Postaci

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Postaci

Post autor: poooq »

"Stalkerow wpuszczaja do nieba bez kolejki..."

Gracze beda wcielali sie w Stalkerow: odwaznych awanturnikow, wchodzacych na niebezpieczny teren Zony w poszukiwaniu tajemniczych, niepojetych dla ludzi skarbow i mocy. Kazdy z nich robi to dla jakiegos okreslonego powodu.

Atrybuty: to glowne cechy postaci, moga przyjmowac nastepujace wartosci: od -- (fatalnie), przez -, 0, + do ++ (doskonale). Najczesciej uzywane podczas testow przy rozmaitych Spotkaniach (Wydarzeniach). Sa to kolejno:
Sprawnosc: cechy fizycznej tezyzny, sila i szybkosc, ataki i uniki w walce;
Percepcja: spostrzegawczosc i reakcja, tropienie i gubienie poscigu;
Empatia: wrazliwosc na dziwne bodzce, wyczucie zagrozenia, zrozumienie Zony, wyczucie i odpedzanie Zjaw;
Intelekt: wiedza i analizowanie, umiejetnosc opanowania artefaktow, odpowiedzialny za walke umyslowa;

Wytrzymalosc: punkty pokazujace poziom zdrowia Stalkera. Kiedy spadna do 0 znajduje sie w agonii, kiedy spadna ponizej 0, zostaje przeniesiony do najblizszej lokacji uzdrawiajacej. Wytrzymalosc tracimy w walce z bestiami oraz po nieudanych testach.

Motywacja: sila napedowa Stalkera, powod dla ktorego ryzykuje i jest w stanie przezwyciezyc najwieksze zagrozenia i przeciwnosci. Kazdy ma inny powod dzialania i kazdy w inny sposob bedzie odzyskiwal punkty. Wydajac punkt Motywacji mozemy dodac kostke farta do testu. Motywacje wysysaja z graczy zjawy oraz nieudane testy.

Promieniowanie: punkty ktore otrzymujemy przechodzac przez niektore lokacje Zony. Po otrzymaniu punktow promieniowania w liczbie wiekszej niz poziom Wytrzymalosci otrzymujemy mutacje: karte ze specjalna cecha. Jesli postac zbierze wiecej kart Mutacji niz wynosi jej poziom Motywacji, staje sie mutantem, gracz traci nad nia kontrole i od tej pory czasem mozna ja spotkac w Zonie (karta Stalkera-mutanta dodawana jest di talii spotkan).

Kazdy Stalker bedzie posiadal ekwipunek, zdolnosci oraz ceche specjalna.

Dodatkowymi testami opartymi na atrybutach beda:
Tropienie (oparte na Percepcji): umiejetnosc unikania lub zaatakowania bestii,
Walka (op. na Sprawnosci): starcie z bestia;
Medytacja (op. na Empatii): wyczucie lub odgonienie Zjaw,
Walka Psychiczna (szukam dobrej nazwy): starcie ze Zjawa;
oraz test uzywania Artefaktow (Ksenometria) (op. na Intelekcie).


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »



Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »

Nowa karta postaci (z ikonkami cech i umiejetnosci)

W ogole to chcialem zeby wszystkie polecenia mechanicznych czynnosci w grze (testy, wplywy, trudnosci czy kary i nagrody) opieraly sie na ikonkach. Oszczedzi to mase miejsca na kartach ( zamiast pisac: wykonaj trudny test percepcji na karcie bylyby ikonka z odpowiednia trudnoscia testu np. dwa czarne kwadraty oraz znaczek oka) ktore mozna by wykorzystac na klimatyczne opisy lub ilustracje. Podobnie z plansza, wszystkie wplywy zakoduje tak, zeby nie byly potrzebne slowne opisy tylko szybki rzut oka i gracz wie co go czeka w danej lokacji...


Awatar użytkownika
Wagnard
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 867
Rejestracja: poniedziałek 17 sie 2009, 18:01
Lokalizacja: "Hell on Earth"
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: Wagnard »

Ikonki dobre... byleby nie bylo ich za duzo.


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »

Chcialem zeby ikonkami przedstawic na kartach i planszach specjalne reguly i troche wlasnie moze ich byc. Ale od czego sa specjalne karty sciagawki i ostatnia strona instrukcji?


