Runebound
- Diamon Frey
-
- Posty: 43
- Rejestracja: wtorek 03 sty 2006, 22:35
- Lokalizacja: Eden
Runebound
witam wszystkich.
dosta³em info z Rebel'a, ¿e przygotowywana jest polska wersja tej gry - uka¿e siê w cenie ok. 150 z³ nak³adem firmy Galakta. czy kto¶ gra³ w oryginaln± wersjê? R jest reklamowany jako nastêpca (pogromca ?) MiM.
warto wydaæ kasê?
dosta³em info z Rebel'a, ¿e przygotowywana jest polska wersja tej gry - uka¿e siê w cenie ok. 150 z³ nak³adem firmy Galakta. czy kto¶ gra³ w oryginaln± wersjê? R jest reklamowany jako nastêpca (pogromca ?) MiM.
warto wydaæ kasê?
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Hehe, ja już to info dostałem jakiś czas temu od Rebela
Powiem jedno... tani chwyt reklamowy i tyle. Przyjżyj się screenom tej gry na rebelu. Gdzie tu klimatem do MiM? TO wygląda raczej jak skrzyżowanie planszy z Bogów Wikingów i kart z MiM 
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Diamon Frey
-
- Posty: 43
- Rejestracja: wtorek 03 sty 2006, 22:35
- Lokalizacja: Eden
- Juri
-
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
- Lokalizacja: www.frysztak.pl
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Anonim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• MiM (Pojedyncze karty) - Posty: 165
- Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Ja bym nie radził pytać Nataniela. Jak byś zapytał go o wrażenia z rozgrywki w MiM, odpowie ci że gra jest kiepska, o Runebound ma podobne zdanie.
SeSim
Każda gra ma swój własny klimat. Plansza hexsagonalna pokazuje świat bardziej realistycznie co nie znaczy że obdziera go z bajkowości. To czy gra będzie dobra sprawdzi się po zagraniu.
SeSim
A czego ty oczekujesz, że każda gra w tym gatunku będzie klonem MiM.Przyjżyj się screenom tej gry na rebelu. Gdzie tu klimatem do MiM? TO wygląda raczej jak skrzyżowanie planszy z Bogów Wikingów i kart z MiM
Każda gra ma swój własny klimat. Plansza hexsagonalna pokazuje świat bardziej realistycznie co nie znaczy że obdziera go z bajkowości. To czy gra będzie dobra sprawdzi się po zagraniu.
- Anonim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• MiM (Pojedyncze karty) - Posty: 165
- Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
No i kupiłem Runebounda. Pierwsza myśl, jaka mi przyszła po otrzymaniu paczki to: Jakie to pudło duże.
Wydanie gry jest wręcz idealne, nie da się do niczego przyczepić, nawet do ceny, która na polskie standardy jest duża, ale jakość wydania w pełni ją usprawiedliwia. Pancerne pudełko w dobry sposób chroni swoją zawartość. Dwumilimetrowa grubość żetonów i planszy gwarantuję, że te części szybko się nie zniszczą. W pudle znajdują się jeszcze dwa mniejsze pudełka na karty przygód, bohaterów i handlu. W torebce znajdowało się 12 świetnie wykonanych plastikowych figurek bohaterów. W niedalekiej przyszłości postaram się je pomalować, ale chwilowo brak mi odwagi. Teraz trochę o planszy, która w tym temacie wzbudziła największe kontrowersje. Na zdjęciach nie wyglądała za specjalnie, nie jest zła ale daleko jej do MiM. Na żywo wygląda dużo lepiej. Świat gry sprawia wrażenie ręcznie malowanego i wcale nie ustępuje planszy MiM mimo że jest inny. Karty bohaterów, przygód i handlu tez mają ładną oprawę graficzną. Na pewno wadą dla forumowiczów było by to, że dużo trudniej było by robić domowym sposobem karty do tej gry.
W skali 10stopniowej oceniam wykonanie na 10.
A teraz trochę o rozgrywce.
