blazius pisze:Karty Przygód to karty tylko na głównej planszy, czy Karty Gór i Podziemi to też Karty Przygód?
Też. Działa to tak że w której jesteś krainie to dla Ciebie w tej krainie karty są kartami przygód. Jest to opisane w instrukcji Gór i Podziemi zresztą. Np. tak długo jak jesteś w podziemiach, karty podziemi są dla ciebie kartami przygody, ale karty gór i miasta już nie.
Co ciekawe, karty smoczych talii nigdy nie są kartami przygód, są wyjątkiem od reguły.
What a view.
[quote="blazius"]Karty Przygód to karty tylko na głównej planszy, czy Karty Gór i Podziemi to też Karty Przygód?[/quote]Też. Działa to tak że w której jesteś krainie to dla Ciebie w tej krainie karty są kartami przygód. Jest to opisane w instrukcji Gór i Podziemi zresztą. Np. tak długo jak jesteś w podziemiach, karty podziemi są dla ciebie kartami przygody, ale karty gór i miasta już nie. Co ciekawe, karty smoczych talii nigdy nie są kartami przygód, są wyjątkiem od reguły.
Xan pisze:A nie jest czasami tak, że wylosowane i leżące już na planszy smocze karty stają się kartami Przygody?
A tego nie pamiętam musiłbym zajrzeć do instrukcji której nie mam pod ręką.
What a view.
[quote="Xan"]A nie jest czasami tak, że wylosowane i leżące już na planszy smocze karty stają się kartami Przygody?[/quote]A tego nie pamiętam musiłbym zajrzeć do instrukcji której nie mam pod ręką.
AsNied pisze:Nie rozumiem w takim razie dlaczego nie można użyć Mechanicznej Sowy wraz z Koniem lub zaklęciem Przyśpieszenie.
Z FAQ
Mechaniczna Sowa
P1: Czy Poszukiwacz może użyć Mechanicznej Sowy jednocze-
śnie z koniem lub Zaklęciem Przyspieszenia?
O: Nie
Treść karty Mechanicznej Sowy.
Zamiast poruszać się dokładnie o tyle obszarów, ile uzyskałeś w rzucie za ruch, możesz poruszać się o dowolną liczbę obszarów nie większą, niż wynik rzutu.
To jak to jest? Minotaur może dodać cały wynik z Konia ale Sowa już nie może odjąć. Umie ktoś to wyjaśnić?
Ja też nie mam zielonego pojęcia, aczkolwiek tak - z mechanicznego punktu widzenia jest to zgodne z zasadami.
Tutaj w FAQ pewnie zostało to zabronione, ponieważ takie combo - Sowa+Koń (obie karty są dostępne na planszach bez potrzeby przeczesywania stosów kart Przygód) mogłoby znacznie zaburzyć balans gry.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote="AsNied"]Nie rozumiem w takim razie dlaczego nie można użyć Mechanicznej Sowy wraz z Koniem lub zaklęciem Przyśpieszenie.
Z FAQ[quote] Mechaniczna Sowa P1: Czy Poszukiwacz może użyć Mechanicznej Sowy jednocze- śnie z koniem lub Zaklęciem Przyspieszenia? O: Nie[/quote]
Treść karty Mechanicznej Sowy. [quote]Zamiast poruszać się dokładnie o tyle obszarów, ile uzyskałeś w rzucie za ruch, możesz poruszać się o dowolną liczbę obszarów nie większą, niż wynik rzutu.[/quote]
To jak to jest? Minotaur może dodać cały wynik z Konia ale Sowa już nie może odjąć. Umie ktoś to wyjaśnić?[/quote]
Ja też nie mam zielonego pojęcia, aczkolwiek tak - z mechanicznego punktu widzenia jest to zgodne z zasadami.
Tutaj w FAQ pewnie zostało to zabronione, ponieważ takie combo - Sowa+Koń (obie karty są dostępne na planszach bez potrzeby przeczesywania stosów kart Przygód) mogłoby znacznie zaburzyć balans gry.
No właśnie z tego mechanicznego punktu widzenia to jest nie jasne, ponieważ obie rzeczy (Mechaniczna Sowa i Minotaur) w takim sam sposób wyrażają się o "wyniku rzutu za ruch".