Awatar użytkownika
Wagnard
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 867
Rejestracja: poniedziałek 17 sie 2009, 18:01
Lokalizacja: "Hell on Earth"
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: Wagnard »

Nawet ze sciagawka :)


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »

Kolejny post dotyczy umiejetnosci: zostaly podzielone na cztery grupy zalezne od charakteru wprowadzonej zmiany w zasadach: bojowe (Sprawnosc) -dotycza starc fizycznych, mysliwskie (Percepcja) wplywaja na ruch i inicjatywe, naukowe (Intelekt) na zdobywanie innych umiejetnosci i obsluge artefaktow oraz mistyczne (Empatia) dotycza neurostarc i paramocy. Kazda ma przypisany poziom w zaleznosci od tego jak jest potezna (od + do +++), zalozenie jest takie, ze ilosc posiadanych umiejetnosci nie moze przekroczyc liczby plusow w danej cesze: np. Stalker z Percepcja na +++, moze miec trzy umiejetnosci mysliwskie z +, jedna z ++ i jedna z +++. Nie mozna posiadac dwoch identycznych umiejetnosci, ale niektore z nich sa poziomowane (ta sama umiejetnosc z +, ++ i +++). Brzmi to troche chaotycznie, ale nie jest skomplikowane...


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »

W ramach ciekawostki: dwie postaci na ktorych zostana przeprowadzone dalsze testy:
Klara i Leo.
Niech im Strefa lekka bedzie...

Edit: oczywiscie Leo nie chce byc uczennica... Czeski blad...


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »

Poniewaz caly setting gry zostal przeprojektowany, postaci graczy tez musialo to dotknac. Nie ma juz Stalkerow, sa za to przedstawiciele jednej z czterech glownych sil Planety: Gildia (lowcy i poszukiwacze skarbow), Armia (wiadomo: zolnierze), Instytut (wynalazcy i naukowcy) oraz Zakon (mistycy i duchowni). Jedna z tych organizacji wysyla z blogoslawienstwem naszych graczy w glab miedzianego swiata, aby w jego zardzewialych i pokrytych patyna trzewiach odnalezli Gniazdo Smoka. Zakladam ze dojscie do legowiska i obudzenie Smoka bedzie rownoznaczne z wygraniem gry. Glownym przeciwnikiem bedzie Straznik, czyli heros ktory przed ponad pieciuset laty, odcial Legowisko od Planety i tkwil tam przez wieki. Stal sie sam olbrzymim niebezpiecznym potworem ktorego slady mozna znalezc na dolnych pokladach.

Gra bedzie w stylistyce steampunkowej, czyli postaci beda podobne do modeli z devianarta:
[img]http://poooq.strefa.pl/plannar/Nika.gif[/img]

[img]http://poooq.strefa.pl/plannar/dorian.gif[/img]

[img]http://poooq.strefa.pl/plannar/randal.gif[/img]

[img]http://poooq.strefa.pl/plannar/Keihra.gif[/img]

Planuje takie bajkowe polaczenie retro SF z elzbietanskimi gentelmenami i dzielnymi robotniczymi herosami. Do tego szalone wynalazki, artefakty wylowiona z przestrzeni i relikty zapomnianych przodkow.


Awatar użytkownika
sirafin
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 889
Rejestracja: piątek 21 sie 2009, 10:30
Lokalizacja: Sopot
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: sirafin »

Ahaha! Postaramy sie dobrze sfotografowac tegoroczny Nordcon ;)


I Anioł w biel odzian otworzył Żelazną Księgę i piąty jeździec wyruszył w rydwanie płomiennego lodu, i słychać było łamanie praw i pękanie więzów, a tłumy zakrzyknęły: O Boże, teraz naprawdę mamy kłopot!
- Księga Oma, Proroctwa Tobruna
Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »

Kolejny IDEALNY ZBIEG OKOLICZNOSCI. Robcie zdjecia, jak najwiecej, jak najrozniejsze, jak najdziwniejsze. Pstrykajcie foty dziwakom, mutantom, zjawom, wszystkim. Uwiecznijcie maszyny, mechanizmy, gorsety, skorzane wdzianka i zegary. Fotografujcie WSZYSTKO a nagroda Was nie ominie...


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »

Po wstepnych testach rezygnuje z uszczegolowienia testow takich jak walka, neurostarcie czy inicjatywa, w tych okolicznosciach bedzie testowalo sie czyste cechy: sprawnosc czy intelekt. Oczywiscie, pozostana przedmioty dotyczace tych testow ktore pozwola powtorzyc nieudany rzut lub dodadza sukces do puli, jednak wyrazenie Test Walki zostaje zastapione przez test Sprawnosci przy wykonaniu ataku. Kosztem miejsca na kartach ucinam nadmiar czterech niepotrzebnych definicji i zasad.


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »

Do arkusza postaci zostala dodana sekcja aktywnego ekwipunku: miejsca gdzie bedzie wybieralo sie przedmioty lub pancerz na okreslone czesci ciala: np: rekawice, buty, pancerz, glowa. Patent z Heroesow, bardzo miodny ale zobaczymy jak sprawdzi sie w praktyce. Polozenie karty na arkuszu bedzie jednoznaczne z wybraniem ekwipunku (juz to widze: "OOOO rany, zapomnialem wlozyc moje rekawice bojowe, nieee...").