Głównym celem gry jest zabicie wielkiego Władcy smoków Margatha lub zebranie trzech Smoczych Runów ( zabicie trzech mniejszych władców).Oprócz naszych bohaterów na smocze runy poluje nekromanta Lord Vorakesh który chce ożywić Margatha i to z jego sługami najczęściej będziemy walczyć. Jak widać fabuła gry jest bardziej rozwinięta niż w MiM. Dodatkowo klimat gry budowany jest przez teksty na kartach przygody. Karty przygód podzielone są na 4 stopnie trudności, które odróżnia się po kolorze karty. Na planszy są zaznaczone klejnotami miejsca w których można wziąć kartę przygody. To z którego stosu weźmiesz zależy od tego jaki jest kolor klejnotu. Ciekawymi kartami przygody są tak zwane karty wydarzeń. Te karty działają na całą planszę i ukazują postępy Lorda oraz jak się zmienia świat w obliczu groźby zagłady. Wszystkich kart przygód jest 84, niby mało ale w czasie niedokończonej partii (doszliśmy do drugiego poziomu trudności i planowaliśmy wskoczyć na 3) nie udało nam się odkryć wszystkich kart z pierwszego poziomu oraz drugiego. W miastach, których jest kilka na mapie można się leczyć, kupować oraz sprzedawać przedmioty i sprzymierzeńców jest to o tyle istotne że w przygodach niewiele jest znalezisk więc bez zakupów się nie obejdzie a jest w czym wybierać bo kart handlu jest 84.
Ruch na planszy wykonuje się za pomocą 5 specjalnych kostek. Na ich ściankach zamiast oczek są symbole (od dwóch do trzech na ściance) określające rodzaj terenu na jaki możesz wejść. Z każdej kostki możesz wybrać tylko jeden symbol. Jak się to czyta można odnieść wrażenie że ruch jest bardzo losowy, ale mogę zapewnić że tak nie jest. Bardzo rzadko się zdarza by przez kostki nie móc dojść tam gdzie się zaplanowało.
Walka
Każdy bohater i wróg ma podane liczbami trzy cechy niezbędne do walki: Percepcja, Siła, Magia. Każda cecha ma też liczbę podającą ile zadaje strat jeśli wygrasz walkę.
Walka rozgrywa się w rundach podzielonych na fazy:
1. Ucieczka w czasie tej fazy można podjąć próbę ucieczki.
2. Walka dystansowa (Percepcja)
3. Walka wręcz (Siła)
4. Walka magiczna (Magia)
Wyjątkowość walki w tej grze polega na tym że tylko bohater rzuca dwiema 10ściennymi kostkami i żeby wygrać musi rzucić równą lub większą liczbę niż ta która widnieje przy cechach potwora inaczej przegra. Walki między bohaterami wyglądają już normalnie, czyli obydwoje rzucają kostkami.
Doświadczenie zdobywa się po wygranej walce. W zależności od poziomu trudności z którego była karta od 1 do 4 punktów. Za punkty doświadczenia kupuje się dodatkowe premie do cech niezbędnych do walki oraz dodatkowe punkty wytrzymałości. W zależności od ilości graczy cena takich premii jest od 5 (ilość graczy 1-2) do 3 (ilość graczy 5-6).
Gra jest bardzo dobra i bez problemu zajęła by miejsce MiM gdyby nie jedno ale:
W grze jest mało interakcji między graczami, ogranicza się ona praktycznie tylko do walki między nimi lub handlu. Brak też rzutu za wroga, nie wiem jak inni ale ja lubię rzucać za wrogów. Gdyby nie te dwie wady (dla niektórych istotne ,dla innych mniej) bez wahania bym krzyknął: Umarł król, niech żyje król!
Grę oceniam na 9
Oto link gdzie możecie dowiedzieć się więcej o grze: http://www.galakta.pl/artykul_49.html
Do samej gry już teraz jest sporo dodatków i mam nadzieję że galakta zacznie je wydawać
Wydanie gry jest wręcz idealne, nie da się do niczego przyczepić, nawet do ceny, która na polskie standardy jest duża, ale jakość wydania w pełni ją usprawiedliwia. Pancerne pudełko w dobry sposób chroni swoją zawartość. Dwumilimetrowa grubość żetonów i planszy gwarantuję, że te części szybko się nie zniszczą. W pudle znajdują się jeszcze dwa mniejsze pudełka na karty przygód, bohaterów i handlu. W torebce znajdowało się 12 świetnie wykonanych plastikowych figurek bohaterów. W niedalekiej przyszłości postaram się je pomalować, ale chwilowo brak mi odwagi. Teraz trochę o planszy, która w tym temacie wzbudziła największe kontrowersje. Na zdjęciach nie wyglądała za specjalnie, nie jest zła ale daleko jej do MiM. Na żywo wygląda dużo lepiej. Świat gry sprawia wrażenie ręcznie malowanego i wcale nie ustępuje planszy MiM mimo że jest inny. Karty bohaterów, przygód i handlu tez mają ładną oprawę graficzną. Na pewno wadą dla forumowiczów było by to, że dużo trudniej było by robić domowym sposobem karty do tej gry.
