Heja! MrJack na razie ma inny projekt na glowie Z paroma osobami z pl.comp.grafika bedziemy tworzyc gre karciana, polaczenie MiMa i Magic: The Gathering. Wymyslilem sobie, ze gdy skonczymy prace, wrzuce tutaj wam do wydrukowania wszystko + instrukcja, abyscie pomogli przetestowac.
Bedziecie jedyna spolecznoscia, gdzie zostanie to umieszczone do testow
Dziekuje za mile komentarze odnosnie moich Poszukiwaczy
Heja! :) MrJack na razie ma inny projekt na glowie :) Z paroma osobami z pl.comp.grafika bedziemy tworzyc gre karciana, polaczenie MiMa i Magic: The Gathering. Wymyslilem sobie, ze gdy skonczymy prace, wrzuce tutaj wam do wydrukowania wszystko + instrukcja, abyscie pomogli przetestowac.
Bedziecie jedyna spolecznoscia, gdzie zostanie to umieszczone do testow :)
Jesli ktos jest ciekaw jak bedzie wygladac karta, tutaj przyklad: http://www.oxygencreations.pl/karta300.jpg
Tutaj wersja jeszcze bez napisow: http://www.oxygencreations.pl/karta.jpg
Dziekuje za mile komentarze odnosnie moich Poszukiwaczy :)
Witamy ponownie MrJack, Tak dla jasności przeniosłem post do Innych gier ponieważ Twórczość Graczy, jest poświęcona stricte Twórczości Magii i Miecza, mam nadzieje ze zrozumiesz.
Przy okazji miło że będzie udostępniona wersja testowa dla nas:)
Pytanko czy to czysto hobbystyczne przedsięwzięcie czy będziesz miał w planach jakąś komercyjną działalność?
Pozdrawiam i miło że nie zapomniałeś o naszym forum.
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
[color=red]Witamy ponownie MrJack, Tak dla jasności przeniosłem post do Innych gier ponieważ Twórczość Graczy, jest poświęcona stricte Twórczości Magii i Miecza, mam nadzieje ze zrozumiesz.
Przy okazji miło że będzie udostępniona wersja testowa dla nas:)
Pytanko czy to czysto hobbystyczne przedsięwzięcie czy będziesz miał w planach jakąś komercyjną działalność?
Pozdrawiam i miło że nie zapomniałeś o naszym forum.[/color]
Jesli chodzi o pytanie - moim marzeniem jest to zrobic tak dobrze, zeby mozna bylo to sprzedawac. W sensie masowa produkcja, a jesli dopisze szczescie, to takze rynki zagraniczne. Sek w tym, ze nie wiadomo jak to sie przyjmie, wiec drugie zalozenie jest takie, zeby sprzedawac to przez net. Jednakze moze sie okazac, ze po prostu bedzie rozprowadzane za darmo, ze zostana udostepnione zrodla do wydruku. Ale wtedy nie wiem co z ilustracjami. Ilustracje bowiem sa tworzone przez grafikow, ktorzy sie zglosili do tego projektu - na razie w formie prac do portfolio, czy cos, ale czesc moze byc zbyt dobra, zeby rozdawac za darmo i moge zostac postawiony przed sciana - albo kasa, albo brak praw.
Wiecie, plany sa bardzo duze: tu ma byc 12 bohaterow, 200-300 kart. Masa rysowania. Kazdy z bohaterow bedzie mial pare unikalnych kart. Podejrzewam, ze trzeba bedzie zrobic 100-200 odrebnych rysunkow, kazdy taki rysunek zajmuje czas, bo nie moze to byc kiepskie. Musi byc dopracowane do perfekcji, jesli ktos ma to pozniej kupic. Zakladajac nawet, ze za jeden rysunek zazadaja 100 zl, to bede musial wybulic 15.000 zl na same rysunki
EDIT:
pretorianstalker pisze:Mówię to po rzuceniu okiem na wykorzystane grafiki
Ilustracja uzyta do tej karty jest przykladowa i nie bedzie uzywana w finalnej wersji.
Ostatnio zmieniony wtorek 03 lip 2007, 23:17 przez MrJack, łącznie zmieniany 2 razy.
Hm, w sumie to nie wiedzialem gdzie to wrzucic...
Jesli chodzi o pytanie - moim marzeniem jest to zrobic tak dobrze, zeby mozna bylo to sprzedawac. W sensie masowa produkcja, a jesli dopisze szczescie, to takze rynki zagraniczne. Sek w tym, ze nie wiadomo jak to sie przyjmie, wiec drugie zalozenie jest takie, zeby sprzedawac to przez net. Jednakze moze sie okazac, ze po prostu bedzie rozprowadzane za darmo, ze zostana udostepnione zrodla do wydruku. Ale wtedy nie wiem co z ilustracjami. Ilustracje bowiem sa tworzone przez grafikow, ktorzy sie zglosili do tego projektu - na razie w formie prac do portfolio, czy cos, ale czesc moze byc zbyt dobra, zeby rozdawac za darmo i moge zostac postawiony przed sciana - albo kasa, albo brak praw.
