Acz niech Ci będzie - przyznam, iż wyraz "którejkolwiek" lepiej by pasowało do kontekstu
Kilka pytań odnośnie zasad i innych
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Nie popełniłem błędu, Modesty mówiła, iż zapoznała się z lekturą FAQa tutejszego oraz kilku innych tematów o zasadach TMiMa. Miałem więc prawo uważać, iż dla niej pojęcie "jakakolwiek walka" jest jednoznaczne i nie wymaga dodatkowych wyjaśnień
.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Poniższa sytuacja sprawiła u mnie ostatnio lekką dyskusję. Całkiem możliwe, że podobne pytanie i do niego odpowiedź gdzieś już tutaj na forum są aczkolwiek moje lenistwo podpowiada mi żebym tego nie szukał.
Troll posiada konia z którego korzysta - rzuca dwiema kośćmi za ruch. Na jednej wypada "2" a na drugiej "4". Czy w tej sytuacji troll może się zregenerować czy nie?
Nie podam swojej interpretacji bo chcę poznać wasze.
Troll posiada konia z którego korzysta - rzuca dwiema kośćmi za ruch. Na jednej wypada "2" a na drugiej "4". Czy w tej sytuacji troll może się zregenerować czy nie?
Nie podam swojej interpretacji bo chcę poznać wasze.
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Niby jest taki zapisek, ale rzut dwoma kostkami to nadal rzut niezmodyfikowany (nic się do niego nie dodaje ani nie odejmuje, jest po prostu wykonany większą ilością kostek). Takie jest moje stanowisko w tej sprawie. Można się upierać, że druga kostka jest modyfikatorem i pewnie bym się zgodził, gdyby na karcie Konia istniał zapisek, że do rzutu za ruch dodaje wynik dodatkowego rzutu (dodaje, a więc jest to premia), a obecnie jest to napisane, że rzuca dwoma kostkami zamiast jednej (zmienia się zasada ruchu, ale premii tutaj nie ma).Jeśli efekt lub specjalna zdolność odnosi się do wyniku rzutu kością,
chodzi wyłącznie o niezmodyfikowaną różnego rodzaju premiami i
karami liczbę oczek, która pojawiła się na kości.
Na przykład, specjalna zdolność Trolla pozwala mu regenerować się,
kiedy w rzucie za ruch wypadnie „6”. Podczas swojej tury Troll rzuca
za ruch. Wypada „4”. Troll korzysta z Przedmiotu, który dodaje 2
punkty do rzutu za ruch, czyli razem poruszy się o 6 obszarów. Troll
nie będzie mógł się jednak zregenerować, bowiem tak naprawdę
wyrzucił „4”, nie „6”.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Jest jeszcze jedna możliwość. Na oryginalnej karcie jest wyraźnie napisane że kiedy na kostce, nie kostkach wypadnie 6 to się regeneruje. Mogłoby to oznaczać że w przypadku rzutu większą ilością kostek gracz musi wybrać która jest jego "oryginalną" i od wyniku na tej właśnie kostce zależy czy będzie mógł się regenerować.
What a view.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Z kolei FAQ przynosi nam coś takiego:
Niby tu mowa o Reaperze, ale zasada wciąż jest taka sama, a różni się jedynie cyfrą, którą należy wyrzucić.P1: Gdy Poszukiwacz używa konia w celu określenia liczby
obszarów, o które może się poruszyć, to czy wynik „1” na
którejkolwiek z kości upoważnia do poruszenia Ponurego
Żniwiarza?
O: Nie, używając konia Poszukiwacz sumuje wyniki obu
kości, podczas gdy Ponury Żniwiarz porusza się jedynie
wtedy, gdy gracz wyrzuci naturalną „1” na pojedynczej kości.
P2: Jeżeli Amazonka używa swej specjalnej zdolności i rzuca
dwoma kośćmi za ruch, to czy może poruszyć Ponurego Żniwiarza,
jeżeli na którejkolwiek z kości wypadnie „1”?
O: Jedynie wtedy, gdy jako wartość ruchu wybierze tę kość,
na której uzyskała „1”.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
I znowu wracamy do liczby pojedynczej i mnogiej, który to argument mnie w żaden sposób nie przekonuje.
Nemomon, to co napisałeś dotyczy tego, że nie może sobie wybrać, o którą kostkę chodzi. I w ten sposób gdyby Troll miał na którejś z kości 6, to druga kostka psuje mu wynik.
