Pare pytań po 2 sesjach
-
-
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela 29 wrz 2013, 19:40
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
Pare pytań po 2 sesjach
Na początku chciałbym sie przywitać, jestem nowy na forum, w magię i miecz grałem daawno temu jak byłem młody. Przypomniałem sobie o niej niedawno, razem ze znajomymi zastanawialiśmy się co dodatkowo robić przy weekendowych spotkach, napierw padło na eurobusiness, a niedawno przypomniałem sobie o Magii i miecz, zastanawiałem się czy się im spodoba i trafiłem w dziesiątkę. Pierwsze sesja była tydzień temu, a w ten weekend druga. Robimy zdjęcia planszy i rozstawieniom kart aby w przyszły tydzień zacząć od tego samego miejsca bo straasznie długo nam się gra
W tej sesji postanowiłem zapisywać sobie pytania które mnie dręczą i nie wiem co robić w grze, a w instrukcji nie pisze na ten temat jeśli moglibyście mi pomóc będę bardzo wdzięczny.
No to zaczynamy
1.
Na tajemnych wrotach gdy mamy wybrać moc lub siłę to dodaje sie współczynnik od przyjaciół i przedmiotów? Bo np. na miecz pisze, że podczas walki ale na pasie już nie.
2.
W dodatku Miasto jest mało kart ekwipunku np. dwuręczny miecz jest tylko jeden, czy mogę dodrukować lub dorobić więcej kart aby każdy mógł zakupić sobie taką broń czy lepiej zostawić jak jest i kierować się zasadą kto pierwszy ten lepszy"?
3.
Gdy na jakiś polu pisze, że się ciągnie 1 kartę a jakaś tam jest to wiadomo, że już się nie ciągnie ale czy odnosi sie to także wtedy gdy na polu leży jakiś przedmiot bądź zostawiony przyjaciel? Zauważyłem, że gdy np. nie chciałem jakiegoś przedmiotu zostawiłem go, na innym polu znów ktoś inny zostawił, a na trzecim leży przyjaciel któgo nikt nie chce bo trzeba mu zapłacić aby się przyłaczyć. I nagle w środkowej krainie są trzy albo 4 pola które są bezpieczne nic się na nich nie dzieje bo leżą albo przyjaciele albo przedmioty których nikt nie chce.
4.
Zdarzenie - Poltergeist wszystko ok tylko pisze, że trzeba przejść rzekę, podobnie jak przekleństwo w który trzeba się udać do mędrca. Jestem w środkowej krainie jak moge zejść na dół? Wszystkie karty typu targ na którym można kupic tratwę leżą na dolne krainie i nie mam pojęcia jak mam zejść na dół .
5.
W instrukcji pisze, że gdy wyciągnie się dwa potwory ich siłe się sumuje, pechowo wyciągnałem dwa smoki, więc nie walcze z jednym, a następnie z drugim tylko od razu z siła 14. Ale nie pasuje mi jakbym wyciągnał np. bandytę i smoka bo co ma jeden do drugiego albo ludojada i szalonego wojownika Wtedy też mam ich siłe sumować czy walczyć po kolei a jesli tak to z którym najpierw?
6.
Nieznajomy - czarodziej - Pisze na karcie, że czarodziej oczekuje na odważnego poszukiwacza i pierwszemu który trafi ....... itd itd. Przecież gdy losuję kartę i wyciągnę czarodzieja to ja jestem pierwszy który do niego trafił, trochę to bezsensu bo zawsze pierwszą osobą jest ta która ciągnie kartę. Podobnie jak w fontannie "połóż 4 punkty", ja zawsze kładłem 3 bo jeden od razu brała osoba która wylosowała kartę.
7.
Gdy ktoś siedzi w więzieniu np. w świątyni tak wyrzucił, może być atakowany albo rzucać czary itp.?
8.
Gdy np. na pustyni leży świety grall i tam stanę to moge go najpierw podnieść i nie stracić punktów wytrzymałości, czy podnosić moge dopiero po tym jak zastosuje się do tego co pisze na planszy czyli stracę najpierw jeden punkt?
10
Gdy się gdzieś ruszę i wylosuję kartę, że mnie gdzieś przenosi to i tam znów się ciągnie kartę to mam to robić dalej? No bo jakby tam był potwór albo przedmiot to mogę go wziąść albo muszę walczyć więc chyba kartę ciągnąc też mogę?
11.
Podobnie jak w pytaniu 10 gdy przepływać rzekę i staje np. na ukrytej dolinie to dalej ciągnę od razu 3 karty?
12.
Mam jakiś przedmiot albo zdolność, że ingoruje mnie jakiś rodzaj potworów, i powiedzmy, że staje na takim potworze który stoi na świątyni, ignoruje go i mogę rzucać kośćmi w świątyniu czy muszę go pokonać chodź on mnie ignoruje?
