Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: Gamma »

Nemomon pisze:Musisz być autorem tematu :).
Ok.
A co z pierwszykm pytaniem o tego likantropa? :)
Dlaczego likantropia daje wiecej dobrego niz zlego - taki byl zamysl tworcow? Osobiscie podoba mi sie motyw - zniwiarza, wzbudza trwoge mozliwosc zginiecia od niego. Czemu w takim razie wilkolak moze dodac taki bajer jak wlasnie likantropia, ktora nie powoduje negatywnych efektow - za to pozytywne?


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Bo generalnie bycie wilkołakiem to nic złego. Za dnia jesteś sobą, w nocy zmieniasz się w krwiożerczą i groźną bestię co jest oddane w grze jako przymus ataku oraz bonus do siły. Jedyny minus to to, że jak trafisz na tłum zabobonnych wieśniaków który wierzy w to co chce wierzyć i akurat wierzy, że jesteś wilkołakiem to Cie spalą na stosie co również zostało oddane w grze.

Co innego przy spotkaniu ze Śmiercią, tutaj shit happens.
Ostatnio zmieniony niedziela 29 gru 2013, 21:22 przez Rebelix, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Wiesz, trudno nam mówić jaki mógł być zamysł twórców. Na pewno nie chcieli stworzyć karty, która tylko karze. Chcieli stworzyć kartę, której wzięcie lub nie wzięcie będzie analizowane przez gracza, znaczy iż gracz przemyśli, czy chce tę kartę otrzymać (lub, gdy już ją ma - czy chce się jej pozbyć), czy nie.

Dodanie karty, która tylko karze, nie ma sensu, bowiem wydłuża jedynie grę, nie dając w zamian nic, oraz może uderzać w słabszych Poszukiwaczy jeszcze bardziej, niźli w silnych, którzy będą w stanie zminimalizować skutki klątwy.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: Gamma »

Sa karty przygod z opisem "Kazdy poszukiwacz, ktory podczas ruchu wkroczy na ten obszar, musi zakonczyc tu swoj ruch i zbadac ten obszar". Czy to oznacza, ze jak wyrzuce 5 na kostce, a po drodze (przykladowo na 3 miejscu) lezy taka karta to musze sie na niej zatrzymac i ja rozpatrzyc zamiast isc na 5 pole?


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 6323
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Tak


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Andur
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: Andur »

Opis na karcie Poszukiwacza Szpiega: "Zamiast rzucać kością za ruch, możesz szpiegować innego Poszukiwacza w tej samej Krainie. Jeśli się na to zdecydujesz, przenieś się na jego obszar,..."
czy jeśli w Świątyni wyrzucę 5 (zostajesz uwięziony do póki w rzucie za ruch nie wyrzucisz 4,5 lub 6) to muszę rzucać kością czy mogę wykorzystać jego zdolność do opuszczenia tego obszaru?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Andur pisze:Opis na karcie Poszukiwacza Szpiega: "Zamiast rzucać kością za ruch, możesz szpiegować innego Poszukiwacza w tej samej Krainie. Jeśli się na to zdecydujesz, przenieś się na jego obszar,..."
czy jeśli w Świątyni wyrzucę 5 (zostajesz uwięziony do póki w rzucie za ruch nie wyrzucisz 4,5 lub 6) to muszę rzucać kością czy mogę wykorzystać jego zdolność do opuszczenia tego obszaru?
Ufff... ciekawe pytanie. Osobiście bym rozegrał to tak, iż uwalniasz się i przenosisz na obszar innego Poszukiwacza.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 6323
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

rzut za uwolnienie się nie jest rzutem za ruch, więc według mnie nie może


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

abubu pisze:rzut za uwolnienie się nie jest rzutem za ruch, więc według mnie nie może
"ostajesz uwięziony do póki w rzucie za ruch nie wyrzucisz 4,5 lub 6"

A jednak jest ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 6323
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

... aaa no to co innego :)

ps. to od razu po "uwolnieniu" mogę poruszyć się o te 4, 5 lub 6 oczek?


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Xan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 581
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Xan »

abubu pisze:... aaa no to co innego :)

ps. to od razu po "uwolnieniu" mogę poruszyć się o te 4, 5 lub 6 oczek?
Dokładnie tak. Można to również w DE zauważyć.


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

No cóż... zdolność szpiega działa "zamiast rzutu za ruch". Poruszanie się ropuchy o 1 obszar działa "zamiast rzutu za ruch". Jeśli spojrzymy do FAQ jest tam pytanie o ropuchę, o to czy poszukiwacz zamieniony w ropuchę musi rzucać kością żeby się uwolnić. Odpowiedź brzmi, że tak, musi najpierw rzucać kością i jeśli wypadnie 4, 5 lub 6 to musi poruszyć się o 1 obszar. Analogicznie do tego można przyjąć, że szpieg uwięziony w świątyni jeśli chce wykorzystać swoją zdolność to musi najpierw wyrzucić 4, 5 lub 6 i dopiero wtedy szpiegować. Można by to porównać nieco do obszaru więzienia na planszy miasta.