Wiecie, plany sa bardzo duze: tu ma byc 12 bohaterow, 200-300 kart. Masa rysowania. Kazdy z bohaterow bedzie mial pare unikalnych kart. Podejrzewam, ze trzeba bedzie zrobic 100-200 odrebnych rysunkow, kazdy taki rysunek zajmuje czas, bo nie moze to byc kiepskie. Musi byc dopracowane do perfekcji, jesli ktos ma to pozniej kupic. Zakladajac nawet, ze za jeden rysunek zazadaja 100 zl, to bede musial wybulic 15.000 zl na same rysunki ;)
[color=red]EDIT:[/color]
[quote="pretorianstalker"]Mówię to po rzuceniu okiem na wykorzystane grafiki[/quote] Ilustracja uzyta do tej karty jest przykladowa i nie bedzie uzywana w finalnej wersji.
no chyba, że tak Bo to był rysunek jakiegoś znanego grafika - trafiłem na niego kilkanaście razy w przeszłości i był wykorzystywany w wielu grach i projektach domowych
Co do sprzedawania - skoro ma być to połączenie MiM i MtG to też będzie trzeba uważać, żeby czasem coś nie przypominało ani jednego, ani drugiego zbytnio. Znaczy o tyle o MiM się pewnie nikt nie upomni, to wierzę, że WOTC niespecjalnie by się ucieszyło gdyby na rynek weszło coś co czerpie z ich gry
A co do kwestii grafik - 100zł za rysunek może okazać się bardzo niewygórowaną ceną - był ostatnio jakiś temat, w którym ktoś pisał o tym ile kosztuje praca czy kilka prac dość znanego grafika - było to 6tys zł
no chyba, że tak :) Bo to był rysunek jakiegoś znanego grafika - trafiłem na niego kilkanaście razy w przeszłości i był wykorzystywany w wielu grach i projektach domowych ;)
Co do sprzedawania - skoro ma być to połączenie MiM i MtG to też będzie trzeba uważać, żeby czasem coś nie przypominało ani jednego, ani drugiego zbytnio. Znaczy o tyle o MiM się pewnie nikt nie upomni, to wierzę, że WOTC niespecjalnie by się ucieszyło gdyby na rynek weszło coś co czerpie z ich gry :)
A co do kwestii grafik - 100zł za rysunek może okazać się bardzo niewygórowaną ceną - był ostatnio jakiś temat, w którym ktoś pisał o tym ile kosztuje praca czy kilka prac dość znanego grafika - było to 6tys zł ;)
Pomysł zacny, a karty prezentują się całkiem, całkiem.
Szanse na znalezienie sponsora w Polsce są raczej marne, a zagranicą też trzeba się nieźle napocić i przedstawić naprawdę interesujący, dający spore szanse na sprzedaż projekt.
Osadzenie karcianki w teoretycznie popularnych realiach i dobre wykonanie niestety nie gwarantują wcale sukcesu. Najlepszy przykład: Dune CCG.
W praktyce realizacja projektu na wielką skalę wymagałaby albo sponsoringu (czy też raczej interesownego zainteresowania) jakiejś firmy. Bez tego można co najwyżej myśleć o czymś na kształt zapomnianej już dzisiaj SIM WIOCHY...
Trzymam za Was kciuki! To super, że powstają takie projekty i myślę, że warto próbować!
Jeżeli potrzebowalibyście pomocy albo kogoś do szlifowania reguł to dajcie znać.
W M:TG gram od 1995 roku. W MiMa jeszcze dłużej...
:biggrin:
"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Pomysł zacny, a karty prezentują się całkiem, całkiem. Szanse na znalezienie sponsora w Polsce są raczej marne, a zagranicą też trzeba się nieźle napocić i przedstawić naprawdę interesujący, dający spore szanse na sprzedaż projekt.
Osadzenie karcianki w teoretycznie popularnych realiach i dobre wykonanie niestety nie gwarantują wcale sukcesu. Najlepszy przykład: Dune CCG.
W praktyce realizacja projektu na wielką skalę wymagałaby albo sponsoringu (czy też raczej interesownego zainteresowania) jakiejś firmy. Bez tego można co najwyżej myśleć o czymś na kształt zapomnianej już dzisiaj SIM WIOCHY...
Trzymam za Was kciuki! To super, że powstają takie projekty i myślę, że warto próbować!
