Kilka pytań odnośnie zasad i innych
-
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
- Lokalizacja: Warszawwa
- Płeć:
Ja tam przeczytałem wszystkie instrukcje po 5 razy i tyle. W tych mniejszych dodatkach nie ma nawet za bardzo co czytać. Warto też pograć w Talisman Prologue bo tam wiele rzeczy może się wyjaśnić.
Jedyne co mnie ostatnio zaskoczyło to Taniec Śmierci - oficjalne alternatywne zakończenie do ściągnięcia na stronie Galakty: Postać, która dotrze do Korony Władzy zamiast rzucać standardowe czary nasyła na innych Poszukiwaczy postać Śmierci. No i tutaj trzeba wiedzieć, że Śmierć nie może przebywać na obszarach Wewnętrznej Krainy.
Jedyne co mnie ostatnio zaskoczyło to Taniec Śmierci - oficjalne alternatywne zakończenie do ściągnięcia na stronie Galakty: Postać, która dotrze do Korony Władzy zamiast rzucać standardowe czary nasyła na innych Poszukiwaczy postać Śmierci. No i tutaj trzeba wiedzieć, że Śmierć nie może przebywać na obszarach Wewnętrznej Krainy.
-
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
- Lokalizacja: Warszawwa
- Płeć:
1) Mnich nie może używać również magicznych broni, co nie?
2) Czy karty Zdarzeń wylosowane w Podziemiach oddziałują również na Zewnętrzną Krainę i na odwrót? Na przykład to http://www.talismanwiki.com/Fire.
2) Czy karty Zdarzeń wylosowane w Podziemiach oddziałują również na Zewnętrzną Krainę i na odwrót? Na przykład to http://www.talismanwiki.com/Fire.
- Rogo
-
- Posty: 6451
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
- Etamin
-
- Posty: 77
- Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Los pozwala nam raz przerzucić jedną z kości. Jak poprawnie używać go w walce, żeby nie naginać zasad? Załóżmy że mam 6 siły, a wróg którego spotkałem 7. Rzucam 4 także łącznie mam 10. Czekam na rzut za wroga, który wynosi też 4. W którym momencie decyduję, czy użyć losu. Przed, czy po rzucie za wroga? Zawsze graliśmy, że po. Poza tym nie wiem, czy zasady określają, kto rzuca pierwszy - poszukiwacz, czy wróg. U nas najczęściej pojawia się karta wroga na stole, ktoś od razu rzuca i dopiero wtedy gracz rozpatruje swoje szanse (użycie czaru/przedmiotu/losu).
- trueHotshot
-
- Posty: 55
- Rejestracja: poniedziałek 12 sie 2013, 13:49
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
W instrukcji jest przykład ataku (Czarnoksiężnik trafia na Olbrzyma o Sile 6) - czerwona ramka na 11 stronie.
Walka pomiędzy PoszukiwaczamiPrzykład ataku
(...) Czarnoksiężnik postanawia rzucić Cios psionicznym który pozwala mu dodać do Siły posiadaną wartość Mocy (5). Czarnoksiężnik wdał się w zwykłą walkę, dodaje więc do Siły również +1 za Miecz. Jego całkowita Siła wynosi 9 (5 za Cios psioniczny, 2 za wartość Siły, 1 za żeton Siły i 1 za Miecz). Podczas swojego rzutu ataku Olbrzym wyrzuca "6", a Czarnoksiężnik "3".
Po wykonaniu rzutów okazuje się, że zarówno Olbrzym, jak i Czarnoksiężnik posiadają taką samą skuteczność ataku równą 12. Taki wynik oznacza remis. Czarnoksiężnik decyduje się wydać 1 punkt Losu i ponowić rzut ataku. Tym razem wypada "5". (...)
My zawsze graliśmy, że w przypadku walki Poszukiwacz vs. Poszukiwacz, atakujący pierwszy rzuca kością i losu może użyć przed rzutem obrońcy. Potem użyć losu może już tylko obrońca.3. Rzuty ataków
Każdy gracz rzuca jedną kością. Wyniki uważa się za ich rzuty ataku. Po wykonaniu rzutów każdy z graczy będzie mógł wydać jeden punkt Losu, aby powtórzyć rzut. Pierwszy musi zdecydować gracz atakujący, po nim przychodzi kolei obrońcy (bez względu na decyzję obrońcy, atakujący nie może już zmienić zdania).