Ale zdolność Trolla mówi o rzucie za ruch, nie rzucie jedną kostką. A, że z koniem rzut jest wykonywany dwoma kostkami to nie zmienia faktu, że nadal może wypaść wynik 6
Nemomon, to co napisałeś dotyczy tego, że nie może sobie wybrać, o którą kostkę chodzi. I w ten sposób gdyby Troll miał na którejś z kości 6, to druga kostka psuje mu wynik.
Ale zdolność Trolla mówi o rzucie za ruch, nie rzucie jedną kostką. A, że z koniem rzut jest wykonywany dwoma kostkami to nie zmienia faktu, że nadal może wypaść wynik 6
Ja nawet nie mam Talismana.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
No cóż sytuacja była taka, że to ja grałem Trollem który posiada konia, to ja wyrzuciłem "2" i "4" i postanowiłem się zregenerować po czym znajomy powiedział, że "chyba jednak nie mogę".
Moja interpretacja jest taka, że Troll może się zregenerować jeśli wynik rzutu za ruch wynosi "6". Koń działa w taki sposób, że to suma oczek z dwóch kości liczy się za wynik rzutu za ruch a zatem kiedy suma oczek wynosi "6" troll może się zregenerować (analogicznie Skrzat teleportować). W momencie kiedy Troll korzysta z konia i na jednej kostce wypadnie "6" a na drugiej cokolwiek innego to regenerować się nie może bo suma oczek nie jest równa "6" (jest większa) a zatem wynik rzutu za ruch nie jest równy "6".
Jeśli chodzi o poruszanie Żniwiarza/Wilkołaka no to jest tak, że wynik rzutu za ruch musi wynosić "1" żeby ich poruszyć a ponieważ suma oczek z dwóch kostek nie może być równa "1" dlatego kiedy korzystamy z konia nie ma szans na to żeby którymś z NPC poruszyć (być może dlatego wymogiem poruszenia Wilkołakiem jest właśnie "1" a nie "6" jak niektóre osoby na tym forum wspomniały).
Jeśli chodzi o Minotaura to również uważam, że suma oczek z dwóch kostek przy używaniu konia daje wynik który Minotaur może dodać do swojej siły w trakcie nacierania. A zatem jeśli Minotaur skorzysta z konia i wyrzuci dwie "6" to porusza się o 12 obszarów i może sobie dodać aż 12 punktów do swojej siły. Mimo iż na karcie Minotaura pojawia się słowo 'kość' w liczbie pojedynczej. Nie zmienia to faktu, że i tak nie chcę nim grać ze względu na brak separatora. :-k
Edit:
Aha dodam jeszcze, jeśli się ktoś zastanawia, czy w takim razie korzystanie z konia zwiększa szansę na "6" a co za tym idzie możliwość regeneracji Trolla... nie, prawdopodobieństwo jest wtedy mniejsze.
Moja interpretacja jest taka, że Troll może się zregenerować jeśli wynik rzutu za ruch wynosi "6". Koń działa w taki sposób, że to suma oczek z dwóch kości liczy się za wynik rzutu za ruch a zatem kiedy suma oczek wynosi "6" troll może się zregenerować (analogicznie Skrzat teleportować). W momencie kiedy Troll korzysta z konia i na jednej kostce wypadnie "6" a na drugiej cokolwiek innego to regenerować się nie może bo suma oczek nie jest równa "6" (jest większa) a zatem wynik rzutu za ruch nie jest równy "6".
Jeśli chodzi o poruszanie Żniwiarza/Wilkołaka no to jest tak, że wynik rzutu za ruch musi wynosić "1" żeby ich poruszyć a ponieważ suma oczek z dwóch kostek nie może być równa "1" dlatego kiedy korzystamy z konia nie ma szans na to żeby którymś z NPC poruszyć (być może dlatego wymogiem poruszenia Wilkołakiem jest właśnie "1" a nie "6" jak niektóre osoby na tym forum wspomniały).
Jeśli chodzi o Minotaura to również uważam, że suma oczek z dwóch kostek przy używaniu konia daje wynik który Minotaur może dodać do swojej siły w trakcie nacierania. A zatem jeśli Minotaur skorzysta z konia i wyrzuci dwie "6" to porusza się o 12 obszarów i może sobie dodać aż 12 punktów do swojej siły. Mimo iż na karcie Minotaura pojawia się słowo 'kość' w liczbie pojedynczej. Nie zmienia to faktu, że i tak nie chcę nim grać ze względu na brak separatora. :-k
Edit:
Aha dodam jeszcze, jeśli się ktoś zastanawia, czy w takim razie korzystanie z konia zwiększa szansę na "6" a co za tym idzie możliwość regeneracji Trolla... nie, prawdopodobieństwo jest wtedy mniejsze.
