Kilka pytań odnośnie zasad i innych
-
-
- Posty: 14
- Rejestracja: poniedziałek 25 mar 2013, 10:38
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 35
Co do zabójcy o którym wspomniałem.
Grałem ostatnio w 5 osób i wszyscy jednoznacznie stwierdzili, że wyraźnie jest napisane, że zabójca po zasztyletowaniu musi odebrać życie. Odebrać - odbiór, odbieram od kogoś coś, a nie że pozbywam go życia i wkładam do pudełka. W takiej sytuacji karta nie ma sensu bo jest za dobra. Tym bardziej, że w takim wypadku nawet ze zwykłych istot powinienem pobierać życie, które zaatakuję.
Totalnie bezsensu postać.
Grałem ostatnio w 5 osób i wszyscy jednoznacznie stwierdzili, że wyraźnie jest napisane, że zabójca po zasztyletowaniu musi odebrać życie. Odebrać - odbiór, odbieram od kogoś coś, a nie że pozbywam go życia i wkładam do pudełka. W takiej sytuacji karta nie ma sensu bo jest za dobra. Tym bardziej, że w takim wypadku nawet ze zwykłych istot powinienem pobierać życie, które zaatakuję.
Totalnie bezsensu postać.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
To nie znaczy że mieli rację - bo nie mieli.pprrzemek2 pisze:Grałem ostatnio w 5 osób i wszyscy jednoznacznie stwierdzili, że wyraźnie jest napisane, że zabójca po zasztyletowaniu musi odebrać życie. Odebrać - odbiór, odbieram od kogoś coś, a nie że pozbywam go życia i wkładam do pudełka.
What a view.
-
-
- Posty: 14
- Rejestracja: poniedziałek 25 mar 2013, 10:38
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 35
Ale na karcie wyraźnie jest napisane ,,odebrać".
Wczoraj sprawdzałem swoje punkty PayBack i miałem napisane ,,odbierz punkty PayBack" - w takim wypadku też mam wziąć pkt i je ,,wrzucić do pudełka" tzn że w tym przypadku one znikną? - nie ja je odbieram i będą one na moim koncie. Tak samo życie które odbieram, nie idzie do pudełka tylko na ,,moje konto".
Wczoraj sprawdzałem swoje punkty PayBack i miałem napisane ,,odbierz punkty PayBack" - w takim wypadku też mam wziąć pkt i je ,,wrzucić do pudełka" tzn że w tym przypadku one znikną? - nie ja je odbieram i będą one na moim koncie. Tak samo życie które odbieram, nie idzie do pudełka tylko na ,,moje konto".
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
pprrzemek2, Ty uparciuchu ^^
Słowa w języku polskim mają więcej znaczeń niż Ty i Twoi znajomi znacie
http://sjp.pwn.pl/szukaj/odebrać
Tam czytamy: odebrać (...) 7. «pozbawić kogoś jakichś posiadanych dotąd cech lub wartości»
W tej grze słowo odebrać jest używane w tym właśnie znaczeniu.
Jeśli chodzi o znaczenie 5. «zabrać komuś coś, co posiada», to jest to w tej grze bardzo wyraźnie zaznaczone, jak na przykład w karcie Runiczny Miecz.
Słowa w języku polskim mają więcej znaczeń niż Ty i Twoi znajomi znacie
http://sjp.pwn.pl/szukaj/odebrać
Tam czytamy: odebrać (...) 7. «pozbawić kogoś jakichś posiadanych dotąd cech lub wartości»
W tej grze słowo odebrać jest używane w tym właśnie znaczeniu.
Jeśli chodzi o znaczenie 5. «zabrać komuś coś, co posiada», to jest to w tej grze bardzo wyraźnie zaznaczone, jak na przykład w karcie Runiczny Miecz.
Ja nawet nie mam Talismana.
