Fallout na zasadach Magii i Miecza

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3086
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 47
Kontakt:

Post autor: stave »

Isztwan pisze:W MiM kupił sobie człowiek sztylet za 1 mz i teoretycznie miał na całą grę z głowy.
Sorki za wtrącenie ale gdzie mogłeś kupic sztylet w MiM pomijam cene? bo ja sobie nie przypominam. Miecz a i owszem zazwyczaj po 2 mz choć i tak leciało się po Topór.
W Projekcie możesz zakupic sztylet ale to już inny świat.
Co do reszty to na razie obserwuję i trzymam kciuki aby to wypaliło a nie poległo w gruzach.

żeby nie robić offtopu to napiszę: tak sądziłem że masz na myśli MM a nie MiM, napisałem to tylko dla zasady, aby nikt nie miał wątpliwości.
Ostatnio zmieniony czwartek 02 kwie 2009, 17:10 przez stave, łącznie zmieniany 1 raz.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

OK, może i w MiM tak nie było ale w MM jak najbardziej. Zresztą sztylet za 1 czy miecz za 2... Tutaj trzeba będzie płacić co najmniej 1gk co walkę! W przypadku 2 rund i strzałem serią nawet 3 magazynki pójdą!


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: HunteR »

GK - o ile pamiętam MackaN wspominał o garściach kapsli więc to pewnie od tego. Moim zdaniem skrót gk brzmi lepiej niż k :wink:

Co do kosztów walki, fakt drogo wychodzi ale od dawna było już mówione że broń palna będzie mocniejsza lub posiadająca dodatkowe właściwości (żeby daleko nie szukać, przebijanie pancerzy np) ale jednocześnie bardziej zawodna i/lub mniej dostępna. Tak więc w założeniu giwery mają być lepszym rodzajem broni na mocniejszych przeciwników a nie że idziemy i co turę strzelamy do wszystkiego co się rusza :P W Falloutach było podobnie, strzelanie do najcieńszych mobków było marnotrawstwem amunicji która też swoje kosztowała.

Jeśli zaś chodzi o zarabianie kasy, stąd pomysł pakietów kart misji. Część nagród stanowić będą unikatowe przedmioty czy umiejętności, a część będzie po prostu zastrzykiem gotówki (im trudniejsza misja tym więcej kapsli dostajesz). A nie wszystkie misje muszą polegać na walce, ba nawet nie powinny bo wtedy by się szybko znudziły tak więc niekoniecznie trzeba będzie wywalić kilkanaście magazynków żeby wykonać misję za którą kupimy ich kilka :)


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

HunteR pisze:W Falloutach było podobnie, strzelanie do najcieńszych mobków było marnotrawstwem amunicji która też swoje kosztowała.
No bez przesady. Ja od początku nawet na szczury jej używałem i jak się wie jak grać to pieniądze w Falloucie nie stanowią żadnego problemu. jakaś lepsza amunicja czy naboje do shotgunów były drogie ale to i tak nic w porównaniu z tym co proponuje MackaN.
HunteR pisze:Tak więc w założeniu giwery mają być lepszym rodzajem broni na mocniejszych przeciwników
Dobra, ale 2 czy 3 magazynki nie mogą kosztować tyle co cała broń. Na mocniejszych przeciwników powinny być mocniejsze bronie palne (CKMy, Plasma Rifles itp) a nie zwykły, rozlatujacy się pistolet. Nie chcę pół gry chodzić z kijem.
HunteR pisze:A nie wszystkie misje muszą polegać na walce, ba nawet nie powinny bo wtedy by się szybko znudziły tak więc niekoniecznie trzeba będzie wywalić kilkanaście magazynków żeby wykonać misję za którą kupimy ich kilka
Po drodze, podczas wykonywania misji, walki też mogą się zdarzyć.


A w Wiosce Traperów 1 magazynek kosztuje 2gk! :shock:


Awatar użytkownika
the MackaN
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 1134
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Ponadto, każdy wróg na którego karcie będzie napisane, że strzela bronią palną, będzie zostawiał jakąś ilość amunicji. Jako że amunicja to też w grze waluta, postacie które walczą tylko wręcz nie powinny być poszkodowane, co do zaś cen amunicji na pewno będzie ona o wiele tańsza w drugim kręgu. I może się nawet zdarzyć że 1gk to będzie 3 magazynki amunicji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Jeszcze mam pewną uwagę co do skrótów odporności. Są średnio czytelne, ja zmieniłbym na: Oww (walka wręcz, chociaż akurat ten może zostac jak jest), Obp (broń palna), Obe (broń energ.), Oek (explozje).
PS. Często będą używane te eksplozje? Bo nie wiem czy opłaca się w ogóle odporność w pancerzu na to robić.