Jeżeli potrzebowalibyście pomocy albo kogoś do szlifowania reguł to dajcie znać. W M:TG gram od 1995 roku. W MiMa jeszcze dłużej... :biggrin:
MrJack, witam ponownie Trzymam kciuki. To co udostępniłeś prezentuje się bardzo zacnie!
pretorianstalker pisze:A co do kwestii grafik - 100zł za rysunek może okazać się bardzo niewygórowaną ceną - był ostatnio jakiś temat, w którym ktoś pisał o tym ile kosztuje praca czy kilka prac dość znanego grafika - było to 6tys zł
Przecież nie muszą zatrudniać znanego, profesjonalnego grafika. Można przejść się po ASP i spokojnie znaleźć ludzi co za 100 zeta to zrobią . Poza tym, jeżeli gra okaże się dobra i kierownik projektu będzie miał dobrą charyzmę to może mu się udać namówić ludzi do pracy za grosze lub za darmo w ramach przyszłych perspektyw. Tak się kręcił przez długi czas Afterfall Da się to zrobić ale wymaga to cholernie dużo pracy.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
[b]MrJack[/b], witam ponownie :) Trzymam kciuki. To co udostępniłeś prezentuje się bardzo zacnie!
[quote="pretorianstalker"]A co do kwestii grafik - 100zł za rysunek może okazać się bardzo niewygórowaną ceną - był ostatnio jakiś temat, w którym ktoś pisał o tym ile kosztuje praca czy kilka prac dość znanego grafika - było to 6tys zł [/quote]
Przecież nie muszą zatrudniać znanego, profesjonalnego grafika. Można przejść się po ASP i spokojnie znaleźć ludzi co za 100 zeta to zrobią :). Poza tym, jeżeli gra okaże się dobra i kierownik projektu będzie miał dobrą charyzmę to może mu się udać namówić ludzi do pracy za grosze lub za darmo w ramach przyszłych perspektyw. Tak się kręcił przez długi czas Afterfall :D Da się to zrobić ale wymaga to cholernie dużo pracy.
Po 3 UNIKALNE karty z uzbrojeniem dla kazdego bohatera (tylko dany Bohater bedzie mogl ich uzywac). Majac caly zestaw, otrzymywac sie bedzie bonus.
Bohaterowie beda mieli:
Sile
Inteligencje
Zręcznosc
Bazową obronę
Zycie
Przyjaciele (postacie dolaczajace do druzyny) posiadac beda:
Atak
Bazową Obronę
Punkty życia
Cel gry: Celem gry jest wyeliminowanie wszystkich przeciwników. Można to zrobić na 3 sposoby:
1. Na Arenie - jeśli zostanie wylosowana karta areny, jeden z graczy może wyzywać wszystkich pozostałych graczy do walki. Jeśli pokona gracza, tamten wycofuje się z gry (przegrywa) i gracz atakujący musi zaatakować w tej samej turze kolejnego gracza, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gracz musi atakować pozostałych graczy dopóki nie odniesie ostatecznego zwycięstwa lub sam zginie. Ta opcja dostępna jest tylko w przypadku gry więcej niż 2 osób.
2. Zdobywając potężny artefakt "Aernhavon". Aby móc zdobyć ten artefakt, gracz musi podjąć próbę odszukania go. Przez 5 tur nie może nic robić, po tym czasie trzema kostkami musi wyrzucić sumę mniejszą niż jego Inteligencja łącznie z przedmiotami. Jeśli uda mu się odnaleźć artefakt, musi podjąć próbę zdobycia go, walcząc ze smokiem. Smok ma siłę równą sumie rzutów czterema kostkami.
3. ... DO WYMYSLENIA Moze jakies pomysly?
Ruch:
1. Sprawdzenie spotkania. Gracze rzucają 2 kostkami. Jesli obie strony wyrzuciły tą samą liczbę, znaczy, że się spotkały i mogą się zaatakować. Jeśli dana osoba atakuje, nie może już ciągnąć karty. Jeżeli nikt nie chce atakować, lub nie wyrzucono tej samej ilości oczek, przejście do punktu 2.
2. Gracz, którego jest tura, pobiera jedną kartę Przygody i postępuje zgodnie z jej wytycznymi.
KARTY
5 kart Areny
1 karta AERNHAVON
Wrogowie
Przedmioty
Spotkania
Czary
Przyjaciele - Druzyna
Zdarzenia
Karta Losu (zdaj sie na los)
ROZGRYWANIE ATAKU
Podczas rozgrywania ataku mozna wskazać, kto atakuje kogo. Każdy może atakować każdego, o ile opis na karcie tego nie zabrania. Dowolna ilość postaci może atakować pojedyńcze postacie. Ich suma ataku przekłada się na całkowite zadane obrażenia. Jeśli suma obrażeń jest wyższa od wartości życia danej postaci (minus wartość obrony), postać ginie. Jednocześnie każda z postaci broniących się zadaje X obrażeń wybranej postaci, która ją atakuje (gdzie X jest atakiem podanym na karcie tej postaci) minus jej obrona. Podczas walki, Siła bohatera równa się jego Atakowi.