- Etamin
-
- Posty: 77
- Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Po kolejnej partii pojawiło się kilka nowych pytań:
1) Wg instrukcji, by otworzyć Tajemne Wrota poszukiwacz musi mieć co najmniej jeden punkt ruchu w zapasie? Czy w takim razie można otwierać je stojąc na nich? Np. po teleportowaniu się na nie po zabiciu Orlego Króla, albo przeniesieniu się z Kopalni/Krypty? Mieliśmy sytuację, że do Tajemnych Wrót przeniosła poszukiwacza Krypta. W ten sposób nie wiedzieliśmy, czy w następnej kolejce może od razu je otwierać, czy musi stracić kolejkę, by wziąć rozpęd :-s
2) Mędrzec na początku tury może dobrać czar (jeśli jakiegoś nie ma i pozwala mu na to jego moc). Czy może go od razu użyć? W instrukcji napisane jest, że w swojej turze można użyć tyle czarów z iloma zaczynało się turę.
3) Co z czarami i przedmiotami, które po użyciu pozwalają ci dodać 1, 2 lub 3 do wyniku rzutu kostką. To znaczy do maks. 6, czy do 9? NP rzuciłem kostką 4, używam takiego czaru i zmieniam wynik na 6, czy 7?
4) Czy ropucha może zbierać przedmioty/złoto? Nigdzie nie ma tego wyszczególnionego.
1) Wg instrukcji, by otworzyć Tajemne Wrota poszukiwacz musi mieć co najmniej jeden punkt ruchu w zapasie? Czy w takim razie można otwierać je stojąc na nich? Np. po teleportowaniu się na nie po zabiciu Orlego Króla, albo przeniesieniu się z Kopalni/Krypty? Mieliśmy sytuację, że do Tajemnych Wrót przeniosła poszukiwacza Krypta. W ten sposób nie wiedzieliśmy, czy w następnej kolejce może od razu je otwierać, czy musi stracić kolejkę, by wziąć rozpęd :-s
2) Mędrzec na początku tury może dobrać czar (jeśli jakiegoś nie ma i pozwala mu na to jego moc). Czy może go od razu użyć? W instrukcji napisane jest, że w swojej turze można użyć tyle czarów z iloma zaczynało się turę.
3) Co z czarami i przedmiotami, które po użyciu pozwalają ci dodać 1, 2 lub 3 do wyniku rzutu kostką. To znaczy do maks. 6, czy do 9? NP rzuciłem kostką 4, używam takiego czaru i zmieniam wynik na 6, czy 7?
4) Czy ropucha może zbierać przedmioty/złoto? Nigdzie nie ma tego wyszczególnionego.
- Rogo
-
- Posty: 6451
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Po przeniesieniu na Tajemne wrota musi badać ich obszar (ciągnąć kartę). Dopiero w następnej turze musi mieć co najmniej 1 punkt ruchu (czyli wyrzucić co najmniej 1 oczko - co chyba trudne nie będzie xD), żeby przejść przez Tajemne Wrota.Etamin pisze:1) Wg instrukcji, by otworzyć Tajemne Wrota poszukiwacz musi mieć co najmniej jeden punkt ruchu w zapasie? Czy w takim razie można otwierać je stojąc na nich? Np. po teleportowaniu się na nie po zabiciu Orlego Króla, albo przeniesieniu się z Kopalni/Krypty? Mieliśmy sytuację, że do Tajemnych Wrót przeniosła poszukiwacza Krypta. W ten sposób nie wiedzieliśmy, czy w następnej kolejce może od razu je otwierać, czy musi stracić kolejkę, by wziąć rozpęd
Wg FAQ może, co moim zdaniem jest bez sensu, ale tu moje zdanie na niewiele się zda.2) Mędrzec na początku tury może dobrać czar (jeśli jakiegoś nie ma i pozwala mu na to jego moc). Czy może go od razu użyć? W instrukcji napisane jest, że w swojej turze można użyć tyle czarów z iloma zaczynało się turę.
Dodajesz nawet powyżej 6. Oczywiście jeśli dla danej instrukcji nie ma nic więcej niż 6, to traktujesz wynik jak 6.Etamin pisze:3) Co z czarami i przedmiotami, które po użyciu pozwalają ci dodać 1, 2 lub 3 do wyniku rzutu kostką. To znaczy do maks. 6, czy do 9? NP rzuciłem kostką 4, używam takiego czaru i zmieniam wynik na 6, czy 7?
Nie może. Ropucha na karcie nie ma zaznaczonego miejsca na Przedmioty. Przypadek? Nie sądzę.4) Czy ropucha może zbierać przedmioty/złoto? Nigdzie nie ma tego wyszczególnionego.
