Kilka zasad z częsci podstawowej
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Kiedyś miałem podobny dylemat i o ile pamiętam doczytałem się gdzieś w instrukcji, że ta zasada tyczy się tylko siły ale wolałbym, żeby ktoś jeszcze się wypowiedział bo mnie męczy ten złośliwy niemiec... ten no... alzhajmer czy jak mu tam
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
- Posty: 6
- Rejestracja: środa 30 lis 2005, 10:53
Zgadzam sie z Bolkiem. Ja tez tak gram.
I mam nowe pytanie, bo nie moge tego w instrukcji znalezc...
Jak ktos zostanie aresztowany w mieście to co sie dzieje z jego przedmiotami i złotem? Czy traci je dopiero jak trafi do Ciemnicy? Czy w ogóle nie traci przedmiotów ani złota nawet jak musi uciekać (wyrzycić 1)?
Albo może traktuje sie to jak wejście do Miejsca i zwierzęta trzeba na ulicy zostawić?
I mam nowe pytanie, bo nie moge tego w instrukcji znalezc...
Jak ktos zostanie aresztowany w mieście to co sie dzieje z jego przedmiotami i złotem? Czy traci je dopiero jak trafi do Ciemnicy? Czy w ogóle nie traci przedmiotów ani złota nawet jak musi uciekać (wyrzycić 1)?
Albo może traktuje sie to jak wejście do Miejsca i zwierzęta trzeba na ulicy zostawić?
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
Ten temat był już poruszany i w końcu nie doszliśmy do jednomyślności. Jeśli chodzi o złoto, to nie możesz tracić całego, ponieważ wtedy możliwość wykupienia się przestałaby istnieć. Ja osobiście gram tak, że moje przedmioty oraz prjaciele przetrzymywani są przez strażników, którzy po moim wyjściu oddają mi ich(wiem to zabrzmiało jak RPG... ). Pozdrawiam
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 23:25
wewnętrzna kraina
Jestem na forum nowa, toteż jeśli gdzieś juz padały odpowiedzi na moje pytania - sorry. Ale przeglądałam, szukałam i mimo to:
1) Lekka niesprawiedliwość - jeśli gracz idzie przez kopalnię musi używać i mocy i siły /fakt, że siła wystarcza mu niewielka
jesli idzie przez kryptę używa tylko siły - co z tym robicie?
Może wilkołak powinien posługiwać się mocą?
2) diabły w otchłani - większość graczy na tym etapie pokonuje je z automatu - może powinny atakować razem, tak jak pozostali wrogowie?
3) W momencie gdy na koronie władzy stanie dwóch poszukiwaczy - ich tury polegają tylko na spotykaniu się ze sobą - czyli czaru rozkaz nie rzucają?
A czy mogą posługiwać się innymi czarami, tak jak w pozostałych krainach?
Na razie tyle - do tej pory grałam tylko na planszy podstawowej, ale chyba zaryzykuję i zamówię sobie nieoficjalnie oficjalne dodatki u Lukasa.
Mam nadzieję, że potraktuje mnie lepiej niż MrJacka
1) Lekka niesprawiedliwość - jeśli gracz idzie przez kopalnię musi używać i mocy i siły /fakt, że siła wystarcza mu niewielka
jesli idzie przez kryptę używa tylko siły - co z tym robicie?
Może wilkołak powinien posługiwać się mocą?
2) diabły w otchłani - większość graczy na tym etapie pokonuje je z automatu - może powinny atakować razem, tak jak pozostali wrogowie?
3) W momencie gdy na koronie władzy stanie dwóch poszukiwaczy - ich tury polegają tylko na spotykaniu się ze sobą - czyli czaru rozkaz nie rzucają?
A czy mogą posługiwać się innymi czarami, tak jak w pozostałych krainach?
Na razie tyle - do tej pory grałam tylko na planszy podstawowej, ale chyba zaryzykuję i zamówię sobie nieoficjalnie oficjalne dodatki u Lukasa.