Natomiast czy burzenie balansu po zdobyciu Mechanicznej Sowy (nagroda za pokonanie Pana Ciemności S12, M12) jest w ogóle istotne? Przecież taki poszukiwacz a) albo od razu przeniesie się na obszar korony władzy, b) albo jeszcze pogra chwilę, ale jest już tak mocny, że nie wiem czemu nie kończy gry. Chyba, że udało mu się pokonać Pana Ciemności na "boostach" (czary, jednorazowe przedmioty, itp). Scenariusz ciężki do zrealizowania przemierzając całe podziemia. Definitywnie nie chodziło tutaj o balans, a ma to jakiś związek z modyfikowanymi rzutami (jedynie znany autorowi).
Dlatego, jak już wspomniałem, przyjmuję, że zasada dotycząca Mechanicznej Sowy, jest tożsama przy korzystaniu z umiejętności Minotaura.
... jakby w końcu powstało zaktualizowane FAQ ... ehh. :badgrin:
No właśnie z tego mechanicznego punktu widzenia to jest nie jasne, ponieważ obie rzeczy (Mechaniczna Sowa i Minotaur) w takim sam sposób wyrażają się o "wyniku rzutu za ruch".
Natomiast czy burzenie balansu po zdobyciu Mechanicznej Sowy (nagroda za pokonanie Pana Ciemności S12, M12) jest w ogóle istotne? Przecież taki poszukiwacz a) albo od razu przeniesie się na obszar korony władzy, b) albo jeszcze pogra chwilę, ale jest już tak mocny, że nie wiem czemu nie kończy gry. Chyba, że udało mu się pokonać Pana Ciemności na "boostach" (czary, jednorazowe przedmioty, itp). Scenariusz ciężki do zrealizowania przemierzając całe podziemia. Definitywnie nie chodziło tutaj o balans, a ma to jakiś związek z modyfikowanymi rzutami (jedynie znany autorowi).
Dlatego, jak już wspomniałem, przyjmuję, że zasada dotycząca Mechanicznej Sowy, jest tożsama przy korzystaniu z umiejętności Minotaura.
... jakby w końcu powstało zaktualizowane FAQ ... ehh. :badgrin:
Czy ja wiem, wiele jest sposobów dostać się do LoDa, bez potrzeby przedzierania się przez całe Podziemia. A jak sam wspominasz, cichy Dotyk Śmierci czy jakieś inne Psioniczne Ciosy, Marked for Glory, czterolistne koniczynki, zwichrowane kości &c pozwalają w miarę szybko wejść w posiadanie Sowy. A przejście się do Miasta po Konia to już tylko czysta formalność. A potem zamiast iść na KW i się skisić tam z Rozkazem, lepiej jest poszukiwaczy manualnie pokonać.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Czy ja wiem, wiele jest sposobów dostać się do LoDa, bez potrzeby przedzierania się przez całe Podziemia. A jak sam wspominasz, cichy Dotyk Śmierci czy jakieś inne Psioniczne Ciosy, Marked for Glory, czterolistne koniczynki, zwichrowane kości &c pozwalają w miarę szybko wejść w posiadanie Sowy. A przejście się do Miasta po Konia to już tylko czysta formalność. A potem zamiast iść na KW i się skisić tam z Rozkazem, lepiej jest poszukiwaczy manualnie pokonać.
Mam pytania do Księżycowych zdarzeń (być może banalne, ale chcę się upewnić):
1. "Pieśń o poranku" - Kiedy Poszukiwacz zakończy swój ruch, może odrzucić dowolne karty, znajdujące się na jego obszarze. Czy poszukiwacz zamieniony w Ropuchę, również może odrzucać?
2. "Księżycowa mgła" - Kiedy Poszukiwacz rzuca kością za swój ruch, musi rzucić dodatkową kością i wybrać najniższy wynik. Czy Poszukiwacz posiadający konia, rzuca zatem dwiema kośćmi + jedną dodatkową i z nich wybiera dwa najniższe wyniki, czy dodatkową za każdą kość czyli w sumie czterema?