W skali 10stopniowej oceniam wykonanie na 10.
A teraz trochę o rozgrywce.
Głównym celem gry jest zabicie wielkiego Władcy smoków Margatha lub zebranie trzech Smoczych Runów ( zabicie trzech mniejszych władców).Oprócz naszych bohaterów na smocze runy poluje nekromanta Lord Vorakesh który chce ożywić Margatha i to z jego sługami najczęściej będziemy walczyć. Jak widać fabuła gry jest bardziej rozwinięta niż w MiM. Dodatkowo klimat gry budowany jest przez teksty na kartach przygody. Karty przygód podzielone są na 4 stopnie trudności, które odróżnia się po kolorze karty. Na planszy są zaznaczone klejnotami miejsca w których można wziąć kartę przygody. To z którego stosu weźmiesz zależy od tego jaki jest kolor klejnotu. Ciekawymi kartami przygody są tak zwane karty wydarzeń. Te karty działają na całą planszę i ukazują postępy Lorda oraz jak się zmienia świat w obliczu groźby zagłady. Wszystkich kart przygód jest 84, niby mało ale w czasie niedokończonej partii (doszliśmy do drugiego poziomu trudności i planowaliśmy wskoczyć na 3) nie udało nam się odkryć wszystkich kart z pierwszego poziomu oraz drugiego. W miastach, których jest kilka na mapie można się leczyć, kupować oraz sprzedawać przedmioty i sprzymierzeńców jest to o tyle istotne że w przygodach niewiele jest znalezisk więc bez zakupów się nie obejdzie a jest w czym wybierać bo kart handlu jest 84.
Ruch na planszy wykonuje się za pomocą 5 specjalnych kostek. Na ich ściankach zamiast oczek są symbole (od dwóch do trzech na ściance) określające rodzaj terenu na jaki możesz wejść. Z każdej kostki możesz wybrać tylko jeden symbol. Jak się to czyta można odnieść wrażenie że ruch jest bardzo losowy, ale mogę zapewnić że tak nie jest. Bardzo rzadko się zdarza by przez kostki nie móc dojść tam gdzie się zaplanowało.
Walka
Każdy bohater i wróg ma podane liczbami trzy cechy niezbędne do walki: Percepcja, Siła, Magia. Każda cecha ma też liczbę podającą ile zadaje strat jeśli wygrasz walkę.
Walka rozgrywa się w rundach podzielonych na fazy:
1. Ucieczka w czasie tej fazy można podjąć próbę ucieczki.
2. Walka dystansowa (Percepcja)
3. Walka wręcz (Siła)
4. Walka magiczna (Magia)
Wyjątkowość walki w tej grze polega na tym że tylko bohater rzuca dwiema 10ściennymi kostkami i żeby wygrać musi rzucić równą lub większą liczbę niż ta która widnieje przy cechach potwora inaczej przegra. Walki między bohaterami wyglądają już normalnie, czyli obydwoje rzucają kostkami.
Doświadczenie zdobywa się po wygranej walce. W zależności od poziomu trudności z którego była karta od 1 do 4 punktów. Za punkty doświadczenia kupuje się dodatkowe premie do cech niezbędnych do walki oraz dodatkowe punkty wytrzymałości. W zależności od ilości graczy cena takich premii jest od 5 (ilość graczy 1-2) do 3 (ilość graczy 5-6).
Gra jest bardzo dobra i bez problemu zajęła by miejsce MiM gdyby nie jedno ale:
W grze jest mało interakcji między graczami, ogranicza się ona praktycznie tylko do walki między nimi lub handlu. Brak też rzutu za wroga, nie wiem jak inni ale ja lubię rzucać za wrogów. Gdyby nie te dwie wady (dla niektórych istotne ,dla innych mniej) bez wahania bym krzyknął: Umarł król, niech żyje król!