Awatar użytkownika
the MackaN
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 1134
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Eksplozje do głównie przedmioty takie których używa się przed walką. Czyli granaty itp. Ponadto niektóre pułapki, pola minowe, zadają obrażenia od ognia. Chyba kiedyś tam dawałem, przykład granatu, że można użyć przed walką. Rzucić 3 kostkami mniej niż wynoszą nasze UB+UP i jak się uda to nasz wróg kitę wywali :) No i trzeba pamiętać żeby przed tym policzyć do 3 ale nie do 2 ani też nie do 4, a i w żadnym razie do 5 tylko do 3 :)


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Cóż, patrząc "realnie" na świat post apo, to amunicja powinna być czymś rzadkim i drogim. Bardzo dobrze, że magazynki będą takie drogie. W świecie spopielonym pożogą nuklearną nie ma względnie problemu ze znalezieniem działającego gnata, problemem jest to, że nie istnieją już fabryki produkujące amunicję ;) Proponowałbym jednak zrobić to właśnie tak, że amunicja jest jak woda na pustyni.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
the MackaN
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 1134
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Tyle, że kwestia jest tego, że jeden magazynek, nie daje sporej przewagi. ZWIĘKSZA GŁÓWNIE szansę na remis, ale nie koniecznie na wygraną, jeżeli broń nie umożliwia strzałów serią. Ale też skłaniam się ku opcji rzadkiej amunicji. Bo z drugiej strony dobrze zaplanowane zużycie magazynków na serię podczas starcia, zapewnia niemalże zawsze zwycięstwo. Mam oczywiście na myśli postacie o równym UB.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Z tymi obrażeniami to nie wiem czy jest tyle rodajów potrzebne :P Może po prostu Normalne (czyli wręcz + palna) i Energatyczne. Eksplozje to w sumie zbędny bajer :P
No chyba, że tak jak w Falloucie: Normal, Laser, Fire, Plasma, Electrical, EMP, Explosion xD Przy czym Electrical i EMP nie są wyświetlane w grze (Electrical chyba został wprowadzony w FO2 dopiero i to dlatego, a dotyczy Pulse Pistol/Rifle, Alien Blastera, (Super) Cattle Prod i kilku robotów, a EMP nie był wyświetlany z przyczyn oczywistych - nie dotyczy bohatera więc po co pisać, że daje 500% damage resistance :P)
To taka mała dygresja na temat rodzajów obrażeń w Falloucie :D


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
the MackaN
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 1134
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

A ja uważam że 4 rodzaje obrażeń to akurat. Nie za dużo nie za mało. Mam już gotowy arkusz prawie 20 wrogów pojawiających się mniej lub bardziej licznie na pustkowiach. Na razie są to wersje podstawowe do pierwszego kręgu. Jakby kto był zainteresowany, zerknąć mogę umieścić próbkę gdzieś. Arkusz zawiera:

Centaura
Szamana Dzikusów
Gekona
Kojota
Kretoszczura
Łowcę Nagród
Małego Szpona Śmierci
Modliszkę
Olbrzymią Mrówkę
Obcego
Bandytę
Sforę Wilków
Małego Radskorpiona
Supermutanta
Śwnioszczura
Szpona Śmieci
Wisielca (Floater tak został przetłumaczony w polskiej wersji)
Wściekłego Psa
Zdziczałego Ghula


Myślę że to podstawowy wachlarz rodzai wrogów :)

PS: Szaman Dzikusów, Bandyta oraz Łowca nagród posiadają jako jedyni z tej plejady gwiazd UP, co znaczy, że za pomocą testu na psychikę można swoim gadaniem uniknąć z nimi walki :)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Zamiast Obcego, dałbym swojskie Wanamingo. Również zamieściłbym Złotego Gekona, który by dawał MZ po zabiciu. Z Radskorpiona będzie można sobie zrobić Antidotum?