Mam pytania do Księżycowych zdarzeń (być może banalne, ale chcę się upewnić): 1. "Pieśń o poranku" - Kiedy Poszukiwacz zakończy swój ruch, może odrzucić dowolne karty, znajdujące się na jego obszarze. Czy poszukiwacz zamieniony w Ropuchę, również może odrzucać? 2. "Księżycowa mgła" - Kiedy Poszukiwacz rzuca kością za swój ruch, musi rzucić dodatkową kością i wybrać najniższy wynik. Czy Poszukiwacz posiadający konia, rzuca zatem dwiema kośćmi + jedną dodatkową i z nich wybiera dwa najniższe wyniki, czy dodatkową za każdą kość czyli w sumie czterema?
Andur pisze:1. "Pieśń o poranku" - Kiedy Poszukiwacz zakończy swój ruch, może odrzucić dowolne karty, znajdujące się na jego obszarze. Czy poszukiwacz zamieniony w Ropuchę, również może odrzucać?
Ciekawe pytanie. Technicznie rzecz biorąc, kiedy zamieniasz się w ropuchę to odrzucasz swoją kartę i figurkę Poszukiwacza, zamieniając je na odpowiedniki dla ropuchy. Wstępie bym powiedział, iż ropucha to nie Poszukiwacz, a więc ropucha nie może odrzucać kart.
Andur pisze:2. "Księżycowa mgła" - Kiedy Poszukiwacz rzuca kością za swój ruch, musi rzucić dodatkową kością i wybrać najniższy wynik. Czy Poszukiwacz posiadający konia, rzuca zatem dwiema kośćmi + jedną dodatkową i z nich wybiera dwa najniższe wyniki, czy dodatkową za każdą kość czyli w sumie czterema?
Obstawiam, iż Poszukiwacz posiadający konia może ignorować zapis Księżyc owej mgły.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote="Andur"]1. "Pieśń o poranku" - Kiedy Poszukiwacz zakończy swój ruch, może odrzucić dowolne karty, znajdujące się na jego obszarze. Czy poszukiwacz zamieniony w Ropuchę, również może odrzucać? [/quote]
Ciekawe pytanie. Technicznie rzecz biorąc, kiedy zamieniasz się w ropuchę to odrzucasz swoją kartę i figurkę Poszukiwacza, zamieniając je na odpowiedniki dla ropuchy. Wstępie bym powiedział, iż ropucha to nie Poszukiwacz, a więc ropucha nie może odrzucać kart.
[quote="Andur"]2. "Księżycowa mgła" - Kiedy Poszukiwacz rzuca kością za swój ruch, musi rzucić dodatkową kością i wybrać najniższy wynik. Czy Poszukiwacz posiadający konia, rzuca zatem dwiema kośćmi + jedną dodatkową i z nich wybiera dwa najniższe wyniki, czy dodatkową za każdą kość czyli w sumie czterema?[/quote]
Obstawiam, iż Poszukiwacz posiadający konia może ignorować zapis Księżyc owej mgły.
1)
Ciekawe, nie pomyślałem nad tym kiedy przyglądałem się tej karcie. Myślę, że to kwestia po prostu wewnętrznego sobie ustalenia w grupie jak sobie gramy. Mnie osobiście jednak podoba się opcja, że tak, ropucha może odrzucić karty bo generalnie będąc ropuchą badasz obszar zgodnie ze wszystkimi normalnymi zasadami tak jak zwykłym poszukiwaczem.
2)
Miałem taki przypadek w partii, gram tak jak to napisałeś, rzucam 3 kośćmi i wybieram dwie najniższe wartości. Sugeruję się tym, że na karcie jest zapis "najniższy wynik" co może odnosić się do więcej niż 2 kostek. Gdyby zapis brzmiał "niższy wynik" sugerowałoby to, że chodzi tylko o sytuację 2 kostek (1 normalna + 1 przymusowa w wyniku zdarzenia) i wtedy dwie opcje: albo jak masz konia to ignorujesz mgłę albo jeśli jest mgła to nie możesz użyć konia.