Mam nadzieję, że potraktuje mnie lepiej niż MrJacka
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Witamy, witamy niewiasto
AD1)
Ja nic nie robię, postępuję zgodnie z instrukcją
AD2)
No tak tutaj to głupota. Może ktoś się pomylił w tłumaczeni i powinny atakować razem? Ma ktoś scan podstawki do Talismanu żeby tam looknąć?
AD3)
Nie pamiętam co dokładnie mówi instrukcja ale ja grałem tak, że nie rzucają czaru rozkaz ponieważ tłuką się o koronę.
Czary oczywiście, że można używać
Polecam najpierw zakup do podstawowej planszy oryginalnych dodatków na allegro. Można trafić dobre okazje czasami! Mi się np udało kupić dziewicze Smoki i Jaskinie . Lucasa karty i plansze są bardzo dobrej jakości aczkolwiek nie sądzę, żęby przetrzymały tak dobrze próbę czasu jak oryginalne No i pozatym ten niepowtarzalny klimat oryginalnej gry... Mmmm
AD1)
Ja nic nie robię, postępuję zgodnie z instrukcją
AD2)
No tak tutaj to głupota. Może ktoś się pomylił w tłumaczeni i powinny atakować razem? Ma ktoś scan podstawki do Talismanu żeby tam looknąć?
AD3)
Nie pamiętam co dokładnie mówi instrukcja ale ja grałem tak, że nie rzucają czaru rozkaz ponieważ tłuką się o koronę.
Czary oczywiście, że można używać
Polecam najpierw zakup do podstawowej planszy oryginalnych dodatków na allegro. Można trafić dobre okazje czasami! Mi się np udało kupić dziewicze Smoki i Jaskinie . Lucasa karty i plansze są bardzo dobrej jakości aczkolwiek nie sądzę, żęby przetrzymały tak dobrze próbę czasu jak oryginalne No i pozatym ten niepowtarzalny klimat oryginalnej gry... Mmmm
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Ad1. Nie mam pojęcia skąd ty to wzięłaś. Lookam na planszę właśnie w tej chwili i czytam: "Kopalnia - rzucasz 3 kostkami. Od wyrzuconej sumy oczek odejmij swą akutualną Moc, żeby określić gdzie wyszedłeś" "Krypta - rzucasz 3 kostkami. Od wyrzuconej sumy oczek odejmij swą akutualną Siłę, żeby określić gdzie wyszedłeś" Dlatego zastanawiam skąd pomysł że w jednym odejmujesz 2 cechy a drugim 1. To chodzi o to że idziesz tam gdzie masz większe szanse.
Jeszcze jedno. Ty masz oryginał czy kupny/wydrukowany z neta?
Ad2. No cóż, tak to jest że z każdym walczysz z osobna. Jak jeden zginie walczysz z następnym. Ale ja mam z kolei inny problem :oops: Ile one mają siły/mocy bo u mnie tego nie napisali...
Ad3. To jest tak że jeśli na obszarze korony władzy jest już jakiś poszukiwacz rzuca czar rozkaz. Jednak jeśli jakiś inny poszukiwacz wejdzie na ten obszar tamten koleś już nie może rzucać czaru rozkaz tylko bierze udział w spotkaniu z tamtym posuzkiwaczem. Ponieważ to on został zaatakowany więc nie ma nic do gadania a nowoprzybyły poszukiwacz musi z nim walczyć (ewentualnie użyć zdolności Zabójcy, Ninji, Karateki czy innych służących do walki), jeśli ma taką zdolność wybiera też rodzaj walki. Ten który przegra ląduje zpowrotem na Równinie Grozy.
Co do kupna to już zależy od ciebie. Lucas ma wszystko perfekt ale jak sama widzisz czasem zdarzają się problemy.
Jeszcze jedno. Ty masz oryginał czy kupny/wydrukowany z neta?
Ad2. No cóż, tak to jest że z każdym walczysz z osobna. Jak jeden zginie walczysz z następnym. Ale ja mam z kolei inny problem :oops: Ile one mają siły/mocy bo u mnie tego nie napisali...
