Jakie stosujecie zasady odnośnie zapisu,że dany czar, zdarzenie, miejsce działa tylko na karty "Przygoda". Czy rozciągacie je również na karty Miasta, Podziemia, Jaskini ew. na dodatki fanowskie czy interpretujecie, że działa tylko na karty Przygody (sensu stricte)?
Podobnie jest ze zdolnościami Poszukiwaczy - czy działają w każdej krainie (dodatki fanowskie) czy również tylko tam gdzie zostało to zapisane np. tylko Kraina Zewnętrzna.
Problem wynika z tego, ze oryginalne czary dotyczyły tylko kart przygoda, innych wtedy nie dodano.
Przykład 1: Czar lub zdolność pozwala zignorować lub usunąć z planszy wybraną kartę "Przygody" to czy możemy zignorować lub usunąć kartę z dodatku.
Przykład 2: jeżeli gramy z dodatkiem Cmentarz, który zastępuje obszar Cmentarz na planszy głównej, to jeśli jest zapis, że zdolność działa w Krainie Zewnętrznej, to czy działa również na planszy Cmentarz.
Karty "Przygoda" a Karty z dodatków fanowskich
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 42
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
W TMiMie każdy efekt, który działa na karty Przygód, działa również i na inne karty dodatków.
Jednakże, jeżeli coś działa jedynie w Krainie Zewnętrznej i Środkowej, to działa jedynie w Krainie Zewnętrznej i Środkowej.
===
Tyle TMiMa, jak w MiMie jest, to nie pamiętam. Co do Krain, to jest podobnie jak w TMiMie - w WKO były instrukcje jak dane karty mają się zachowywać w innych Krainach. Jeżeli o czymś nie wspomniano, to pewnie był powód (mam świadomość, że teraz sam siebie oszukuję, a prawda jest taka, że MiM jest dziurawy i twórcy tych instrukcji w premedytacją pominęli wiele kwestii).
Co do kart, to wydaje mi się, że grałem, iż jak coś dotyczy karty Przygody, to nie dotyczy karty Podziemi.
Jednakże, jeżeli coś działa jedynie w Krainie Zewnętrznej i Środkowej, to działa jedynie w Krainie Zewnętrznej i Środkowej.
===
Tyle TMiMa, jak w MiMie jest, to nie pamiętam. Co do Krain, to jest podobnie jak w TMiMie - w WKO były instrukcje jak dane karty mają się zachowywać w innych Krainach. Jeżeli o czymś nie wspomniano, to pewnie był powód (mam świadomość, że teraz sam siebie oszukuję, a prawda jest taka, że MiM jest dziurawy i twórcy tych instrukcji w premedytacją pominęli wiele kwestii).
Co do kart, to wydaje mi się, że grałem, iż jak coś dotyczy karty Przygody, to nie dotyczy karty Podziemi.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Ja tam zawsze traktowałem tą zasadę literalnie żeby oszczędzić sobie kombinowania.kymil pisze:Przykład 1: Czar lub zdolność pozwala zignorować lub usunąć z planszy wybraną kartę "Przygody" to czy możemy zignorować lub usunąć kartę z dodatku.
Wyciąg z instrukcji Miasta:Przykład 2: jeżeli gramy z dodatkiem Cmentarz, który zastępuje obszar Cmentarz na planszy głównej, to jeśli jest zapis, że zdolność działa w Krainie Zewnętrznej, to czy działa również na planszy Cmentarz.
Zatem skoro Miasto traktowane jest jako część Zewnętrznej Krainy, to plansza Cmentarza (o ile autor dodatku nie postanowił inaczej) również powinna być traktowana jako Kraina Zewnętrzna (moim zdaniem).Generalnie rzecz biorąc. Miasto uważa się za część Zewnętrznej Krainy i podlega ono zwykłym regułom obowiązującym w tej krainie.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member