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
- Lokalizacja: Warszawwa
- Płeć:
To ja mam lepsze pytanie. Czy po karcie Patrolu można rozpatrzyć obszar, na który zostaniemy przeniesieni? Zakładam, że nie.
http://www.talismanwiki.com/Patrol
Ja gram tak, że obszar można rozpatrzyć tylko wtedy, gdy mowa jest o teleportacji np. w przypadku Magicznego Portalu lub Driady
http://www.talismanwiki.com/Magic_Portal
http://www.talismanwiki.com/Dryad
Nie ma tego nigdzie jasno opisanego. Jedynie w instrukcji podziemi jest napisane, że gdy przegramy walkę i zostaniemy cofnięci o ileś pół to nasza tura się kończy i nie rozpatrujemy obszaru, na którym wylądowaliśmy.
http://www.talismanwiki.com/Patrol
Ja gram tak, że obszar można rozpatrzyć tylko wtedy, gdy mowa jest o teleportacji np. w przypadku Magicznego Portalu lub Driady
http://www.talismanwiki.com/Magic_Portal
http://www.talismanwiki.com/Dryad
Nie ma tego nigdzie jasno opisanego. Jedynie w instrukcji podziemi jest napisane, że gdy przegramy walkę i zostaniemy cofnięci o ileś pół to nasza tura się kończy i nie rozpatrujemy obszaru, na którym wylądowaliśmy.
- Xan
-
- Posty: 581
- Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 32
Normalnie musisz wykonać swój obszar startowy. Nie tracisz tury w wyniku tej karty, więc grasz dalej.rkBrain pisze:To ja mam lepsze pytanie. Czy po karcie Patrolu można rozpatrzyć obszar, na który zostaniemy przeniesieni? Zakładam, że nie.
Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
-
-
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 38
Hej,
Kilka pytań z ostatniej rozgrywki:
1. Czy wampirzyca może wyssać szkodliwych przyjaciół (wiedźma, poltergeist) itd?
2. Jak takie karty jak np. górscy zbóje wpływają na takich przyjaciół jak np. wskrzeszone duchy nekromanty czy potwory Wodza Ogrów? W instrukcji karty zbóje porywają przyjaciół i umieszczają na bodajże przełęczy. Karty takich przyjaciół odrzucamy czy nie są oni porywani? (Zakładam że na pewno nie są umieszczani na tym polu)
Dzięki.
Kilka pytań z ostatniej rozgrywki:
1. Czy wampirzyca może wyssać szkodliwych przyjaciół (wiedźma, poltergeist) itd?
2. Jak takie karty jak np. górscy zbóje wpływają na takich przyjaciół jak np. wskrzeszone duchy nekromanty czy potwory Wodza Ogrów? W instrukcji karty zbóje porywają przyjaciół i umieszczają na bodajże przełęczy. Karty takich przyjaciół odrzucamy czy nie są oni porywani? (Zakładam że na pewno nie są umieszczani na tym polu)
Dzięki.
- Xan
-
- Posty: 581
- Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 32
Witajcie moi mili,
szybkie pytanie. Czy Żniwiarz po mieście może poruszać się "do tyłu", czy musi iść zgodnie ze strzałkami. Od razu zapytam także, czy Żniwiarz może wstąpić do sklepu na zakupy.
Pozdrawiam,
Xan
szybkie pytanie. Czy Żniwiarz po mieście może poruszać się "do tyłu", czy musi iść zgodnie ze strzałkami. Od razu zapytam także, czy Żniwiarz może wstąpić do sklepu na zakupy.
Pozdrawiam,
Xan
Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Moim zdaniem Żniwiarz porusza się dowolnie, Strzałki wskazują jedynie jak Poszukiwacze mają się poruszać. Żniwiarz Poszukiwaczem nie jest.Rebelix pisze:Żniwiarz porusza się zgodnie z zasadami czyli po mieście chodzi tylko według strzałek. I tak może wejść do sklepu ale zakupów robić oczywiście nie może.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
"Ruch Ponurego Żniwiarza odbywa się zgodnie z normalnymi zasadami ruchu Poszukiwacza" cytowane z instrukcji Żniwiarza.
Jedyne wyjątki to takie, że Żniwiarz nie może wejść do krainy wewnętrznej i może przechodzić przez most strażnika i pomiędzy gospodą a świątynią dowolnie.
"Czy Ponury Żniwiarz może wkroczyć do Podziemi?"