EDIT: Zapomniałem, będą "Twarde" wersje przeciwników? Chyba Środkowa Kraina powinna takowe mieć.
Ostatnio zmieniony piątek 03 kwie 2009, 15:01 przez Mały Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Modliszka to akurat głupi wróg.
Obcy to dobra nazwa.
Jest Supermutant a nie ma Mutanta. Dlaczego one w ogóle mają byc "super"?
Św Granat Ręczny musi znaleźć się w grze! :mrgreen:

Coś mi się widzi, że remisy w tej grze będą zbyt częste ale zobaczymy w testach.

Wrzuć arkusz


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: HunteR »

Jest Supermutant a nie ma Mutanta. Dlaczego one w ogóle mają byc "super"?
To była osobna rasa, panoszyli się w bazie wojskowej. Nie przypominam sobie żeby były w grze jakieś 'zwykłe' mutanty.

Co do tego arkusza, na pewno wrogowie tacy jak supermutanci czy szpony śmierci powinny być rzadsze w kartach z pierwszego kręgu a przeważać powinny jakieś mrówy czy wilki. I dopiero im dalej tym coraz mniej słabych a coraz więcej silnych przeciwników.

Swoją drogą, pojawiła się już instrukcja w wersji do ściągnięcia w pliku?


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

HunteR pisze:Co do tego arkusza, na pewno wrogowie tacy jak supermutanci czy szpony śmierci powinny być rzadsze w kartach z pierwszego kręgu a przeważać powinny jakieś mrówy czy wilki. I dopiero im dalej tym coraz mniej słabych a coraz więcej silnych przeciwników.
Nie ma co kombinować. 1 i 2 krąg powinny mieć te same karty bo inaczej będzie zbyt łatwo, już kiedyś tak grałem i wcale lepiej nie było. A jak spotkasz dethclawa na początku gry to twój pech. Poszukiwacz ma chyba aż 6 żyć - to tylko 1. Kolejne kręgi mogą być już trudniejsze.

Nie jestem na 100% pewien ale jak między New Reno a San Francisco spotykało się mutantów to na ogół było ich 3: 2 zwykłe i jeden super. A poza tym nie miałem na myśli tego by kopiować wszystko dosłownie z Fallouta tylko to, że po co robić Supermutanta jak nie będzie Mutanta. Jeśli już ma się ten Supermutant pojawić to niech on będzie innym, lepszym mutantem.

MackaN, jeśli masz pomysły na broń tj. jej rodzaje i obrażenia to napisz, nawet jakoś tak ogólnie.

Instrukcji w pliku chyba jeszcze nie bylo.

Nie lepiej zamiast "punkt wytrzymałości" pisać "punkt życia"? Im krócej tym lepiej.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: HunteR »

Nie ma co kombinować. 1 i 2 krąg powinny mieć te same karty bo inaczej będzie zbyt łatwo
Już wcześniej było mówione że każdy krąg będzie miał osobny stos kart. Tutaj chodziło mi tylko o to żeby każdy krąg miał też inaczej rozłożonych wrogów.
A poza tym nie miałem na myśli tego by kopiować wszystko dosłownie z Fallouta
A to czemu? Dlaczego planszowy Fallout miałby mieć innych wrogów czy wręcz inne rasy?


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Innych wrogów i tak będzie miał, choćby wspomniane wcześniej Kojot i Szaman Dzikusów.
A czemu nie kopiować? Bo to jednym słowem bezmyślne... Gra jest tworzona całkiem od nowa, pojawiają się przed nami zatem ogromne możliwości wpływu na jej ostateczny kształt, szanse na naprawienie błędów i wprowadzania nowych pomysłów a nawet nowych wątków fabularnych. Postnuklearny MiM nie musi być dokładnie skopiowanym Falloutem na kartce papieru. Czy nie jesteśmy w stanie wymyślić nic innego tylko skopiować zmutowane gekony i Bractwo Stali? Pytasz dlaczego planszowy Fallout miałby (czy mógłby) mieć innych wrogów i rasy? Bo to moim zdaniem będzie postęp. Jeśli istnienie takowych odpowiednio się uzasadni i zrobi dobrze i z pomysłem to będzie to ogromna korzyść dla projektu.