1) Ciekawe, nie pomyślałem nad tym kiedy przyglądałem się tej karcie. Myślę, że to kwestia po prostu wewnętrznego sobie ustalenia w grupie jak sobie gramy. Mnie osobiście jednak podoba się opcja, że tak, ropucha może odrzucić karty bo generalnie będąc ropuchą badasz obszar zgodnie ze wszystkimi normalnymi zasadami tak jak zwykłym poszukiwaczem.
2) Miałem taki przypadek w partii, gram tak jak to napisałeś, rzucam 3 kośćmi i wybieram dwie najniższe wartości. Sugeruję się tym, że na karcie jest zapis "najniższy wynik" co może odnosić się do więcej niż 2 kostek. Gdyby zapis brzmiał "niższy wynik" sugerowałoby to, że chodzi tylko o sytuację 2 kostek (1 normalna + 1 przymusowa w wyniku zdarzenia) i wtedy dwie opcje: albo jak masz konia to ignorujesz mgłę albo jeśli jest mgła to nie możesz użyć konia.
Andur, zacytuj słowo w słowo tekst mgły i konia to się zastanowimy co z tym zrobić.
Poszukiwacz zmieniony w ropuchę nie jest poszukiwaczem? Wydaje mi się to koszmarnie problematyczne, w końcu instrukcja w większości miejsc odwołuje się tylko do poszukiwaczy. Np. tylko poszukiwacze ciągną karty na obszarach więc ropucha nie ciągnie?
Czy ropucha jest w takim razie istotą? Bo jeśli nie to nie można z nią walczyć.
itp.
What a view.
[b]Andur[/b], zacytuj słowo w słowo tekst mgły i konia to się zastanowimy co z tym zrobić. Poszukiwacz zmieniony w ropuchę nie jest poszukiwaczem? Wydaje mi się to koszmarnie problematyczne, w końcu instrukcja w większości miejsc odwołuje się tylko do poszukiwaczy. Np. tylko poszukiwacze ciągną karty na obszarach więc ropucha nie ciągnie? Czy ropucha jest w takim razie istotą? Bo jeśli nie to nie można z nią walczyć. itp.
Wygląda na to że kiedy chcemy użyć konia we mgle to:
rzucamy 2 kośćmi i dodajemy je do siebie
osobno rzucamy 1 kością
następnie wybieramy niższy wynik z sumy rzutu 2 kośćmi i rzutu kością mgły.
Czyli użycie konia we mgle jest możliwe i cośtam daje ale korzyść jest niewielka. (ale jest)
What a view.
Wygląda na to że kiedy chcemy użyć konia we mgle to: rzucamy 2 kośćmi i dodajemy je do siebie osobno rzucamy 1 kością następnie wybieramy niższy wynik z sumy rzutu 2 kośćmi i rzutu kością mgły. Czyli użycie konia we mgle jest możliwe i cośtam daje ale korzyść jest niewielka. (ale jest)
Mam kolejne pytanie. Muszę rozpatrzyć kartę Wroga, który ma siłę 9. Powiedzmy, że mam siłę 8 (sumując wszystkie bonusy). Rzucam kością i wypada 5, Wróg rzuca i wypada 2. Czyli powinienem wygrać. Jednak inny poszukiwacz po moim rzucie ataku chce rzucić na mnie zaklęcie osłabienie (jeśli dobrze pamiętam), które daje mi -3 do siły do końca tury (na karcie jest napisane że w dowolnym momencie). Czy może je rzucić po moim rzucie za atak? Wydaje mi się że nie, ponieważ zaklęcia modyfikujące rzut za atak, powinno się rzucać przed samym rzutem za atak (tak jak jest napisane w instrukcji). Jednak znajomi upierają się ze jeśli jest napisane w "dowolnym momencie", to mogą rzucić to zaklęcie i po moim rzucie za atak. Kto ma rację?