Druga sprawa to opis obszaru świątyni który został tutaj zacytowany. U mnie wygląda on inaczej i jest bardziej klarowny (czyżby zmieniło się tłumaczenie w trakcie drukowań?). U mnie brzmi to tak: "5) Zostałeś uwięziony. Pozostaniesz tutaj dopóki w czasie swojej tury nie wyrzucisz 4, 5 lub 6." Nie ma u mnie mowy o tym, że jestem uwięziony dopóki "w rzucie za ruch" nie wypadną te cyfry. Stąd moja odpowiedź na pytanie abubu... nie możesz. Najpierw rzucasz "za świątynie", jeśli wypadnie 4, 5 lub 6 to jesteś wolny i wtedy dopiero wykonujesz rzut za ruch i kontynuujesz swoją turę.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Rebelix pisze:No cóż... zdolność szpiega działa "zamiast rzutu za ruch". Poruszanie się ropuchy o 1 obszar działa "zamiast rzutu za ruch". Jeśli spojrzymy do FAQ jest tam pytanie o ropuchę, o to czy poszukiwacz zamieniony w ropuchę musi rzucać kością żeby się uwolnić. Odpowiedź brzmi, że tak, musi najpierw rzucać kością i jeśli wypadnie 4, 5 lub 6 to musi poruszyć się o 1 obszar. Analogicznie do tego można przyjąć, że szpieg uwięziony w świątyni jeśli chce wykorzystać swoją zdolność to musi najpierw wyrzucić 4, 5 lub 6 i dopiero wtedy szpiegować. Można by to porównać nieco do obszaru więzienia na planszy miasta.

Druga sprawa to opis obszaru świątyni który został tutaj zacytowany. U mnie wygląda on inaczej i jest bardziej klarowny (czyżby zmieniło się tłumaczenie w trakcie drukowań?). U mnie brzmi to tak: "5) Zostałeś uwięziony. Pozostaniesz tutaj dopóki w czasie swojej tury nie wyrzucisz 4, 5 lub 6." Nie ma u mnie mowy o tym, że jestem uwięziony dopóki "w rzucie za ruch" nie wypadną te cyfry. Stąd moja odpowiedź na pytanie abubu... nie możesz. Najpierw rzucasz "za świątynie", jeśli wypadnie 4, 5 lub 6 to jesteś wolny i wtedy dopiero wykonujesz rzut za ruch i kontynuujesz swoją turę.
Mogło się tłumaczenie zmienić. W pierwszych wydaniach TMiMa faktycznie rzucało się kością 2 razy - raz za uwolnienie i drugi raz za ruch (w przeciwieństwie do angielskiego w którym rzucało się tylko raz i od razu za ruch). Pamiętam, iż w którymś dodatku wyszła karta, która de facto rujnowała grę właśnie z powodu błędnego tłumaczenia Świątyni. Nie pamiętam już jaka to karta była, ale możliwe iż z jej powodu następne dodruki miały poprawioną Świątynię.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

A niby która wersja to jest ta "poprawiona"?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6451
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

A moim zdaniem, pozostanie na obszarze Świątyni to niejako zakaz ruchu, a wg instrukcji efekt zakazu ma pierwszeństwo nad innymi efektami, więc Szpieg nie może skorzystać ze swojej zdolności.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Xan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 581
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Xan »

To ja od siebie wrzucę też cytat z instrukcji do podstawki:
W każdym przypadku, w którym specjalna zdolność lub efekt mówi
co innego niż zasady podstawowe, specjalna zdolność lub efekt
posiada pierwszeństwo.


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6451
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Aleź Xan, ja też posiłkuję się instrukcją:
W każdym przypadku, w którym efekt karty zakazuje Poszukiwaczowi
wykonanie jakieś akcji lub wykorzystanie zdolności (np.
rzucenia Zaklęcia albo wykorzystania Przedmiotu), Poszukiwacz
nie może jej wykonać lub wykorzystać. Innymi słowy efekt zakazu
posiada pierwszeństwo przed innymi zdolnościami i efektami.
Z drugiej strony mamy tutaj "efekt karty" więc można się spierać. Ja jednak i tak grałbym wg swojej interpretacji, bo dalej czytamy: "Innymi słowy efekt zakazu posiada pierwszeństwo przed innymi zdolnościami i efektami" ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Xan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 581
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Xan »

Heh, Rogo zacznijmy od tego, że mamy dwie różne plansze podstawowe z dwoma różnymi opisami, co się dzieje podczas wyrzucenia "5" na obszarze Świątyni. :)

Na angielskim wydaniu rację ma Nemo, na polskim Ty i Rebelix, ponieważ wówczas w opisie nie pada "rzut za ruch", mimo iż "for your move" w ingliszu występuje.


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

W takim razie angielski FAQ może nieco mylić z pytaniem o ropuchę o którym wspomniałem. W angielskim FAQ jest napisane, że ropucha musi wykonać ten rzut "for your move" w świątyni zgodnie z instrukcja na obszarze podczas gdy specjalna zdolność ropuchy wskazuje, że ta nie wykonuje rzutu "for your move" w ogóle. A jak sam zaznaczyłeś Xan specjalne zdolności stoją przed zwykłymi zasadami.


Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: Gamma »

1. Czy jak przegrywasz w walce psychicznej to nie uzywasz pancerzy zeby sie obronic?
2. Czy los mozna wykorzystywac jak sie rzuca zaklecie rozkazu?
3. Czy gdy dostaje sie zaklecie (wylosowano 6) u czarownicy (nieznajomy - karta przygody) - i ma sie maksymalna ilosc zaklec, mozna rzucic zaklecie natychmiastowe i dobrac zaklecie czy trzeba miec miejsce na dodatkowe zaklecie juz przed rzutem u czarownicy?
4. Czy jak atakuje gracza i przegram to trace po prostu zycie czy ten gracz, którego zaatakowałem sam wybiera nagrodę za zwycięstwo, jakby to on sam mnie zaatakowal?


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Gamma pisze:1. Czy jak przegrywasz w walce psychicznej to nie uzywasz pancerzy zeby sie obronic?
tak
Gamma pisze:3. Czy gdy dostaje sie zaklecie (wylosowano 6) u czarownicy (nieznajomy - karta przygody) - i ma sie maksymalna ilosc zaklec, mozna rzucic zaklecie natychmiastowe i dobrac zaklecie czy trzeba miec miejsce na dodatkowe zaklecie juz przed rzutem u czarownicy?
Trzeba mieć miejsce. Nie ma w tej grze czegoś takiego jak "zanim to się stanie to ja...". Jak się stało to się już stało.
Gamma pisze:4. Czy jak atakuje gracza i przegram to trace po prostu zycie czy ten gracz, którego zaatakowałem sam wybiera nagrodę za zwycięstwo, jakby to on sam mnie zaatakowal?
Zwycięzca wybiera, niezależnie od tego czy atakował czy nie.


What a view.
Awatar użytkownika
Andur
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: Andur »

ad.1 Nie używasz Pancerzy to zbyt ogólne określenie. Domyślam się, że chodzi o Pancerze - Zbroja, Tarcza lub Hełm to oczywiście, że nie, ale istnieją Pancerze, które mogą ochronić po przegranej walce psychicznej - np. Lustrzana Tarcza.
ad.2 Ja bym używał losu, w końcu to ja rzucam czar, a mogę każdy swój rzut powtórzyć wykorzystując Los.
ad.3 A tutaj pewny nie jestem, ale odnośnie odpowiedzi Bludgeona - a jeśli miałbym otrzymać np. Talizman, a miałbym komplet przedmiotów to również bym go nie mógł wziąć bo "zanim to się stanie" to wyrzucam jeden przedmiot? Może jednak jeśli posiadam Zaklęcie, które można rzucić w dowolnym momencie to mogę je użyć (oczywiście tak, żeby zgonie z zasadami miało efekt), i dopiero otrzymać Zaklęcie od Czarownicy?
Ad.4 Tak, jak napisał Bludgeon.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6451
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Odnośnie pytania 3 i tego, co napisał Andur:

Jeśli chodzi o Przedmioty, to sprawa jest jasno opisana w instrukcji:
Poszukiwacz, który otrzyma Przedmiot wykraczający ponad powyższy limit, musi zdecydować, które Przedmioty zatrzymać. Porzucone Przedmioty należy natychmiast umieścić (odkryte) na obszarze, na którym Poszukiwacz obecnie przebywa.
Natomiast w sprawie Zaklęć sugerowałbym się tym zdaniem (również pochodzącym z instrukcji):
Każdy Poszukiwacz może otrzymywać i rzucać Zaklęcia, o ile pozwala mu na to jego Moc.
Jak więc widzimy, doszukiwanie się analogii między Przedmiotami i Zaklęciami jest błędne.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Jeśli chodzi o otrzymywanie zaklęć to można ich dostać tyle na ile pozwala Ci Twoja moc, jeśli masz już max to nie możesz dostać żadnego zaklęcia.

Znaczy się: masz dostać 2 zaklęcia ale moc pozwala Ci tylko na jedno - otrzymujesz tylko jedno zaklęcie z wierzchu tali.

Jeśli chodzi o otrzymywanie przedmiotów to można dostawać bez ograniczeń, limit jest na noszenie przedmiotów. Jeśli masz max to resztę musisz porzucić na obszarze.

Znaczy się: masz dostać 3 przedmioty ale miejsca masz tylko na dwa - otrzymujesz wszystkie 3 przedmioty ale 1 z nich musisz porzucić na obszarze na którym stoisz.


Awatar użytkownika
Andur
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: Andur »

Rogo, Rebelix - no właśnie dlatego napisałem, że nie jestem pewien ;-) Czyli dla jasności: mam otrzymać Zaklęcie ale posiadam limit Zaklęć, rzucam jedno Zaklęcie w tej chwili więc limitu już nie mam, ale Zaklęcia od Czarownicy już nie dostanę. Sorki za zamieszanie ;-)


ODPOWIEDZ