Awatar użytkownika
the MackaN
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 1134
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Jako że dzisiaj wieczorem mam imprezę, to dziś nic konkretnego nie napiszę, poza tą skompresowaną próbką wrogów. Na wydruku próbnym wyglądali nieźle.
Po zmniejszeniu, patrząc na plik próbny, może się nie wydawać, ale WSZYSTKIE GRAFIKI SĄ MONOCHROMATYCZNE, tylko CZERŃ I BIEL.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Centaur - i znów wyraz "niecałkowite", który niecałkowicie wiadomo co znaczy.
Gekon - dlaczego skóra gekona jest pisana wielkimi literami? zimnokrwisty to jeden wyraz.
Obcy - bardzo fajny opis ale czy nie było lepszej grafiki?
Bandyta - chyba bandytka...
Ogólnie potwory fajne ale chyba za duże te odporności mają. Szpon śmierci po przegraniu walki ma ze 40% szans na pozostanie na obszarze!


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Najpierw odnośnie kopiowania Fallouta - moim zdaniem powinno być i kopiowanie i dodanie czegoś od siebie, np. są Radskorpiony, Wielkie Mrówki to czemu by nie mogło być Ogromnej Osy, czy Tygrysów Szablozębnych? :D
Oczywiście wszystko z umiarem i ten tygrys to tylko taki przykład (ale jakieś napromieniowane miśki, ogromne pająki czy inne takie zwierzątka to raczej dobre urozmaicenie :D)
A Kojot i Saman Dzikusów? Dzikusy = Tubylce - w FO2 był sobie taki chociażby Hakunin. Kojot? Były wilki, to czemu nie kojoty

Co do zaprezentowanych kart - nie wczytywałem się w treści, ale niektóre wartości UB bym pozmieniał :) Nie ograniczajmy ich do 10 punktów :D Skoro zwykły poszukiwacz będzie miał na starcie 3 - 4 UB, to wrogowie ludzie też powinnie mieć co najmniej taką wartość (zwłaszcza, że pewnie mają jakiś nożyk, kastet albo nawet jakiegoś gnata :P)

[ Dodano: Pią Kwi 03, 2009 6:52 pm ]
Ok, post Isztwana mnie zmobilizował do rzucenia okiem na treści kart :D
Niecałkowite - już pisałem to wcześniej i powtórzę: Bazowe, Podstawowe, nawet Zasadnicze brzmi dużo lepiej niż "Niecałkowite" - zmień to wszędzie gdzie tego używasz (a zwłaszcza na kartach brzmi to słabo :P)
Gekon - to każdy Poszukiwacz jest Traperem? :P Dać tego skilla do nauczenia się albo dla niektórych postaci na starcie :P Poza tym Gekony aż tak napromieniowaniem nie nawalały jak Wisielce, Centaury czy Obce (to ostatnie przede wszystkim, a to Gekon daje napromieniowanie a Obcy nie, przy okazji popieram Isztwana - taki wygląd Obcego zdecydowanie nie pasuje :D)
Supermutant - nazwa zbyt ogólna - przecież supermutantów wśród wrogów będzie co najmniej kilku(nastu) :)
Modliszka - te zawsze były w grupkach więc skorzystaj np z Roju Modliszek który Ci na priv wysłałem :)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 631
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Post autor: Michael »

Nie wiem czy ktoś dowiedza tę stronę ale i tak podam http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_Wiki. Nawet jeżeli komuś wydaje się że dobrze zna świat Fallout'a to warto tam zajrzeć.


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?

Tell me about the loneliness of good. Is it equal to the loneliness of evil?"
Awatar użytkownika
the MackaN
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 1134
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Isztwan pisze:Szpon śmierci po przegraniu walki ma ze 40% szans na pozostanie na obszarze!
Nie zostanie na obszarze, a zaatakowanie ponownie. Stwory zachowują się tak, że jeśli przegrają, i wyjdzie im rzut ochronny to atakują ponownie. Jedynie kiedy jest remis, to jest remis... Szpon i Obcy mieli być przegięci. Zapamiętałem ich chyba jako najbardziej upierdliwych przeciwników:)


Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

the MackaN pisze:Nie zostanie na obszarze, a zaatakowanie ponownie
Racja, dawno czytałem instrukcję. Ale mam nadzieje, że atakuje nie więcej niż 2 razy. Co jeśli wrogowi rzut obronny będzie cały czas wychodził?