Mam kolejne pytanie. Muszę rozpatrzyć kartę Wroga, który ma siłę 9. Powiedzmy, że mam siłę 8 (sumując wszystkie bonusy). Rzucam kością i wypada 5, Wróg rzuca i wypada 2. Czyli powinienem wygrać. Jednak inny poszukiwacz po moim rzucie ataku chce rzucić na mnie zaklęcie osłabienie (jeśli dobrze pamiętam), które daje mi -3 do siły do końca tury (na karcie jest napisane że w dowolnym momencie). Czy może je rzucić po moim rzucie za atak? Wydaje mi się że nie, ponieważ zaklęcia modyfikujące rzut za atak, powinno się rzucać przed samym rzutem za atak (tak jak jest napisane w instrukcji). Jednak znajomi upierają się ze jeśli jest napisane w "dowolnym momencie", to mogą rzucić to zaklęcie i po moim rzucie za atak. Kto ma rację?
Cóż osłabienie można rzucić w dowolnym momencie i efekt jest taki, że siła celu spada o 3 (nie jest to modyfikacja rzutu kością). Można też rzucić osłabienie na wroga czyli jeśli Ty posiadasz to zaklęcie to w zasadzie mógłbyś je rzucić na swojego wroga po rzutach kostkami jeśli te wypadną na Twoją niekorzyść (sam zdecyduj czy to jest dla Ciebie za łatwe czy nie masz nic przeciwko). Generalnie ja zgadzam się z Twoimi znajomymi którzy twierdzą, że mogą rzucić osłabienie po Twoim rzucie kostką. Aczkolwiek rozumiem iż to może wywoływać uczucie niesprawiedliwości oraz może być trudne do zrozumienia ze względu na mechanikę gry (czar działa po rzucie kostką ale zanim porównam wynik z wrogiem?). Ponieważ ta gra jest dla przyjemności a nie o złote kalesony to ja sugeruję żeby się po prostu umówić z kumplami jak gracie, tak żeby każdy się zgodził z tymi zasadami i je rozumiał.
Cóż osłabienie można rzucić w dowolnym momencie i efekt jest taki, że siła celu spada o 3 (nie jest to modyfikacja rzutu kością). Można też rzucić osłabienie na wroga czyli jeśli Ty posiadasz to zaklęcie to w zasadzie mógłbyś je rzucić na swojego wroga po rzutach kostkami jeśli te wypadną na Twoją niekorzyść (sam zdecyduj czy to jest dla Ciebie za łatwe czy nie masz nic przeciwko). Generalnie ja zgadzam się z Twoimi znajomymi którzy twierdzą, że mogą rzucić osłabienie po Twoim rzucie kostką. Aczkolwiek rozumiem iż to może wywoływać uczucie niesprawiedliwości oraz może być trudne do zrozumienia ze względu na mechanikę gry (czar działa po rzucie kostką ale zanim porównam wynik z wrogiem?). Ponieważ ta gra jest dla przyjemności a nie o złote kalesony to ja sugeruję żeby się po prostu umówić z kumplami jak gracie, tak żeby każdy się zgodził z tymi zasadami i je rozumiał.
Ja proponuję poczytać instrukcję, w której jasno jest napisane:
Instrukcja, strona 10 i 11 pisze:WALKA Z ISTOTAMI
Walka z istotami przebiega w następujący sposób: 1. Wymykanie się
(...) 2. Rzucanie Zaklęć Jeśli gracz zamierza rzucić jakieś Zaklęcie, musi to zrobić przed
wykonaniem rzutu ataku. Zanim gracz wykona rzut ataku,
powinien podliczyć wszystkie modyfikatory wynikające ze zdolności
lub innych efektów, które wpływają na Siłę lub Moc. 3. Rzut ataku Poszukiwacza
(...) 4. Rzut ataku istoty
(...) 5. Porównanie skuteczności ataków
(...)
Wobec powyższego Osłabienie można rzucić owszem w dowolnym momencie, ale rzucone po wykonaniu rzutu kostką nie wpłynie już na przebieg tej walki.
Ja nawet nie mam Talismana.
Ja proponuję poczytać instrukcję, w której jasno jest napisane: [quote="Instrukcja, strona 10 i 11"][b]WALKA Z ISTOTAMI[/b] Walka z istotami przebiega w następujący sposób: [b]1. Wymykanie się[/b] (...) [b]2. Rzucanie Zaklęć[/b] [u]Jeśli gracz zamierza rzucić jakieś Zaklęcie, musi to zrobić przed wykonaniem rzutu ataku.[/u] Zanim gracz wykona rzut ataku, powinien podliczyć wszystkie modyfikatory wynikające ze zdolności lub innych efektów, które wpływają na Siłę lub Moc. [b]3. Rzut ataku Poszukiwacza[/b] (...) [b]4. Rzut ataku istoty[/b] (...) [b]5. Porównanie skuteczności ataków[/b] (...)[/quote] Wobec powyższego Osłabienie można rzucić owszem w dowolnym momencie, ale rzucone po wykonaniu rzutu kostką nie wpłynie już na przebieg tej walki.