Przykład:
Następuje atak gracza 1, który posiada w drużynie bohatera Orka (Siła 5, Obrona 2, Życie 15), przyjaciela Wilka (Atak 2, Obrona 1, Życie 1) oraz Magiczny Miecz (dodający 2 punkty do obrażeń). Gracz 2 posiada Paladyna (Siła 3, Obrona 4, Życie 14), przyjaciela Rzezimieszka (Atak 2, Obrona 2, Życie 2). Ork atakuje Rzezimieszka, zaś Wilk Paladyna. Suma ataku Orka wynosi 7, obrona odejmuje 2 punkty, więc na Rzezimieszka przypada 5 punktów obrażeń, których nie jest w stanie przeżyć. Jednocześnie Rzezimieszek broniąc się próbuje zadać obrażenia Orkowi, jednakże obrona Orka opiera się atakowi, dzięki czemu Ork nie otrzymuje żadnych obrażeń. W międzyczasie Wilk atakujący Paladyna także nie jest w stanie zadać mu żadnych obrażeń (jego Atak jest niższy niż obrona Paladyna), samemu ginąc (suma Obrony i Życia niższa od Ataku Paladyna).
Zasady nie sa jeszcze na 100% sprecyzowane, wszystko sie rozwija i ksztaltuje, aby bylo jak najbardziej grywalne. W skrocie:
Po 3 UNIKALNE karty z uzbrojeniem dla kazdego bohatera (tylko dany Bohater bedzie mogl ich uzywac). Majac caly zestaw, otrzymywac sie bedzie bonus.
Bohaterowie beda mieli:
Sile Inteligencje Zręcznosc Bazową obronę Zycie
Przyjaciele (postacie dolaczajace do druzyny) posiadac beda: Atak Bazową Obronę Punkty życia
Cel gry: Celem gry jest wyeliminowanie wszystkich przeciwników. Można to zrobić na 3 sposoby: 1. Na Arenie - jeśli zostanie wylosowana karta areny, jeden z graczy może wyzywać wszystkich pozostałych graczy do walki. Jeśli pokona gracza, tamten wycofuje się z gry (przegrywa) i gracz atakujący musi zaatakować w tej samej turze kolejnego gracza, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gracz musi atakować pozostałych graczy dopóki nie odniesie ostatecznego zwycięstwa lub sam zginie. Ta opcja dostępna jest tylko w przypadku gry więcej niż 2 osób. 2. Zdobywając potężny artefakt "Aernhavon". Aby móc zdobyć ten artefakt, gracz musi podjąć próbę odszukania go. Przez 5 tur nie może nic robić, po tym czasie trzema kostkami musi wyrzucić sumę mniejszą niż jego Inteligencja łącznie z przedmiotami. Jeśli uda mu się odnaleźć artefakt, musi podjąć próbę zdobycia go, walcząc ze smokiem. Smok ma siłę równą sumie rzutów czterema kostkami. 3. ... DO WYMYSLENIA :) Moze jakies pomysly?
Ruch:
1. Sprawdzenie spotkania. Gracze rzucają 2 kostkami. Jesli obie strony wyrzuciły tą samą liczbę, znaczy, że się spotkały i mogą się zaatakować. Jeśli dana osoba atakuje, nie może już ciągnąć karty. Jeżeli nikt nie chce atakować, lub nie wyrzucono tej samej ilości oczek, przejście do punktu 2.
2. Gracz, którego jest tura, pobiera jedną kartę Przygody i postępuje zgodnie z jej wytycznymi.
KARTY
5 kart Areny 1 karta AERNHAVON Wrogowie Przedmioty Spotkania Czary Przyjaciele - Druzyna Zdarzenia Karta Losu (zdaj sie na los)
ROZGRYWANIE ATAKU Podczas rozgrywania ataku mozna wskazać, kto atakuje kogo. Każdy może atakować każdego, o ile opis na karcie tego nie zabrania. Dowolna ilość postaci może atakować pojedyńcze postacie. Ich suma ataku przekłada się na całkowite zadane obrażenia. Jeśli suma obrażeń jest wyższa od wartości życia danej postaci (minus wartość obrony), postać ginie. Jednocześnie każda z postaci broniących się zadaje X obrażeń wybranej postaci, która ją atakuje (gdzie X jest atakiem podanym na karcie tej postaci) minus jej obrona. Podczas walki, Siła bohatera równa się jego Atakowi.
Przykład:
Następuje atak gracza 1, który posiada w drużynie bohatera Orka (Siła 5, Obrona 2, Życie 15), przyjaciela Wilka (Atak 2, Obrona 1, Życie 1) oraz Magiczny Miecz (dodający 2 punkty do obrażeń). Gracz 2 posiada Paladyna (Siła 3, Obrona 4, Życie 14), przyjaciela Rzezimieszka (Atak 2, Obrona 2, Życie 2). Ork atakuje Rzezimieszka, zaś Wilk Paladyna. Suma ataku Orka wynosi 7, obrona odejmuje 2 punkty, więc na Rzezimieszka przypada 5 punktów obrażeń, których nie jest w stanie przeżyć. Jednocześnie Rzezimieszek broniąc się próbuje zadać obrażenia Orkowi, jednakże obrona Orka opiera się atakowi, dzięki czemu Ork nie otrzymuje żadnych obrażeń. W międzyczasie Wilk atakujący Paladyna także nie jest w stanie zadać mu żadnych obrażeń (jego Atak jest niższy niż obrona Paladyna), samemu ginąc (suma Obrony i Życia niższa od Ataku Paladyna).
