Portal Games ma przyjemność ogłosić grę Thorgal: Gra Planszowa, nową kooperacyjną grę przygodową, osadzoną w uniwersum Thorgala. Thorgal to ciesząca się uznaniem krytyków, popularna seria europejskich komiksów, która została wydana w 21 językach i w przeciągu ostatnich czterech dekad sprzedała się w nakładzie ponad 14 milionów egzemplarzy na całym świecie. Seria składa się z 39 albumów głównej linii fabularnej i 24 albumów trzech spin-offowych linii, opowiadających historie postaci uwielbianych przez fanów.
Portal Games ma przyjemność ogłosić grę [b]Thorgal: Gra Planszowa[/b], nową kooperacyjną grę przygodową, osadzoną w uniwersum Thorgala. Thorgal to ciesząca się uznaniem krytyków, popularna seria europejskich komiksów, która została wydana w 21 językach i w przeciągu ostatnich czterech dekad sprzedała się w nakładzie ponad 14 milionów egzemplarzy na całym świecie. Seria składa się z 39 albumów głównej linii fabularnej i 24 albumów trzech spin-offowych linii, opowiadających historie postaci uwielbianych przez fanów.
Bludgeon pisze: ↑poniedziałek 28 lut 2022, 15:05
Portal Games ma przyjemność ogłosić grę Thorgal: Gra Planszowa, nową kooperacyjną grę przygodową, osadzoną w uniwersum Thorgala.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
[quote=Bludgeon post_id=191986 time=1646057125 user_id=6511] Portal Games ma przyjemność ogłosić grę Thorgal: Gra Planszowa, nową kooperacyjną grę przygodową, osadzoną w uniwersum Thorgala. [/quote]
Też wsparłem, wygląda ciekawie, każdy mówi że zalatuje Robinsonem, akurat dla mnie to komplement. Pytanie tylko, ile poczekamy na grę .
Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
Valdi pisze: ↑piątek 14 kwie 2023, 21:06
Ja też, choć bardziej dla tego że to Thorgal niż że to będzie dobra gra
Myślisz, że nie będzie to dobra gra?
Też wsparłem, wygląda ciekawie, każdy mówi że zalatuje Robinsonem, akurat dla mnie to komplement. Pytanie tylko, ile poczekamy na grę 🤔.
[size=85][color=green]Dodano po 1 minucie 2 sekundach: [/color][/size] [quote=Valdi post_id=197682 time=1681499183 user_id=226] Ja też, choć bardziej dla tego że to Thorgal niż że to będzie dobra gra [/quote] Myślisz, że nie będzie to dobra gra?
Nieuhwytny pisze: ↑piątek 14 kwie 2023, 22:26
Myślisz, że nie będzie to dobra gra?
Nop, dodatkowo wydana w formie książki map, będzie trzeba przerobić sobie plansze na jakieś sztywne plansze. Ale to tylko tak z Ciekawości kupiłem.
za 1,5 roku zobaczymy...
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
[quote=Nieuhwytny post_id=197683 time=1681503990 user_id=13501] Myślisz, że nie będzie to dobra gra? [/quote] Nop, dodatkowo wydana w formie książki map, będzie trzeba przerobić sobie plansze na jakieś sztywne plansze. Ale to tylko tak z Ciekawości kupiłem. za 1,5 roku zobaczymy...
Valdi pisze: ↑piątek 14 kwie 2023, 22:30
Nop, dodatkowo wydana w formie książki map, będzie trzeba przerobić sobie plansze na jakieś sztywne plansze. Ale to tylko tak z Ciekawości kupiłem.
za 1,5 roku zobaczymy...
może na którymś zjeździe uda się zagrać
[quote=Valdi post_id=197684 time=1681504223 user_id=226] Nop, dodatkowo wydana w formie książki map, będzie trzeba przerobić sobie plansze na jakieś sztywne plansze. Ale to tylko tak z Ciekawości kupiłem. za 1,5 roku zobaczymy... [/quote] może na którymś zjeździe uda się zagrać 🙂
Nie grałem, ale oglądałem jak inni grają i to jest Robinson w kosmosie.... zastanawiałem się nad kupnem, ale ostatecznie odpuściłem, przeraził mnie set up tej gry....
Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
Ale Robinson dla mnie wymiata, uwielbiam tę grę i gram w nią regularnie.....
Nie grałem, ale oglądałem jak inni grają i to jest Robinson w kosmosie.... zastanawiałem się nad kupnem, ale ostatecznie odpuściłem, przeraził mnie set up tej gry....
[size=85][color=green]Dodano po 1 minucie 6 sekundach: [/color][/size] Ale Robinson dla mnie wymiata, uwielbiam tę grę i gram w nią regularnie.....
