Ropucha - zasady

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Ropucha - zasady

Post autor: kymil »

Czy Poszukiwacz, który został zamieniony w Ropuchę i wraca na obszar, gdzie pozostawił swój pierwotny ekwipunek, Przyjaciół może je zabrać będąc nadal Ropuchą?
Czy może zdobywać nowe karty będąc Ropuchą?
Czy może się rozwijać? Czy punkty zostają po powrotnej przemianie w Poszukiwacza z Ropuchy?

Jak Wy gracie?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6160
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Ja jak zwykle polecę zaprzyjaźnienie się z instrukcją - jest w niej pół strony na temat Ropuch:
kymil pisze:Czy może się rozwijać? Czy punkty zostają po powrotnej przemianie w Poszukiwacza z Ropuchy?
Instrukcja, strona 16 pisze:Ropucha może otrzymywać lub tracić Siłę i Moc, ale wszystkie tego
rodzaju zmiany znikną, kiedy Poszukiwacz odzyska swoją pierwotną
postać. Od tego momentu znów bierze się pod uwagę żetony, które
Poszukiwacz otrzymał przed przemianą.
Kiedy Poszukiwacz staje się Ropuchą, zatrzymuje posiadane trofea,
może też zdobywać nowe trofea. Jeśli Poszukiwacz, będąc Ropuchą,
wymieni trofea na żetony Siły lub Mocy, takie żetony przepadną, kiedy
powróci do swej pierwotnej postaci (wydawanie trofeów będąc Ropuchą
jest więc zazwyczaj złym pomysłem).
Co ciekawe, nie ma tam jednoznacznej odpowiedzi na dwa pierwsze z Twoich pytań, ale jak byłby sens odkładania Przedmiotów, Przyjaciół itd, skoro mógłbyś ich z powrotem zabrać po 2 turach? I gdzie tu logika w noszeniu czegokolwiek w postaci żabki? Widocznie uznali to za zbyt oczywiste, żeby poświęcać na to miejsce w instrukcji :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Mi też się nasuwa pytanie odnośnie żabki.. Od zawsze grałem w ten sposób, że stając się ropuchą Poszukiwacz zachowuje posiadane Czary lecz nie może ich rzucać ani zdobywać nowych.. Dziś jednak brat, z którym grałem przeciwstawił się stałej regule i pomyślał, że skoro żabka ma 1 punkt Mocy powinna stracić czary..

ps.. gram też tak, że ropucha nie może zyskiwać nowych punktów Siły i Mocy a jedynie Wytrzymałość.. Ale to już specjalnie..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
keeper
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 11 maja 2011, 20:47
Lokalizacja: Głogowo (Toruń)
Płeć:

Post autor: keeper »

Na karcie Ropuchy jest napisane, że zaklęcia pozostawia się wszystkie, ale nie można z nich korzystać.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

keeper pisze:Na karcie Ropuchy jest napisane, że zaklęcia pozostawia się wszystkie, ale nie można z nich korzystać.
Och nie koniecznie. Ja na ten przykład mam karty Ropuchy z dwustronnym obrazkiem, bez żadnego tekstu ;

Ale co do samych zaklęć, to racja.


Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Ale jeśli Ropuszce spadnie np. siła do zera... to ginie?
Rozumiem, że Przedmiotów nie można w ogóle używać.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

kymil pisze:Ale jeśli Ropuszce spadnie np. siła do zera... to ginie?
Rozumiem, że Przedmiotów nie można w ogóle używać.
1. Nie może spać, bo ma bazową 1 i poniżej wartości startowej według zasad oryginalnych spaść nie może.
2. Nie może uzywać przedmiotów.


keeper
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 11 maja 2011, 20:47
Lokalizacja: Głogowo (Toruń)
Płeć:

Post autor: keeper »

Kaktus+ pisze:
keeper pisze:Na karcie Ropuchy jest napisane, że zaklęcia pozostawia się wszystkie, ale nie można z nich korzystać.
Och nie koniecznie. Ja na ten przykład mam karty Ropuchy z dwustronnym obrazkiem, bez żadnego tekstu ;