Grę oceniam na 9
Oto link gdzie możecie dowiedzieć się więcej o grze: http://www.galakta.pl/artykul_49.html
Do samej gry już teraz jest sporo dodatków i mam nadzieję że galakta zacznie je wydawać
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Prawie BluźniszW grze jest mało interakcji między graczami, ogranicza się ona praktycznie tylko do walki między nimi lub handlu. Brak też rzutu za wroga, nie wiem jak inni ale ja lubię rzucać za wrogów. Gdyby nie te dwie wady (dla niektórych istotne ,dla innych mniej) bez wahania bym krzyknął: Umarł król, niech żyje król!
Grę oceniam na 9
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Anonim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• MiM (Pojedyncze karty) - Posty: 165
- Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
Mialem przyjemnosc zagrac 2 partyjki w to, no wiec jest naprawde duzo plusow tej gry. Pierwsza rozgrywka mnie nawet wciagnela ale po 2 godzinie grania czegos zabraklo, uslayszalem wtedy ;
"wiecej jest w dodatku"
i tu naprawde mnie zmiotlo. Gra naprawde nie jest najgorsza kazdemu MiM'owcowi ja polecam nie jest to co prawda "pogromca", ale mila odskocznia od MiM'a. Jednym zadniem mowiac podobal Ci sie MiM spodoba i Runebound. I blagam, nie porownujmy gier w ten sposob do MiM'a bo wskrzesi to tylko nieporozumienia.
"wiecej jest w dodatku"
i tu naprawde mnie zmiotlo. Gra naprawde nie jest najgorsza kazdemu MiM'owcowi ja polecam nie jest to co prawda "pogromca", ale mila odskocznia od MiM'a. Jednym zadniem mowiac podobal Ci sie MiM spodoba i Runebound. I blagam, nie porownujmy gier w ten sposob do MiM'a bo wskrzesi to tylko nieporozumienia.
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 50
- Kontakt:
- Nataniel
-
- Posty: 148
- Rejestracja: niedziela 01 sie 2004, 11:29
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
To prawda - nie jestem fanem przygodowekAnonim pisze:Ja bym nie radził pytać Nataniela. Jak byś zapytał go o wrażenia z rozgrywki w MiM, odpowie ci że gra jest kiepska, o Runebound ma podobne zdanie.
Wszystko o grach planszowych: www.Gry-Planszowe.pl
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- New0
-
- Posty: 66
- Rejestracja: wtorek 07 cze 2005, 07:46
- Lokalizacja: Barczewo
- Płeć:
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
No faktycznie, solidne wykonanie. A czy plansza w formie heksów sprawdza się dobrze?
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- Anonim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• MiM (Pojedyncze karty) - Posty: 165
- Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
-
-
- Posty: 9
- Rejestracja: poniedziałek 01 sty 2007, 00:45
- Lokalizacja: Tychy
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
Dokładnie. Szkoda że twórcy gry nie znalezli na to jakiegos rozwiazania. Niedlugo kupuje woreczki strunowe i problem zniknie a do tego czasu posegregowalem je wrzucajac odpowiednio do zwykłych worków-reklamówekgural pisze:Co do pudełka z żetonami: jakbym widział Warcrafta. Tam też mamy pełno żetonów od wszystkiego i nieposortowane do woreczków zawsze zabierają z 5-10 minut na posegregowanie.
Co do planszy heksowej to dlaczego mialaby sie nie sprawdzac (choc dokladnie nie rozumiem w jakim sensie)? Wszystko jest wporzadku.
Ehh juz sie nie moge doczekac dodatkow w polskim wydaniu ...
- Fly
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów
• Labirynt Magów - Posty: 220
- Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 17:45
- Lokalizacja: Miasto Kominów
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Od lat używam pudełek od zapałek - działają niezawodniegural pisze:Co do pudełka z żetonami: jakbym widział Warcrafta. Tam też mamy pełno żetonów od wszystkiego i nieposortowane do woreczków zawsze zabierają z 5-10 minut na posegregowanie.
Crux santa sit mihi lux.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
- Fly
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów
• Labirynt Magów - Posty: 220
- Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 17:45
- Lokalizacja: Miasto Kominów
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt: