Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1482
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek »

Ale ja traktuję Talisman tylko jako planszówkę. :-D Prawdopodobnie inaczej niż ty. Cóż, określenie "planszówka" jest bardzo ogólnikowe. :-"


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Dla mnie to tylko gra. I to gra nie o złote kalesony :P.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Krzysiek pisze:Czekałem aż ktoś o tym wspomni:)
A jak przechodzisz przez pole na którym jest złoto to czemu go nie podnosisz? Przecież też jest po drodze:) I dlaczego nie atakują cię Wrogowie którzy są po drodze?
Obszary nie są malutkie, to wielkie pola, lasy, i miasta.
I kuchnia w podziemiach :D

Krzysiek pisze:Jeśli tylko przechodzisz to małe są szanse że natkniesz się na coś ciekawego. Dopiero obszar na którym się zatrzymasz "badasz" dokładnie i znajdujesz wrogów, złoto, i wodę.
Oaza jest na pustyni
A może oaza jest gigantyczna i wielkości pustyni. A nawet większa! Bo 2 karty tam ciągniesz ;)


What a view.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6451
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Prawda jest taka, że żaden argument nie jest poprawny, bo żadnego nie da się udowodnić. Jak ktoś chce sobie grać, że Butelkę Wody się odrzuca po wizycie na Pustyni - niech tak sobie gra. Ale musi się liczyć z tym, że może trafić na osobę, która woli grać według oficjalnych zasad, a te nie nakazują odrzucenia tego przedmiotu po jednokrotnym użyciu, a co za tym idzie - można ową butelkę zachować na tej samej zasadzie co miecz po walce itp.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Battonsson
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 334
Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Battonsson »

Krzysiek, bardzo podobają mi się Twoje "fabularne rozważania" na temat różnych aspektów gry :) Ja też lubię czasami widzieć tę "zwykła planszówkę" jako coś więcej niż rzucanie kostką i ciągnięcie kart. Właśnie jako taką epicką podróż po nieznanej krainie. Wiadomo, że to tylko gra i polega na wykonywaniu procedur z instrukcji, ale jako dorobisz sobie w głowie do tego historyjkę o magach, rycerzach, podróżach i czarach to choć przez chwilę możesz się poczuć znowu jakbyś miał 10 lat :).

P.S. Ja gram zgodnie z zasadami i nie wyrzucam butelki, ale też kiedyś zastanawiałem się ile w takiej butelce mogłoby być wody? Jak duża jest ta pustynia? Czy jak Ty masz wodę a np. Muł nie, to czy on daje sobie radę. :) Oczywiście graliśmy zgodnie z instrukcję, ale tak dla zgrywu gadałem z innymi graczami o tym ;)


Pereant qui ante nos nostra dixerunt
Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1482
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek »

Nom. Jeśli miałoby chodzić tylko o rzucanie kostką to w tym temacie znam dużo lepsze gry.
Zresztą widzę że jak niektórzy opisują rozgrywki to też wykazują się inwencją:)

MiM i AH to dla mnie niezłe namiastki RPG, tak je traktuję. Dobry kompromis jeśli nie ma czasu na jakąś kampanię (czyli prawie zawsze).

W sumie niezła kwestia z tym mułem na pustyni. :mrgreen: :-"
Battonsson pisze:ale też kiedyś zastanawiałem się ile w takiej butelce mogłoby być wody?
Pamiątam że w jednej z zagranicznych Pustyń, przekminili tę kwestię i w instrukcji dodatku napisali jakie naczynie ile wody zawiera. :)


rkBrain
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
Lokalizacja: Warszawwa
Płeć:

Post autor: rkBrain »

Jak wylosuję na jednym polu dwóch przeciwników o określonej Mocy to walczę z nimi dwoma na raz (jak w przypadku Siły) czy z każdym oddzielnie? Instrukcja mówi jedynie o walce fizycznej. O walce magicznej z dwoma przeciwnikami nie ma ani słowa.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Również naraz. W instrukcji jest napisane, iż walka psychiczna przebiega tak samo jak walka, za wyjątkiem... (wyjątków). Aczkolwiek jeżeli walczysz ze Wrogiem o numerze spotkania "1" (np. Cerber) oraz z Wrogiem o numerze spotkania "2" lub "3", to nie sumujesz ich atrybutów, tylko walczysz oddzielnie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Andur
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: Andur »

Mam pytanie odnośnie Listów Gończych. Jeśli poszukiwany jest np. Wróg-Potwór to rozumiem, że jeśli posiadam odpowiedni List to otrzymuję nagrodę po czym odrzucam trofeum i List. Podobnie, gdy znajdę się na obszarze Miejskiej Bramy i tam jest taki List, to odrzucam trofeum itd. Natomiast co w przypadku, gdy List dotyczy poszukiwacza? Jeśli taki List posiadam to proste, a jeśli znajduje się on na Bramie to mogę otrzymać nagrodę bo np. 10 rund wcześniej pokonałem takiego Poszukiwacza, a dopiero teraz wszedłem na obszar Bramy? Trzeba to pamiętać? Czy źle to interpretuję?


bloodworker
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: sobota 20 lip 2013, 00:18
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: bloodworker »

Witam

Czy można użyć zdolności z karty Corrupt Sheriff "Choose any character and throw him in jail", na kimś kto stoi aktualnie na koronie władzy ?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Cześć,

Osobiście nie widzę żadnych przeciwwskazań. To samo dotyczy się np. Jailera:

Whenever you defeat a
character whose alignment
is different from your
own, you may throw him
in Jail instead of claiming
your normal reward.

Jeżeli wygrasz z nim na KW, to fundujesz mu przyjemną i darmową wycieczkę do pierdla.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Bobołak »

Cześć,

2 pytania na świeżo które wzbudziły pewne wątpliwości odnośnie konkretnych kart (jak rozumiem to jest temat na tego typu wątpliwości).

1. Skrzynia ze skarbem, przedmiot - Możesz odrzucić skrzynię, aby rzucić 1 kością...
Pytanie brzmi: czy posiadając 4 przedmioty mogę ją wykorzystać "na miejscu" czy aby to zrobić muszę odrzucić 1 przedmiot by dodać ją do inwentarza i dopiero wtedy odrzucić?

2. Gobliński saper, nieznajomy - Możesz zapłacić 1 SZ aby przesunąć sapera na dowolny obszar na którym znajduje się przynajmniej 1 karta przygody. Następnie wybierz jedną z kart przygód znajdujących się na tym obszarze i odrzuć ja.
Niby wszystko jasne ale - co potem z samym saperem? Nie ma instrukcji czy pozostaje na polu czy też należy go odrzucić? Czy jest jakaś ogólna zasada dot. nieznajomych gdzie nie jest to wyraźnie na karcie napisane?

Z góry dzięki.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Bobołak pisze: 1. Skrzynia ze skarbem, przedmiot - Możesz odrzucić skrzynię, aby rzucić 1 kością...
Pytanie brzmi: czy posiadając 4 przedmioty mogę ją wykorzystać "na miejscu" czy aby to zrobić muszę odrzucić 1 przedmiot by dodać ją do inwentarza i dopiero wtedy odrzucić?
Musisz dodać do inwentarza (a więc odłożyć na obszar nadmiarowy Przedmiot), a następnie możesz wykorzystać.
Bobołak pisze:2. Gobliński saper, nieznajomy - Możesz zapłacić 1 SZ aby przesunąć sapera na dowolny obszar na którym znajduje się przynajmniej 1 karta przygody. Następnie wybierz jedną z kart przygód znajdujących się na tym obszarze i odrzuć ja.
Niby wszystko jasne ale - co potem z samym saperem? Nie ma instrukcji czy pozostaje na polu czy też należy go odrzucić? Czy jest jakaś ogólna zasada dot. nieznajomych gdzie nie jest to wyraźnie na karcie napisane?
Saper pozostaje na obszarze. Aczkolwiek po przesunięciu sapera na obszar z inną kartą możesz zdecydować, iż saper wysadził samego siebie i należy go odrzucić (wtedy rzecz jasna żadna inna karta z obszaru nie jest odrzucana).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Andur pisze:Mam pytanie odnośnie Listów Gończych. Jeśli poszukiwany jest np. Wróg-Potwór to rozumiem, że jeśli posiadam odpowiedni List to otrzymuję nagrodę po czym odrzucam trofeum i List. Podobnie, gdy znajdę się na obszarze Miejskiej Bramy i tam jest taki List, to odrzucam trofeum itd. Natomiast co w przypadku, gdy List dotyczy poszukiwacza? Jeśli taki List posiadam to proste, a jeśli znajduje się on na Bramie to mogę otrzymać nagrodę bo np. 10 rund wcześniej pokonałem takiego Poszukiwacza, a dopiero teraz wszedłem na obszar Bramy? Trzeba to pamiętać? Czy źle to interpretuję?
Moim zdaniem listy gończe Poszukiwaczy są używane natychmiast, czyli po pokonaniu Poszukiwacza odrzucasz jego list gończy i rzucasz kością za ilość złota, jaką otrzymujesz.