Teraz nie patrzy się na ilość wspierających, a na kwotę.
Wspierający poszli po rozum do głowy i tworzą grupy - czyli teoretycznie wspiera jedna osoba, ale kupuje np. 40 kopii gry (tańsza wysyłka).
Podsumowując - zebrali ćwierć mln Euro. Ponad 850% zakładanego planu. Nie uważam tego za zły wynik.
Też wsparłem projekt - z dużą ilością dodatków.
Pewnie czas oczekiwania nie przebije Nemesisa
Choć na nowym Robinsonie Trzewik się ostro wyłożył z terminami... Ludzie już przez to rezygnują i występują o zwrot kasy (a ja dalej cierpliwie czekam)
Teraz nie patrzy się na ilość wspierających, a na kwotę. Wspierający poszli po rozum do głowy i tworzą grupy - czyli teoretycznie wspiera jedna osoba, ale kupuje np. 40 kopii gry (tańsza wysyłka). Podsumowując - zebrali ćwierć mln Euro. Ponad 850% zakładanego planu. Nie uważam tego za zły wynik. Też wsparłem projekt - z dużą ilością dodatków. Pewnie czas oczekiwania nie przebije Nemesisa ;) Choć na nowym Robinsonie Trzewik się ostro wyłożył z terminami... Ludzie już przez to rezygnują i występują o zwrot kasy (a ja dalej cierpliwie czekam) ;)
Pierwsze 5 scenariuszy rozegrane, oczywiście wszystkie przegrane. Bardzo fajna gra, choć mam swoje spostrzeżenia, co można było zrobić, aby wynieść tę grę na jeszcze wyższy poziom. Pomimo że jest to gra o zarządzaniu akcjami i zasobami czuć w tej grze przygodę.
Opowiadanie jak i wprowadzenie do scenariusza bardzo fajne, budujące klimat. W ogóle rozgrywając pojedynczy scenariusz, ma się wrażenie, jakby czytało się kolejny tom Thorgala i z pewnością te historie nadawałyby się na komiks.
Co do samej jakości komponentów gry, to według mnie rewelacja. Długo zastanawiałem się, czy wesprzeć all-in, ale patrząc jakiej jakości jest to wszytko zrobione, nie żałuję.
Ktoś z Was grał już? Jak wrażenia?
Pierwsze 5 scenariuszy rozegrane, oczywiście wszystkie przegrane. Bardzo fajna gra, choć mam swoje spostrzeżenia, co można było zrobić, aby wynieść tę grę na jeszcze wyższy poziom. Pomimo że jest to gra o zarządzaniu akcjami i zasobami czuć w tej grze przygodę. Opowiadanie jak i wprowadzenie do scenariusza bardzo fajne, budujące klimat. W ogóle rozgrywając pojedynczy scenariusz, ma się wrażenie, jakby czytało się kolejny tom Thorgala i z pewnością te historie nadawałyby się na komiks. Co do samej jakości komponentów gry, to według mnie rewelacja. Długo zastanawiałem się, czy wesprzeć all-in, ale patrząc jakiej jakości jest to wszytko zrobione, nie żałuję. Ktoś z Was grał już? Jak wrażenia?
Nieuhwytny pisze: ↑czwartek 26 wrz 2024, 13:49
Ktoś z Was grał już? Jak wrażenia?
Ja wciąż czekam. Swoją drogą irytujące jest to, że w trakcie kampanii dodają dodatkowe warianty pledge'a - jak zamawiałem nie było wersji all-in i znowu coś mnie ominie...
[/quote]
Ostatnio zmieniony sobota 28 wrz 2024, 20:53 przez Maletz, łącznie zmieniany 1 raz.
[quote=Nieuhwytny post_id=203880 time=1727351344 user_id=13501] Ktoś z Was grał już? Jak wrażenia? [/quote] Ja wciąż czekam. Swoją drogą irytujące jest to, że w trakcie kampanii dodają dodatkowe warianty pledge'a - jak zamawiałem nie było wersji all-in i znowu coś mnie ominie... :/ [/quote]
Ja już mam all in z wszystkimi addonami, ale jeszcze nie miałem czasu rozegrać. - Za to muszę się upomnieć o Obcą Osadę, bo nie dostałem poprawki... no cóż duży wydawca.
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Ja już mam all in z wszystkimi addonami, ale jeszcze nie miałem czasu rozegrać. - Za to muszę się upomnieć o Obcą Osadę, bo nie dostałem poprawki... no cóż duży wydawca.
Generalnie za wiele nie straciłeś, jeśli chodzi o rzeczy, której wnoszą coś nowego do rozgrywki (3 bohaterów i 2 zwierzaki). Reszta to elementy, które podnoszą efekt wizualny gry. Zawsze możesz domówić na Portal Games, bo zdaje się, że są dostępne. Pewnie drożej niż na wspieraczce, a może i nie.
[quote=Maletz post_id=203890 time=1727509198 user_id=11753] znowu coś mnie ominie... [/quote] Generalnie za wiele nie straciłeś, jeśli chodzi o rzeczy, której wnoszą coś nowego do rozgrywki (3 bohaterów i 2 zwierzaki). Reszta to elementy, które podnoszą efekt wizualny gry. Zawsze możesz domówić na Portal Games, bo zdaje się, że są dostępne. Pewnie drożej niż na wspieraczce, a może i nie.
Grałem. Mi nie podeszło za pierwszym razem. Ale znajomym podeszło na tyle, że chcieli grać drugi raz. Zagrałem więc drugi raz. I mam nadal mieszane odczucia. Niby tetris fajny. Ale wrzucili go do wszystkiego, żeby się kafelki nie zmarnowały. Ale to nadal kooperacyjne euro, które udaje grę przygodową. Do grana solo, może bardziej się nadaje. Ale jak na kooperację to trzeba od samego początku ściśle, ale to ściśle współpracować żeby wygrać. Trochę jak przy Spirit Island, ale w Spircie jest ten etap kiedy da radę, żeby każdy sam sobie coś poplanował a potem dopiero następuje kluczowa współpraca. Tutaj nic w sumie nie możesz sam, bo przegrana czai się za rogiem. Zdecydowanie gra solo a nie kooperacyjna, bo występuje silny syndrom gracza alpha.
Grałem. Mi nie podeszło za pierwszym razem. Ale znajomym podeszło na tyle, że chcieli grać drugi raz. Zagrałem więc drugi raz. I mam nadal mieszane odczucia. Niby tetris fajny. Ale wrzucili go do wszystkiego, żeby się kafelki nie zmarnowały. Ale to nadal kooperacyjne euro, które udaje grę przygodową. Do grana solo, może bardziej się nadaje. Ale jak na kooperację to trzeba od samego początku ściśle, ale to ściśle współpracować żeby wygrać. Trochę jak przy Spirit Island, ale w Spircie jest ten etap kiedy da radę, żeby każdy sam sobie coś poplanował a potem dopiero następuje kluczowa współpraca. Tutaj nic w sumie nie możesz sam, bo przegrana czai się za rogiem. Zdecydowanie gra solo a nie kooperacyjna, bo występuje silny syndrom gracza alpha.
Rozegrałem wczoraj dwa scenariusze w trzyosobowym składzie.
Bardzo dobrze nam siadło. W końcu to Thorgal
Gra bardzo mocno kooperacyjna i trzeba dużo rozmawiać nad stołem jakie planuje się zrobić ruchy, by wspomóc w nich kolejnych graczy.
Bardzo fajny system dysponowania akcjami (zawsze cztery - niezależnie od ilości graczy). Ale jest to zrobione na tyle z głową, że nikt na tym nie traci.
System "tetrisowych" kafelków - nam się to bardzo spodobało, bo wprowadza dodatkową strategię w ich rozkładaniu. To, że są użyte zarówno do wędrówki, ran jak i walki dla mnie jest dużym plusem, bo daje spore możliwości kombinowania co się bardziej opłaca zebrać w danej chwili (lub pokonać przeciwnika). Jedyne co mi nie pasuje to łączenie grupy przeciwników i konieczność pokonania ich wszystkich jednocześnie (jak w Talismanie ). Powoduje to kolejne, dość duże wyzwanie w grze.
Bardzo ciekawe scenariusze, dodatkowo każdy rozgrywa się całkowicie inaczej, co wskazuje na dużą regrywalność. Niby to euras w stylu Robinsona ale na szczęście bez jego minusów (czyli głównie syndromu gracza alfa), a dzięki klimatycznym opisom w paragrafach czuć fajny klimat rozgrywanej przygody.
No i te kadry z komiksów Czytając paragrafy przypominam sobie albumy Thorgala.
No i to Thorgal (nie wiem czy o tym wspominałem)
Rozegrałem wczoraj dwa scenariusze w trzyosobowym składzie. Bardzo dobrze nam siadło. W końcu to Thorgal ;) Gra bardzo mocno kooperacyjna i trzeba dużo rozmawiać nad stołem jakie planuje się zrobić ruchy, by wspomóc w nich kolejnych graczy. Bardzo fajny system dysponowania akcjami (zawsze cztery - niezależnie od ilości graczy). Ale jest to zrobione na tyle z głową, że nikt na tym nie traci. System "tetrisowych" kafelków - nam się to bardzo spodobało, bo wprowadza dodatkową strategię w ich rozkładaniu. To, że są użyte zarówno do wędrówki, ran jak i walki dla mnie jest dużym plusem, bo daje spore możliwości kombinowania co się bardziej opłaca zebrać w danej chwili (lub pokonać przeciwnika). Jedyne co mi nie pasuje to łączenie grupy przeciwników i konieczność pokonania ich wszystkich jednocześnie (jak w Talismanie ;) ). Powoduje to kolejne, dość duże wyzwanie w grze. Bardzo ciekawe scenariusze, dodatkowo każdy rozgrywa się całkowicie inaczej, co wskazuje na dużą regrywalność. Niby to euras w stylu Robinsona ale na szczęście bez jego minusów (czyli głównie syndromu gracza alfa), a dzięki klimatycznym opisom w paragrafach czuć fajny klimat rozgrywanej przygody. No i te kadry z komiksów :) Czytając paragrafy przypominam sobie albumy Thorgala. No i to Thorgal (nie wiem czy o tym wspominałem) :)
Berni pisze: ↑wtorek 01 paź 2024, 17:16
Jedyne co mi nie pasuje to łączenie grupy przeciwników i konieczność pokonania ich wszystkich jednocześnie (jak w Talismanie ). Powoduje to kolejne, dość duże wyzwanie w grze.
A w którym scenariuszu masz ich łączonych?
Mi się wydawało, że do puki jakaś zasada nie mówi, że walczysz jednocześnie, to walczysz po kolei po jednym na akcję... Przynajmniej tak grałem pierwszy scenariusz.
[quote=Berni post_id=203956 time=1727795778 user_id=7725] Jedyne co mi nie pasuje to łączenie grupy przeciwników i konieczność pokonania ich wszystkich jednocześnie (jak w Talismanie ;) ). Powoduje to kolejne, dość duże wyzwanie w grze. [/quote]
A w którym scenariuszu masz ich łączonych? Mi się wydawało, że do puki jakaś zasada nie mówi, że walczysz jednocześnie, to walczysz po kolei po jednym na akcję... Przynajmniej tak grałem pierwszy scenariusz.
@the MackaN To twoja opinia i masz do tego święte prawo, szanuję to, ja nigdy nikogo nie namawiałem i nie będę namawiał i mówił, że ta gra czy inna jest świetna, bo każdy za nas ma różne gusta.
W sumie prawie wszystko, co powiedziałeś na minus, to dla mnie jest na plus.
Gra solo - kupując obecnie gry zawsze sprawdzam, czy jest tryb solo. Lubię po całym dniu pracy wieczorem, gdy mam chwilę dla siebie, rozłożyć gry i porozkminiać.
Czy tylko jest to gra solo, czy też kooperacja? W tej kwestii muszę się trochę z tobą zgodzić, bo kooperacja może być jak najbardziej, z tym że każdy siedzący przy planszy ma mniej więcej taki sam poziom zaawansowania, wtajemniczenia, to wtedy ma to sens. Zaś jeśli ktoś już grał, zna dany scenariusz i gra z osobą, która nie grał wcześniej w Thorgala, to raczej będzie to gra rozgrywana przez jednego gracza, a drugi będzie wykonywał tylko polecenia. (Istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak będzie.)
Jeśli chodzi o system "Terris", mi się to podoba. Nie jest skomplikowany, jest dość prosty, ale daj możliwość wyboru, czy to podczas walki, czy wędrówki. Dla mnie na plus, że większość akcji oparta jest na tym systemie.
Rzeczywiście nie jest to gra stricte przygodowa, ale to było wiadomo już od samego początku, że to będzie gra euro z elementem gry przygodowej. Ale grając dany scenariusz po raz pierwszy czy drugi, niewątpliwie będziemy przeżywać przygodę, z pewnością im więcej rozegram dany scenariusz, to już przygody będzie coraz mniej, a pewnie zostanie sama mechanika.
