Beta testy

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Beta testy

Post autor: poooq »

No. Karty wyciete, piwko schlodzone, czas na rozpoczecie testow praktycznych. Dzis wieczorem wszystko sie okaze...
Nie moge sie doczekac....


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Beta testy

Post autor: poooq »

Dzisiaj ruszylem z pierwszymi, probnymi testami. Pierwszy Krag Strefy, probne karty Umiejetnosci, Fantow, Artefaktow i Talentow (ktore trzeba przemianowac na cos bardziej przedmiotowego) oraz calkiem pokazna talia (110 kart) Dziczy, i do roboty...
Fakt, w praniu wychodzi najwiecej dziur. Pierwsze co rzucilo sie w oczy to zle pomyslane kostki, dwa miejsca na puste pola niepotrzebnie przedluzaly wszystkie walki. Po wprowadzeniu na nich zmian (puste scianki zostaly zamienione na jeden + i jeden -) walki trwaja o polowe krocej. Walka stala sie bardziej agresywna i zabojcza. System ustawien i pozycji w bitwach tez okazal sie niewypalem, zamiast niego zastosowalem uklad kolejnosci atakow jako ciag kart w walce (cos jak w komputerowej Swiatyni Zlych Zywiolow). Dodana zostala tez zasada, ze przy krytycznych sukcesach lub pechach w obu rodzajach walki (fizycznej i duchowej) oprocz wiekszej ilosci obrazen dochodzi do zastopowania i kolejny atak musi zostac zuzyty na "podniesienie sie" na nogi (analogicznie jak w udanych atakach opartych na elektrycznosci). Wplywa to na zmiany taktyki w trakcie walki i reagowanie na to co sie dzieje na parkiecie...
Konieczne okazalo sie wprowadzenie wiekszej ilosci Fantow majacych przywracac punkty Zycia. W miescie jeden z budynkow bedzie teraz Apteka, gdzie kupuje sie tylko i wylacznie przedmioty regenerujace. W testach inicjatywy, jesli Stalker i wrog osiagna taki sam wynik, jako pierwszy dziala Stalker, jesli tak stanie sie u dwoch Stalkerow, niezbedny jest dorzut (szara kosc). Jesli Stalker z dowolnego powodu zrezygnuje z ataku, automatycznie zostaje wybrany na obiekt atakow wrogow do konca bitwy. Zjawy nie atakuja juz Stalkerow z najnizsza Motywacja, tylko tych z najwyzsza. Kiedy chce sie opuscic pole bitwy na ktorym pozostali wrogowie, trzeba odrzucic po punkcie Motywacji za kazde pozostale na nim Widmo i po punkcie zycia za kazda bestie. Jesli obaj maja jej tyle samo niezbedny jest dorzut. Tyle z tego co przychodzi mi do glowy. Betatesty, kiedy juz przestana denerwowac tym, ze nie sprawdzaja sie "genialne" do tej pory rozwiazania, tez sa niezla zabawa...


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Beta testy

Post autor: poooq »

Po kolejnej rozgrywce w wersje beta, doszlismy do wniosku, ze koniecznie trzeba przygotowac nowa plansze, ta ktora mamy ciezko sie obraca i drazni. Dodatkowo, czysto arytmetyczne obliczenia czestotliwosci zachodzenia pewnych sytuacji (jak czesto wypadaja krytyki, umieraja gracze, przegrywaja/wygrywaja starcia, mutuja itd). Czyli najgorsza robota: obliczanie, skalowania, wnioskowanie. Carry on!


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Beta testy

Post autor: poooq »

Nic nie boli tak, jak testowanie wlasnego projektu. W ciagu pierwszych trzech minut polegl element z ktorego bylem bardzo dumny. Rzeczy przedluzajace rozgrywke bez sensu i przyczyny tez zostaly wykastrowane. Kilka umiejetnosci zmienilo sie calkowicie. kilka ciekawych pomyslow zostalo zapisanych.


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Beta testy

Post autor: poooq »

W warszawskiej knajpie "Moonsun Cafe" raz na jakis czas zbieraja sie zapalency ktorzy poswiecaja cenny czas na rozgrywki w prototypy: gry ktore istnieja najczesciej w jednym egzemplarzu i glowie autora, ekipa rozgrywa kilka tur lub rund i udziela porad co do dalszego rozwoju projektow. Genialna inicjatywa i bardzo pomocna w momentach kiedy autor zatraca dystans do swojej pracy. Postanowilem skorzystac z tego dobrodziejstwa i zapakowalem istniejace elementy Miedzianki do plecaka i ruszylem na spotkanie. Testujacym zostal konev, bardzo aktywny eurogracz, rozlozylismy plansze, pokrotce wytlumaczylem podstawowe zasady i pocielismy kilka tur. Wnioski i zmiany ktore wyszly z tego, owocnego, testu:
-gracze otrzymuja wiekszy wplyw na manipulowanie ukladem Planety, powstaly specjalne miejsca w ktorych za pomoca ladunkow mozna zmienic uklad aktualnego kregu;
-postaci z wysokim Intelektem (naukowcy, badacze, wynalazcy) beda mieli wiekszy wplyw na mechaniczna sfere gry: do ich uzytku zostaly oddane algorytmy, zagrania mozliwe do odpalenia na terenach Azyli, ich sila zalezy od ulozenia obszarow w okreslonej kolejnosci kolorystycznej;
-postaci z wysoka Percepcja (lowcy, poszukiwacze, przewodnicy) otrzymali karty Sztuczek, pozwalajace na uzycie zalet spostrzegawczosci podczas walki (zarowno fizycznej jaki i mentalnej) oraz pozwalajace na wprowadzenie elementow hazardowych (cos na wzor Dzikiego Sukcesu, ale dostosowanego do zestawu kosci).
Chcialbym raz jeszcze podziekowac konevowi za uwagi i rady.


ODPOWIEDZ