Talisman Magia i Miecz Smoki
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Mój zestaw został w końcu uzupełniony o Smoki i po dwóch partyjkach muszę przyznać, że podoba mi się Dużo ludzi tuta j narzeka na ten dodatek, a moim zdaniem jest jednym z najciekawszych. Wprowadza sporo urozmaicenia do gry dzięki nowym kartom i całkowicie nowym mechanizmom. Owszem, pewnym problemem może być ogarnięcie tego wszystkiego, kilka razy dochodziło nawet do ekhm... ożywionej dyskusji na temat działania tego czy tamtego, ale druga partia przebiegała już bardziej sprawnie.
Na minus można policzyć ewentualnie to że duża część pozostałych elementów gry nie jest używana. Wciąż można łazić po Górach czy Podziemiach, wciąż można ciułać zadania Czarownika dla nagród, wciąż losuje się karty Przygód, ale z każdą turą kiedy łusek na obszarach jest coraz więcej, coraz mniej łazi się po innych lokacjach i coraz mniej ciągnie kart z innych stosów. Odpadają też alternatywne zakończenie (a te jawne w Smokach wyglądają całkiem interesująco). Gdyby używać Smoków tylko w połączeniu z podstawką to mogłoby działać znacznie lepiej, ale mając już inne dodatki jakoś tak żal ich nie rozkładać. Jeśli jednak traktować Smoki jako alternatywę na zasadzie, że wybieramy czy gramy teraz w Smoki czy w Magię i Miecz, dodatek jest bardzo fajny. Nie miałbym nic przeciwko gdyby jeszcze któryś został zrobiony w formie takiej dodatkowej kampanii czy to alternatywnej dla Smoków (kolejna nakładka na krainę wewnętrzną i jakieś nowe mechanizmy) czy to możliwej do wykorzystania z całą resztą (np. do Lasu dorzucić jakąś bardziej rozbudowaną fabułę, która przekładała by się też na wykorzystanie zupełnie nowych mechanizmów).
Na minus można policzyć ewentualnie to że duża część pozostałych elementów gry nie jest używana. Wciąż można łazić po Górach czy Podziemiach, wciąż można ciułać zadania Czarownika dla nagród, wciąż losuje się karty Przygód, ale z każdą turą kiedy łusek na obszarach jest coraz więcej, coraz mniej łazi się po innych lokacjach i coraz mniej ciągnie kart z innych stosów. Odpadają też alternatywne zakończenie (a te jawne w Smokach wyglądają całkiem interesująco). Gdyby używać Smoków tylko w połączeniu z podstawką to mogłoby działać znacznie lepiej, ale mając już inne dodatki jakoś tak żal ich nie rozkładać. Jeśli jednak traktować Smoki jako alternatywę na zasadzie, że wybieramy czy gramy teraz w Smoki czy w Magię i Miecz, dodatek jest bardzo fajny. Nie miałbym nic przeciwko gdyby jeszcze któryś został zrobiony w formie takiej dodatkowej kampanii czy to alternatywnej dla Smoków (kolejna nakładka na krainę wewnętrzną i jakieś nowe mechanizmy) czy to możliwej do wykorzystania z całą resztą (np. do Lasu dorzucić jakąś bardziej rozbudowaną fabułę, która przekładała by się też na wykorzystanie zupełnie nowych mechanizmów).
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6300
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Tak tylko gwoli ścisłości jak to jest z wrogami których nie można uniknąć? Np. taki Topazowy Smok z talii Cadorusa.. opis mówi "Topazowego smoka nie można uniknąć.." czy unikanie = wymykanie? W sensie wrogowi którego nie można uniknąć czytamy jako nie można mu się wymknąć? Czy jest to bardziej wymierzone w Poszukiwaczy z których specjalnych zdolności wynika, że do walki ze smokiem nie dochodzi i kiedy to poszukiwacz z takimi zdolnościami trafi na Topazowego Smoka to po prostu musi z nim walczyć?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
A ja nie wiem, czemu użyto słowa "uniknąć"... ^^". :-"
Co do Minstrela, ja bym grał, iż Minstrel nie może z nim nie walczyć. Co prawda zdolność Minstrela nie jest wymykaniem się, co prawda w angielskiej wersji jest "evaded", ale ja gram zgodnie z tym, co mam na polskiej karcie napisane. A na polskiej mam, iż walki nie można uniknąć. Więc dotyczy to również Minstrela. Więc nasz Smoczek jest minimalnie trudniejszym przeciwnikiem, ale to akurat jest in plus.
(Trochę przekłamuję, bo od dawien dawna ja gram tylko w ang wersję, a polską jedynie kolekcjonuję, ale gdybym grał w PL, to tak właśnie byłbym grał.)
Co do Minstrela, ja bym grał, iż Minstrel nie może z nim nie walczyć. Co prawda zdolność Minstrela nie jest wymykaniem się, co prawda w angielskiej wersji jest "evaded", ale ja gram zgodnie z tym, co mam na polskiej karcie napisane. A na polskiej mam, iż walki nie można uniknąć. Więc dotyczy to również Minstrela. Więc nasz Smoczek jest minimalnie trudniejszym przeciwnikiem, ale to akurat jest in plus.
(Trochę przekłamuję, bo od dawien dawna ja gram tylko w ang wersję, a polską jedynie kolekcjonuję, ale gdybym grał w PL, to tak właśnie byłbym grał.)
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Ja w sumie myślałem o tym żeby np. taki Topazowy Smok był utrudnieniem dla postaci które potrafią uniknąć walki co nie jest jednoznaczne z wymykaniem się.
Przykład:
Smocza Kapłanka trafia na obszar gdzie znajduję się Topazowy Smok. Specjalne zdolność kapłanki pozwala jej przy spotkaniu ze smokiem, zamiast walczyć, złożyć ofiarę co sprowadza się do tego, że unika walki ze smokiem ale mu się nie wymyka. Niestety ponieważ nie można uniknąć walki z Topazowym Smokiem w tym przypadku kapłanka nie może złożyć ofiary (zasada zakaz działa przed specjalna zdolnością) ale może mu się wymknąć np. rzucając na siebie zaklęcie niewidzialności. Analogicznie Minstrel nie może uniknąć z nim walki aczkolwiek może mu się wymknąć.
Co o tym myślisz?
Przykład:
Smocza Kapłanka trafia na obszar gdzie znajduję się Topazowy Smok. Specjalne zdolność kapłanki pozwala jej przy spotkaniu ze smokiem, zamiast walczyć, złożyć ofiarę co sprowadza się do tego, że unika walki ze smokiem ale mu się nie wymyka. Niestety ponieważ nie można uniknąć walki z Topazowym Smokiem w tym przypadku kapłanka nie może złożyć ofiary (zasada zakaz działa przed specjalna zdolnością) ale może mu się wymknąć np. rzucając na siebie zaklęcie niewidzialności. Analogicznie Minstrel nie może uniknąć z nim walki aczkolwiek może mu się wymknąć.
Co o tym myślisz?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ano, dokładnie na takiej właśnie zasadzie. Walka jest walką, a wszystko inne jest spotkaniem ze Smokiem. Jako, że nie można uniknąć walki ze Smokiem, nie można użyć żadnej zdolności, która by zamieniała tę walkę na jakąkolwiek inną czynność.Rebelix pisze:Ja w sumie myślałem o tym żeby np. taki Topazowy Smok był utrudnieniem dla postaci które potrafią uniknąć walki co nie jest jednoznaczne z wymykaniem się.
Przykład:
Smocza Kapłanka trafia na obszar gdzie znajduję się Topazowy Smok. Specjalne zdolność kapłanki pozwala jej przy spotkaniu ze smokiem, zamiast walczyć, złożyć ofiarę co sprowadza się do tego, że unika walki ze smokiem ale mu się nie wymyka. Niestety ponieważ nie można uniknąć walki z Topazowym Smokiem w tym przypadku kapłanka nie może złożyć ofiary (zasada zakaz działa przed specjalna zdolnością) ale może mu się wymknąć np. rzucając na siebie zaklęcie niewidzialności. Analogicznie Minstrel nie może uniknąć z nim walki aczkolwiek może mu się wymknąć.