Sorry nie mam za wiele czasu ostatnimi dniami żeby tutaj zaglądać i nie zauważyłem Twojej wypowiedzi Rogo. Otóż nie jest to do końca takie czyste i klarowne ponieważ podkreślony przez Ciebie fragment dotyczy gracza którego tura właśnie trwa i który to toczy walkę z istotą. A w pytaniu sytuacja jest lekko inna... owszem toczy się walka z istotą ale zaklęcie rzuca zupełnie inny gracz, którego to nie jest nawet tura. I dlatego zgadzam się z Tobą, że owszem zaklęcie można rzucić, bo rzucić je można w dowolnym momencie. Mimo to jednak kwestia tego czy wpływa ono na tą walkę czy dopiero po niej może już być kwestią sporną i dlatego sugerowałem żeby się umówić między graczami "jak gramy".
To po pierwsze, po drugie to ja popełniłem błąd bo dopisałem wcześniej, że możesz sam rzucić to zaklęcie po rzucie ataku w walce z istotą za co przepraszam.
Sorry nie mam za wiele czasu ostatnimi dniami żeby tutaj zaglądać i nie zauważyłem Twojej wypowiedzi Rogo. Otóż nie jest to do końca takie czyste i klarowne ponieważ podkreślony przez Ciebie fragment dotyczy gracza którego tura właśnie trwa i który to toczy walkę z istotą. A w pytaniu sytuacja jest lekko inna... owszem toczy się walka z istotą ale zaklęcie rzuca zupełnie inny gracz, którego to nie jest nawet tura. I dlatego zgadzam się z Tobą, że owszem zaklęcie można rzucić, bo rzucić je można w dowolnym momencie. Mimo to jednak kwestia tego czy wpływa ono na tą walkę czy dopiero po niej może już być kwestią sporną i dlatego sugerowałem żeby się umówić między graczami "jak gramy".
To po pierwsze, po drugie to ja popełniłem błąd bo dopisałem wcześniej, że możesz sam rzucić to zaklęcie po rzucie ataku w walce z istotą za co przepraszam.
Gracz to gracz - nie jest napisane, że chodzi o gracza walczącego. Niby można tak sugerować z kontekstu i z faktu, że nie jest zaznaczone, iż chodzi o dowolnego gracza, niemniej z braku dodatkowych zapisków na temat innych graczy, sugeruję rozszerzenie tej zasady do wszystkich graczy.
Ponadto w cytowanym przeze mnie fragmencie instrukcji, po podkreślonym przeze mnie zdaniu, jest równie jasno napisane, że modyfikatory podlicza się przed wykonaniem rzutu. I po rzucie działają tylko karty, na których wyraźnie jest zaznaczone, że wpływają na wykonany już rzut.
Ja nawet nie mam Talismana.
Gracz to gracz - nie jest napisane, że chodzi o gracza walczącego. Niby można tak sugerować z kontekstu i z faktu, że nie jest zaznaczone, iż chodzi o dowolnego gracza, niemniej z braku dodatkowych zapisków na temat innych graczy, sugeruję rozszerzenie tej zasady do wszystkich graczy.
Ponadto w cytowanym przeze mnie fragmencie instrukcji, po podkreślonym przeze mnie zdaniu, jest równie jasno napisane, że modyfikatory podlicza się przed wykonaniem rzutu. I po rzucie działają tylko karty, na których wyraźnie jest zaznaczone, że wpływają na wykonany już rzut.
Ostatnio czytałem sobie karty Poszukiwaczy i zaciekawiła mnie specjalna zdolność Kleryka:
Możesz odrzucić 1 punkt Losu, aby zapobiec utracie swoich punktów Życia lub uchronić swojego Przyjaciela przed śmiercią. Możesz to zrobić tylko raz na turę.