Mam jeszcze 1 pytanie. Jeśli wróg ma różne odporności na różne rodzaje obrażeń a postać walczy bronią palną i pomagają jej przyjaciele walczący wręcz to za jakie odporności wróg rzuca kostką? A jak w 1 rundzie używam pistoletu a w 2 kija? Albo jeśli postać przegra walkę z 2 wrogami: wilkiem (w wręcz) i bandytą (broń palna). Za jakie odporności ma wtedy rzucać? Za obie po kolei?

Myślałem o tym żeby wprowadzić do gry Artefakty ze STALKERa. W skrócie chodzi o to, że w pewnych miejscach w grze występują radioaktywne anomalie wyglądające jak wiatr, mała trąba powietrzna lub wyładowania elektryczne. Co jakiś czas taka anomalia tworzy Artefakt o róznych właściwościach. Przypomina on wyglądem magiczny kamień. I na ogół (ale nie zawsze) taki artefakt ma właściwości pozytywne i negatywne. Np można zrobić artefakt dodający 1 UB ale zmniejszający o 1 Obw, albo podwyższający wszystkie odporności o 1 ale musisz wziąć 1 efekt uboczny.

Mam też parę pomysłów na karty:
- Radioaktywna chmura - rad. chmura przetoczyła się przez ten obszar. +1 napromieniowania.
- Luneta - poprawia celność broni do której jest doczepiona (jeszcze nie wiem jak, może zmniejsza odporności wroga na broń palną?)
- Dzikusy - jak masz > 5UB uciekają, jak masz <=5UB przepędzają cię na obszar z którego rozp. ruch
- Weteran - za 2gk i stratę 2 tur nauczy cię 1 UB
- Ognisko - tracisz turę ale +1 życie
- dzień dobroci - ogarnia cię szał czynienia dobra, pobierz spoza planszy 2 dowolne punkty i daj je innej postaci.
- Grota - 1,2 - znalazłeś wejście do krypty, możesz się tam przenieść; 3 - tracisz turę nic nie znajdujesz; 4,5 - zawala się korytarz - tracisz wyt.; 6 - tu przemytnicy schowali kiedyś rum - weź 2 butelki rumu.
- Obóz zarażonych (?) - mieszkają tu wygnane z miasta ofiary choroby. Rzuć kostką za każdego przyjaciela i za siebie - 1,2 - tracisz życie. Odłóż kartę.
- Kopalnia złota - rzuć kostką, ile oczek wypadnie taką równowartość gk zabierasz w złocie (weź żetony gk).
- Kombinator - proponuje ci udział w podejrzanym interesie, jeśli chcesz rzuć kostką: 1 - straciłeś 1gk; 2,3 - okazał sie oszustem, tracisz wszystkie gk; 4 - zyskujesz 1gk; 5 - zyskujesz 2gk; 6 - świetny interes, zysk. 5gk
- Patrol (jeszcze nie wiadomo czyj) - szuka osób z listem gończym, jak go masz do więzienia.
- Migracja - ostatnio więcej osób przenosie się na zachód, odłóż z planszy karty nieznajomych, za które rzucisz od 1 do 4.
- Kłótnia - pokłóciłeś sie z losowym przyjacielem, rzuć kostką: 1,2 - pogodziliście się; 3 - podczas walki zaczęliście walczyć - tracisz życie; 4,5,6 - przyjaciel odchodzi.
- Przewodniczka - rzucasz kostką za ruch 2 razy i wybierasz wynik.
- Kataklizm - rzuć kostką dla każdej odkrytej karty w tym kręgu - 1,2 - odłóż ją.
- Lekarz - mieszka tu do końca gry. Leczy za darmo do 2 żyć.
- Walizka (karta miasta) - znalazłeś walizkę z 6gk. Jeśli chcesz ją zatrzymać rzuć kostką: 1,2 - udało się; 3-6 - zostałeś oskarżony o kradzież i idziesz do więzienia.
- Prorocy ciemności - stajesz się zły chyba, że rzucisz kostką mniej niż twoje UP.
- Pustynna Kawiarnia - 1,2,3 - posiliłeś się smacznym posiłkiem + 1 życie; 4,5,6 - obżarłeś się i nie jesteś w stanie iść dalej, tracisz turę.
- Pasożyt mózgu - mały stworek żywiący się intelektem ;) - tracisz 1 UP
- Mądrala - za 1gk udziela rad, rzuc kostką: 1,2 - obejrzyj 3 pierwsze karty ze stosu, 3 - zyskujesz 1 UP; 4 - stajesz się dobry; 5,6 - nic. Zostaje do końca gry.
- Rozbity śmigłowiec - 1 - znajdujesz pistolet; 2,3 - znajd. stimpak; 4 - znajdujesz ogniwo napędowe; 5,6 - we wraku nie było nic ciekawego
- zepsuty Cadillac - jeśli masz ogniwo napędowe i umiesz go naprawić (test UP) możesz wymienić tę kartę na cadillaca.
- Cadillac - dodaje 1 lub 2 do ruchu i wozi 5 przedmiotów. Jeśli rzucisz za ruch 1 rzuć jeszcze raz. Jeśli znów wypadnie 1 samochód psuje się i musisz odłożyć kartę cadillaca.
