Kilka pytań odnośnie zasad i innych
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
Zastanawia mnie ostatnia zdolność Majsterkowicza z dodatku Miasto. Opis mówi, że jeśli spotkam Konstrukta, mogę z nim nie walczyć tylko zabrać jako przyjaciela, ale nie mogę korzystać z jego zdolności. To oznacza, że taki przyjaciel nie daje mi absolutnie nic (nie może za mnie walczyć, nie dodaje swojej Siły/Mocy podczas walki itd.) tylko po prostu za mną łazi i ew. jeśli muszę się pozbyć jakiegoś przyjaciela to mogę wyrzucić takiego właśnie pasożyta? 
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
No cóż nie mam jeszcze tego dodatku więc mogę walnąć plamę ale z tego co widziałem wcześniej to można to powiązać z jego inną zdolnością która pozwalała mu zdaje się odrzucić tych właśnie specyficznych przyjaciół w zamian za odrzucanie i ponowne losowanie kart na obszarach.
PS
Znalazłem ten fragment:
"After you encounter a space and have drawn the required number of cards, you may discard an automated Follower to discard any number of cards on the space and draw new cards to replace them, which you must encounter."
PS
Znalazłem ten fragment:
"After you encounter a space and have drawn the required number of cards, you may discard an automated Follower to discard any number of cards on the space and draw new cards to replace them, which you must encounter."
- Rogo
-
- Posty: 6451
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Odnośnie tego Eliksiru Życia, to argumentacja Nemomona mnie nie przekonuje.
Niemniej ja i tak nie pozwoliłbym trupowi na wypicie eliksiru, a instrukcja pozwalająca na picie jej każdorazowo, gdy traci się punkt Życia (nawet ostatni) jest moim zdaniem bez sensu.
W imię zasad jednak można się tym Przedmiotem uratować przed śmiercią, mimo że to bez sensu.
Żniwiarz zabiera te punkty Życia RAZ, a więc jak już zabierze, a Ty jakieś odzyskasz, to Żniwiarz nie może zabrać kolejnych. Zabiera wszystkie, ale tylko te, które akurat masz. Odzyskanie następuje po tym zdarzeniu, a więc drugi raz wszystkich punktów nie odbierze.Nemomon pisze:Eliksiru możesz użyć, bowiem tracisz punkty Życia. Aczkolwiek nawet gdybyś coś zyskał, to i tak efekt Żniwiarza (tracisz wsio) zabierze.
Niemniej ja i tak nie pozwoliłbym trupowi na wypicie eliksiru, a instrukcja pozwalająca na picie jej każdorazowo, gdy traci się punkt Życia (nawet ostatni) jest moim zdaniem bez sensu.
W imię zasad jednak można się tym Przedmiotem uratować przed śmiercią, mimo że to bez sensu.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6451
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Logika nie do złamania. Niestety zasady mówią, że w momencie tracenia tych punktów możesz użyć tego przedmiotu. I mimo że popieram Twój tok myślenia, zasady są przeciwko nam.Bludgeon pisze:...to nie żyjesz.Rogo pisze:Żniwiarz zabiera te punkty Życia RAZ, a więc jak już zabierze,
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 38
Hej,
Wiem, że pytając o kartę bez wklejenia jej treści omijam ważną zasadę forum ale akurat jestem w pracy i nie mam dostępu. Najwyżej później edytuję posta. A mianowicie chodzi o pytanie:
W innym wątku przeczytałem, o 'przesunięciu karty Tłum Wieśniaków' z dodatku Wilkołak. Dotąd uznawałem Tłum Wieśniaków za zdarzenie które należy po wyciągnięciu odłożyć... Jak działa zatem ta karta? Pytam bo mam iskierkę nadziei że nieco osłabi to likantropów którzy ewidentnie mają zbyt ułatwione życie...
Dzięki.
