Miasto i jego uroki
- kayoy
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Poszukiwacze - Posty: 203
- Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
- Lokalizacja: wschód
- Płeć:
- Wiek: 34
Ktoś tu chyba lubi baldura..
Pomysł rzuciłem, ale nie mam zamiaru go realizować hehe.. Jeszcze z robieniem kart, czarów itp sobie radzę ale takie elementy graficzne to nie dla mnie.. Więc jeśli ktoś chce wykonać to by było super, a ja chętnie zrobię "fundamenty" do nowego budynku..
Bo w Mieście jest mało tych budynków, praktycznie jednym rzutem k6 można okrążyć Miasto..
Pomysł rzuciłem, ale nie mam zamiaru go realizować hehe.. Jeszcze z robieniem kart, czarów itp sobie radzę ale takie elementy graficzne to nie dla mnie.. Więc jeśli ktoś chce wykonać to by było super, a ja chętnie zrobię "fundamenty" do nowego budynku..
Bo w Mieście jest mało tych budynków, praktycznie jednym rzutem k6 można okrążyć Miasto..
...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- kayoy
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Poszukiwacze - Posty: 203
- Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
- Lokalizacja: wschód
- Płeć:
- Wiek: 34
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 32
- Kontakt:
Moim zdaniem jest to przegięcie, choć z drugiej strony... to pewna furtka, fart. Jednak wprowadziłbym ograniczenie polegające chociażby na banalnym rzucie K6, czyli że w przypadku przedmiotu ogólni uważanego za lepszy (glosowanie graczy, ew. głos sędziego) trza np. wyrzucić 5-6 by móc dokonać wymiany.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 32
Wpadłam na pomysł, co mogłaby robić karta, którą wczoraj wymyśliłam (Palenie czarownicy). W kartach przygód jest chyba czarownica, którą jak się wyciągnie to zostaje na planszy i sieje spustoszenie. Teraz nie pamiętam dokładnie, co robiła i nie mam jak sprawdzić. Ale po wyciągnięciu tej karty miasto, jeśli byłaby gdzieś na planszy głównej karta czarownicy właśnie, to by znikała. Co o tym myślicie?
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Szału do rozgrywki to nie wprowadzi, karta musi być uniwersalna i nie odnosić się tylko i wyłącznie do innej.
"płonący stos"może płonąć np. w Mieście i dopóki jest w grze wszystkie karty nieznajomych "operujące magią" (czarownica, mag, uzdrowiciel itp.) płoną na stosie i należy je odłożyć."
To jest przykład bardziej uniwersalnej karty, z tym, ze nie precyzyjnie sformułowanej. Wymyślona na szybko.
"płonący stos"może płonąć np. w Mieście i dopóki jest w grze wszystkie karty nieznajomych "operujące magią" (czarownica, mag, uzdrowiciel itp.) płoną na stosie i należy je odłożyć."
To jest przykład bardziej uniwersalnej karty, z tym, ze nie precyzyjnie sformułowanej. Wymyślona na szybko.
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 42
W mojej ocenie Kanały są i tak nierozerwalnie związane z Miastem. Możnaby nawet pomyśleć o połączeniu obydwu plansz z zachowaniem wszystkich oryginalnych obszarów.kayoy pisze:Dodając do Miasta autorskie karty, dodatek Kanały i więcej budynków, do których można by wejść, Miasto zyskałoby pewnie miano najfajniejszego rozbudowanego dodatku..
Sam gram w Mieście z dodatkami Czeskiego Alchemia i Gildia Anarchistów i nieźle się komponują. Chyba nie ma potrzeby dodawania nowych obszarów. Bo co można dodać, żeby nie dublować pomysłów z innych dodatków?
Zauważyłem też, że do Miasta ogólnie powstało mało kart, chyba żeby podejść do problemu nieco bardziej elastycznie. Przykładowo, w projekcie Stave'a Miasto jest aż 8 arkuszy kart "miasto", co daje 160 kart. Przejrzałem je i muszę powiedzieć, że nie drukując tych oryginalnych, pozostaje na oko 5 arkuszy autorskich. Z nich należałoby tylko usunąć z gry jakieś maxymalnie 10-15 kart (odnoszących się ściśle do projektu stave'a), aby się nic nie gryzło. Daje to około 85 nowych kart! W tej sytuacji Miasto staje się naprawdę ciekawym dodatkiem.
