Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Innymi słowy popełniłeś błąd, a teraz nie chcesz się do tego przyznać :P. Ale Ci wybaczamy ;).

Acz niech Ci będzie - przyznam, iż wyraz "którejkolwiek" lepiej by pasowało do kontekstu :P.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Nemomon, Ty również popełniłeś błąd, a Twój błąd mógł być bardziej mylący ;) Ale ja również Ci wybaczam, gdyż wszystko już się wyjaśniło :)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Nie popełniłem błędu, Modesty mówiła, iż zapoznała się z lekturą FAQa tutejszego oraz kilku innych tematów o zasadach TMiMa. Miałem więc prawo uważać, iż dla niej pojęcie "jakakolwiek walka" jest jednoznaczne i nie wymaga dodatkowych wyjaśnień ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 6323
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Nemo, pogrążasz się :P


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Nemomon pisze:A jednak są Pancerze, np. w Królowej Lodu Mirror Shield z The Legend of Zelda, które zapobiegają utracie puntu Życia w walce psychicznej. ;)
Raczej z mitologii greckiej. Nie jestem pewien ale mitologia powstała trochę wcześniej niż zelda.


What a view.
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Poniższa sytuacja sprawiła u mnie ostatnio lekką dyskusję. Całkiem możliwe, że podobne pytanie i do niego odpowiedź gdzieś już tutaj na forum są aczkolwiek moje lenistwo podpowiada mi żebym tego nie szukał.

Troll posiada konia z którego korzysta - rzuca dwiema kośćmi za ruch. Na jednej wypada "2" a na drugiej "4". Czy w tej sytuacji troll może się zregenerować czy nie?

Nie podam swojej interpretacji bo chcę poznać wasze.


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 6323
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Według mojej interpretacji , rzut za ruch wynosi 6 (nie ważne iloma kośćmi), więc tak, może się zregenerować. Jednak, jeżeli się mylę, to za chwilę całe tabuny forumowiczów z Rogo na czele, mnie poprawią :P


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

abubu pisze:Jednak, jeżeli się mylę, to za chwilę całe tabuny forumowiczów z Rogo na czele, mnie poprawią
Tadadadammmm!
Oto jestem! :D
Nie wiem jak to jest, więc jestem skłonny przyznać Ci rację ;)
No chyba, że ktoś będzie miał jakiś kontrargument, który mnie bardziej przekona ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

A to nie było w instrukcji (albo FAQ), że chodzi o naturalny rzut, a nie modyfikowany? Pamiętam, że chyba nawet właśnie Trolla regeneracja podana była jako przykład.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Jeśli efekt lub specjalna zdolność odnosi się do wyniku rzutu kością,
chodzi wyłącznie o niezmodyfikowaną różnego rodzaju premiami i
karami liczbę oczek, która pojawiła się na kości.

Na przykład, specjalna zdolność Trolla pozwala mu regenerować się,
kiedy w rzucie za ruch wypadnie „6”. Podczas swojej tury Troll rzuca
za ruch. Wypada „4”. Troll korzysta z Przedmiotu, który dodaje 2
punkty do rzutu za ruch, czyli razem poruszy się o 6 obszarów. Troll
nie będzie mógł się jednak zregenerować, bowiem tak naprawdę
wyrzucił „4”, nie „6”.
Niby jest taki zapisek, ale rzut dwoma kostkami to nadal rzut niezmodyfikowany (nic się do niego nie dodaje ani nie odejmuje, jest po prostu wykonany większą ilością kostek). Takie jest moje stanowisko w tej sprawie. Można się upierać, że druga kostka jest modyfikatorem i pewnie bym się zgodził, gdyby na karcie Konia istniał zapisek, że do rzutu za ruch dodaje wynik dodatkowego rzutu (dodaje, a więc jest to premia), a obecnie jest to napisane, że rzuca dwoma kostkami zamiast jednej (zmienia się zasada ruchu, ale premii tutaj nie ma).


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Jest jeszcze jedna możliwość. Na oryginalnej karcie jest wyraźnie napisane że kiedy na kostce, nie kostkach wypadnie 6 to się regeneruje. Mogłoby to oznaczać że w przypadku rzutu większą ilością kostek gracz musi wybrać która jest jego "oryginalną" i od wyniku na tej właśnie kostce zależy czy będzie mógł się regenerować.