Wiem, że pytając o kartę bez wklejenia jej treści omijam ważną zasadę forum ale akurat jestem w pracy i nie mam dostępu. Najwyżej później edytuję posta. A mianowicie chodzi o pytanie:
W innym wątku przeczytałem, o 'przesunięciu karty Tłum Wieśniaków' z dodatku Wilkołak. Dotąd uznawałem Tłum Wieśniaków za zdarzenie które należy po wyciągnięciu odłożyć... Jak działa zatem ta karta? Pytam bo mam iskierkę nadziei że nieco osłabi to likantropów którzy ewidentnie mają zbyt ułatwione życie...
Dzięki.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
2 kwestie:
Po pierwsze Tłum Wieśniaków to nie jest zdarzenie tylko nieznajomy. Pozostaje w grze dopóki w jakiejś konkretnej sytuacji nie zostanie powiedziane, że ta karta zostaje odrzucona.
Po drugie ja nie znam zasady żeby zdarzenia zostawały na planszy dopóki "nie spadną". Wręcz przeciwnie trafiają na stos kart odrzuconych po wprowadzeniu ich efektów do gry (przy czym jeśli efekt trwa kilka tur to zostają na planszy przez okres trwania danego efektu).
Po pierwsze Tłum Wieśniaków to nie jest zdarzenie tylko nieznajomy. Pozostaje w grze dopóki w jakiejś konkretnej sytuacji nie zostanie powiedziane, że ta karta zostaje odrzucona.
Po drugie ja nie znam zasady żeby zdarzenia zostawały na planszy dopóki "nie spadną". Wręcz przeciwnie trafiają na stos kart odrzuconych po wprowadzeniu ich efektów do gry (przy czym jeśli efekt trwa kilka tur to zostają na planszy przez okres trwania danego efektu).
-
-
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 38
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota 10 sie 2013, 17:40
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
- Wiek: 33
Witam, niedawno zaopatrzyłem się w podstawę Talisman Magia i Miecz. Jestem po pierwszej grze i mam kilka pytań.
Czarownica. Jej ostatnia umiejętność mówi że "Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać (bez względu na to czy wdasz się z nim w walkę lub będziesz próbował go omamić) jednego przyjaciela (z wyjątkiem dziewicy, jednorożca i księżniczki).
Proszę o sprawdzenie mojego toku myślenia. Gram czarownicą, wyrzuciłem ileś tam oczek i na danym obszarze stoi inny Poszukiwacz. Mam teraz do wyboru albo zbadać teren (czyli nie spotykam drugiego poszukiwacza i w związku z tym nie korzystam z umiejętności i nie zabieram mu przyjaciela), lub mogę zdecydować się na spotkanie. Załóżmy, że wybrałem spotkanie. Teraz mogę użyć swoich umiejętności w związku z tym używam ostatniej umiejętności i zabieram mu wybranego przyjaciela. Wybieram najemnika. Muszę mu zapłacić sztukę złota za samo przyłączenie się do mnie? Niezależnie od tego czy muszę zapłacić za samo przyłączenie się, mogę mu zapłacić 1 sztukę złota za +3 do siły tury. Tym sposobem nie dość że ukradłem przeciwnikowi najemnika, dodam sobie +3 do siły to jeszcze spowoduje to że przeciwnik nie będzie miał takiej opcji? Wydaje się trochę przegięte
. Zakładam że nie mogę zabrać mu żadnego przyjaciela jest to przeciwnik mnie spotka - wynika to z tego, że specjalnych zdolności można używać tylko przy ataku (chyba że karta mówi inaczej), mam rację?
Moje drugie pytanie dotyczy złodzieja i jest bardzo podobne do pierwszego. Jego pierwsza specjalna zdolność mówi "Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać jeden przedmiot lub 1 sztukę złota". Zakładamy, że spotkałem drugiego poszukiwacza, używam umiejętności, zabieram mu wybrany przedmiot lub złoto i rozpoczyna się walka. Czyli nie mogę po prostu zabrać mu przedmiotu bez walki, bo zabranie przedmiotu wymaga spotkania, a spotkanie to automatycznie walka? Mam nadzieje, że zbytnio nie zamieszałem 8-[. I tak samo jak w przypadku czarownicy, jeśli to ktoś mnie spotka, to nie mogę użyć umiejętności żeby zabrać mu cokolwiek?
Z góry dzięki za pomoc!