Z kolei na karcie Żniwiarza mamy:
1)"Już czas." Tracisz wszystkie punkty Życia, zostajesz zabity.
(...)
Pytanie: Czy Kleryk, który wyrzuci w konfrontacji ze Żniwiarzem na kości "1", może oddać punkt Losu, aby zapobiec swojej śmierci?
Talisman: Digital Edition! Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Ostatnio czytałem sobie karty Poszukiwaczy i zaciekawiła mnie specjalna zdolność Kleryka: [quote] Możesz odrzucić 1 punkt Losu, aby zapobiec utracie swoich punktów Życia lub uchronić swojego Przyjaciela przed śmiercią. Możesz to zrobić tylko raz na turę.[/quote]
Z kolei na karcie Żniwiarza mamy: [quote] 1)"Już czas." Tracisz wszystkie punkty Życia, zostajesz zabity. (...)[/quote]
Pytanie: Czy Kleryk, który wyrzuci w konfrontacji ze Żniwiarzem na kości "1", może oddać punkt Losu, aby zapobiec swojej śmierci? :)
Witam, jestem od niedawna szczęśliwym właścicielem tej świetnej gry:) Mam kilka pytań:
1. Kiedy trafiamy na obszar, w którym mamy wyciągnąć dwie karty, rozumiem że karty wymujemy nie jedna po drugiej lecz od razu? A potem rozpatruje je według kolejności podanej w instrukcji, tak?
2. Kiedy wyciągam karty, która dotyczy całej krainy, to chodzi o "całą krainę" np. zewnętrzna czy środkowa, czy o dany obszar?
3. Kiedy jestem np. na obrzarze, na którym losuje się dwie karty, to czy można tam porzucić trzy karty?
4. Kiedy wchodzę na obszar i losuje kartę, na której stawia się np. 4 mocy (i każdy dobry poszukiwacz, który tu trafi, zabiera 1 moc), to kiedy jestem dobry, mogę sobie od razu 1 moc wziąć, czy muszę tu tak jakby znów trafić? W sensie, ta karta jest rozpatrywana również zupełnie od razu?
5. Złodziej każdemu napotkanemu poszukiwaczowi może zabrać 1 sztukę złota lub przedmiot. Kiedy napotykam poszukiwacza, muszę z nim walczyć? Czy wystarczy, że złodziej wejdzie tylko na obszar, na którym stoi już ktoś inny, okrada go, po czym ciągnie kartę?
Na razie to tyle pytań. Pozdrawiam
Witam, jestem od niedawna szczęśliwym właścicielem tej świetnej gry:) Mam kilka pytań:
1. Kiedy trafiamy na obszar, w którym mamy wyciągnąć dwie karty, rozumiem że karty wymujemy nie jedna po drugiej lecz od razu? A potem rozpatruje je według kolejności podanej w instrukcji, tak?
2. Kiedy wyciągam karty, która dotyczy całej krainy, to chodzi o "całą krainę" np. zewnętrzna czy środkowa, czy o dany obszar?
3. Kiedy jestem np. na obrzarze, na którym losuje się dwie karty, to czy można tam porzucić trzy karty?
4. Kiedy wchodzę na obszar i losuje kartę, na której stawia się np. 4 mocy (i każdy dobry poszukiwacz, który tu trafi, zabiera 1 moc), to kiedy jestem dobry, mogę sobie od razu 1 moc wziąć, czy muszę tu tak jakby znów trafić? W sensie, ta karta jest rozpatrywana również zupełnie od razu?
5. Złodziej każdemu napotkanemu poszukiwaczowi może zabrać 1 sztukę złota lub przedmiot. Kiedy napotykam poszukiwacza, muszę z nim walczyć? Czy wystarczy, że złodziej wejdzie tylko na obszar, na którym stoi już ktoś inny, okrada go, po czym ciągnie kartę?
MagikPL pisze:1. Kiedy trafiamy na obszar, w którym mamy wyciągnąć dwie karty, rozumiem że karty wymujemy nie jedna po drugiej lecz od razu? A potem rozpatruje je według kolejności podanej w instrukcji, tak?