Brakuje mi tu Many zdecydowanie, jakoś bym ją podczepił. Ogólnie, zbyt dużo odniesień do MiMa niż MtG.
Co do walki, to podoba mi się system, wiadomo, jest MtGowski, ale wprowadzenie pktów życia u wrogów nada smaczku walkom. Mam tylko nadzieję, że nadacie potworkom umiejętności jaki miały one w MtG (ale raczej do 7 edycji, bo potem zaczął się Magic pieprzyć i wydziwiają za bardzo). Ale miło by było zobaczyć Flyingi, potworki z Hastem, czy "Trampkami".
Ogólnie koncepcja przyjemna, czekam na rozwój i wierzę, że ładnie się to rozwinie.
P.s. 3 sposobem na zabicie innej Postaci powinno być chyba zabicie jej w bezpośrednim starciu podczas spotkania, czyż nie? Czemu tego nie uwzględniliście?
Brakuje mi tu Many zdecydowanie, jakoś bym ją podczepił. Ogólnie, zbyt dużo odniesień do MiMa niż MtG. Co do walki, to podoba mi się system, wiadomo, jest MtGowski, ale wprowadzenie pktów życia u wrogów nada smaczku walkom. Mam tylko nadzieję, że nadacie potworkom umiejętności jaki miały one w MtG (ale raczej do 7 edycji, bo potem zaczął się Magic pieprzyć i wydziwiają za bardzo). Ale miło by było zobaczyć Flyingi, potworki z Hastem, czy "Trampkami". ;)
Ogólnie koncepcja przyjemna, czekam na rozwój i wierzę, że ładnie się to rozwinie.
P.s. 3 sposobem na zabicie innej Postaci powinno być chyba zabicie jej w bezpośrednim starciu podczas spotkania, czyż nie? Czemu tego nie uwzględniliście?
Ja nie chce robic kopii systemu walk MTG. Jak dla mnie ona jest zbyt skomplikowana jak na gre, ktora ma byc przygodowa. MTG nie jest gra przygotowa, tylko karcianym systemem walki. Aernhavon ma byc gra towarzyska, przygodowa, zbalansowana pod katem ilosci walk.
Mana istnieje pod postacia Inteligencji. Bohaterowie beda uzywali wskaznikow inteligencji do okreslania skutecznosci i sily ataku czarem. Zarowno wskazniki Sily jak i Inteligencji beda mialy kluczowa role przy wielu questach, spotkaniach czy zdarzeniach. Mozesz byc najpotezniejszym Silaczem, miec super miecz, zbroje i zastepy sojusznikow, ale mozesz trafic na pulapke, przez ktora dlugo nie bedziesz sie mogl wydostac ze wzgledu na niska inteligencje czy brak zdolnosci magicznych.
Generalnie chce, aby nie bylo takiej sytuacji, ze w pewnym momencie nic gracza nie moze powstrzymac.
P.s. 3 sposobem na zabicie innej Postaci powinno być chyba zabicie jej w bezpośrednim starciu podczas spotkania, czyż nie? Czemu tego nie uwzględniliście?
Jak nie? Masz mozliwosc zaatakowania innego gracza - w tej chwili na 2 sposoby: Arena oraz bezposrednie spotkanie podczas wedrowki.
Ja nie chce robic kopii systemu walk MTG. Jak dla mnie ona jest zbyt skomplikowana jak na gre, ktora ma byc przygodowa. MTG nie jest gra przygotowa, tylko karcianym systemem walki. Aernhavon ma byc gra towarzyska, przygodowa, zbalansowana pod katem ilosci walk.
Mana istnieje pod postacia Inteligencji. Bohaterowie beda uzywali wskaznikow inteligencji do okreslania skutecznosci i sily ataku czarem. Zarowno wskazniki Sily jak i Inteligencji beda mialy kluczowa role przy wielu questach, spotkaniach czy zdarzeniach. Mozesz byc najpotezniejszym Silaczem, miec super miecz, zbroje i zastepy sojusznikow, ale mozesz trafic na pulapke, przez ktora dlugo nie bedziesz sie mogl wydostac ze wzgledu na niska inteligencje czy brak zdolnosci magicznych.
Generalnie chce, aby nie bylo takiej sytuacji, ze w pewnym momencie nic gracza nie moze powstrzymac.
[quote]P.s. 3 sposobem na zabicie innej Postaci powinno być chyba zabicie jej w bezpośrednim starciu podczas spotkania, czyż nie? Czemu tego nie uwzględniliście?[/quote]
Jak nie? Masz mozliwosc zaatakowania innego gracza - w tej chwili na 2 sposoby: Arena oraz bezposrednie spotkanie podczas wedrowki.