"Tak, Ponury Żniwiarz może wchodzić do oraz wychodzić z Podziemi na dokładnie takich samych zasadach jak Poszukiwacz" cytowane z FAQ.
Zgadzam się, że Żniwiarz to nie Poszukiwacz ale zgodnie ze wszystkim co oficjalnie zostało napisane to Żniwiarz porusza się na tych samych zasadach co Poszukiwacz. Ponieważ instrukcja Miasta nic nie wspomina o żadnym wyjątku dlatego nie widzę powodu dla którego Żniwiarz w mieście miałby chodzić inaczej niż Poszukiwacz.
Oczywiście tak moim zdaniem jest w zgodzie z przepisami. Przecież każdy może sobie grać jak chce.
Jedyne wyjątki to takie, że Żniwiarz nie może wejść do krainy wewnętrznej i może przechodzić przez most strażnika i pomiędzy gospodą a świątynią dowolnie.
"Czy Ponury Żniwiarz może wkroczyć do Podziemi?"
"Tak, Ponury Żniwiarz może wchodzić do oraz wychodzić z Podziemi na dokładnie takich samych zasadach jak Poszukiwacz" cytowane z FAQ.
Zgadzam się, że Żniwiarz to nie Poszukiwacz ale zgodnie ze wszystkim co oficjalnie zostało napisane to Żniwiarz porusza się na tych samych zasadach co Poszukiwacz. Ponieważ instrukcja Miasta nic nie wspomina o żadnym wyjątku dlatego nie widzę powodu dla którego Żniwiarz w mieście miałby chodzić inaczej niż Poszukiwacz.
Oczywiście tak moim zdaniem jest w zgodzie z przepisami. Przecież każdy może sobie grać jak chce.
- Xan
-
- Posty: 581
- Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 32
Cześć,
ostatnio grałem sobie Kupcem i wywiązał nam się mały konflikt. Rzecz dotyczy jego specjalnej zdolności.
Trafiłem na obszar Miasta i chciałem sprzedać swój Magiczny Przedmiot za 3 sztuki. Kolega mówi mi, że na tym obszarze dostanę tylko 1 sztukę, gdyż nie jest on wymieniony w specjalnej zdolności. Dodatkowo argumentuje, że przetapianie != sprzedaż.
Teraz nie wiem, czy opis specjalnej zdolności odnośnie sprzedawania Magicznych Przedmiotów za 3 sztuki mówi mi, że mogę tego dokonać tylko w: Targowisko, Wioska i Dzień Targowy, czy chodzi o sam fakt sprzedaży, jako kupiec przedmiotów Magicznych za wspomniane 3SZ?
Czekam na wasze opinie i pozdrawiam.
ostatnio grałem sobie Kupcem i wywiązał nam się mały konflikt. Rzecz dotyczy jego specjalnej zdolności.
Kod: Zaznacz cały
Za każdym razem kiedy odwiedzasz Targowisko albo Wioskę lub podczas Dnia Targowego możesz odrzucić jeden z posiadanych Przedmiotów, aby wziąć dowolny Przedmiot z talii Ekwipunku. Możesz też sprzedać dowolną liczbę Przedmiotów. Otrzymujesz 1 sztukę złota za każdy zwykły Przedmiot oraz 3 sztuki złota za każdy Magiczny Przedmiot, który sprzedajesz.
Teraz nie wiem, czy opis specjalnej zdolności odnośnie sprzedawania Magicznych Przedmiotów za 3 sztuki mówi mi, że mogę tego dokonać tylko w: Targowisko, Wioska i Dzień Targowy, czy chodzi o sam fakt sprzedaży, jako kupiec przedmiotów Magicznych za wspomniane 3SZ?
Czekam na wasze opinie i pozdrawiam.
Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Xan
-
- Posty: 581
- Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 32
Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź!
Po przemyśleniu całej sytuacji przyznałem mu rację i tak właśnie zagraliśmy, jednak wolałem się jeszcze i tutaj upewnić. :>
PS Grey widzę, że jakiś level up dostałeś.
Po przemyśleniu całej sytuacji przyznałem mu rację i tak właśnie zagraliśmy, jednak wolałem się jeszcze i tutaj upewnić. :>
PS Grey widzę, że jakiś level up dostałeś.
Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
- blazius
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magowie Mroku
• Mała Pustynia
• Pojedyncze karty
• Przedpola Piekieł
• Źródła Magii - Posty: 1001
- Rejestracja: sobota 30 mar 2013, 05:38
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
-
-
- Posty: 30
- Rejestracja: środa 30 sty 2013, 18:59
- Lokalizacja: Tczew
- Płeć:
1)
4) Czy gracz, który wymknie się wrogowi, może zbadać inne karty obszaru?