- Nieświeże jedzenie - zatrucie.
- Starcie gangów - zostałeś przypadkiem postrzelony w rękę, -1 UB.
- Tornado - 1,2- ukryłeś się, 3 - tracisz przedmiot, 4,5 - tracisz turę; 6 - przywiało losowy przedmiot z ekwipunku.
- Złodziej - kradnie losowy przedmiot
- Płatny morderca - za 2gk zaatakuje inną postać i jesli wygra odbierze jej 2 wyt.
- Jasnowidz - nieznajomy. Ciągnąc następną kartę weź 2 i 1 odrzuć. Odłóż kartę jasnowidza.
- Fatum - w następnej walce rzuć kostką, masz: 1,2 - +1UB; 3,4 - -1UB; 5 - +1Owr; 6 - -1Obp
- Zagubiony - podczas twego następnego ruchu gracz po lewej wybierze jego kierunek
- Podróżnicy - idą do wioski dzikusów, jeśli chcesz możesz iść z nimi (przenieś się tam)
- Popijawa - spotkałeś starych kumpli i spiliście się przy ognisku. Tracisz turę ale możesz przenieść się do dowolnego obszaru w tym kręgu.
- Mina - losowy przyjaciel nadepną na minę przeciwpiechotną - odłóż jego karte
- Garnitur - zamiast pancerza, nie ma odporności ale + 1UP
- Kosmetyki - jeśli grasz kobietą +2UP w rozmowach z mężczyznami. Po każdym użyci rzuć kostką: 1 - skończyły się, odłóz kartę.
- Bimbrownicy - od 1 do 4 - możesz od nich kupić bimber; 5,6 - postanawiasz się z nimi napić - tracisz turę
- Negocjator (?) - przyjaciel, +1UP
- Broń i Amunicja (Guns & bullets) - magazyn dodaje 1 UB w walce.
- Fan militariów - kupi każdą broń za 1gk, możesz u niego kupić Broń i Amunicję za 2gk oraz magazynki; Zły może próbować go okraść, rzuc kostką: 1,2,3 - udało się; 4,5,6 - tracisz życie.
- Kopuła gromu - możesz wyzwać na pojedynek inną postać;
- Mechanik - przyjaciel, wszystkie naprawy sie udają
- Sadysta - złapał cie sadysta. Od 1 do 4 - tracisz wyt; okazałeś sie bardzo odporny i jest to dla ciebie doskonały trening wytrzymałości: + 1 wyt.
- Szalony Max - wróg 6UB, ściga tylko posiadaczy listu gończego inni nie musza z nim walczyć.
- zaraza - brak higieny spowodował epidemię w tym kręgu - wszyscy tracą 1 wyt.
- B.S.E. - w tym kręgu wybuchła choroba wściekłych krów - odłóż karty wszystkich brahminów.
- Spadające skały - kamienie spadły ci na głowę: -1UP
- Stary napaleniec - jeśli grasz kobieta możesz zarobić 3gk ;)
- Biedna kobieta - jeśli dasz jej 1gk twój charakter poprawi się o 1.
- Szaman - przyjaciel, rzuca klątwy na swych wrogów, przed walką rzuć kostką: 1,2 - wróg musi odjąć 1UB.
- Misjonarz - jeśli jesteś dobry lub neutralny zostajesz za darmo wyleczony. Odłóz kartę.
- Tomik poezji - jeśli grasz mężczyzną dostajesz +2UP w rozmowach z kobietami.
- Generator pola siłowego - wszystkie odporności +2.
- Fałszywy prorok - gada głupoty ale robi to tak przekonująco, że nie wiesz już w co masz wierzyć. Stajesz się neutralny chyba, że rzucisz kostką mniej niz twoje UP.
- Grzechotnik - 1,2,3 - ugryzł cie, tracisz życie; 4 - zatrułeś się jadem; 5,6 - ominąłeś go szerokim łukiem
- Łowcy niewolników - tracisz przyjaciół, połóż ich na siedzibie łowców.
- Czasopismo naukowe - +1UP, odłóż kartę
- Strażnik pustkowi - nie zaprzyjaźni się ze złym, +1 UB w walce
- Opryszek - j.w. ale nie zaprzyjaźni się z dobrym
- Ridersi - jeśli nie jesteś dobry możesz się do nich przyłączyć. Dostajesz list gończy ale od tej pory jeśli inna postać, w wyniku spotkania z bandytami, straci przedmiot lub kapsle to ty je dostaniesz.
- Karawana z lekami - jeśli jesteś dobry uznają, że warto ci pomóc. Zostajesz uleczony i dostajesz Anty-Rad
- Anty-Rad - za każdy zużyty odejmij punkt napromieniowania.
- Detektor ruchu - jeszcze nie wiem ale coś z poprawą inicjatywy można wymyślić
- Cowboy - prowadzi stado brahminów. Zły może spróbować 1 ukraść. 1,2,3 - udało się; 4,5,6 - zostałeś zastrzelony podczas próby kradzieży - tracisz życie.
- Brahmin - nosi przedmioty.
- Motocyklista - za 3gk sprzeda ci Harley-Davidson. Zły może próbować go okraść.
- Harley-Davidson - + 1 lub 2 do ruchu.

[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 10:21 pm ]
- Stary Obrzyn - nie dodaje UB w walce, jeśli podczas rzucania kostkami za skuteczność wypadną dwie jedynki broń zatnie się i automatycznie przegrasz pierwszą rundę.

Wymyśliłem też kolejną zdolność wybierana na początku gry:
- Zdolności przywódcze - w twojej grupie panuje wysokie morale; przed walką rzuć kostką za każdego przyjaciela dodającego ci UB, jeśli wypadnie 1 lub 2, przyjaciel doda ci w tej walce dodatkowy punkt.


Awatar użytkownika
the MackaN
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 1134
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Moim zdaniem, nie powinno się rzucać za obie odporności, tylko raz za tę najniższą, zakładając, że w obu rundach wygraliśmy. Bo jak dajmy na to, w pierwszej wygraliśmy a w drugiej zremisowaliśmy, to wróg rzuca za tę odporność czym walczyliśmy w pierwszej rundzie w której wygraliśmy. To chyba słuszne rozwiązanie.

Ponadto ciekawe pomysły na karty :) No i Mad Max :)

Co do Rad-Away to chyba powinien być lepszy i odejmować 2 punkty napromieniowania.

Brahmin = Muł z MiM? tak?

Motor = Koń?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Co do Rad-Away - powinien ze 3 odejmować :P
Do tego Rad-X pozwalający nie wziąść dodatkowych żetonów promieniowania gdy się wyrzuci 1-4
Wygrzew dodający do UB w walce wręcz.
Jet pozwalający rzucić kostką 2 razy i wybrać lepszy wynik.
Antidotum na Jet leczące z nałogu (ciężko dostępne w grze :P)
Stimpak leczący 1 pkt Życia
Superstimpak - rzut kostką i leczy 1,2 - 1 pkt, 3,4 - 2 pkt, 5,6 - 3 pkt Życia
Proszek Leczniczy leczący 1 pkt życia ale obniżający do początku następnej tury UP i UB o 1 pkt
Oczywiście też Antidotum działające wiadomo jak na Zatrucie :)
Hypo - leczące na maxa :P
Mentaty - +1 do UP
Psycho - +1 UB, +2 wszystkie odporności, -1 UP

Of course wszystko do końca tury / do początku następnej tury (to drugie w przypadku efektów ubocznych :P) - nie licząc leczenia oczywiście :)


Ja nawet nie mam Talismana.
ODPOWIEDZ