What a view.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Z kolei FAQ przynosi nam coś takiego:
P1: Gdy Poszukiwacz używa konia w celu określenia liczby
obszarów, o które może się poruszyć, to czy wynik „1” na
którejkolwiek z kości upoważnia do poruszenia Ponurego
Żniwiarza?
O: Nie, używając konia Poszukiwacz sumuje wyniki obu
kości, podczas gdy Ponury Żniwiarz porusza się jedynie
wtedy, gdy gracz wyrzuci naturalną „1” na pojedynczej kości.
P2: Jeżeli Amazonka używa swej specjalnej zdolności i rzuca
dwoma kośćmi za ruch, to czy może poruszyć Ponurego Żniwiarza,
jeżeli na którejkolwiek z kości wypadnie „1”?
O: Jedynie wtedy, gdy jako wartość ruchu wybierze tę kość,
na której uzyskała „1”.
Niby tu mowa o Reaperze, ale zasada wciąż jest taka sama, a różni się jedynie cyfrą, którą należy wyrzucić.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Jeśli tak jest, minotaur jest dość przegięty.


What a view.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

I znowu wracamy do liczby pojedynczej i mnogiej, który to argument mnie w żaden sposób nie przekonuje.
Nemomon, to co napisałeś dotyczy tego, że nie może sobie wybrać, o którą kostkę chodzi. I w ten sposób gdyby Troll miał na którejś z kości 6, to druga kostka psuje mu wynik.
Ale zdolność Trolla mówi o rzucie za ruch, nie rzucie jedną kostką. A, że z koniem rzut jest wykonywany dwoma kostkami to nie zmienia faktu, że nadal może wypaść wynik 6 ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

No tak, ale Reaper czy Wilkokłak także poruszają się jedynie przy wyrzuceniu "1" za ruch, więc sytuacja identyczna.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Bo na dwóch kostkach minimalny wynik to 2.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Rogo pisze:Bo na dwóch kostkach minimalny wynik to 2.
szkoda że twórcy gry nie przewidzieli tak oczywistej sytuacji. Mogli przecież w instrukcji zapisać "reaper rusza gdy rzucisz 1 za ruch. Jeśli rzucasz 2 kostkami, rusza się gdy wyrzucisz 2." . Coś w tym stylu.


What a view.
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

No cóż sytuacja była taka, że to ja grałem Trollem który posiada konia, to ja wyrzuciłem "2" i "4" i postanowiłem się zregenerować po czym znajomy powiedział, że "chyba jednak nie mogę".

Moja interpretacja jest taka, że Troll może się zregenerować jeśli wynik rzutu za ruch wynosi "6". Koń działa w taki sposób, że to suma oczek z dwóch kości liczy się za wynik rzutu za ruch a zatem kiedy suma oczek wynosi "6" troll może się zregenerować (analogicznie Skrzat teleportować). W momencie kiedy Troll korzysta z konia i na jednej kostce wypadnie "6" a na drugiej cokolwiek innego to regenerować się nie może bo suma oczek nie jest równa "6" (jest większa) a zatem wynik rzutu za ruch nie jest równy "6".

Jeśli chodzi o poruszanie Żniwiarza/Wilkołaka no to jest tak, że wynik rzutu za ruch musi wynosić "1" żeby ich poruszyć a ponieważ suma oczek z dwóch kostek nie może być równa "1" dlatego kiedy korzystamy z konia nie ma szans na to żeby którymś z NPC poruszyć (być może dlatego wymogiem poruszenia Wilkołakiem jest właśnie "1" a nie "6" jak niektóre osoby na tym forum wspomniały).

Jeśli chodzi o Minotaura to również uważam, że suma oczek z dwóch kostek przy używaniu konia daje wynik który Minotaur może dodać do swojej siły w trakcie nacierania. A zatem jeśli Minotaur skorzysta z konia i wyrzuci dwie "6" to porusza się o 12 obszarów i może sobie dodać aż 12 punktów do swojej siły. Mimo iż na karcie Minotaura pojawia się słowo 'kość' w liczbie pojedynczej. Nie zmienia to faktu, że i tak nie chcę nim grać ze względu na brak separatora. :-k

Edit:
Aha dodam jeszcze, jeśli się ktoś zastanawia, czy w takim razie korzystanie z konia zwiększa szansę na "6" a co za tym idzie możliwość regeneracji Trolla... nie, prawdopodobieństwo jest wtedy mniejsze.


Modesty
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: piątek 28 gru 2012, 12:49
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:

Post autor: Modesty »