Powyższe opiera się na założeniu, że trzeba będzie dodrukować również 4 z 5 arkuszy kart Kanałów, pomijając odnoszące się ściśle do projektu i planszy Kanałów wg. Stave'a. Są one powiązane z kartami Miasta. Powyższe da nam ok. 70 nowych kart do Kanałów.
W sumie otrzymamy około nowych 150 kart.
Gdy znajdę czas i toner, to spróbuję wydrukować, wam przedstawić efekt.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Kaktus already did it. Nie jest to takie proste jak się wydaje, gdyż karty są miejscami dość ściśle powiązane i musisz bardzo uważać co drukujesz, a co usuwasz. Usunięcie np. 1 przedmiotu z Kanałów sprawi, że nie będziesz mógł zrobić questa w Mieście. I z drugiej strony, jak wydrukujesz coś z Miasta, musisz dopilnować by wydrukować ewentualny odpowiednik z Kanałów bo zostaniesz z bezwartościowym zapychaczem.kymil pisze:Gdy znajdę czas i toner, to spróbuję wydrukować, wam przedstawić efekt.
Podsumowując: musisz dobrze poznać oba dodatki teoretycznie zanim zaczniesz drukować i sortować karty, wiem jednak, że jest to wykonalne gdyż sam tak zrobiłem.
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 42
Kaktus, teoretycznie, to ja się już trochę przygotowałem :mrgreen: .
Z miasta trzeba druknąć (posługując się numeracją podaną przez stave'a) arkusze 4,5,6,7 i 8 z Kanałów zaś 1,2,3,5. Oczywiście to jest podstawa, parenaście kart trzeba będzie z tego usunąc z gry w standardowego MIMa.
Gdybyś znalazł czas i zerknął, które Ty druknąłeś arkusze z Miasta i Kanałów sporo by mi to pomogło - zakładam, że już z Twoim booster packiem grałeś.
Z miasta trzeba druknąć (posługując się numeracją podaną przez stave'a) arkusze 4,5,6,7 i 8 z Kanałów zaś 1,2,3,5. Oczywiście to jest podstawa, parenaście kart trzeba będzie z tego usunąc z gry w standardowego MIMa.
Gdybyś znalazł czas i zerknął, które Ty druknąłeś arkusze z Miasta i Kanałów sporo by mi to pomogło - zakładam, że już z Twoim booster packiem grałeś.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Po mojemu można się z Krainy Zewnętrznej teleportować do Miasta, bowiem to jest część Miasta, a nawet SeSim niedawno w jakimś temacie zapodawał ruling z instrukcji d Miasta, że Miasto to integralna część Zewnętrznej Krainy.
Poza tem, po mojemu nie ciągniesz dodatkowej karty Miasta. Czar został rzucony nie w obrębie Miasta, tylko poza nim. Ten ruling dotyczy jedynie Czarów, które są w Mieście rzucane.
Poza tem, po mojemu nie ciągniesz dodatkowej karty Miasta. Czar został rzucony nie w obrębie Miasta, tylko poza nim. Ten ruling dotyczy jedynie Czarów, które są w Mieście rzucane.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ja bym tylko pozwolił na ulice, ponieważ na obszary musisz wejść z konkretnych ulic.
Nie pamiętam jak to dokładnie jest w zasadach, ale jak ja jeszcze grałem w starego MiMa, to u nas nie można było wchodzić do lokacji podczas ruchu. Musiałeś zakończyć swój ruch na danym obszarze ze strzałką do lokacji, a w następnej turze zamiast wykonywać ruch, po prostu wchodziłeś do lokacji. W kolejnej turze wychodziłeś na ulicę. A w czwartej turze poruszałeś się już normalnie. Wtedy też stanie się Arcymagiem samo w sobie było bardzo trudne.
Nie pamiętam jak to dokładnie jest w zasadach, ale jak ja jeszcze grałem w starego MiMa, to u nas nie można było wchodzić do lokacji podczas ruchu. Musiałeś zakończyć swój ruch na danym obszarze ze strzałką do lokacji, a w następnej turze zamiast wykonywać ruch, po prostu wchodziłeś do lokacji. W kolejnej turze wychodziłeś na ulicę. A w czwartej turze poruszałeś się już normalnie. Wtedy też stanie się Arcymagiem samo w sobie było bardzo trudne.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Ciekawa sprawa, zasady tych rzeczy nie precyzują.
Logika w MiMie często zawodzi, ale w tym wypadku może podziałać i teraz:
Jeśli stoję na Ulicy w Mieście i teleportując się na inną Ulicę z pomocą Czaru, łamię Prawo i muszę dodatkową Kartę dociągnąć, w miejscu w którym wylądowałem.
Tak więc można by przyjąć, że teleportując się z Krainy Zewnętrznej do Miasta powinno się Kartę dociągać.
Co do Ulic i Miejsc, to w sumie nie mam zdania w tej kwestii.
Logika w MiMie często zawodzi, ale w tym wypadku może podziałać i teraz:
Jeśli stoję na Ulicy w Mieście i teleportując się na inną Ulicę z pomocą Czaru, łamię Prawo i muszę dodatkową Kartę dociągnąć, w miejscu w którym wylądowałem.
Tak więc można by przyjąć, że teleportując się z Krainy Zewnętrznej do Miasta powinno się Kartę dociągać.
Co do Ulic i Miejsc, to w sumie nie mam zdania w tej kwestii.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
IMO, można śmiało się teleportować do Miejsc w Mieście, dlaczego by nie? Miasto to integralna część Zewnętrznej Krainy, sklepy, port itp. w Mieście również ją stanowią więc według mnie, bez problemu można się teleportować również i do nich.
Zgadzam się.Nemomon pisze:Poza tem, po mojemu nie ciągniesz dodatkowej karty Miasta. Czar został rzucony nie w obrębie Miasta, tylko poza nim. Ten ruling dotyczy jedynie Czarów, które są w Mieście rzucane.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Statut miasta says:
Skutek czaru nie jest czarowaniem więc generalnie nie powinno się moim zdaniem ponosić karę za teleportowanie się do miasta z zewnątrz miasta do miasta.5. Rzucanie Czarów na Ulicach z jakiegokolwiek źródła, jest nielegalne.
6. Oszukiwanie, Zadawanie Uroków, Przekupywanie i Czarowanie uważa się za przestępstwa.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota 01 sty 2011, 15:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Temat bardzo ciekawy.
Ja mam trywialne pytanie w porównaniu z poprzednimi, ale już dawno w Miasto nie grałem i nie pamiętam do końca zasad ruchu (a po lekturze instrukcji nie mam w tym temacie pewności):
- czy wejście z Ulicy do Miejsca należy traktować jako ruch? Tzn. czy jeżeli wyrzuciłem kostką 5, po 4 ruchach staję na Ulicy, to dzięki temu pozostałemu jednemu oczku mogę wejść do Miejsca?
- rozumiem, że Przystań jest Miejscem. Jak można do niej się dostać?
- na terenie Miasta nie można używać np. muła. Mogę go przechować w Stajni. Co się dzieje pomiędzy wejściem do Miasta a dotarciem do Stajni, jak również pomiędzy odebranie muła ze Stajni i opuszczeniem Miasta?
Z góry dzięki za pomoc.
Ja mam trywialne pytanie w porównaniu z poprzednimi, ale już dawno w Miasto nie grałem i nie pamiętam do końca zasad ruchu (a po lekturze instrukcji nie mam w tym temacie pewności):
- czy wejście z Ulicy do Miejsca należy traktować jako ruch? Tzn. czy jeżeli wyrzuciłem kostką 5, po 4 ruchach staję na Ulicy, to dzięki temu pozostałemu jednemu oczku mogę wejść do Miejsca?
- rozumiem, że Przystań jest Miejscem. Jak można do niej się dostać?
- na terenie Miasta nie można używać np. muła. Mogę go przechować w Stajni. Co się dzieje pomiędzy wejściem do Miasta a dotarciem do Stajni, jak również pomiędzy odebranie muła ze Stajni i opuszczeniem Miasta?