Co o tym myślisz?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Czasami jak chcę zobaczyć oryginalny opis jakiejś karty to zaglądam na talismanwiki ale w przypadku topazowego smoka chyba jest tam błąd i opis jest z karty Smocze Leże (Topaz Dragon). Mógłbyś mi napisać opis topazowego smoka z oryginalnej karty Nemomon? Z góry dzięki.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Nemomon pytałeś o błędy z rozszerzenia Smoki i wpadła mi w oko mała litrówka. Na karcie z talii Cadorusa Ognisty Szturm w opisie jest: "Weź 5 wierzchnich karty z talii Króla Smoków.." Pogrubione y jest tam oczywiście zbędne. Dzięki za info o topazowym smoku ale daj jeszcze znać co z poprawkami o błędach które wspomniałem wcześniej... piewczyni snów, minotaur czy obszar na planszy z Chciwym Smokiem.
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Znalazłem jeszcze jedną małą litrówkę (nie ma to jak w sobotę wieczorem przeglądać sobie karty) na karcie Pieczara Kości z talii Grilipusa: "Jeśli wylosujesz łuskę odpowiadającą Królowi Smoków, możesz ją od razu i umieścić w swojej strefie gracza" To i jest niepotrzebne.
Dodatkowo wpadło mi w oko coś ciekawego.. karta Posążek Smoka z talii Grilipusa.. "Możesz odrzucić jedną ze swoich smoczych łusek aby do końca tury unikać Smoków" A to daję odpowiedź czemu na np. topazowym smoku widnieje słowo unikać i czego to dotyczy.
Dodatkowo wpadło mi w oko coś ciekawego.. karta Posążek Smoka z talii Grilipusa.. "Możesz odrzucić jedną ze swoich smoczych łusek aby do końca tury unikać Smoków" A to daję odpowiedź czemu na np. topazowym smoku widnieje słowo unikać i czego to dotyczy.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Rebelix's wish list czyli co bym zmienił w rozszerzeniu Smoki.
No początek wypada zaznaczyć, że posiadam druk z czerwca 2011 i moje zastrzeżenia są robione na jego podstawie. Nie mam również dostępu do wersji oryginalnej więc jeśli cokolwiek z tego co tu się znajdzie byłoby niezgodne z oryginalnymi intencjami nie należy tego brać pod uwagę.
1. Karty Smoków:
Unikanie/Wymykanie się czyli żeby było zgodnie z resztą gry i instrukcją od podstawki.
Szmaragdowy Smok z talii Grilipusa:
Jak jest: "Szmaragdowego smoka nie można uniknąć"
Jak powinno być: "Szmaragdowemu smokowi nie można się wymknąć"
Posążek Smoka z talii Grilipusa:
Jak jest: "Możesz odrzucić jedną ze swoich smoczych łusek, aby do końca tury unikać Smoków"
Jak powinno być: "Możesz odrzucić jedną ze swoich smoczych łusek, aby do końca tury wymykać się Smokom"
Rubinowy Smok z talii Varthraxa:
Jak jest: "Rubinowego smoka nie można uniknąć"
Jak powinno być: "Rubinowemu smokowi nie można się wymknąć"
Pogromca Smoków z talii Varthraxa:
Jak jest: "Kiedy pogromca smoków jest twoim Przyjacielem, nie możesz unikać Smoków"
Jak powinno być: "Kiedy Pogromca smoków jest twoim Przyjacielem, nie możesz wymykać się Smokom"
Topazowy Smok z talii Cadorusa:
Jak jest: " Topazowego smoka nie można uniknąć"
Jak powinno być: "Topazowemu smokowi nie można się wymknąć"
Instrukcja str 16 rozdział Zionięcia:
Jak jest: "Jeżeli Poszukiwacz unika Smoka, nie rozpatruje efektów jego zionięcia"
Jak powinno być: "Jeżeli Poszukiwacz wymyka się Smokowi, nie rozpatruje efektów jego zionięcia"
2. Literówki na Kartach Smoków:
Pieczara Kości z talii Grilipusa:
Jak jest: "Jeśli wylosujesz łuskę odpowiadającą Królowi Smoków, możesz ją od razu i umieścić w swojej strefie gracza"
Jak powinno być: "Jeśli wylosujesz łuskę odpowiadającą Królowi Smoków, możesz ją od razu umieścić w swojej strefie gracza" (bez literki "i")
Śmiertelni Rywale z talii Grilipusa oraz Varthaxa:
Jak jest: "Wybierz 2 Smoki z dowolnej Krainy i odrzuć je razem z tą kartą"
Jak powinno być: "Wybierz 2 Smoki z dowolnych Krain i odrzuć je razem z tą kartą"
Komentarz: Chodzi tutaj o to żeby każdy po przeczytaniu treści karty wiedział, że może wybrać 1 smoka z np. krainy zewnętrznej i 1 smoka z np. krainy środkowej. Nie muszą to być dwa smoki z jednej i tej samej krainy co sugerować może obecna forma.