Wsio ryba . Musisz wyciągnąć 2 karty. A jak to zrobisz... I tak je badasz w kolejności ich numerów spotkania (albo w kolejności wylosowania, jeżeli mają taki sam numer spotkania).
2. Kiedy wyciągam karty, która dotyczy całej krainy, to chodzi o "całą krainę" np. zewnętrzna czy środkowa, czy o dany obszar?
Tak, całej Krainy w której się znajdujesz. Z reguły, musisz podać poszczególne karty (bo niektóre działają "w całym świecie", bez względu na Krainę).
MagikPL pisze:3. Kiedy jestem np. na obrzarze, na którym losuje się dwie karty, to czy można tam porzucić trzy karty?
Tak, porzucisz możesz dowolną liczbę kart.
4. Kiedy wchodzę na obszar i losuje kartę, na której stawia się np. 4 mocy (i każdy dobry poszukiwacz, który tu trafi, zabiera 1 moc), to kiedy jestem dobry, mogę sobie od razu 1 moc wziąć, czy muszę tu tak jakby znów trafić? W sensie, ta karta jest rozpatrywana również zupełnie od razu?
Każda karta jest rozpatrywana od razu. W przypadku tej konkretnej karty możesz zabrać punkt niezależnie od posiadanego charakteru.
5. Złodziej każdemu napotkanemu poszukiwaczowi może zabrać 1 sztukę złota lub przedmiot. Kiedy napotykam poszukiwacza, muszę z nim walczyć? Czy wystarczy, że złodziej wejdzie tylko na obszar, na którym stoi już ktoś inny, okrada go, po czym ciągnie kartę?
Nie, ani to, ani tamto. Jeżeli wejdziesz na obszar, to albo badasz obszar (losujesz karty), albo Poszukiwacza na nim (atakujesz LUB używasz którejś ze swych specjalnych zdolności przeciw niemu).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Hej,
[quote="MagikPL"]1. Kiedy trafiamy na obszar, w którym mamy wyciągnąć dwie karty, rozumiem że karty wymujemy nie jedna po drugiej lecz od razu? A potem rozpatruje je według kolejności podanej w instrukcji, tak?[/quote]
Wsio ryba ;). Musisz wyciągnąć 2 karty. A jak to zrobisz... I tak je badasz w kolejności ich numerów spotkania (albo w kolejności wylosowania, jeżeli mają taki sam numer spotkania).
[quote]2. Kiedy wyciągam karty, która dotyczy całej krainy, to chodzi o "całą krainę" np. zewnętrzna czy środkowa, czy o dany obszar? [/quote]
Tak, całej Krainy w której się znajdujesz. Z reguły, musisz podać poszczególne karty (bo niektóre działają "w całym świecie", bez względu na Krainę).
[quote="MagikPL"]3. Kiedy jestem np. na obrzarze, na którym losuje się dwie karty, to czy można tam porzucić trzy karty? [/quote]
Tak, porzucisz możesz dowolną liczbę kart.
[quote]4. Kiedy wchodzę na obszar i losuje kartę, na której stawia się np. 4 mocy (i każdy dobry poszukiwacz, który tu trafi, zabiera 1 moc), to kiedy jestem dobry, mogę sobie od razu 1 moc wziąć, czy muszę tu tak jakby znów trafić? W sensie, ta karta jest rozpatrywana również zupełnie od razu? [/quote]
Każda karta jest rozpatrywana od razu. W przypadku tej konkretnej karty możesz zabrać punkt niezależnie od posiadanego charakteru.
[quote]5. Złodziej każdemu napotkanemu poszukiwaczowi może zabrać 1 sztukę złota lub przedmiot. Kiedy napotykam poszukiwacza, muszę z nim walczyć? Czy wystarczy, że złodziej wejdzie tylko na obszar, na którym stoi już ktoś inny, okrada go, po czym ciągnie kartę? [/quote]
Nie, ani to, ani tamto. Jeżeli wejdziesz na obszar, to albo badasz obszar (losujesz karty), albo Poszukiwacza na nim (atakujesz LUB używasz którejś ze swych specjalnych zdolności przeciw niemu).