Nie trochę dużo, tylko kilkanaście razy za dużo, co powoduje wiele nowych kwestii spornych. Ale skoro ktoś tyle zasad wymyślił, to niech sam je teraz dopracowuje - ja nie mam zamiaru pomagać Ten regulamin nawet nie dał mi szansy się zastanowić - od razu w trakcie czytania już wiedziałem, że grać nie będę.Zasad jest trochę dużo
A jak zbierze się 15 to mogą uchwalić zasady na nowo. :-kDecyzją trzech Sędziów można lekko zmodyfikować punkt regulaminu
Po co komu 3 sędziów?? Przecież jeden spisujący wszystkie sporne kwestie i o nich rozstrzygający by w zupełności wystarczył. Nie sądzę abyście skompletowali więcej niż 3 stoły na raz, więc nie wiem po co więcej niż 1 sędzia. Co więcej może to tylko powodować problemy.
Podpowiem wam Skróćcie z miejsca na 2 rundy - ktoś się może znudzić grając ciągle tym samym poszukiwaczemJeśli w I Rundzie weźmie udział liczba Graczy < = 30, to Sędziowie mogą podjąć decyzję o skróceniu Turnieju do dwóch Rund. W takiej sytuacji to II Runda będzie Rundą Finałową z jedną tylko Rozgrywką.
To co opisaliście to niestety nie system pucharowySystem Pucharowy w Magii i Mieczu oznacza awans do dalszych rozgrywek (do dalszych poszukiwań Korony Władzy) przez określoną liczbę zawodników (Poszukiwaczy) z ogólnej liczby startujących.
Ja limit trzech poszukiwaczy zastąpiłbym standardową zasadą o tym, że nie losujemy gdy ktoś jest na koronie. Czemu? Bo jaki sens ma wogóle wtedy losować nową postać? Zasada ta nei była wymyślona dla żartu, tylko żeby można było zgodnie z zasadami przyznać zwycięstwo komuś innemu.Gracz nie może zdecydować się na powtórne losowanie Poszukiwacza. Dopiero jak utraci na planszy wylosowaną postać, może wylosować następną, jeżeli jeszcze nie wykorzystał limitu trzech Poszukiwaczy.
I co niby to daje? :-sGracz, który wygrał losowanie wybiera jako pierwszy miejsce przy Stole Gry.
Jak już chcieliście jakiś bonus za wygranie losowania dać, to powinien wybrać ostatni, żeby mógł wybrać po kim i przed kim chce się poruszać Ale oczywiście jak to pokażę jeszcze nie raz wygrywa zasada pozbawiona sensu.
Ciekawa zmiana zasad Mieszek złota to:Mieszek Złota to też przedmiot.
1.Nie przedmiot
2.Nie jest to karta blokująca ciągnięcie kart na danym polu. Zasady są jasne - nie ciągniesz karty jeżeli jakaś już tu leży. Na mieszku złota pisze jasno, że zamieniasz kartę na żeton
Zapomnieliście zbanować Wskrzeszenie Nie ma ono sensu w takim wypadku. Jest jeszcze wiele kart, które straciły sens - o niektórych pewnie później jeszcze wspomnę.Po pokonaniu na planszy napotkanego poprzez kartę przygody danej planszy przeciwnika, Gracz odkłada reprezentującą go kartę do przydzielonego mu papierowego pojemnika.
Co do limitu postaci - ten kto wylosuje na początku np Trola, będzie ganiał innych żeby ich szybko pozabijać. Zamiast walka o koronę władzę, będą jakieś Fragi Utrudnić złapanie poszukiwaczy może mu jednak zasada poruszania się :mrgreen:
Ktoś jednak postanowił być hardcorowy Wyrzuciliście najużyteczniejszy dodatek - ten, który najwięcej daje poszukiwaczowi, a pozostawiliście Jaskinię - no comment.(POB 11) W I Rundzie Rozgrywek stosujemy oprócz planszy głównej następujące rozszerzenia:
o Podziemia (w pełni)
o Miasto (w pełni)
o Jaskinię (w pełni)
o Smoki (w pełni).