Piewczyni Snów z talii Varthaxa:
Jak jest: "Kiedy wszystkie 4 żetony Siły się wyczerpią, piewczyni odejdzie na stos kart odrzuconych"
Jak powinno być: "Kiedy wszystkie 4 żetony Snu się wyczerpią, piewczyni odejdzie na stos kart odrzuconych"
Miedziana Wiwerna z tali Cadorusa:
Jak jest: "Miedziana wiwerna atakuje wszystkich tym obszarze"
Jak powinno być: "Miedziana wiwerna atakuje wszystkich na tym obszarze" (dodane słówko "na")
Ciekawostka: W talii Cadorusa są 2 karty Miedzianej wiwerny ale tylko jedna z nich posiada ten błąd, druga jest poprawna.
Orientalny Smok z talii Cadorusa:
Jak jest: "Jeśli zostaniesz przez niego pokonany, oprócz utraty 1 punktu Życia, musisz porzucić 1 losowy Magiczny Przedmiot"
Jak powinno być: ""Jeśli zostaniesz przez niego pokonany, oprócz utraty 1 punktu Życia, musisz porzucić na tym obszarze 1 losowy Magiczny Przedmiot"
Komentarz: Moim zdaniem ten dodatkowy zwrot wyjaśnia sprawę limitu losowanych kart na tym obszarze. Są inni wrogowie którzy po wygranej z Poszukiwaczem nakazują porzucić jakąś kartę ale na karcie tego wroga co nie ma wpływu na limit losowanych kart na danym obszarze. Porzucone Magiczne Przedmioty w wyniku przegranej walki z orientalnym smokiem już taki wpływ na limit losowanych kart mają. Warto zaznaczyć, że na karcie orientalnego smoka z rozszerzenia Królowa Lodu widnieje zwrot "na tym obszarze".
Ognisty Szturm z talii Cadorusa:
Jak jest: "Weź 5 wierzchnich karty z talii Króla Smoków.."
Jak powinno być: ""Weź 5 wierzchnich kart z talii Króla Smoków.." (bez literki "y")
Instrukcja str 12 rozdział Nakładka na Planszę:
Jak jest: "Poszukiwacze wchodzą krętymi schodami, losując karty z talii Smoczego Władcy"
Jak powinno być: "Poszukiwacze wchodzą krętymi schodami, losując karty z talii Króla Smoków"
3. Karty Poszukiwaczy:
Brakująca linia oddzielająca specjalne zdolności na karcie Minotaura.
Bardzo mało wyraźny symbol smoka na kartach Smocza Amazonka, Smocza Kapłanka, Minotaur, Czarodziej Ognia. Zastanawiam się czy nie można by było zamienić koloru tego symbolu z czarnego na biały jak to ma miejsce np. w przypadku symbolu Królowej Lodu. Trzeba by też wtedy zobaczyć jakby taki biały symbol wyglądał na jaśniejszych kartach takich jak np. alternatywne zakończenie Król Smoków. W przypadku zmiany koloru powinna ona też nastąpić w instrukcji.
4. Plansza:
Brakujące zdanie na obszarze Chciwego smoka:
"Jeśli musisz odrzucić złoto, a go nie posiadasz, tracisz 1 punkt Życia"
5. Plastikowe figurki Poszukiwaczy:
Na figurce Łowcy Smoków brakuje jego... brody.
Nemomon feel free żeby to jakoś zredagować czy co tam chcesz z tym zrobić. Fajnie byłoby również poczytać jakieś komentarze, może ktoś chciałby coś dodać albo wypomnieć mi to śmiało. Generalnie jestem raczej świeży w temacie bo w latach 90 jak grałem w MiM to byłem na tyle młody, że nie czytałem nigdy instrukcji więc możliwe, że poniosło mnie z czymś.