5) Jeszcze jedna, trochę specyficzna sprawa. Natknąłem się wczoraj na jeden stary wątek, ale od wielu godzin próbuję go znaleźć ponownie i mi nie wychodzi... Więc pozwolę sobie nakreślić sytuację i potwierdzić oczywistość, żeby ciekawość mnie już nie dręczyła. W jakimś starym temacie ktoś zaczął mieszać z kolejnością rzucania rzutu za pancerz i wybierania czy się okrada czy też rani innego poszukiwacza. Wyszło mu ostatecznie na to, że najpierw pokonany rzuca za pancerz a dopiero potem wygrany wybiera czy okrada czy rani swojego przeciwnika. Co jest chyba bez sensu. Przecież jest tak, że toczy się walka, a następnie wygrany wybiera czy okrada przegranego, czy go rani. A jeśli rani to dopiero wtedy przegrany robi rzut za pancerz i jeżeli mu się uda to unika ciosu, a wygrany odchodzi z niczym. Nieprawdaż?
Czy to oznacza, że jeżeli nie podniosę przedmiotu innego poszukiwacza porzuconego w kapliczce, to nie mogę się pomodlić?Grey pisze:Rogo pisze:Możesz.Etamin pisze:5)Czy mając Poltergeista można przejść przez Wrota? Chyba nie, skoro poruszam się tylko o jeden obszar, a aby przez nie przejść muszę mieść tyle za ruch, ile dzieli mnie od Wrót +1.Grey pisze:Dokładnie tak, jak pisze Rogo.Rogo pisze:Kończysz ruchna wrotach a w następnej turze do Wewnętrznej Krainy.
Idąc takim tokiem rozumowania, czy to oznacza, że mogę zaatakować Strażnika po turze w której skończyłem ruch na jego polu?
Chyba nikt tak nie gra. Widziałem tu wiele osób, które grają tak jak ja, że trzeba Strażnika zaatakować "z rozbiegu" (trafiasz na jego pole w trakcie ruchu i jesteś zdolny przejść choć jedno pole dalej).
Z powyższym zagadnieniem pozostaje jednak sama karta Poltergeista, która mówi o przekraczaniu mostu, mimo poruszania się o jedno pole na turę. Oznaczałoby to, że albo mostami są również mosty namalowane koło miasta i wioski (Grey wspominał, że gracze tak grają, mój kolega też wprowadził taką zasadę), albo że da się jednak przejść Strażnika uprzednio stojąc na jego polu, albo że obie możliwości są poprawne
2)set-han pisze:Zamrożenie - Możesz rzucić to zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki lub walki psychicznej z innym poszukiwaczem lub istotą. Ten poszukiwacz lub istota nie wykonuje rzutu ataku.
Błyskawica - Możesz rzucić to zaklęcie na dowolny obszar w dowolnym momencie. Do końca tej tury będzie można wymykać się wszystkim istotom i poszukiwaczom znajdującym się na tym obszarze.set-han pisze:Spotykam poszukiwacza i rzucam Zamrożenie - czy poszukiwacz może w tym momencie uratować się zaklęciem Błyskawica?Hmmm. Nie jestem powyższego taki pewien. Onaczałoby to de facto, że czar broniącego się działa przed czarem atakującego. W FAQ jest napisane, że "Jeśli dwie lub więcej zdolności lub efektów jest aktywowanych w tym samym czasie, gracz którego tura właśnie się odbywa, decyduje o ich kolejności." Można by z tego wywieść, że atakujący pierwszy używa czaru i zamraża przeciwnika, a broniący się już nie zdąży przywołać wtedy burzy. Chętnie poznam Wasze opinie na ten temat.guciomir pisze: Może.
3)Grey pisze:Kludi napisał/a: Na polu świątyni znajduje się przedmiot(został tam wywiany np). Czy gracz stając na polu Świątynia musi zabrać ten przedmiot, czy może go "olać" i po prostu rzucić na świątynie?
Nigdy nie musisz podnosić Przedmiotów, jeżeli tego nie chcesz (za wyjątkiem tych "evil" Przedmiotów jak np. Fałszywy Graal). Pamiętaj, iż najpierw badasz wsio karty na obszarze, a dopiero potem sam obszar.
4) Czy gracz, który wymknie się wrogowi, może zbadać inne karty obszaru?