W "MiM" poszli dalej, pokazujac na obrazku jak zmienia sie wyglad postaci po zalozeniu ekwipunku, ale chyba z tego zrezygnuje, trzeba by bylo wycinac takie papierowe ubranka z tektury albo wydrukowac je na magnetycznej folii, nieee, nie moge za bardzo odlatywac....


Awatar użytkownika
sirafin
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 889
Rejestracja: piątek 21 sie 2009, 10:30
Lokalizacja: Sopot
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: sirafin »

[quote=""poooq""]Do arkusza postaci zostala dodana sekcja aktywnego ekwipunku: miejsca gdzie bedzie wybieralo sie przedmioty lub pancerz na okreslone czesci ciala: np: rekawice, buty, pancerz, glowa. Patent z Heroesow, bardzo miodny ale zobaczymy jak sprawdzi sie w praktyce. Polozenie karty na arkuszu bedzie jednoznaczne z wybraniem ekwipunku (juz to widze: "OOOO rany, zapomnialem wlozyc moje rekawice bojowe, nieee...").[/quote]Fajna rzecz, wymaga jednak duzego zroznicowania ekwipunku (juz nie mozna sobie pozwolic przy czyms takim, na przyklad by bylo dwadziescia sztuk ekwipunku do lapy, a tylko dwie sztuki ekwipunku na glowe)

[quote=""poooq""]W "MiM" poszli dalej, pokazujac na obrazku jak zmienia sie wyglad postaci po zalozeniu ekwipunku, ale chyba z tego zrezygnuje, trzeba by bylo wycinac takie papierowe ubranka z tektury albo wydrukowac je na magnetycznej folii, nieee, nie moge za bardzo odlatywac....[/quote]Naprawde brales w ogole pod uwage realizacje czegos takiego? To planszowka, a nie gra komputerowa z graficznymi bajerami, ani nie zabawa w ubieranie lalek. To troche tak jakbys chcial do planszowki dolaczyc petardy do symulowania wybuchow, nie sadze by graczom zalezalo na czyms takim w przypadku tego rodzaju gier ;)


I Anioł w biel odzian otworzył Żelazną Księgę i piąty jeździec wyruszył w rydwanie płomiennego lodu, i słychać było łamanie praw i pękanie więzów, a tłumy zakrzyknęły: O Boże, teraz naprawdę mamy kłopot!
- Księga Oma, Proroctwa Tobruna
Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »

Z ubrankami to zartowalem ale pomysl ukladania z czesci obrazka postaram zrealiaowac w elementach Straznika i w setach.

Z nowych pomyslow: bohaterowie beda pochodzili z dwoch grup spolecznych: arystokracji lub proletariatu. Roznice pomiedzy nimi beda w mozliwosci skorzystania z wybranych zasad specjalnych lokacji: proletariusze beda mogli skorzystac z zasad magazynow, fabryk, manufaktur lub knajp, arystokraci z dworkow, teatrow czy muzeow. Do wymyslenia: laczenie obu bohaterow, przedmioty specjalne dla kazdej z grup, umiejetnosci specjalne dla kazdej z grup, i wszystko co przyjdzie jeszcze mi do glowy.


Awatar użytkownika
Wagnard
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 867
Rejestracja: poniedziałek 17 sie 2009, 18:01
Lokalizacja: "Hell on Earth"
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: Wagnard »

Eee... no ok. Tylko nie przesadz z komplikacja i iloscia zasad.


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »

Kurcze, to wlasnie spedza mi sen z powiek. Idealna bylaby prosta mechanika z duza iloscia mozliwosci, ale strasznie trudno osiagnac taki stosunek prostoty ze szczegolowoscia... Jak na razie przyjalem taktyke wsadzania do Planety wszystkich pomyslow a pozniej bede wywalal te niepotrzebne. Do tego beda potrzebni mi niezalezni testerzy, bo oczywiscie mi kazdy pomysl wydaje sie dobry...
Z drugiej strony instrukcja do Magic Realms ma ponad sto stron...
Innym pomyslem jest umieszczenie maksymalnej ilosci odstepstw od zasad na kartach, teoretycznie nie uprosci to gry, ale moze bedzie bardziej przejrzyscie...
Kurcze, z boku to wyglada o wiele latwiej: plansza, karty, zasady, gramy.
Ale nikt nie obiecywal ze bedzie latwo...
Ja sie nie poddaje.


Awatar użytkownika
Wagnard
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 867
Rejestracja: poniedziałek 17 sie 2009, 18:01
Lokalizacja: "Hell on Earth"
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: Wagnard »

No i dobrze... nie poddawaj sie. Po prostu nie dodawaj za duzo tego :)


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »

Spoleczenstwo Planety podczas tysiacletniej podrozy podzielilo sie na dwie warstwy: Arystokracje i Proletariat.