No początek wypada zaznaczyć, że posiadam druk z czerwca 2011 i moje zastrzeżenia są robione na jego podstawie. Nie mam również dostępu do wersji oryginalnej więc jeśli cokolwiek z tego co tu się znajdzie byłoby niezgodne z oryginalnymi intencjami nie należy tego brać pod uwagę.
1. Karty Smoków:
Unikanie/Wymykanie się czyli żeby było zgodnie z resztą gry i instrukcją od podstawki.
Szmaragdowy Smok z talii Grilipusa:
Jak jest: "Szmaragdowego smoka nie można uniknąć"
Jak powinno być: "Szmaragdowemu smokowi nie można się wymknąć"
Posążek Smoka z talii Grilipusa:
Jak jest: "Możesz odrzucić jedną ze swoich smoczych łusek, aby do końca tury unikać Smoków"
Jak powinno być: "Możesz odrzucić jedną ze swoich smoczych łusek, aby do końca tury wymykać się Smokom"
Rubinowy Smok z talii Varthraxa:
Jak jest: "Rubinowego smoka nie można uniknąć"
Jak powinno być: "Rubinowemu smokowi nie można się wymknąć"
Pogromca Smoków z talii Varthraxa:
Jak jest: "Kiedy pogromca smoków jest twoim Przyjacielem, nie możesz unikać Smoków"
Jak powinno być: "Kiedy Pogromca smoków jest twoim Przyjacielem, nie możesz wymykać się Smokom"
Topazowy Smok z talii Cadorusa:
Jak jest: " Topazowego smoka nie można uniknąć"
Jak powinno być: "Topazowemu smokowi nie można się wymknąć"
Instrukcja str 16 rozdział Zionięcia:
Jak jest: "Jeżeli Poszukiwacz unika Smoka, nie rozpatruje efektów jego zionięcia"
Jak powinno być: "Jeżeli Poszukiwacz wymyka się Smokowi, nie rozpatruje efektów jego zionięcia"
2. Literówki na Kartach Smoków:
Pieczara Kości z talii Grilipusa:
Jak jest: "Jeśli wylosujesz łuskę odpowiadającą Królowi Smoków, możesz ją od razu i umieścić w swojej strefie gracza"
Jak powinno być: "Jeśli wylosujesz łuskę odpowiadającą Królowi Smoków, możesz ją od razu umieścić w swojej strefie gracza" (bez literki "i")
Śmiertelni Rywale z talii Grilipusa oraz Varthaxa:
Jak jest: "Wybierz 2 Smoki z dowolnej Krainy i odrzuć je razem z tą kartą"
Jak powinno być: "Wybierz 2 Smoki z dowolnych Krain i odrzuć je razem z tą kartą"
Komentarz: Chodzi tutaj o to żeby każdy po przeczytaniu treści karty wiedział, że może wybrać 1 smoka z np. krainy zewnętrznej i 1 smoka z np. krainy środkowej. Nie muszą to być dwa smoki z jednej i tej samej krainy co sugerować może obecna forma.
Piewczyni Snów z talii Varthaxa:
Jak jest: "Kiedy wszystkie 4 żetony Siły się wyczerpią, piewczyni odejdzie na stos kart odrzuconych"
Jak powinno być: "Kiedy wszystkie 4 żetony Snu się wyczerpią, piewczyni odejdzie na stos kart odrzuconych"
Miedziana Wiwerna z tali Cadorusa:
Jak jest: "Miedziana wiwerna atakuje wszystkich tym obszarze"
Jak powinno być: "Miedziana wiwerna atakuje wszystkich na tym obszarze" (dodane słówko "na")
Ciekawostka: W talii Cadorusa są 2 karty Miedzianej wiwerny ale tylko jedna z nich posiada ten błąd, druga jest poprawna.