[quote="MrJack"]Jak nie? Masz mozliwosc zaatakowania innego gracza - w tej chwili na 2 sposoby: Arena oraz bezposrednie spotkanie podczas wedrowki.[/quote] Ja widzę Arenę i odnalezienie Artefaktu. :>
MrJack pisze:1. Sprawdzenie spotkania. Gracze rzucają 2 kostkami. Jesli obie strony wyrzuciły tą samą liczbę, znaczy, że się spotkały i mogą się zaatakować. Jeśli dana osoba atakuje, nie może już ciągnąć karty. Jeżeli nikt nie chce atakować, lub nie wyrzucono tej samej ilości oczek, przejście do punktu 2.
A to? :>
[quote="MrJack"]1. Sprawdzenie spotkania. Gracze rzucają 2 kostkami. Jesli obie strony wyrzuciły tą samą liczbę, znaczy, że się spotkały i mogą się zaatakować. Jeśli dana osoba atakuje, nie może już ciągnąć karty. Jeżeli nikt nie chce atakować, lub nie wyrzucono tej samej ilości oczek, przejście do punktu 2.[/quote]
Sek w tym, ze potworki nie beda tworzyły twojej drużyny. Conajwyżej mogę pomyślec o tym, żeby karty Wrogów miały raz na jakiś czas jakies info w stylu "Jeśli jesteś Paladynem, potwór używa swojej mocy by cię ogłuszyć"...
Sek w tym, ze potworki nie beda tworzyły twojej drużyny. Conajwyżej mogę pomyślec o tym, żeby karty Wrogów miały raz na jakiś czas jakies info w stylu "Jeśli jesteś Paladynem, potwór używa swojej mocy by cię ogłuszyć"... ;)
Widzę, że wzięło Cię na moderowanie Valdi i znowu wyciąłeś posty, niezaleznie od tego czy były na temat czy nie. W jednym proponowałem np zapoznanie się z MPHG jako karcianką przygodową - bardzo ciekawa gra i coś by mozna zaczerpnąć.
Polecam więc zapoznać się z zasadami lub w ogóle zachęcam do spojrzenia na możliwie dużą ilość CCG przed ostatecznym opublikowaniem zasad. Zwłaszcza przydatne powinno być zapoznanie się z grą Monty Python & Holy Grail od Kenzer & Co. Jak dla mnie jedna z najlepszych CCG jakie kiedykolwiek się ukazały - mnóstwo nowatorskich rozwiązań, no i jest to karcianka o idealnie wyważonych kartach.
Widzę, że wzięło Cię na moderowanie Valdi i znowu wyciąłeś posty, niezaleznie od tego czy były na temat czy nie. W jednym proponowałem np zapoznanie się z MPHG jako karcianką przygodową - bardzo ciekawa gra i coś by mozna zaczerpnąć.
Polecam więc zapoznać się z zasadami lub w ogóle zachęcam do spojrzenia na możliwie dużą ilość CCG przed ostatecznym opublikowaniem zasad. Zwłaszcza przydatne powinno być zapoznanie się z grą Monty Python & Holy Grail od Kenzer & Co. Jak dla mnie jedna z najlepszych CCG jakie kiedykolwiek się ukazały - mnóstwo nowatorskich rozwiązań, no i jest to karcianka o idealnie wyważonych kartach.
pretorianstalker pisze:no chyba, ¿e tak Bo to by³ rysunek jakiego¶ znanego grafika - trafi³em na niego kilkana¶cie razy w przesz³o¶ci i by³ wykorzystywany w wielu grach i projektach domowych
Frank Frazzeta (kupe jego grafik wykorzystali Cliff i Dess w swoich dodatkach)
pretorianstalker pisze: by³ ostatnio jaki¶ temat, w którym kto¶ pisa³ o tym ile kosztuje praca czy kilka prac do¶æ znanego grafika - by³o to 6tys z³
Grzegorza Komorowskiego, pisalem to ja! (taaa, ja dalej uwazam ze to sa kosmiczne hajsy :mrgreen, chociazby z tego wzgledu, ze ja nie potrzebowalem rysunkow do komercyjnego projektu)
SeSim pisze:Przecie¿ nie musz± zatrudniaæ znanego, profesjonalnego grafika. Mo¿na przej¶æ siê po ASP i spokojnie znale¼æ ludzi co za 100 zeta to zrobi±
a masz namiary na takowego? (z checia skorzystam, btw jest w Lublinie ASP, bo nie jestem pewien :-s)
MrJack - zycze powodzonka w projekcie, zapowiada sie calkiem calkiem (KUPA pracy przed Toba, wiem bo sam od poltora roku dopieszczam dodatki do MiMa i konca nie widac {|= )
P.S. Miscuzi za offtopic
Grzegorz Komorowski zamieszka³ na tym Obszarze do koñca gry. Ka¿dy Poszukiwacz, o ile Moc mu na to pozwoli, mo¿e zamówiæ jego niepowtarzalne grafiki za 6 tysiêcy mieszków z³ota.