5) Jeszcze jedna, trochę specyficzna sprawa. Natknąłem się wczoraj na jeden stary wątek, ale od wielu godzin próbuję go znaleźć ponownie i mi nie wychodzi... Więc pozwolę sobie nakreślić sytuację i potwierdzić oczywistość, żeby ciekawość mnie już nie dręczyła. W jakimś starym temacie ktoś zaczął mieszać z kolejnością rzucania rzutu za pancerz i wybierania czy się okrada czy też rani innego poszukiwacza. Wyszło mu ostatecznie na to, że najpierw pokonany rzuca za pancerz a dopiero potem wygrany wybiera czy okrada czy rani swojego przeciwnika. Co jest chyba bez sensu. Przecież jest tak, że toczy się walka, a następnie wygrany wybiera czy okrada przegranego, czy go rani. A jeśli rani to dopiero wtedy przegrany robi rzut za pancerz i jeżeli mu się uda to unika ciosu, a wygrany odchodzi z niczym. Nieprawdaż?
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Ad.1
Strażnika spotykasz kiedy przechodzisz z obszaru strażnika na obszar wzgórza w środkowej kranie. Także jeśli masz przy sobie poltergeista, stoisz na obszarze strażnik i decydujesz się poruszyć o 1 obszar na wzgórza w krainie środkowej to spotykasz strażnika. Tak powinni grać wszyscy.
Ad.2
Odpowiedź guciomira jest poprawna, jeśli się z tym nie zgadzasz to graj po swojemu.
Ad.3
Chryste Panie skąd w ogóle taki wniosek? Przeczytaj instrukcję tej gry.
Ad.4
Tak, nawet musi. Ponownie nalegam abyś przeczytał instrukcję.
Ad.5
Nie jestem pewien czy w pełni rozumiem o co Ci chodzi ale z pancerzy które chronią przed utratą życia korzystasz wtedy, kiedy masz stracić to życie czyli kiedy drugi poszukiwacz już się zdecydował Ci je odebrać.
Strażnika spotykasz kiedy przechodzisz z obszaru strażnika na obszar wzgórza w środkowej kranie. Także jeśli masz przy sobie poltergeista, stoisz na obszarze strażnik i decydujesz się poruszyć o 1 obszar na wzgórza w krainie środkowej to spotykasz strażnika. Tak powinni grać wszyscy.
Ad.2
Odpowiedź guciomira jest poprawna, jeśli się z tym nie zgadzasz to graj po swojemu.
Ad.3
Chryste Panie skąd w ogóle taki wniosek? Przeczytaj instrukcję tej gry.
Ad.4
Tak, nawet musi. Ponownie nalegam abyś przeczytał instrukcję.
Ad.5
Nie jestem pewien czy w pełni rozumiem o co Ci chodzi ale z pancerzy które chronią przed utratą życia korzystasz wtedy, kiedy masz stracić to życie czyli kiedy drugi poszukiwacz już się zdecydował Ci je odebrać.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Nie, możesz.arcanuss pisze:Czy to oznacza, że jeżeli nie podniosę przedmiotu innego poszukiwacza porzuconego w kapliczce, to nie mogę się pomodlić?
Nie.4) Czy gracz, który wymknie się wrogowi, może zbadać inne karty obszaru?
Co to znaczy "po turze"? Po turze jest tura innego gracza. Możesz przejść most jak zaczynasz na polu straznika i powołując się na fakt posiadania poltergeista deklaujesz że próbujesz przejść przez most (o 1 pole do środkowej krainy).arcanuss pisze:Idąc takim tokiem rozumowania, czy to oznacza, że mogę zaatakować Strażnika po turze w której skończyłem ruch na jego polu?
What a view.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Wydaje mi się to niemożliwe. Gdyby tak było to mógłbym wejść na pole powiedzmy Puszczy na której leży przedmiot jakiś. Wziąłbym go, a następnie powiedział że badam obszar (bo najpierw karty potem obszar nie?), a że na obszarze już nic nie leży to ciągnę kartę. Ponieważ wiem że tak nie można, nie możliwe żeby najpierw badało się kartę a potem obszar.arcanuss pisze:Pamiętaj, iż najpierw badasz wsio karty na obszarze, a dopiero potem sam obszar.
Z drugiej strony, jesli w Świątyni jest smok to muszę z nim najpierw walczyć zanim będę się mógł pomodlić, więc nie możliwe żeby najpierw badało się obszar a potem kartę.
To jak to jest? :?
What a view.