Czarownica. Jej ostatnia umiejętność mówi że "Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać (bez względu na to czy wdasz się z nim w walkę lub będziesz próbował go omamić) jednego przyjaciela (z wyjątkiem dziewicy, jednorożca i księżniczki).
Proszę o sprawdzenie mojego toku myślenia. Gram czarownicą, wyrzuciłem ileś tam oczek i na danym obszarze stoi inny Poszukiwacz. Mam teraz do wyboru albo zbadać teren (czyli nie spotykam drugiego poszukiwacza i w związku z tym nie korzystam z umiejętności i nie zabieram mu przyjaciela), lub mogę zdecydować się na spotkanie. Załóżmy, że wybrałem spotkanie. Teraz mogę użyć swoich umiejętności w związku z tym używam ostatniej umiejętności i zabieram mu wybranego przyjaciela. Wybieram najemnika. Muszę mu zapłacić sztukę złota za samo przyłączenie się do mnie? Niezależnie od tego czy muszę zapłacić za samo przyłączenie się, mogę mu zapłacić 1 sztukę złota za +3 do siły tury. Tym sposobem nie dość że ukradłem przeciwnikowi najemnika, dodam sobie +3 do siły to jeszcze spowoduje to że przeciwnik nie będzie miał takiej opcji? Wydaje się trochę przegięte
Moje drugie pytanie dotyczy złodzieja i jest bardzo podobne do pierwszego. Jego pierwsza specjalna zdolność mówi "Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać jeden przedmiot lub 1 sztukę złota". Zakładamy, że spotkałem drugiego poszukiwacza, używam umiejętności, zabieram mu wybrany przedmiot lub złoto i rozpoczyna się walka. Czyli nie mogę po prostu zabrać mu przedmiotu bez walki, bo zabranie przedmiotu wymaga spotkania, a spotkanie to automatycznie walka? Mam nadzieje, że zbytnio nie zamieszałem 8-[. I tak samo jak w przypadku czarownicy, jeśli to ktoś mnie spotka, to nie mogę użyć umiejętności żeby zabrać mu cokolwiek?
Z góry dzięki za pomoc!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
TakBarthez0045 pisze:Wybieram najemnika. Muszę mu zapłacić sztukę złota za samo przyłączenie się do mnie?
Myślę że tak, chociaż przypuszczam że gracz któremu zabierasz najemnika również może go użyć w tej samej turze zanim go zabierzeszBarthez0045 pisze:Niezależnie od tego czy muszę zapłacić za samo przyłączenie się, mogę mu zapłacić 1 sztukę złota za +3 do siły tury. Tym sposobem nie dość że ukradłem przeciwnikowi najemnika, dodam sobie +3 do siły to jeszcze spowoduje to że przeciwnik nie będzie miał takiej opcji?
Wg. mnie nie.Barthez0045 pisze:Wydaje się trochę przegięte
Jeśli na zdolności jest napisane że musisz kogoś spotkać to nie działa to wtedy kiedy ktoś inny inicjuje spotkanie z Tobą.Barthez0045 pisze:Zakładam że nie mogę zabrać mu żadnego przyjaciela jest to przeciwnik mnie spotka - wynika to z tego, że specjalnych zdolności można używać tylko przy ataku (chyba że karta mówi inaczej), mam rację?
Jeśli dobrze pamiętam to nie. Chyba w instrukcji jest zapis że spotykając innego poszukiwacza decydujesz czy atakujesz czy używasz specjalnej zdolności. Wyjątkami są zdolności które wyraźnie mówią że są dodatkiem do ataku (a jest ich dużo). Innymi słowy złodziej musi wybrać czy kradnie czy atakuje. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.Barthez0045 pisze:Moje drugie pytanie dotyczy złodzieja i jest bardzo podobne do pierwszego. Jego pierwsza specjalna zdolność mówi "Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać jeden przedmiot lub 1 sztukę złota". Zakładamy, że spotkałem drugiego poszukiwacza, używam umiejętności, zabieram mu wybrany przedmiot lub złoto i rozpoczyna się walka.