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek 28 gru 2012, 12:49
- Lokalizacja: Gdańsk
- Płeć:
oczywiście, Nemomon, miałeś słuszne prawo i bardzo dziękuję za wsparcieNemomon pisze:Nie popełniłem błędu, Modesty mówiła, iż zapoznała się z lekturą FAQa tutejszego oraz kilku innych tematów o zasadach TMiMa. Miałem więc prawo uważać, iż dla niej pojęcie "jakakolwiek walka" jest jednoznaczne i nie wymaga dodatkowych wyjaśnień.
Podejrzewam, że gdybym zalogowała się jako istota płci męskiej, mój post nie wywołałby aż tylu szczegółowych wyjaśnień. Świat fantasy bywa szowinistyczny
Jakkolwiek, wierzę, że owe wyjaśnienia przydadzą się kiedyś kolejnej samotnej, kobiecej duszyczce, która zabłądzi na to forum w poszukiwaniu odpowiedzi na nieścisłości wywołane lekturą instrukcji w konfrontacji z pierwszą sesją TMiM
Więc nie czuję się urażona podejrzewaniem mnie przez niektórych tutaj zebranych o brak wrodzonej bystrości :>
pozdr
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Źle mnie zrozumiałaśModesty pisze:oczywiście, Nemomon, miałeś słuszne prawo i bardzo dziękuję za wsparcieNemomon pisze:Nie popełniłem błędu, Modesty mówiła, iż zapoznała się z lekturą FAQa tutejszego oraz kilku innych tematów o zasadach TMiMa. Miałem więc prawo uważać, iż dla niej pojęcie "jakakolwiek walka" jest jednoznaczne i nie wymaga dodatkowych wyjaśnień.
Podejrzewam, że gdybym zalogowała się jako istota płci męskiej, mój post nie wywołałby aż tylu szczegółowych wyjaśnień. Świat fantasy bywa szowinistyczny
Jakkolwiek, wierzę, że owe wyjaśnienia przydadzą się kiedyś kolejnej samotnej, kobiecej duszyczce, która zabłądzi na to forum w poszukiwaniu odpowiedzi na nieścisłości wywołane lekturą instrukcji w konfrontacji z pierwszą sesją TMiM
Więc nie czuję się urażona podejrzewaniem mnie przez niektórych tutaj zebranych o brak wrodzonej bystrości :>
pozdr
Było już bardzo wiele osób, które chciały się tarczą bronić przed stratą punktu Życia po przegranym pojedynku z Duchem, twierdząc iż na karcie jest napisane: "jeżeli przegrałeś walkę, możesz rzucić kością, a walka psychiczna to też walka...". Otóż nie.
Innymi słowy, jeżeli karta mówi o "walce", dotyczy to tylko potyczki na Siłę; jeżeli karta mówi o "jakiejkolwiek walce", ma na myśli potyczkę na Siłę i/lub Moc.
===
Za stary jestem, by na moim forum obrażać osoby (bez względu na płeć), których nie znam. Gdybyśmy się kilka lat znali i byli na stopie towarzyskiej, to oczywiście (o ile byś akceptowała takie żarty) mógłbym sobie czasem niewinnie pożartować (i przyjmować identyczne żarty od Ciebie). Jednakże jakbym obrażał każdą nowo napotkaną osobę, to po tygodniu zostałbym sam.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- abubu
-
- Posty: 6323
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Wierz mi, jak tylko przeglądniesz kilka podobnych wątków na tym forum, to zauważysz, że takie wyjaśnienia/konwersacje/itp nie są rzadkością, a wręcz przeciwnie. Tutaj niektórzy mają za punkt honoru wtrącenie swoich trzech groszyModesty pisze:Podejrzewam, że gdybym zalogowała się jako istota płci męskiej, mój post nie wywołałby aż tylu szczegółowych wyjaśnień.
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Sprawiłem sobie w końcu rozszerzenie Podziemia (aczkolwiek nadal mam problem żeby to ładnie ustawić z planszą główną) i doczytałem FAQ odnośnie tego rozszerzenia. Jest tam zapis mówiący, że nie można używać jednocześnie Mechanicznej Sowy i Konia. Przyznam się szczerze, że nie rozumiem dlaczego. Rzeczywiście gracie w ten sposób?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24375
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18