Po wypowiedziach ludzi związanych z organizacją mogłem się tego obawiać Eliminujecie element myślenia z gry. Zamiast myśleć, gracz będzie przed ruchem obliczał prawdopodobieństwo napotkania różnych dziwnych rzeczy z lewej i z prawej strony. Odpada element myślenia i strategii - gra staje się prostującym zwoje mózgowe chińczykiemPrzed swoim ruchem, każdy z Graczy musi zadeklarować, w jakim kierunku prowadzony przez niego Poszukiwacz ma zamiar zmierzać. Po rzucie kostką ma obowiązek przesunąć swoją postać we wskazanym kierunku.
To jest już wogóle żenujące. Po pierwsze takie zasady w stylu "za niebicie tracisz życie" to cecha charakterystyczna gier, gdzie wiele myśleć nie trzeba. Po drugie widać tu lata doświadczeń organizatora - nie pomyślał, że jeżeli na jednej planszy będzie tylko jeden poszukiwacz, to sprawdzenie, które z innych jest najbliżej może zająć pare minut liczenia Kolejna zasada mająca na celu przyspieszenie rozgrywkiW przypadku, gdy Gracz zapomni zadeklarować kierunku ruchu własnego Poszukiwacza, inny Gracz, którego Postać stoi najbliżej Poszukiwacza, który „nie wie gdzie iść”, ma prawo zdecydować o kierunku ruchu jego postaci.
Porażka bez komentarza...W Mieście Gracz musi zadeklarować, do/obok jakiego miejsca zamierza iść i jaką drogą.
A czemu tu nie trzeba deklarować dokąd się podąża? :-sW Jaskini i w Podziemiach obowiązują oryginalne zasady poruszania.
Sztuka dla sztuki. Po co takie zmiany? Żeby więcej trzeba było spamiętać? Przecież to będzie powodowało tylko niepotrzebne zamieszanie.3 pkt mocy = 1 czar, 5 pkt mocy = 2 czary, 7 pkt mocy = 3 czary.
Kolejna bzdura - nowa zasada tylko po to by tyłumaczyć inną głupią zasadę Nawet nie chce mi się pisać, ile rzeczy dotyczących nowych zasad trzebaby było jeszcze wyjaśnić.Jeżeli w Specjalnych Zdolnościach jest napisane, że Poszukiwacz zawsze musi posiadać co najmniej 1 Czar to posiada nawet wtedy gdy moc mu już na to nie pozwala.
:-s Zamiast zakazać Jaskini, lepiej wrzucić dziesięć pkt do regulaminu, żeby uregulować pewne zasady i 4 pkt dla jednej zdolności wojownika z zaświatów :biggrin:(MMIM 15) Wojownik z Zaświatów ma prawo wylosować magiczny przedmiot – ustalamy, że nie może wylosować Talizmanu i Magicznego Kryształu. Wojownika z Zaświatów dotyczą też następujące punkty regulaminu: (MMIM 16), (MMIM 17) i (MMIM 18).
• (MMIM 16) Ponadto losowanie magicznego przedmiotu dla Wojownika z Zaświatów odbywa się nie z ekwipunku, ale z kart przygód. Na początek gracz kierujący Wojownikiem z Zaświatów losuje, z którego stosu kart wybierze magiczny przedmiot (do wyboru: rzut K6=1-5 Karty Przygód, 6 Jaskini i Podziemi (łącznie)), a następnie przegląda wybrany stos kart i pierwszy magiczny przedmiot, którego zobaczy, będzie jego.
• (MMIM 17) Po wyszukaniu magicznego przedmiotu dla Wojownika z Zaświatów należy ponownie dokładnie potasować odpowiedni stos kart.
• (MMIM 18) Losowanie magicznego przedmiotu musi odbyć się w obecności Sędziego.
