaczyli, ze za bazowe Arcymaga uznaje sie bazowe pierwotnej klasy + 2. Co daje nam rowniez MOC = 6, ale w tym bazowe sa wszystkie punkty, a wiec 6.
Nie musze mowic, ze wybuchla zaciekla polemika odnosnie traktowania tej mocy. Jeden z graczy mial czary wysysajace moc i chcial owe "+2", ktore uznal za bonus zabrac Arcymagowi, sprowadzajac go do 4 bazowych.
Gracz grajacy Arcymagiem stwierdzil jednak, ze nie mozna mu odjac dwoch punktow mocy, poniewaz owe +2 sa liczone podobnie jak owe "dziedziczone" 4 jako bazowe.
Czy ktos moglby naswietlic jak to powinno byc zgodnie z zasadami, czy tez kierujemy sie tutaj logika, traktujac +2 jako bonus ( o czym swiadczyc moglby znaczek "+" ). A moze trzymamy sie zasady, ze to co na karcie, cokolwiek tam jest, jest bazowym ?
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Pierwotnie jego postac miala ( bazowo ) Moc:4. Wiadomo, ze bazowych statow nie da sie zmniejszyc. Jednakze Arcymag ma opis MOC:+2. Zasady sa bardzo niejasne i mgliste w tym momencie.
1) Pierwszy punkt tej klasy specjalnej mowi, ze postac zachowuje swoje pierwotne punkty mocy, sily, przyjaciol itp.
Znaczyloby to, ze opis na karcie MOC:+2 jest niczym innym, jak bonusem. A wiec opisana postac, posiada MOC = 6, z czego bazowe jest jedynie 4, poniewaz taka bazowa moc miala pierwotna postac, ktora zaczynala gre i na ktora szablon Arcymaga nakladamy.
2) Jednak nie jest to wcale takie oczywiste, co w pkt. 1). Poniewaz jest zasada mowiac, ze to co na karcie, uznaje sie za bazowe. To by znaczyli, ze za bazowe Arcymaga uznaje sie bazowe pierwotnej klasy + 2. Co daje nam rowniez MOC = 6, ale w tym bazowe sa wszystkie punkty, a wiec 6.
Nie musze mowic, ze wybuchla zaciekla polemika odnosnie traktowania tej mocy. Jeden z graczy mial czary wysysajace moc i chcial owe "+2", ktore uznal za bonus zabrac Arcymagowi, sprowadzajac go do 4 bazowych.
Gracz grajacy Arcymagiem stwierdzil jednak, ze nie mozna mu odjac dwoch punktow mocy, poniewaz owe +2 sa liczone podobnie jak owe "dziedziczone" 4 jako bazowe.
Czy ktos moglby naswietlic jak to powinno byc zgodnie z zasadami, czy tez kierujemy sie tutaj logika, traktujac +2 jako bonus ( o czym swiadczyc moglby znaczek "+" ). A moze trzymamy sie zasady, ze to co na karcie, cokolwiek tam jest, jest bazowym ?
Z gory dziekuje za odpowiedz.
- Juri
-
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
- Lokalizacja: www.frysztak.pl
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: środa 24 gru 2003, 21:46
Mhm....zasadniczo ja z poczatku obstawialem opcje 1), ale jak sie nad tym zastanowic...kwestia interpretacji, chociaz...faktycznie, byc moze takie jest przeslanie.
Wtedy MOC:+2 oznacza nie tyle, ze arcymag ma moc rowna bazowe +2 ( w tym danym przykladzie, oczywiscie ), ale ze bazowe +2 jest nowym bazowym.
Moze ktos jeszcze rzuci swoje przemyslenia ?
Swoja droga, Wesolych Swiat !
Wtedy MOC:+2 oznacza nie tyle, ze arcymag ma moc rowna bazowe +2 ( w tym danym przykladzie, oczywiscie ), ale ze bazowe +2 jest nowym bazowym.
Moze ktos jeszcze rzuci swoje przemyslenia ?
Swoja droga, Wesolych Swiat !
- Juri
-
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
- Lokalizacja: www.frysztak.pl
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
Zdecydowanie tak, poprostu Twoj kolega, zebral w tym momencie "owoce" swojego wyboru, to ze ma Moc = 6, jest wypadkowa tego iz jego postac majac Moc pdst. = 4, miala pewnie Sile = 2. I wtedy nikt nie optowal, ze to malo tylko liczyl, ze mu sie jakis Upior trafi , a koledze sie udalo i teraz jest b. dobrym magiem. A nawet Arcymagiem Tak jak juz mowilem, ja takze uwazam to za sume podstawowa.
War, war never changes...