Ale co do samych zaklęć, to racja.
Zapomniałem, że w MiMowym dziale piszę i są nie tylko karty z cechami postaci. ;)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23475
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

keeper pisze:
Kaktus+ pisze:
keeper pisze:Na karcie Ropuchy jest napisane, że zaklęcia pozostawia się wszystkie, ale nie można z nich korzystać.
Och nie koniecznie. Ja na ten przykład mam karty Ropuchy z dwustronnym obrazkiem, bez żadnego tekstu ;

Ale co do samych zaklęć, to racja.
Zapomniałem, że w MiMowym dziale piszę i są nie tylko karty z cechami postaci. ;)
Mylisz się lekko. Ja sam posiadam 3 różne wersje karty Ropuchy do MiM. Jedna taka, którą posiada Kaktus - dwustronna. Oraz dwie takie, na których jednej stronie jest Ropucha, a na drugiej instrukcja. Karty te różnią się tym, że jedna jest sztywna karta, a druga nie. Osobiście jednak najbardziej lubiłem używać tej wersji co ma Kaktus.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
keeper
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 11 maja 2011, 20:47
Lokalizacja: Głogowo (Toruń)
Płeć:

Post autor: keeper »

A to nie wiem. Jak miałem MiMa to miałem tylko dwustronną ropuchę, do włożenia w podstawkę i kartę z cechami postaci.


Eryk.ropucha
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: niedziela 09 kwie 2023, 17:16
Płeć:

Re: Ropucha - zasady

Post autor: Eryk.ropucha »

:stuck_out_tongue_closed_eyes:


Ropucha może mieć przedmioty A w szczególności topór i latający dywan

Dodano po 3 minutach 56 sekundach:
Łukasz H. Nie ma racji co do zasad związanych z ropucha


Awatar użytkownika
JollyRoger
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 376
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 20:45
Płeć:

Re: Ropucha - zasady

Post autor: JollyRoger »

Nie, ropucha ma Siłę i Moc równą 1 i nie może nieść przedmiotów ani mieć przyjaciół. Tak jest w MiM, a to jest do niego przypisany dział, może coś w T:MiM się zmieniło .


"Jak Palladyn szlachetnie, mieczem złączę lub zetnę"
Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3976
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ropucha - zasady

Post autor: Budowniczy Mostów »

Eryk.ropucha pisze: niedziela 09 kwie 2023, 17:22 Ropucha może mieć przedmioty A w szczególności topór i latający dywan
Ropucha nie może posiadać Przedmiotów, Przyjaciół, ni złota. Może posiadać Zaklęcia, ale nie może ich rzucać.


Awatar użytkownika
JollyRoger
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 376
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 20:45
Płeć:

Re: Ropucha - zasady

Post autor: JollyRoger »

Nawet 1 MZ jej nie przysługuje, no i przez to jest nielegalna w Mieście


"Jak Palladyn szlachetnie, mieczem złączę lub zetnę"
Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5756
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Ropucha - zasady

Post autor: abubu »

Wiecie, że odpowiadacie na wpis trolla w wątku sprzed ponad dekady?


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3976
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ropucha - zasady

Post autor: Budowniczy Mostów »

abubu pisze: środa 17 maja 2023, 16:04 Wiecie, że odpowiadacie na wpis trolla w wątku sprzed ponad dekady?
Nie. Ale czemuś sprawia mi to przyjemność... O:-)


Awatar użytkownika
JollyRoger
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 376
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 20:45
Płeć:

Re: Ropucha - zasady

Post autor: JollyRoger »

abubu pisze: środa 17 maja 2023, 16:04 Wiecie, że odpowiadacie na wpis trolla w wątku sprzed ponad dekady?
Tak, a nie wolno ?


"Jak Palladyn szlachetnie, mieczem złączę lub zetnę"
Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3976
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ropucha - zasady

Post autor: Budowniczy Mostów »

JollyRoger pisze: środa 17 maja 2023, 19:32
abubu pisze: środa 17 maja 2023, 16:04 Wiecie, że odpowiadacie na wpis trolla w wątku sprzed ponad dekady?
Tak, a nie wolno ?
Wiedziałeś? I nie powiedziałeś?!
Foch.


Awatar użytkownika
DzieX
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 448
Rejestracja: niedziela 19 lut 2023, 20:04
Lokalizacja: Nadarzyn
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Re: Ropucha - zasady

Post autor: DzieX »

Czyli dobry troll.


ODPOWIEDZ