TO już gdzieś komentowałem.Siła i Moc mogą spaść poniżej poziomu startowego, a spadek do zera którejkolwiek z tych cech powoduje śmierć Poszukiwacza. Obniżenie współczynnika siły powoduje obniżenie progu na zdobycie kolejnego punktu siły z siły pokonanych wrogów.
Widzę, że twórca zasad wykazał się niesamowitą empatią względem księżniczek i innych tego typu kart Widzę, że zamiast planszówki to RPG się robi Może niech przyjaciele po dwóch turach ruszają po koronęW sytuacji, gdy Ninja lub Poszukiwacz z przekleństwem itd. spotkają Przyjaciela, który ze zrozumiałych względów się do nich nie przyłączy, karta Przyjaciela idzie na stos kart zużytych, ale dopiero w czasie następnego ruchu Gracza, którego Poszukiwacz owych Przyjaciół spotkał, a nie pozostaje na obszarze, na którym została wyciągnięta, bo trudno sobie wyobrazić Księżniczkę czy kogoś innego, co by warowało w jednym miejscu na świecie, by się z kimś zaprzyjaźnić. Niemniej w czasie jednej tury taki Przyjaciel pozostaje na tym obszarze i może go „przejąć” w tym czasie inny Poszukiwacz. Wyjątki – patrz (MMIM 21) i
Zamiast tworzyć nowe problemy to na podstawie doświadczenia mogliście zagrać tak jak gra większość - stare zasady się tracą i tyle. Ale oczywiście motto turnieju to "nowe zasady is fun".W przypadku Awansu, Poszukiwacz zatrzymuje wszystkie Specjalne Zdolności, jakie miał do tej pory, chyba, że wykluczają się z nowo nabytymi (decyzja Sędziego).
A co z talizmaniami w puli talizmanów?W puli kart Przygód są 2* Talizmany na stolik.
1.Jeżeli są dostępne, to nie ma znaczenia ile jest w puli przygód, bo i tak nigdy nikomu nie zabraknie talizmanów.
2.Jeżeli nie są dostępne, to macie puste pole - Jaskinia Czarownika - nic tam się nie robi :-s
Ciekawe czemuNie jest w ogóle używany dodatek Magii i Miecza „W kosmicznej otchłani”.
Tożto miniatura Czemu nie można jej zabraćMiniatura Piramidy
Rozumiem, że ktoś chciał żeby było logicznie Trochę z tą logiką jednak nie wyszło. Można nadal schować dwuręczny miecz - nie wiem jak taką kieszeń ukryć wtedy. Można do kieszenie schować Zbroję płytową Potem można do zbroi wejść i tym samym jesteśmy poszukiwaczem, który siedzi we własnej kieszeni. Trochę tej logiki zabrakło. Albo zostawcie zasady planszówki, albo zróbice dobre zasady RPG - to takie rozwiązania są żałosne.Przedmiot „Ukryta Kieszeń” – do Ukrytej Kieszeni nie może być schowany Koń, Koń i Wóz, Muł, Rumak, Tratwa.
I znowu logika?Muł nie może nieść następujących Przedmiotów: Konia, Konia i Wóz, Rumaka, Tratwy.
A jak niby poszukiwacz nosi muła? Na plecach?
? No i znowu Tragarz jest za słaby żeby nieść muła na plecach... Czym wy się wogóle zajmujecie? Zamiast napisać jak będą rozwiązywane kwestie sporne, które graczy interesują, to wrzucacie tutaj jakąś "chorą logikę".Tragarz nie może nieść następujących Przedmiotów: Konia, Konia i Wóz, Rumaka, Tratwy.
To też pomine :mrgreen: (emota mi nawet brakło, żeby wyraźić co czuję )Legionista – Przyjaciel – jeśli będzie użyty w Grze – to siła pokonanych przez niego Wrogów również liczy się do puli punktów siły i mocy pokonanych Wrogów służących do zamiany na punkt siły lub punkt mocy, jak również do liczenia Punktów Zwycięstwa.