Ad3. To jest tak że jeśli na obszarze korony władzy jest już jakiś poszukiwacz rzuca czar rozkaz. Jednak jeśli jakiś inny poszukiwacz wejdzie na ten obszar tamten koleś już nie może rzucać czaru rozkaz tylko bierze udział w spotkaniu z tamtym posuzkiwaczem. Ponieważ to on został zaatakowany więc nie ma nic do gadania a nowoprzybyły poszukiwacz musi z nim walczyć (ewentualnie użyć zdolności Zabójcy, Ninji, Karateki czy innych służących do walki), jeśli ma taką zdolność wybiera też rodzaj walki. Ten który przegra ląduje zpowrotem na Równinie Grozy.
Co do kupna to już zależy od ciebie. Lucas ma wszystko perfekt ale jak sama widzisz czasem zdarzają się problemy.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 23:25
Małe nieporozumienieHunteR pisze: Dlatego zastanawiam skąd pomysł że w jednym odejmujesz 2 cechy a drugim 1.
Ad2. Ale ja mam z kolei inny problem :oops: Ile one mają siły/mocy bo u mnie tego nie napisali...
Chodziło mi o to, że idąc przez kopalnie, używasz w niej mocy, a potem walcząc w otchłani używasz siły.
Idąc przez kryptę, używasz w niej siły, walcząc z wilkołakiem - też, więc moc jest ci totalnie niepotrzebna. Teoretycznie możesz mieć ją i na poziomie 2. Więc osoba idąca przez kopalnię jest "poszkodowana" - bo do walkiz diabłami przydałaby sie jej jaka taka siła żeby miec pewność że wygra ze wszystkimi diabłami.
Nawiasem mówiąc za silne to one nie są - siła 4
Dlatego chyba można by to jakoś zmienic...
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 23:25
- Anonim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• MiM (Pojedyncze karty) - Posty: 165
- Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Re: muł
Muł może wejśc do podziemi nigdzie nie pisze że nie wejdzie, a jak ktoś uważa że to takie oczywiste że nie może to polecam poczytać "Łyska z pokładu Idy" tam co prawda był to koń,a nie muł ale jakoś mógł w kopalni pracować.lukas pisze:Mój brat próbuje mnie przekonać że można wejśc z Mułem do Podziemi. Jak bo się dokładnie wczytać w prepisy do tego dodatku to nie wymieniają tam muła, ale dla mnie oczywistym jest że muł do Podziemi nie wejdzie. Proszę powiedzcie mu coś ...
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
IMHO nie moze. ALe KAZDY GRA JAK CHCE
PS. Co Łyska z pokładu Idy ma Do Magii i Miecza? Już byli tacy co i Herosów do MiMa przypasowywali. Ludzie dajcie sobie z tym spokoj. Magia to jedno, inne fantasy to drugie.
PS. Co Łyska z pokładu Idy ma Do Magii i Miecza? Już byli tacy co i Herosów do MiMa przypasowywali. Ludzie dajcie sobie z tym spokoj. Magia to jedno, inne fantasy to drugie.
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Odkąd Łysek to fantasy?
A tak na poważnie - muł wejść może bo mu tego zasady nie zabraniają Jak ktoś mu zakazuje wejść - łamie zasady, co jest oczywiście dozwolone w domowym zaciszu, ale oficjalne źródła mułowi wizyty w podziemiach nie zakazują i koniec
A tak na poważnie - muł wejść może bo mu tego zasady nie zabraniają Jak ktoś mu zakazuje wejść - łamie zasady, co jest oczywiście dozwolone w domowym zaciszu, ale oficjalne źródła mułowi wizyty w podziemiach nie zakazują i koniec
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
ty grasz wg IMHO 8) ja gram wg zasad,a te mu nie zabraniają.IMHO nie moze. ALe KAZDY GRA JAK CHCE
Ma to, że jak ktoś się powołuje na logikę i realny świat twierdząc że np muła nie da się zabrać do podziemi, to ja na to, że w kopalniach wykorzystywano do pracy konie więc powinno się je dać zabierać do podziemi - nie da się, bo tak mówią zasady. O mułach nic nie mówią i można je zabierać do podziemi.Co Łyska z pokładu Idy ma Do Magii i Miecza?