Orientalny Smok z talii Cadorusa:
Jak jest: "Jeśli zostaniesz przez niego pokonany, oprócz utraty 1 punktu Życia, musisz porzucić 1 losowy Magiczny Przedmiot"
Jak powinno być: ""Jeśli zostaniesz przez niego pokonany, oprócz utraty 1 punktu Życia, musisz porzucić na tym obszarze 1 losowy Magiczny Przedmiot"
Komentarz: Moim zdaniem ten dodatkowy zwrot wyjaśnia sprawę limitu losowanych kart na tym obszarze. Są inni wrogowie którzy po wygranej z Poszukiwaczem nakazują porzucić jakąś kartę ale na karcie tego wroga co nie ma wpływu na limit losowanych kart na danym obszarze. Porzucone Magiczne Przedmioty w wyniku przegranej walki z orientalnym smokiem już taki wpływ na limit losowanych kart mają. Warto zaznaczyć, że na karcie orientalnego smoka z rozszerzenia Królowa Lodu widnieje zwrot "na tym obszarze".
Ognisty Szturm z talii Cadorusa:
Jak jest: "Weź 5 wierzchnich karty z talii Króla Smoków.."
Jak powinno być: ""Weź 5 wierzchnich kart z talii Króla Smoków.." (bez literki "y")
Instrukcja str 12 rozdział Nakładka na Planszę:
Jak jest: "Poszukiwacze wchodzą krętymi schodami, losując karty z talii Smoczego Władcy"
Jak powinno być: "Poszukiwacze wchodzą krętymi schodami, losując karty z talii Króla Smoków"
3. Karty Poszukiwaczy:
Brakująca linia oddzielająca specjalne zdolności na karcie Minotaura.
Bardzo mało wyraźny symbol smoka na kartach Smocza Amazonka, Smocza Kapłanka, Minotaur, Czarodziej Ognia. Zastanawiam się czy nie można by było zamienić koloru tego symbolu z czarnego na biały jak to ma miejsce np. w przypadku symbolu Królowej Lodu. Trzeba by też wtedy zobaczyć jakby taki biały symbol wyglądał na jaśniejszych kartach takich jak np. alternatywne zakończenie Król Smoków. W przypadku zmiany koloru powinna ona też nastąpić w instrukcji.
4. Plansza:
Brakujące zdanie na obszarze Chciwego smoka:
"Jeśli musisz odrzucić złoto, a go nie posiadasz, tracisz 1 punkt Życia"
5. Plastikowe figurki Poszukiwaczy:
Na figurce Łowcy Smoków brakuje jego... brody.
Nemomon feel free żeby to jakoś zredagować czy co tam chcesz z tym zrobić. Fajnie byłoby również poczytać jakieś komentarze, może ktoś chciałby coś dodać albo wypomnieć mi to śmiało. Generalnie jestem raczej świeży w temacie bo w latach 90 jak grałem w MiM to byłem na tyle młody, że nie czytałem nigdy instrukcji więc możliwe, że poniosło mnie z czymś.
- Gamma
-
- Posty: 801
- Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
- Lokalizacja: Silesia
- Płeć:
- Wiek: 40
Re: Talisman Magia i Miecz Smoki
Takie małe pytanko bo coś często trafiam na informacje, że postacie z tego dodatku są zbyt wypakowane w porównaniu do reszty. Jak to jest?
- Berni
-
- Posty: 981
- Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 46
Re: Talisman Magia i Miecz Smoki
Nie zgodzę się. One są ok jak używasz Smoki. Ale np. Smocza Amazonka bez tego datku ma przerąbane
- Odyn
-
- Posty: 897
- Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 33
Re: Talisman Magia i Miecz Smoki
Smoki chyba będą ostatnim dodatkiem oficjalnym jaki kupię waham się między nimi, a Zwiastunem. Powiem szczerze, że duży wpływ na moje decyzje zakupowe ma to forum i przemyślenia innych graczy. Oczywiście to na plus, bo bez tego nie miałbym 2 narożnych dodatków (które skreśliłem kiedyś) Piękne są te figurki, ciekawi Poszukiwacze, jedynie mechanika troszkę mnie odrzuca, ale Berni ma na to sposób
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
- Berni
-
- Posty: 981
- Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 46
Re: Talisman Magia i Miecz Smoki
Mechanika jest spoko i banalna - jak się ma pomysł jak ogarnąć żetony W końcu teoretycznie tylko to dochodzi do standardowych talii jakie są też w innych dodatkach, więc naprawdę nie rozumiem tego marudzenia na Smoki. Dalej twierdzę, że jest to jeden z lepszych dodatków PRZYSPIESZAJACYCH grę.