A kiedy jest jakieś walne zgromadzenie sędziów i będą głosowane poprawki? Mam wrażenie, ze po tym jak ktoś wylosuję postać problematyczną - wtedy się gościa ukróciNastępujący Poszukiwacze mogą zostać przez decyzję minimum trzech Sędziów (poprzez głosowanie) usunięci z rozgrywki (albo mogą mieć anulowaną jedną ze Specjalnych zdolności):
o Wędrujący Pustelnik
o Jasnowidz
o Rycerz.
o Ninja
A czy przypadkiem nie poziom siły wrogów odzwierciedla stopień trudności ich pokonania? :-s Czemu goblin z podziemi jest lepiej punktowany niż ten z planszy podstawowej?Zgodnie z tabelą 5, siła i moc wszystkich Wrogów pokonanych w Podziemiach jest, dla potrzeb liczenia Punktów Zwycięstwa, mnożona * 1,5. Ma to na celu uwzględnienie stopnia trudności tego dodatku. Mnożenie to należy odbyć przed przeliczeniem tych punktów siły na Punkty Zwycięstwa.
Z moich doświadczeń wynika jednak, że trudnośc podziemi napewno nie jest wyższa niż planszy podstawowej ze smokami. Ale dwa lata doświadczeń organizatora robią swoje
O kur... #-o To jest boks czy MiM? Najlepsze jest to, że spokojnie można podnosić współczynniki poza walką i czemu taki ktoś ma być gorszy niż inni skoro ma lepsze statsty na koniec? A co z Jasnowidzem co nie da rady nawet Goblinowi? Ma szarżować na smoki bo dostanie kartkę od sędziego? Panowie - według waszych zasad nie liczy się ani strategia ani myślenie - podstawa to rzucanie kostką i łamanie wrogów.otrzymuje karę za unikanie walki -10
A co jak ktoś w związku z nowatorskimi zasadami poruszania nie będze mógł na wroga trafić? :> A sam nie spotka więcej niż np 8??
To jest gra o koronę czy Milionerzy?Za każdy mieszek złota (MZ) przysługuje 3 PZ.
A miało być tak pięknie. Wartość przedmiotów miała być określana intuicyjnie... tak więc:
:-s Nie wiem jak ktoś chce to do końca rozgrywki utrzymać.Mapa Podziemi 3
Miecz oburęczny 4
Amulet 4
Kryształ Mocy 5
Łopata 5
Magiczny Pas 5
Tutaj tylko kilka ciekawych zależności - szukać można nadal i dla nikogo nowych absurdów nie braknie
Intuicyjnie wolę mieć dwuręczny miecz niż Amulet, który chroni przed Ocaleniem
Kryształ mocy - niejako broń do walki psychicznej - daje podczas walki tylko 1pkt mocy. Miecz oburęczny dwaje 2 siły podczas walki, a magiczny pas daje 1pkt siły zawsze, ale to nie zmienia faktu, że oceniono te przedmioty tak jak wyżej
Kupując dwuręczny miecz zamieniamy 12PZ za 4MZ na 4PZ z Miecza - żałosne. Najlepiej nic nie robić tylko kase gromadzic, bo jak coś kupisz to zamiast zwiększać swoje szanse, szanse maleją.
Może ktoś zauważył, ze mieszki złota same w sobie nic nie dają?
Skarb Zbójców 2K6
Skrzynia 12
Skrzynia Skarbów 1K6
Topór 4
Tratwa 3
Usypiający Nektar -2
?
CO znaczy, że skarb zbójców jest wart 2k6? Ja myślałem, że to się zamienia na mieszko złota i wtedy już jest 3*2k6. Czy się mylę? Podobnie ze skrzynią itp.
Jak niby chcecie nosić tratwę i usypiający nektar?
Połamane sprzęty powinny być nic nie warte.
Jednym słowem kabaret aż miło Starałem się pisać to w miarę obiektywnie, gdyż nie mam zamiaru brać w tym udziału - ale może wpadnę zobaczyć jak gracze klną na nowe zasady