# Mój numer GG - 3751732
# Mój numer GG - 3751732
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: środa 24 gru 2003, 21:46
-
-
- Posty: 27
- Rejestracja: środa 28 sty 2009, 22:39
- Lokalizacja: Sztolnia
- Płeć:
Punkty bazowe
Ja ten problem rozwiazalem w taki sposob, ze w moich rozgrywkach mozna zejsc ponizej poziomu bazowego, czyli sile i moc traktuje tak, jak wytrzymalosc.
-
-
- Posty: 30
- Rejestracja: niedziela 04 sty 2004, 01:39
Skoro miala tu byc mowa o szczegolowych zasadach to moze ktos mi wytlumaczy kilka szczegolow, a mianowicie:
1. w instrukcji dodatku miasto napisano ze do miejsc takich jak sklep czy gildia anarchistow nie mozna zabrac konia, mula ani tym podobnych... wiec co wtedy jesli poszukiwacz sobie chodzi z nimi po ulicach i chce tam wejsc? np ma ulicznika i zostawia mu konia na ulicy przed sklepem... a jak stamtad wyjdzie? musi sie zatrzymac na tym polu zeby spowrotem zabrac wszystko czy przechodzac przez to pole zabiera co jego i idzie dalej?
2. zalozmy ze poszukiwacz zostaje arcymagiem czy szeryfem... napisano ze posiada nadal to co mial, ale czy moze uzywac specjalnych zdolnosci wczesniejszej postaci czy tylko arcymaga? W tym temacie nie znalazlam zadnego wytlumaczenia instrukcji, ehh... nie lubie ustalania zasad na zasadzie glosowania graczy, bo czasem dochodzi do sporow...
1. w instrukcji dodatku miasto napisano ze do miejsc takich jak sklep czy gildia anarchistow nie mozna zabrac konia, mula ani tym podobnych... wiec co wtedy jesli poszukiwacz sobie chodzi z nimi po ulicach i chce tam wejsc? np ma ulicznika i zostawia mu konia na ulicy przed sklepem... a jak stamtad wyjdzie? musi sie zatrzymac na tym polu zeby spowrotem zabrac wszystko czy przechodzac przez to pole zabiera co jego i idzie dalej?
2. zalozmy ze poszukiwacz zostaje arcymagiem czy szeryfem... napisano ze posiada nadal to co mial, ale czy moze uzywac specjalnych zdolnosci wczesniejszej postaci czy tylko arcymaga? W tym temacie nie znalazlam zadnego wytlumaczenia instrukcji, ehh... nie lubie ustalania zasad na zasadzie glosowania graczy, bo czasem dochodzi do sporow...
- Juri
-
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
- Lokalizacja: www.frysztak.pl
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
:arrow: Ad 1 Zgadza sie nie mozna zabrac konia ani wozu itp pozostawiasz je przed wejsciem a wziasc je mozesz po wyjsciu ze sklepu czyli podczas wyjscia na ulice co napisane jest w instrukcji miasta ze najpierw wychodzi sie na ulice a dopiero wtedy rusza sie (rzuca kostka)eli pisze:Skoro miala tu byc mowa o szczegolowych zasadach to moze ktos mi wytlumaczy kilka szczegolow, a mianowicie:
1. w instrukcji dodatku miasto napisano ze do miejsc takich jak sklep czy gildia anarchistow nie mozna zabrac konia, mula ani tym podobnych... wiec co wtedy jesli poszukiwacz sobie chodzi z nimi po ulicach i chce tam wejsc? np ma ulicznika i zostawia mu konia na ulicy przed sklepem... a jak stamtad wyjdzie? musi sie zatrzymac na tym polu zeby spowrotem zabrac wszystko czy przechodzac przez to pole zabiera co jego i idzie dalej?
2. zalozmy ze poszukiwacz zostaje arcymagiem czy szeryfem... napisano ze posiada nadal to co mial, ale czy moze uzywac specjalnych zdolnosci wczesniejszej postaci czy tylko arcymaga? W tym temacie nie znalazlam zadnego wytlumaczenia instrukcji, ehh... nie lubie ustalania zasad na zasadzie glosowania graczy, bo czasem dochodzi do sporow...
:arrow: Ad2 Nie nie mozesz uzywac poprzednich zdolnosci poszukiwacza, poprostu stales sie inna postacia z innymi zdolnosciami zatrzymujac jednak sile, moc, zloto i wytrzymalosc poprzednika.
-
-
- Posty: 30
- Rejestracja: niedziela 04 sty 2004, 01:39
No nie zgadzam sie w pelni... akurat zostanie arcymagiem wydaje sie dosc proste. np zanosisz pierwszy lepszy przedmiot magiczny (najlepiej malo przydatny) i juz jestes arcymagiem... alem Ci problem... Ostatnio moi gracze malo sie nie pozabijali o arcymaga, hihi...Juri pisze:Co do pkt. 2 to uwazam, ze zdobycie Postaci Specjalnej nastrecza jakies trudnosci i jest poniekad nagroda, tak wiec ja w swoich grach pozwalam na uzywanie wszystkich zdolnosci.