[quote="pretorianstalker"]no chyba, ¿e tak :) Bo to by³ rysunek jakiego¶ znanego grafika - trafi³em na niego kilkana¶cie razy w przesz³o¶ci i by³ wykorzystywany w wielu grach i projektach domowych ;)[/quote]
Frank Frazzeta ;) (kupe jego grafik wykorzystali Cliff i Dess w swoich dodatkach)
[quote="pretorianstalker"] by³ ostatnio jaki¶ temat, w którym kto¶ pisa³ o tym ile kosztuje praca czy kilka prac do¶æ znanego grafika - by³o to 6tys z³ ;)[/quote]
Grzegorza Komorowskiego, pisalem to ja! :P (taaa, ja dalej uwazam ze to sa kosmiczne hajsy :mrgreen, chociazby z tego wzgledu, ze ja nie potrzebowalem rysunkow do komercyjnego projektu)
[quote="SeSim"]Przecie¿ nie musz± zatrudniaæ znanego, profesjonalnego grafika. Mo¿na przej¶æ siê po ASP i spokojnie znale¼æ ludzi co za 100 zeta to zrobi±[/quote]
a masz namiary na takowego? (z checia skorzystam, btw jest w Lublinie ASP, bo nie jestem pewien :-s)
MrJack - zycze powodzonka w projekcie, zapowiada sie calkiem calkiem (KUPA pracy przed Toba, wiem bo sam od poltora roku dopieszczam dodatki do MiMa i konca nie widac :-({|= )
MichciK pisze:a masz namiary na takowego? (z checia skorzystam, btw jest w Lublinie ASP, bo nie jestem pewien :-s )
Obecnie nie bardzo. Pourywały mi się kontakty z ludźmi z ASP. Najprościej to dowiedzieć się jak można wysłać masowego maila do wszystkich studentów ASP z zapytaniem czy ktoś by się nie podjął tej roboty Niestety na tacy nikt Ci tego nie zapoda, musisz pokombinować
Poprawienie formy Cytowania
Ostatnio zmieniony sobota 14 lip 2007, 08:07 przez SeSim, łącznie zmieniany 1 raz.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
[quote="MichciK"]a masz namiary na takowego? (z checia skorzystam, btw jest w Lublinie ASP, bo nie jestem pewien :-s ) [/quote]
Obecnie nie bardzo. Pourywały mi się kontakty z ludźmi z ASP. Najprościej to dowiedzieć się jak można wysłać masowego maila do wszystkich studentów ASP z zapytaniem czy ktoś by się nie podjął tej roboty ;) Niestety na tacy nikt Ci tego nie zapoda, musisz pokombinować :]
Hm, bede potrzebowal waszej pomocy. Jak pisalem wyzej, bohaterowie maja m.in. Sile oraz Obrone. Sila przeklada sie na Atak, Obrona na unikanie obrazen, ktore mialyby wplyw na zmniejszenie punktow zycia.
Kazdy z bohaterow bedzie mial 3 unikalne karty przedmiotow. Posiadajac wszystkie trzy karty, dostawac sie bedzie bonus. Potrzebuje pomyslow na przedmioty, ich dzialanie oraz bonusy dla bohaterow. Obecnie mam tak:
Elf:
1. Łuk Przepowiedni (celność +1, łuk przewiduje gdzie pojawi się przeciwnik)
2. Eärendur– magiczny miecz (obrażenia +1, omija zbroję)
3. Widmowy Płaszcz (chowanie się +1, daje możliwość komunikacji z duchami)
BONUS: Elf ma możliwość obejrzenia w dowolnym momencie wierzchniej karty przygody.
Drow:
1. Sejmitary Pajęczej Królowej (atak +2, obrona przeciwnika zmniejszona o 1)
2. Zbroja Cienia (obrona +2, chowanie się +2)
3. Medalion Oloth (inteligencja +2)
BONUS: Drow nie zwraca uwagi na wszelkie pułapki, nie można go zaskoczyć. (???)
Druid:
1. Laska Życia (atak +1, użycie laski w walce powoduje odnowienie 1 punktu życia Druida, do stanu z jakim rozpoczynał grę, za każdego zabitego wroga).
2. Medalion Cierni (podczas walki, atakujący otrzymuje połowę (zaokrągloną w dół) zadanych obrażeń Druidowi).
3. Wilcza Szata (obrona +1, wszystkie zwierzęta w drużynie mają atak +1)
BONUS: Druid ma możliwość uniknięcia ataku dowolnego zwierzęcia, jeśli wyrzuci przed atakiem jedną kostką więcej niz 2 oczka.
Ork:
1. Kościana maczuga (atak +2, obrona przeciwnika -1)
2. Kolczaste naramienniki (obrona +1, ?) (???)
3. Hełm Siły (atak +1, +1 w walce z Goblinami, Orkami, Trollami i Gigantami)
BONUS: Ork podczas obrony może spróbować wpaść w szał bitewny. Jeśli wyrzuci kostką 1-3 oczek, jego atak zwiększa się o kolejne 3 punkty, jednakże obrona zmniejsza o jeden.