- abubu
-
- Posty: 6323
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
dokładnie, niektóre słowa (większość) mają więcej niż jedno znaczenie...
pprrzemek2, jak byś rozumiał zdanie:
Samobójstwo - celowe odebranie sobie życia (źródło: http://sjp.pwn.pl/szukaj/samob%C3%B3jstwo)
Wziął życie od siebie i dał sobie? Czyli nic nie stracił?
pprrzemek2, jak byś rozumiał zdanie:
Samobójstwo - celowe odebranie sobie życia (źródło: http://sjp.pwn.pl/szukaj/samob%C3%B3jstwo)
Wziął życie od siebie i dał sobie? Czyli nic nie stracił?
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
abubu, chciałem podać ten sam przykład, ale postanowiłem ograniczyć się do definicji słowa "odebrać" 
Ale skoro kolega pprrzemek2 tak się czepia słówek, to sobie wyobrażam jak czyta "przesuń tę kartę..." i ciągnie ją po planszy zamiast normalnie przenieść, tj. podnieść i położyć na wskazanym obszarze :mrgreen:
Ale skoro kolega pprrzemek2 tak się czepia słówek, to sobie wyobrażam jak czyta "przesuń tę kartę..." i ciągnie ją po planszy zamiast normalnie przenieść, tj. podnieść i położyć na wskazanym obszarze :mrgreen:
Ja nawet nie mam Talismana.
- Xan
-
- Posty: 581
- Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 32
Zamiast wykonywać normalny ruch rzucam zaklęcie TELEPORTACJI, które zostaje potraktowane ROZPROSZENIEM MAGII. Mogę jeszcze normalnie wykonać ruch czy moja tura dobiega końca?
Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
- abubu
-
- Posty: 6323
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
jak dla mnie to koniec ponieważ teleportacja jest zamiast ruchu. Zaklęcie zostało rzucone (użyte), więc już ruszyć się nie możesz w normalny sposób. To, że zostało rozproszone, to już peszek.Xan pisze:Zamiast wykonywać normalny ruch rzucam zaklęcie TELEPORTACJI, które zostaje potraktowane ROZPROSZENIEM MAGII. Mogę jeszcze normalnie wykonać ruch czy moja tura dobiega końca?
Ps. Dodatkowo, jeżeli nie możesz się ruszyć w normalny sposób (z jakiegoś powodu, np. więzienie) to i nie możesz użyć teleportacji.
Edit: zgodnie z FAQ (przytoczony poniżej) poszukiwacz może wykonać normalny ruch gdy jego czar teleportacji zostanie rozproszony.
Ostatnio zmieniony piątek 05 kwie 2013, 12:53 przez abubu, łącznie zmieniany 2 razy.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Też uważam że tura dobiega końca.
Pytanie ode mnie.
Kończę ruch w sklepie, a w turze następnego gracza on rzuca barierę na przyległą ulicę. Nie mogę wyjść więc jak wygląda moja tura? Tracę ją? A może tracę tylko ruch a mogę odwiedzić ponownie sklep? Co ze zdolnościami typu "na początku tury dostajesz 1 złoto"? Uaktywnią się?
Pytanie ode mnie.
Kończę ruch w sklepie, a w turze następnego gracza on rzuca barierę na przyległą ulicę. Nie mogę wyjść więc jak wygląda moja tura? Tracę ją? A może tracę tylko ruch a mogę odwiedzić ponownie sklep? Co ze zdolnościami typu "na początku tury dostajesz 1 złoto"? Uaktywnią się?
What a view.
- abubu
-
- Posty: 6323
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Nie można badać obszaru, z którego się zaczyna turę (chyba, że jakieś specjalne karty / zdolności / itp mówią inaczej - tzn. wyjątek) - więc nie odwiedzasz sklepu.
Zdolności / czary / itp "na początku swojej tury ..." działają, ponieważ nie tracisz tury, jedynie nie masz możliwości wykonania fazy ruchu.