I tu moje przemyślenie co można było zrobić, aby ta gra miała więcej przygody. Mianowicie jak już jest ta księga opowieści, to moim zdaniem powinno być więcej kart, które odpalałyby dany skrypt. Zastosowano ten zabieg, ale w minimalnym stopniu, tylko dwie karty Znalezisk odpalają skrypt. Szkoda, bo można było to rozwinąć, chociażby na karty wrogów. Aktualnie mamy wrogów bez tożsamości, tylko z mechaniką karty, a fajnie byłoby wiedzieć, z kim walczymy, w co jest uzbrojony... ogólnie jakiś krótki opis sytuacji, można byłoby zastosować jakaś dodatkową mechanikę, duże pole do popisu (kto wie może udałoby się wyzwać samego Torkana na pojedynek). Ten sam zabieg można byłoby zastosować do kart Terenu, po zakryciu danego pola uruchamiałby się skrypt, że np. odkryliśmy cmentarz, jaskinię, obelisk i wiele innych różnych miejscach, w których działa by się właśnie jakaś przygoda związana z danym scenariuszem.
Kolejna kwestia to bohaterowie. Szkoda, że teraz po odpaleniu danego skryptu, jest on dla wszystkich bohaterów taki sam. A nie na przykład 3 różne opcje w zależności kim gramy: np. inny dla Thorgala, inny dla Kriss i inny dla reszty bohaterów. Innym razem 3 różne opcje dla 2 innych bohaterów i jeden ogólny.
Myślę, że takie zabiegi spowodowałyby, po pierwsze zwiększenie aspektu przygodowego, a po drugie kosmiczną regrywalność.
A może za dużo wymagam.....
[usermention2=314 color=#0080FF]the MackaN[/usermention2] To twoja opinia i masz do tego święte prawo, szanuję to, ja nigdy nikogo nie namawiałem i nie będę namawiał i mówił, że ta gra czy inna jest świetna, bo każdy za nas ma różne gusta. W sumie prawie wszystko, co powiedziałeś na minus, to dla mnie jest na plus.
Gra solo - kupując obecnie gry zawsze sprawdzam, czy jest tryb solo. Lubię po całym dniu pracy wieczorem, gdy mam chwilę dla siebie, rozłożyć gry i porozkminiać.
Czy tylko jest to gra solo, czy też kooperacja? W tej kwestii muszę się trochę z tobą zgodzić, bo kooperacja może być jak najbardziej, z tym że każdy siedzący przy planszy ma mniej więcej taki sam poziom zaawansowania, wtajemniczenia, to wtedy ma to sens. Zaś jeśli ktoś już grał, zna dany scenariusz i gra z osobą, która nie grał wcześniej w Thorgala, to raczej będzie to gra rozgrywana przez jednego gracza, a drugi będzie wykonywał tylko polecenia. (Istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak będzie.)
Jeśli chodzi o system "Terris", mi się to podoba. Nie jest skomplikowany, jest dość prosty, ale daj możliwość wyboru, czy to podczas walki, czy wędrówki. Dla mnie na plus, że większość akcji oparta jest na tym systemie. Rzeczywiście nie jest to gra stricte przygodowa, ale to było wiadomo już od samego początku, że to będzie gra euro z elementem gry przygodowej. Ale grając dany scenariusz po raz pierwszy czy drugi, niewątpliwie będziemy przeżywać przygodę, z pewnością im więcej rozegram dany scenariusz, to już przygody będzie coraz mniej, a pewnie zostanie sama mechanika.
I tu moje przemyślenie co można było zrobić, aby ta gra miała więcej przygody. Mianowicie jak już jest ta księga opowieści, to moim zdaniem powinno być więcej kart, które odpalałyby dany skrypt. Zastosowano ten zabieg, ale w minimalnym stopniu, tylko dwie karty Znalezisk odpalają skrypt. Szkoda, bo można było to rozwinąć, chociażby na karty wrogów. Aktualnie mamy wrogów bez tożsamości, tylko z mechaniką karty, a fajnie byłoby wiedzieć, z kim walczymy, w co jest uzbrojony... ogólnie jakiś krótki opis sytuacji, można byłoby zastosować jakaś dodatkową mechanikę, duże pole do popisu (kto wie może udałoby się wyzwać samego Torkana na pojedynek). Ten sam zabieg można byłoby zastosować do kart Terenu, po zakryciu danego pola uruchamiałby się skrypt, że np. odkryliśmy cmentarz, jaskinię, obelisk i wiele innych różnych miejscach, w których działa by się właśnie jakaś przygoda związana z danym scenariuszem.
Kolejna kwestia to bohaterowie. Szkoda, że teraz po odpaleniu danego skryptu, jest on dla wszystkich bohaterów taki sam. A nie na przykład 3 różne opcje w zależności kim gramy: np. inny dla Thorgala, inny dla Kriss i inny dla reszty bohaterów. Innym razem 3 różne opcje dla 2 innych bohaterów i jeden ogólny.
Myślę, że takie zabiegi spowodowałyby, po pierwsze zwiększenie aspektu przygodowego, a po drugie kosmiczną regrywalność.