Paladyn:
1.
2.
Hm, bede potrzebowal waszej pomocy. Jak pisalem wyzej, bohaterowie maja m.in. Sile oraz Obrone. Sila przeklada sie na Atak, Obrona na unikanie obrazen, ktore mialyby wplyw na zmniejszenie punktow zycia.
Kazdy z bohaterow bedzie mial 3 unikalne karty przedmiotow. Posiadajac wszystkie trzy karty, dostawac sie bedzie bonus. Potrzebuje pomyslow na przedmioty, ich dzialanie oraz bonusy dla bohaterow. Obecnie mam tak:
Elf: 1. Łuk Przepowiedni (celność +1, łuk przewiduje gdzie pojawi się przeciwnik) 2. Eärendur– magiczny miecz (obrażenia +1, omija zbroję) 3. Widmowy Płaszcz (chowanie się +1, daje możliwość komunikacji z duchami) BONUS: Elf ma możliwość obejrzenia w dowolnym momencie wierzchniej karty przygody.
Drow: 1. Sejmitary Pajęczej Królowej (atak +2, obrona przeciwnika zmniejszona o 1) 2. Zbroja Cienia (obrona +2, chowanie się +2) 3. Medalion Oloth (inteligencja +2) BONUS: Drow nie zwraca uwagi na wszelkie pułapki, nie można go zaskoczyć. (???) Druid: 1. Laska Życia (atak +1, użycie laski w walce powoduje odnowienie 1 punktu życia Druida, do stanu z jakim rozpoczynał grę, za każdego zabitego wroga). 2. Medalion Cierni (podczas walki, atakujący otrzymuje połowę (zaokrągloną w dół) zadanych obrażeń Druidowi). 3. Wilcza Szata (obrona +1, wszystkie zwierzęta w drużynie mają atak +1) BONUS: Druid ma możliwość uniknięcia ataku dowolnego zwierzęcia, jeśli wyrzuci przed atakiem jedną kostką więcej niz 2 oczka. Ork: 1. Kościana maczuga (atak +2, obrona przeciwnika -1) 2. Kolczaste naramienniki (obrona +1, ?) (???) 3. Hełm Siły (atak +1, +1 w walce z Goblinami, Orkami, Trollami i Gigantami) BONUS: Ork podczas obrony może spróbować wpaść w szał bitewny. Jeśli wyrzuci kostką 1-3 oczek, jego atak zwiększa się o kolejne 3 punkty, jednakże obrona zmniejsza o jeden. Paladyn: 1. 2.
Jeżeli pomysły są problemem to cienko to widzę Rozumiem zwracać się do ludzi aby sprawdzili bugi, ale żeby pomysły podrzucali?
Co do nazw - nasunęło mi się takie pytanie. Skąd pochodzą nazwy wykorzystane na kartach? Czy są skądś zaczerpinięte, czy wymyślone? Mam na myśli np to:
-Eärendur
-Sejmitary (cokolwiek to jest)
-Drow (też nie mam pojęcia co to - nie pasuje nijak do reszty nazw)
Jeżeli pomysły są problemem to cienko to widzę ;) Rozumiem zwracać się do ludzi aby sprawdzili bugi, ale żeby pomysły podrzucali? :)
Co do nazw - nasunęło mi się takie pytanie. Skąd pochodzą nazwy wykorzystane na kartach? Czy są skądś zaczerpinięte, czy wymyślone? Mam na myśli np to: -Eärendur -Sejmitary (cokolwiek to jest) -Drow (też nie mam pojęcia co to - nie pasuje nijak do reszty nazw)
Żart jakiś? A Zapomniane Krainy czyli Forgotten Realms coś przybliza. Albo Drizzt Do Urden najslynniejszy na swiecie mroczny elf czyli drow? Sejmitary to byly jego ulubione bronie. Poza tym o ile sie nie myle brat twoj w kartach pustyni taka bron umiescil.
Nie to żebym sie wymadrzał, bo w swiatach fantazy to ja raczej lajkonikiem jestem. No ale gralo sie w Baldurs Gate czy Icewind Dale :mrgreen: .
Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
[quote]Cytat: drow - mroczny (ciemny) elf
To natomiast nie Skąd to pochodzi?[/quote]
Żart jakiś? A Zapomniane Krainy czyli Forgotten Realms coś przybliza. Albo Drizzt Do Urden najslynniejszy na swiecie mroczny elf czyli drow? Sejmitary to byly jego ulubione bronie. Poza tym o ile sie nie myle brat twoj w kartach pustyni taka bron umiescil. Nie to żebym sie wymadrzał, bo w swiatach fantazy to ja raczej lajkonikiem jestem. No ale gralo sie w Baldurs Gate czy Icewind Dale :mrgreen: .