Problemem jest tutaj właśnie ruch, ponieważ gracz ma bodajże obowiązek wykonać ruch. Nie pamiętam instrukcji, ale możliwe, iż jest w niej zapis, że "pod warunkiem, że ma taką możliwość" (np. przytoczone wcześniej Więzienie, mimo, że gracz się nie przemieszcza to podejmuje akcję - próba wydostania się z więzienia). Jak jest taki zapis, to wszystko jasne, jak nie ma - to "zachytka". Może jak w szachach - Szach-Mat
Zdolności / czary / itp "na początku swojej tury ..." działają, ponieważ nie tracisz tury, jedynie nie masz możliwości wykonania fazy ruchu.
Problemem jest tutaj właśnie ruch, ponieważ gracz ma bodajże obowiązek wykonać ruch. Nie pamiętam instrukcji, ale możliwe, iż jest w niej zapis, że "pod warunkiem, że ma taką możliwość" (np. przytoczone wcześniej Więzienie, mimo, że gracz się nie przemieszcza to podejmuje akcję - próba wydostania się z więzienia). Jak jest taki zapis, to wszystko jasne, jak nie ma - to "zachytka". Może jak w szachach - Szach-Mat
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
-
-
- Posty: 14
- Rejestracja: poniedziałek 25 mar 2013, 10:38
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 35
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Słuchaj pprrzemek2 możesz grać tak jak chcesz bo wątpię, że ktokolwiek stoi nad Tobą i Cię zmusza grać po swojemu.
Jest multum słówek i tłumaczeń w TMiM których można się czepiać. Gdybyś Ty tłumaczył tą grę z angielskiego na polski to jestem pewien, że twoich tłumaczeń i sformułowań też by się czepiali.
Jeśli chodzi o zabójcę i jego zdolność sztyletowania to moim zdaniem, i myślę, że zdaniem większości, należy to rozumieć tak, że kiedy pokonasz innego poszukiwacza (z użyciem tej zdolności) to nie masz prawa wybory złota lub przedmiotu jako nagrody, musisz zmusić go do utraty punktu życia i koniec.
Jeżeli chcesz grać w taki sposób, że dodajesz sobie ten punkt życia to tak graj. Ale zdaje się sam zaznaczyłeś, że zabójca w takim wypadku jest przegięty.
Jeśli chodzi o przedmiot "cukierki i psikusy" to działa on tak, że "wymieniasz" go na inny, dowolny wybrany przez Ciebie. Bierzesz sobie dowolny przedmiot innego poszukiwacza i w zamian dajesz mu "cukierki i psikusy".
Jeżeli chcesz grać inaczej, droga wolna.
Jeśli chodzi o teleportację i rozproszenie magii to jedynie chciałem zaznaczyć, że pojawiła się oficjalna odpowiedz na to pytanie. To czy tak grać czy nie to już sprawa indywidualna.
Jest multum słówek i tłumaczeń w TMiM których można się czepiać. Gdybyś Ty tłumaczył tą grę z angielskiego na polski to jestem pewien, że twoich tłumaczeń i sformułowań też by się czepiali.
Jeśli chodzi o zabójcę i jego zdolność sztyletowania to moim zdaniem, i myślę, że zdaniem większości, należy to rozumieć tak, że kiedy pokonasz innego poszukiwacza (z użyciem tej zdolności) to nie masz prawa wybory złota lub przedmiotu jako nagrody, musisz zmusić go do utraty punktu życia i koniec.
Jeżeli chcesz grać w taki sposób, że dodajesz sobie ten punkt życia to tak graj. Ale zdaje się sam zaznaczyłeś, że zabójca w takim wypadku jest przegięty.
Jeśli chodzi o przedmiot "cukierki i psikusy" to działa on tak, że "wymieniasz" go na inny, dowolny wybrany przez Ciebie. Bierzesz sobie dowolny przedmiot innego poszukiwacza i w zamian dajesz mu "cukierki i psikusy".
Jeżeli chcesz grać inaczej, droga wolna.
Jeśli chodzi o teleportację i rozproszenie magii to jedynie chciałem zaznaczyć, że pojawiła się oficjalna odpowiedz na to pytanie. To czy tak grać czy nie to już sprawa indywidualna.
-
-
- Posty: 14
- Rejestracja: poniedziałek 25 mar 2013, 10:38
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 35
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18