[img]http://mroku.strefa.pl/BrassPlanet/grafy/smok.gif[/img]

Arystokraci to potomkowie pierwszych przywodcow Argon7 i kaplanow ktorzy dbali o skladanie darow smokowi. Przetrwaly trzy rody, wsrod nich rodzi sie najwiecej obdarowanych Talentami mistykow. Wiara w Smoka jest u nich bardzo silnie zakorzeniona, uwielbiaja przyozdabiac swoje ciala jego symbolami: rod Morrison tatuuje sobie smocze luski, a rod Spheris uzywa broni stylizowaniej na smocze pazury czy kly. Glownymi rozrywkami szlachty zamknietej w swych posiadlosciach bylo rozwijanie Talentow i udowadnianie swej wyzszosci nad zwyklymi ludzmi, do historii przeszly ich rytualne pojedynki z uzyciem parazdolnosci. Nosza sie stylowo i bogato, lubia bizuterie i smocze motywy.

[img]http://mroku.strefa.pl/BrassPlanet/grafy/kolo.gif[/img]

Proletariat to ludzie pracy, obslugujacy od pokolen maszynownie i fabryki Planety. Konkretni, zyciowi, doswiadczeni. Cenia sobie prace i prawde. Uwazaja, ze wszystkie historie o Smoku to klamstwo, a bez nich Planeta nie oderwalaby sie od umierajacego Edenu nawet o cal. Twardzi i silni, nie ufaja mocom psychicznym, obdarowani nia z ich warstwy spolecznej staja sie wyrzutkami i wygnancami. Ich symbolem jest czerwony tryb, tatuuja go sobie, nosza na czarnych opaskach lub koszulkach. Coraz glosniej mowi sie wsrod nich, ze to skazona tradem burzuazja winna jest wyczerpaniu pokladow energetycznych planety. Ich ubrania sa przede wszystkim praktycznie przerobionymi kombinezonami fabrycznymi, nosza krotkie wlosy a kobiety ignoruja makijaz.

edit:
Proletariusze u ktorych objawily sie Talenty zwykle probuja zataic to przed swymi rodzinami i znajomymi. Objawienia i parazdolnosci tradycyjnie wiaze sie ze smokiem Ausgasharem, ktory, oprocz zaopatrywania Planety w moc amberyczna i nuklearna, jest pierwiastkiem mistycznym i nadnaturalnym. A ze proletariusze smieja sie z wiary w Ojca Smoka, namacalne dowody jego istnienia kloca sie z ich swiatopogladem. Dlatego, najczesciej rodziny w ktorych objawiaja sie jakiekolwiek Talenty sa szykanowane i wyrzucane poza zycie spoleczne. Zbiorowy ostracyzm i szykanowanie to najlzejsze objawy dracofobii. Obelzywe napisy na scianach domow, zbiorowe napasci w ciemnych zaulkach, wybite szyby, plotki...
Niektorzy proletariusze kiedy zauwaza u siebie parazdolnosci opuszczaja dotychczasowe miejsca i szukaja wiedzy u Arystokracji ktora znana jest ze swego uwielbienia do Talentow. Niestety, rzadko kiedy spotykaja sie z milym przyjeciem. Szlachta jest grupa zamknieta, ktokolwiek utrzymuje kontakty z pospolstwem moze szybko i bezpowrotnie stracic swoje wplywy.
Znane sa jednak przyklady wspolnych wypraw i jeden czy dwa mezaliansy.

W skrocie nawiazujac do naszej rzeczywistosci: Pawka Morozow dostal stygmatow...


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Postaci

Post autor: poooq »

Smierc jest ostateczna, nie bedzie mozliwosci wskrzeszania bohaterow. Postac ktora zginie, zamienia sie w zjawe i moze towarzyszyc drugiemu bohaterowi w dalszej wedrowce. Mysle nad tym jak obliczyc jej zaslugi przed smiercia, zeby zamienic je na punkty motywacji (moze ktos ma jakis pomysl?). Gracz traci arkusz bohatera w zamian ktory otrzymuje karty aktywowane motywacja: opetanie, manifestacja (wylosowanie jednego Talentu), nawiedzenie (przywiazanie sie do jednego obszaru co bedzie dawalo jakies dodatkowe zyski). Zjawa bedzie mogla opetac dowolnego wroga fizycznego na polu bitwy i kontynuowac wedrowke w jego ciele lub pozostac w stanie eterycznym. Caly czas tez moze z pomoca drugiego bohatera probowac wykonac swoja misje, aby uwolnic sie w koncu do nieskonczonosci. Jesli duchowi zabraknie punktow motywacji konczy gre.

Trudny pomysl, ale chyba warty uwagi.
Ktos sie spotkal z podobnym rozwiazaniem?


ODPOWIEDZ