A co do arcymaga to ktos sprytnie wymyslil ze skoro nie moze byc on zamieniony w ropuche to moze sobie wziasc dowolna liczbe pozyczek i ich nie splacac bo i tak mu za to nic nie grozi... (nie moze byc zamieniony w ropuche) I co z nim zrobic? Dac mu za kare list gonczy jak wyjdzie z miasta czy przyjac zasade ze nie mozna dac pozyczki zanim nie zostanie splacona poprzednia... Bo wkurza mnie ta bezkarnosc arcymaga zachowujacego sie jak oszust... grr...
-
-
- Posty: 27
- Rejestracja: środa 28 sty 2009, 22:39
- Lokalizacja: Sztolnia
- Płeć:
Arcymag i pozyczki
Branie wszystkiech pozyczek przez arcymaga to numer stary jak swiat. Moj team zezwala na to, lecz arcymag z miejsca dostaje list gonczy. W sumie to postac, ktora zostaje arcymagiem, najczesciej od razu bierze list gonczy za rzucanie czarow w miescie, ktore jest nielegalne.
-
-
- Posty: 30
- Rejestracja: niedziela 04 sty 2004, 01:39
No i w tym momencie mamy specyficzna sytuacje, kiedy arcymag jest bardziej poszukiwany niz sam mistrz zlodziei... Z teoretycznego punktu widzenia cos mi tu nie pasuje, ale coz... A co do osob o niezbyt krysztalowej przeszlosci... a konkretnie sciganych listem gonczym albo poprostu nielegalnych w miescie jak np wampir... Czy taka osoba moze zostac szeryfem? (i czy wystepowanie jako upior jest legalne w miescie skoro wampira sie sciga?)
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
:arrow: Nie mozesz zostac szeryfem jesli masz przy sobie list gonczy.eli pisze:No i w tym momencie mamy specyficzna sytuacje, kiedy arcymag jest bardziej poszukiwany niz sam mistrz zlodziei... Z teoretycznego punktu widzenia cos mi tu nie pasuje, ale coz... A co do osob o niezbyt krysztalowej przeszlosci... a konkretnie sciganych listem gonczym albo poprostu nielegalnych w miescie jak np wampir... Czy taka osoba moze zostac szeryfem? (i czy wystepowanie jako upior jest legalne w miescie skoro wampira sie sciga?)
:arrow: Co do drugiej kwesti to fakt ze minotaur predzej zostanie szeryfem niz wampi. 8)
-
-
- Posty: 30
- Rejestracja: niedziela 04 sty 2004, 01:39
Teoretycznie masz racje... ale mialam ostatnio taka sytuacje ze wampir probowal zostac szeryfem... (jakis sie silny zrobil)...a cos mi sie tak wydawalo ze szeryf powinien prawa strzec w miescie wiec nie powinien lamac tego prawa...admin pisze:
:arrow: Co do drugiej kwesti to fakt ze minotaur predzej zostanie szeryfem niz wampi. 8)
- Juri
-
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
- Lokalizacja: www.frysztak.pl
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
-
-
- Posty: 27
- Rejestracja: środa 28 sty 2009, 22:39
- Lokalizacja: Sztolnia
- Płeć:
Wampir
Zgadza sie. Ten kto ma list gonczy nie moze zostac szeryfem, a tym bardziej poszukiwacz, ktorego wystepowanie w miescie jest nielegalne, jak np. Wampir. Swoja droga ciekawi mnie, ze dodatek "Miasto" i jego Statut powstal wczesniej niz Poszukiwacze: Wampir i Wojownik (Rycerz) Chaosu. Poszukiwacze Ci sa chyba tylko w polskich dodatkach, a to oznaczaloby ze Statut miasta jest plynny, gdyz wymieniono w nim Poszukiwaczy, ktorzy nie istnieja (w wersji angielskiej), czyli liste moznaby rozszerzac...
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2004, 00:39
-
-
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela 06 cze 2004, 17:42
Witam!
My z przestrzeganiem / łamaniem prawa i charakterem postaci poradziliśmy sobie następująco:
charakter DOBRY - poszukiwacz nie może dobrowolnie łamać prawa i atakować innych poszukiwaczy.
Poszukiwacz pracujący jako szeryf, królewski champion w przypadku zmiany charakteru, natychmiast przestaje pełnić tą funkcję.
W grze sprawdza się dość dobrze!!!
pozdrawiam wszystkich graczy
My z przestrzeganiem / łamaniem prawa i charakterem postaci poradziliśmy sobie następująco:
charakter DOBRY - poszukiwacz nie może dobrowolnie łamać prawa i atakować innych poszukiwaczy.
Poszukiwacz pracujący jako szeryf, królewski champion w przypadku zmiany charakteru, natychmiast przestaje pełnić tą funkcję.
W grze sprawdza się dość dobrze!!!
pozdrawiam wszystkich graczy