Z góry dzięki za pomoc.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Tak, możesz wejść nawet jak np. od Sklepu Magicznego dzielą cię dwa Obszary, a wyrzuciłeś szóstkę. Po prostu w Miejscu zawsze ruch się kończy.EvilMonkey pisze:czy wejście z Ulicy do Miejsca należy traktować jako ruch? Tzn. czy jeżeli wyrzuciłem kostką 5, po 4 ruchach staję na Ulicy, to dzięki temu pozostałemu jednemu oczku mogę wejść do Miejsca?
To podchwytliwe. Sugerowałbym zasadę, że Przystań to normalna ulica, ale jednocześnie jeśli chcesz się na niej zatrzymać, to tak robisz, zupełnie jakby to było Miejsce.EvilMonkey pisze:rozumiem, że Przystań jest Miejscem. Jak można do niej się dostać?
To nie tak. Możesz normalnie z wierzchowców korzystać, ale nie możesz z nimi wejść do żadnego Miejsca (z wyjątkiem Stajni).EvilMonkey pisze:na terenie Miasta nie można używać np. muła. Mogę go przechować w Stajni. Co się dzieje pomiędzy wejściem do Miasta a dotarciem do Stajni, jak również pomiędzy odebranie muła ze Stajni i opuszczeniem Miasta?
Kolejny argument aby nie traktować Przystani jako Miejsca.
-
-
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota 01 sty 2011, 15:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Dzięki za odpowiedzi.
Pojawiło się jednak kilka kolejnych wątpliwości.
Pojawiło się jednak kilka kolejnych wątpliwości.
W takim razie jaka byłaby kolejność ruchu, ponieważ plansza Miasta ma w tamtym miejscu specyficzny układ Ulic, tzn. traktować Przystań jako Ulicę pomiędzy Aleją Północną i Pasażem Królewskim. Czy też inaczej.Artownik pisze:To podchwytliwe. Sugerowałbym zasadę, że Przystań to normalna ulica, ale jednocześnie jeśli chcesz się na niej zatrzymać, to tak robisz, zupełnie jakby to było Miejsce.EvilMonkey pisze:rozumiem, że Przystań jest Miejscem. Jak można do niej się dostać?
To tutaj dopytam jeszcze - jeżeli zostawiam muła, a posiadam powiedzmy 6 przedmiotów, to te dwa przedmioty również zostają w przechowalni razem z mułem? I czy można je np. wykraść.Artownik pisze:To nie tak. Możesz normalnie z wierzchowców korzystać, ale nie możesz z nimi wejść do żadnego Miejsca (z wyjątkiem Stajni).EvilMonkey pisze:na terenie Miasta nie można używać np. muła. Mogę go przechować w Stajni. Co się dzieje pomiędzy wejściem do Miasta a dotarciem do Stajni, jak również pomiędzy odebranie muła ze Stajni i opuszczeniem Miasta?
Kolejny argument aby nie traktować Przystani jako Miejsca.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Nie przyszło mi nawet coś takiego do głowy. Powiedziałbym, że zostawiasz też z Mułem te Przedmioty, które chcesz / musisz zostawić. Nie można tego wykraść - nigdzie w grze taka opcja się nie pojawia.EvilMonkey pisze:To tutaj dopytam jeszcze - jeżeli zostawiam muła, a posiadam powiedzmy 6 przedmiotów, to te dwa przedmioty również zostają w przechowalni razem z mułem? I czy można je np. wykraść.
Nie no, w takim układzie Przystań byłaby ulicą pomiędzy Aleją Północną, a Złotym Zaułkiem - w ten sposób będzie możliwych ruch w kółko.EvilMonkey pisze:W takim razie jaka byłaby kolejność ruchu, ponieważ plansza Miasta ma w tamtym miejscu specyficzny układ Ulic, tzn. traktować Przystań jako Ulicę pomiędzy Aleją Północną i Pasażem Królewskim. Czy też inaczej.
No właśnie tak jak pisałem, najlepiej jest ją traktować jako Ulicę z możliwością zatrzymania się jak w przypadku Miejsca. Polecam takie rozwiązanie szczególnie przy grze z dodatkiem Morze, autorstwa Gieferga.EvilMonkey pisze:Kolejne pytanie - jak rozumiem, przy założeniu, że Przystań traktować będziemy jako Ulicę, żeby z niej skorzystać należy zakończyć na niej ruch zgodnie z rzutem kostką?