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Ta karta jest potrzaskana, tam chyba pisze że możesz zagrać , a nie musisz, więc po cholerę grać skoro i tak prawie zawsze się przegrywa, a na początku i tak nic nie można wygrac :?:
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
-
-
- Posty: 55
- Rejestracja: piątek 01 wrz 2006, 10:32
-
-
- Posty: 451
- Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
-
-
- Posty: 28
- Rejestracja: środa 23 sie 2006, 15:24
- Lokalizacja: BIELSKO - BIAŁA
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Nie mam przy sobie instrukcji więc nie podam Ci dokładnych paragrafów na to ale:Karta „Banda zombich” Siła 2 Każdy w tekście jest napisane ”(8 punktów do zmiany na siłę)” jak to rozumieć ?
Instrukcja mówi, że za każde uzbierane 7 punktów siły z pokonanych wrogów można wymienić na 1 punkt siły. Czyli jak pokonasz na siłę wroga, zbierasz jego truchło jako doświadczenie. Dajmy na to było to coś siłą 4. Później rozwalasz coś co ma siłę 3. Suma daje Ci 7. Wymieniasz to na punkt siły. Proste i przyjemne
Teraz drugą zasadą jest to, że jak spoktykasz kliku wrogów walczących na siłę na jednym obszarze to ich siła się sumuje i walczysz jakby z jednym.
Łącząc te dwie zasady masz wyjaśnienie wymiany 8 punktów z „Bandy Zomich”
Jedna rzecz mnie zastanawia tylko. Jak gracie z tym zbieraniem doświadczenia? Znaczy się zbieracie trupy wrogów i jezeli np macie 4 i 5 to wymieniacie tych dwóch przeciwników na jeden punkt siły ale tracicie te 2 ponad 7 punktów w wyniku odłożenia dwóch kart pokonanych wrogów? Czy zapisujecie punkty na kartce i np przy tej wymianie z 9ciu punktów odejmujecie 7, dopisujecie sobie 1 pkt siły a te dwa zostają, że tak powiem w „magazynie”?
Niestety nie pamiętam jak działa różdżka zniszczenia Jak dojdę do domu to srpawdzę. Mniemam, ze to nie jest ta sama różdżka od kulgarzaCzar „Odbicie czaru” czy tą kartą można odbić działanie „różdżki zniszczenia” ?
EDIT:
Wydaje mi się, że takie pytania o zasady powinny być mimo wszystko odzielnnymi tematami. Łatwiej wtedy komuś nowemu przeszukiwać forum.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Chyba gdzieś pisze, że jak wymieniasz to całość tego co uzbierałeś a punkty ponad wielokrotnośc 7 są tracone.Jedna rzecz mnie zastanawia tylko. Jak gracie z tym zbieraniem doświadczenia? Znaczy się zbieracie trupy wrogów i jezeli np macie 4 i 5 to wymieniacie tych dwóch przeciwników na jeden punkt siły ale tracicie te 2 ponad 7 punktów w wyniku odłożenia dwóch kart pokonanych wrogów?
różdżka zniszczenia to przedmiot a nie czar i nie można odbić jej działania,czarem który działa na czary.Czar „Odbicie czaru” czy tą kartą można odbić działanie „różdżki zniszczenia” ?
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
-
-
- Posty: 28
- Rejestracja: środa 23 sie 2006, 15:24
- Lokalizacja: BIELSKO - BIAŁA
CYTAT:
"Instrukcja mówi, ¿e za ka¿de uzbierane 7 punktów si³y z pokonanych wrogów mo¿na wymieniæ na 1 punkt si³y. Czyli jak pokonasz na si³ê wroga, zbierasz jego truch³o jako do¶wiadczenie. Dajmy na to by³o to co¶ si³± 4. Pó¼niej rozwalasz co¶ co ma si³ê 3. Suma daje Ci 7. Wymieniasz to na punkt si³y. Proste i przyjemne "
OK ciemna masa ze mnie !!