Jednakże możesz też grać, iż są one permanentne - za każdym razem jak pokonasz Poszukiwacza o danym charakterze, zyskujesz X złota.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Andur
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: Andur »

Odrzucam List gończy, który posiadam czy ten który leży na Bramie?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Na bramie odrzucasz jedynie listy gończe za wrogów. Poszukiwacza odrzucasz od razu, zaraz po pokonaniu Poszukiwacza (i to jedyny sposób użycia tychże listów). Jeżeli przy sobie nie posiadasz listu na Poszukiwacza, to nie możesz odebrać nagrody (nawet jak na bramie takowy list się znajduje).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Andur
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: Andur »

Dzięki, czyli List dotyczący Poszukiwacza trzeba kupić, innej możliwości dostania za niego nagrody nie ma? To teraz w sumie jasne.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

No właśnie, moim zdaniem nie możesz (wbrew temu, co na bramie jest napisane) rozpatrzyć listu przeciw Poszukiwaczowi, bowiem nie masz żadnego namacalnego dowodu, iż go pokonałeś. Ażeby z bramy odrzucić jakiś list gończy, musisz odrzucić go razem z trofeum. A po pokonaniu Poszukiwacza nie otrzymujesz trofeum.

A więc gracz musi je kupić, jeżeli chce z nich skorzystać.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Andur
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: Andur »

Dokładnie o to mi chodziło. Dzięki :smile:


rkBrain
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
Lokalizacja: Warszawwa
Płeć:

Post autor: rkBrain »

Gdy dwóch graczy spotka się na Koronie Władzy to po pojedynku muszą odbierać życie czy mogą wziąć sztukę złota lub przedmiot?
Ostatnio zmieniony niedziela 21 lip 2013, 21:57 przez rkBrain, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Zależnie od zakończenia gry. Część z zakończeń nie pozwala na toczenie walki na KW. Aczkolwiek wtedy możesz wziąć przedmiot lub sztukę złota.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Xan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 581
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Xan »

Witajcie,

sytuacja wygląda tak, że w wyniku spotkania ze Żniwiarzem, Poszukiwacz wyrzucił na kości "1" (Tracisz wszystkie punkty Życia, zostajesz zabity). Czy gracz może próbować uratować skórę przy użyciu Eliksiru Życia?

ELIKSIR ŻYCIA (Eliksiru Życia możesz się napić za każdym razem, kiedy tracisz punkty Życia. Rzuć kością:
1) Eliksir się kończy; odłóż go na stos kart odrzuconych
2) Tracisz 1 punkt Życia
3) Nic się nie dzieje
4-5) Odzyskujesz 1 punkt Życia
6) Odzyskujesz 2 punkty Życia)


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Nie, eliksir musiałby mieć napisane że chroni przed stratą życia. Dawanie/leczenie życia w przypadku utraty ostatniego punktu nic nie daje.


What a view.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Poniekąd Bludgeon ma rację. Generalnie się myli, ale rezultat trafił. Eliksiru możesz użyć, bowiem tracisz punkty Życia. Aczkolwiek nawet gdybyś coś zyskał, to i tak efekt Żniwiarza (tracisz wsio) zabierze. Jedyny powód, dla którego możesz chcieć użyć tego Eliksiru jest taki, iż będziesz liczył na wyrzucenie "1" więc Eliksir odejdzie razem z Tobą.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Kurde faktycznie nie przeczytałem pierwszej linijki tylko od razu się wziąłem za tabelę.
Dla mnie jest tu problem spory (przynajmniej w polskiej wersji), no bo jak coś się może wydarzyć w trakcie tracenia punktu życia. Dla mnie to binarne wydarzenie a nie coś co można rozciągnąć w czasie i w środku zmieścić jeszcze jakąś akcję/czynność. Zawsze musi być przed albo po, a nie w trakcie.
No ale skoro zapisano jak zapisano to domyślam się że chodziło o "zawsze kiedy stracisz punkty życia." A ponieważ jest tam zawsze, to może można go użyć nawet kiedy zginiesz? I wtedy dobry wynik uratuje tyłek bo zyskamy życie/a i staniemy z powrotem na nogi. Ponieważ jest to efekt na artefakcie, głosowałbym za pozwoleniem na coś takiego.

Z drugiej strony, jeśli na karcie miało być "zawsze kiedy masz stracić punkt życia", wtedy przedmiot nie ochroni przed żniwiarzem, choć może ochronić przed śmiercią w walce kiedy mamy tyllko 1 Życie.


What a view.
ODPOWIEDZ