Nemomon pisze:Nie popełniłem błędu, Modesty mówiła, iż zapoznała się z lekturą FAQa tutejszego oraz kilku innych tematów o zasadach TMiMa. Miałem więc prawo uważać, iż dla niej pojęcie "jakakolwiek walka" jest jednoznaczne i nie wymaga dodatkowych wyjaśnień ;).
oczywiście, Nemomon, miałeś słuszne prawo i bardzo dziękuję za wsparcie :)
Podejrzewam, że gdybym zalogowała się jako istota płci męskiej, mój post nie wywołałby aż tylu szczegółowych wyjaśnień. Świat fantasy bywa szowinistyczny :P
Jakkolwiek, wierzę, że owe wyjaśnienia przydadzą się kiedyś kolejnej samotnej, kobiecej duszyczce, która zabłądzi na to forum w poszukiwaniu odpowiedzi na nieścisłości wywołane lekturą instrukcji w konfrontacji z pierwszą sesją TMiM :)
Więc nie czuję się urażona podejrzewaniem mnie przez niektórych tutaj zebranych o brak wrodzonej bystrości :>

pozdr


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Modesty pisze:
Nemomon pisze:Nie popełniłem błędu, Modesty mówiła, iż zapoznała się z lekturą FAQa tutejszego oraz kilku innych tematów o zasadach TMiMa. Miałem więc prawo uważać, iż dla niej pojęcie "jakakolwiek walka" jest jednoznaczne i nie wymaga dodatkowych wyjaśnień ;).
oczywiście, Nemomon, miałeś słuszne prawo i bardzo dziękuję za wsparcie :)
Podejrzewam, że gdybym zalogowała się jako istota płci męskiej, mój post nie wywołałby aż tylu szczegółowych wyjaśnień. Świat fantasy bywa szowinistyczny :P
Jakkolwiek, wierzę, że owe wyjaśnienia przydadzą się kiedyś kolejnej samotnej, kobiecej duszyczce, która zabłądzi na to forum w poszukiwaniu odpowiedzi na nieścisłości wywołane lekturą instrukcji w konfrontacji z pierwszą sesją TMiM :)
Więc nie czuję się urażona podejrzewaniem mnie przez niektórych tutaj zebranych o brak wrodzonej bystrości :>

pozdr
Źle mnie zrozumiałaś ;). Termin "jakakolwiek walka" jest terminem z TMiMa, który sumuje walkę oraz walkę psychiczną. Terminem na pojedynek siłowy w TMiMie jest termin "walka", który nad wyraz często jest mylony (nota bene słusznie) z "jakąkolwiek walką".

Było już bardzo wiele osób, które chciały się tarczą bronić przed stratą punktu Życia po przegranym pojedynku z Duchem, twierdząc iż na karcie jest napisane: "jeżeli przegrałeś walkę, możesz rzucić kością, a walka psychiczna to też walka...". Otóż nie.

Innymi słowy, jeżeli karta mówi o "walce", dotyczy to tylko potyczki na Siłę; jeżeli karta mówi o "jakiejkolwiek walce", ma na myśli potyczkę na Siłę i/lub Moc.

===

Za stary jestem, by na moim forum obrażać osoby (bez względu na płeć), których nie znam. Gdybyśmy się kilka lat znali i byli na stopie towarzyskiej, to oczywiście (o ile byś akceptowała takie żarty) mógłbym sobie czasem niewinnie pożartować (i przyjmować identyczne żarty od Ciebie). Jednakże jakbym obrażał każdą nowo napotkaną osobę, to po tygodniu zostałbym sam.

;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 6323
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Modesty pisze:Podejrzewam, że gdybym zalogowała się jako istota płci męskiej, mój post nie wywołałby aż tylu szczegółowych wyjaśnień.
Wierz mi, jak tylko przeglądniesz kilka podobnych wątków na tym forum, to zauważysz, że takie wyjaśnienia/konwersacje/itp nie są rzadkością, a wręcz przeciwnie. Tutaj niektórzy mają za punkt honoru wtrącenie swoich trzech groszy :) Tak więc, nie zrażaj się i zaglądaj śmiało. Wiele ciekawego można się dowiedzieć i przy okazji pośmiać (z niektórych konwersacji) :)


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Sprawiłem sobie w końcu rozszerzenie Podziemia (aczkolwiek nadal mam problem żeby to ładnie ustawić z planszą główną) i doczytałem FAQ odnośnie tego rozszerzenia. Jest tam zapis mówiący, że nie można używać jednocześnie Mechanicznej Sowy i Konia. Przyznam się szczerze, że nie rozumiem dlaczego. Rzeczywiście gracie w ten sposób?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Ja nie, także nie widzę powodów (poza tym (tak jest Rogo - potrafię pisać per "tym"), iż takie combo jest broken) natury mechaniki gry, które zabraniałoby mi używać obu naraz.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Albo jestem zmęczony po przeczytaniu opisów wszystkich kart i instrukcji albo napisałeś to Nemo jakoś wybitnie nieprzejrzyście.

Rozumiem, że używasz jednocześnie Konia i Mechanicznej Sowy czyli niezgodnie z FAQ ale zgodnie z moim osobistym odczuciem.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Tak, ignoruję zapis FAQa w tym aspekcie, uznając iż nie ma żadnych przesłanek zabraniających mi używania obydwu kart naraz, a sam zapis z FAQa jest wyssany z palca :).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