"Jedna rzecz mnie zastanawia tylko. Jak gracie z tym zbieraniem do¶wiadczenia? Znaczy siê zbieracie trupy wrogów i jezeli np macie 4 i 5 to wymieniacie tych dwóch przeciwników na jeden punkt si³y ale tracicie te 2 ponad 7 punktów w wyniku od³o¿enia dwóch kart pokonanych wrogów? Czy zapisujecie punkty na kartce i np przy tej wymianie z 9ciu punktów odejmujecie 7, dopisujecie sobie 1 pkt si³y a te dwa zostaj±, ¿e tak powiem w „magazynie”?"
Ja wymieniam wed³ug zasady LUKASA, czyli im wiêksz± mam sile tym wiêcej potrzebuje si³y trupów do wymiany na kolejny dodatkowy ptk. A „nadwy¿ka” przepada
wiêc tak tych zombi jest czterech i musze z nimi walczyæ po kolejki i pokonaæ wszystkich tak jest napisanie na karcie Si³a 2 ka¿dy. Czyli atakuje mnie grupa (4x2) wiêc toczê 4 walki pierwsz± z Si³± 8 je¶li zwyciê¿ê drog± walka (3x2 bo jeden ju¿ pokonany) czyli z si³a 6 itd. dobrze rozumiem :lol:
"Niestety nie pamiêtam jak dzia³a ró¿d¿ka zniszczenia Jak dojdê do domu to srpawdzê. Mniemam, ze to nie jest ta sama ró¿d¿ka od kulgarza "
Kart MAGICZNY PRZEDMIOT "ró¿d¿ka u¿yta przeciwko innemu Poszukiwaczowi, zabierze mu 2ptk. Si³y lub po 1 Mocy i Si³y ...."
"Instrukcja mówi, ¿e za ka¿de uzbierane 7 punktów si³y z pokonanych wrogów mo¿na wymieniæ na 1 punkt si³y. Czyli jak pokonasz na si³ê wroga, zbierasz jego truch³o jako do¶wiadczenie. Dajmy na to by³o to co¶ si³± 4. Pó¼niej rozwalasz co¶ co ma si³ê 3. Suma daje Ci 7. Wymieniasz to na punkt si³y. Proste i przyjemne "
OK ciemna masa ze mnie !!
"Jedna rzecz mnie zastanawia tylko. Jak gracie z tym zbieraniem do¶wiadczenia? Znaczy siê zbieracie trupy wrogów i jezeli np macie 4 i 5 to wymieniacie tych dwóch przeciwników na jeden punkt si³y ale tracicie te 2 ponad 7 punktów w wyniku od³o¿enia dwóch kart pokonanych wrogów? Czy zapisujecie punkty na kartce i np przy tej wymianie z 9ciu punktów odejmujecie 7, dopisujecie sobie 1 pkt si³y a te dwa zostaj±, ¿e tak powiem w „magazynie”?"
Ja wymieniam wed³ug zasady LUKASA, czyli im wiêksz± mam sile tym wiêcej potrzebuje si³y trupów do wymiany na kolejny dodatkowy ptk. A „nadwy¿ka” przepada
wiêc tak tych zombi jest czterech i musze z nimi walczyæ po kolejki i pokonaæ wszystkich tak jest napisanie na karcie Si³a 2 ka¿dy. Czyli atakuje mnie grupa (4x2) wiêc toczê 4 walki pierwsz± z Si³± 8 je¶li zwyciê¿ê drog± walka (3x2 bo jeden ju¿ pokonany) czyli z si³a 6 itd. dobrze rozumiem :lol:
"Niestety nie pamiêtam jak dzia³a ró¿d¿ka zniszczenia Jak dojdê do domu to srpawdzê. Mniemam, ze to nie jest ta sama ró¿d¿ka od kulgarza "
Kart MAGICZNY PRZEDMIOT "ró¿d¿ka u¿yta przeciwko innemu Poszukiwaczowi, zabierze mu 2ptk. Si³y lub po 1 Mocy i Si³y ...."
"Jeste¶ w krainie gdzie obcy ginie"