Spotkanie to walka albo użycie zdolności wymagającej spotkania.Barthez0045 pisze:a spotkanie to automatycznie walka?
Nie możesz.Barthez0045 pisze:jeśli to ktoś mnie spotka, to nie mogę użyć umiejętności żeby zabrać mu cokolwiek?
What a view.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Masz prawo odebrać przyjaciela zanim rozegra się jakakolwiek walka. W takim przypadku oczywiście poszkodowany nie może skorzystać ze zdolności przyjaciela którego stracił.Bludgeon pisze:Myślę że tak, chociaż przypuszczam że gracz któremu zabierasz najemnika również może go użyć w tej samej turze zanim go zabierzeszBarthez0045 pisze:Niezależnie od tego czy muszę zapłacić za samo przyłączenie się, mogę mu zapłacić 1 sztukę złota za +3 do siły tury. Tym sposobem nie dość że ukradłem przeciwnikowi najemnika, dodam sobie +3 do siły to jeszcze spowoduje to że przeciwnik nie będzie miał takiej opcji?
Jeśli chodzi o płacenie złota dla najemnika, tragarza itp. przy każdej zmianie "właściciela" to ja osobiście nie jestem co do tego przekonany. Nie przypominam sobie nigdzie żadnego oficjalnego zapisu odnośnie tego zagadnienia co pozostawia pole do interpretacji. Moim jednak zdaniem zapis "przyłączy się do ciebie jeśli mu zapłacisz" jest raczej starterem dla danej karty. Jeśli już raz taki przyjaciel dostanie swoje złoto to później robi co ma robić. Podobnie jak dżin gdzie na jego karcie jest napisane "wylosuj 3 zaklęcia". Jeśli ktoś to zrobi, wykorzysta 2 z nich a następnie porzuci to dżin zostaje z tym jednym zaklęciem. Pomimo tego, że może go spotkać inny poszukiwacz i przeczytać z karty "wylosuj 3 zaklęcia" to tego nie robi. Ja bym interpretował najemnika tak, że jak się go wylosuje to ten czeka na kogoś kto mu zapłaci sztukę złota. Kiedy dostanie swoje złoto to idzie za poszukiwaczem, nawet jeśli ten się zmieni w trakcie. Tragarz też niesie przedmioty jak już dostanie swoje złoto, niezależnie dla kogo miałby je nieść.
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota 10 sie 2013, 17:40
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
- Wiek: 33
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Zgadza się. Jest to bodaj opisane w instrukcji.Bludgeon pisze:Żeby przejąć najemnika? Gdzieś kiedyś o tym było i zapamiętałem. Przykład był że gracz rzucający mesmeryzm nie może zabrać najemnika jeśli nie zapłaci mu 1 złota.arai pisze:Tak jak napisał Bludgeon, z tym że mam wątpliwości co do tego czy musisz zapłacić 1 sztukę złota.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Nie otrzymujesz go.Etamin pisze:1) Co się dzieje, gdy otrzymuję zaklęcie, a posiadam ich limit? Nie dostaję go, czy biorę i decyduje które wyrzucam?
Nie pamiętam. Ale raczej tak.Etamin pisze:2) Czy można użyć losu rozpatrując alternatywne zakończenie "Sąd ostateczny"?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Według zasad w przypadku efektów równoczesnych:Etamin pisze:A co w sytuacji, gdy dwaj gracze posiadają czar który można rzucić na początku tury. Następuje tura jednego z nich i obaj krzyczą "rzucam czar". Który jest pierwszy? Ten który pierwszy krzyknął?
"Jeśli dwie lub więcej zdolności lub efektów jest aktywowanych w tym samym czasie, gracz którego tura właśnie się odbywa, decyduje o ich kolejności."
-
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
- Lokalizacja: Warszawwa
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6451
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
rkBrain, i tak i nie. Ludzie po prostu czytają instrukcję raz, przed grą i potem zapominają o połowie rzeczy w niej zawartych. Sam jak po jakimś czasie przeczytałem instrukcję jeszcze raz, to byłem zaskoczony niektórymi zasadami, a teraz pewnie znowu by mnie coś zaskoczyło.
Ja nawet nie mam Talismana.