13.
Przedmiot - różczka zniszczenia - użyć jej mozna tylko w walce nie na odległość? I czy ona zabiera punkty na stałe czy tylko na walkę?
14.
Gdy uzbieram z pokonanych wrogów łączną siłe 7 mogę wymienić na jeden punkt siły i reszta z tej siły przepada np. gdy mam łacznej siły potworów 9. Ale mam pytanie gdy np. pokonam na jednym polu 2 smoki które mają siłe 7 to dostanę 2 punkty siły czy tylko jeden? Albo inna sytuacja mam odłożone 2 potworki oba o sile 3 w sumie daje to 6 brakuje mi jednego punku, pokonuje trzeciego o sile 8 to czy moge jego oddac a tamte karty zachować? Poprostu czy moge wybierać i manewrować w tych kartach które oddaje czy nie da rad?
15.
Mam maksymalną ilość czarów, nagle w losowaniu np. u czarownicy dostaje następny mogę najpierw zobaczyć a później jeden wyrzucić czy muszę przedtym postanowić czy wyrzucam któryś z ręki i ciągne nowy czy zostawiam wszystko tak jak jest i nie biorę czaru?
16.
Jeśli np. dwóch poszukiwaczy stoi na jednym polu i jeden z nich wyciągnał jakąs bestię czy ten drugi może mu pomóc w walce? A jeśli tak to jak to się odbywa?
17.
Moja postać staje na polu gdzie ciągnie się 3 karty, ale leży na niej jeden przedmiot, jeden potwór, a także stoi inny poszukiwacz z ktorym chciałbym bardzo walczyć albo handlować.
W takiej sytuacji glupieję W instrukcji pisze, że niby mam wybrac interakcję z polem lub z innym graczem ale przecież tam jest jakiś potwór, a także broń którą chciałbym wziąść
Jak robicie w takich sytuacjach?
O jejku nawet nie zdawałem sobie sprawy, że ja tyle pytań zapisałem w telefonie masakra, jestem ciekaw czy komuś się będzie chciało to czytać hehe
Fajnie jednak by było jakby ktoś był tak dobry i rozwiał moje wątpliwości
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
W tej sesji postanowiłem zapisywać sobie pytania które mnie dręczą i nie wiem co robić w grze, a w instrukcji nie pisze na ten temat jeśli moglibyście mi pomóc będę bardzo wdzięczny.
No to zaczynamy
1.
Na tajemnych wrotach gdy mamy wybrać moc lub siłę to dodaje sie współczynnik od przyjaciół i przedmiotów? Bo np. na miecz pisze, że podczas walki ale na pasie już nie.
2.
W dodatku Miasto jest mało kart ekwipunku np. dwuręczny miecz jest tylko jeden, czy mogę dodrukować lub dorobić więcej kart aby każdy mógł zakupić sobie taką broń czy lepiej zostawić jak jest i kierować się zasadą kto pierwszy ten lepszy"?
3.
Gdy na jakiś polu pisze, że się ciągnie 1 kartę a jakaś tam jest to wiadomo, że już się nie ciągnie ale czy odnosi sie to także wtedy gdy na polu leży jakiś przedmiot bądź zostawiony przyjaciel? Zauważyłem, że gdy np. nie chciałem jakiegoś przedmiotu zostawiłem go, na innym polu znów ktoś inny zostawił, a na trzecim leży przyjaciel któgo nikt nie chce bo trzeba mu zapłacić aby się przyłaczyć. I nagle w środkowej krainie są trzy albo 4 pola które są bezpieczne nic się na nich nie dzieje bo leżą albo przyjaciele albo przedmioty których nikt nie chce.
4.
Zdarzenie - Poltergeist wszystko ok tylko pisze, że trzeba przejść rzekę, podobnie jak przekleństwo w który trzeba się udać do mędrca. Jestem w środkowej krainie jak moge zejść na dół? Wszystkie karty typu targ na którym można kupic tratwę leżą na dolne krainie i nie mam pojęcia jak mam zejść na dół .
5.
W instrukcji pisze, że gdy wyciągnie się dwa potwory ich siłe się sumuje, pechowo wyciągnałem dwa smoki, więc nie walcze z jednym, a następnie z drugim tylko od razu z siła 14. Ale nie pasuje mi jakbym wyciągnał np. bandytę i smoka bo co ma jeden do drugiego albo ludojada i szalonego wojownika Wtedy też mam ich siłe sumować czy walczyć po kolei a jesli tak to z którym najpierw?
6.
Nieznajomy - czarodziej - Pisze na karcie, że czarodziej oczekuje na odważnego poszukiwacza i pierwszemu który trafi ....... itd itd. Przecież gdy losuję kartę i wyciągnę czarodzieja to ja jestem pierwszy który do niego trafił, trochę to bezsensu bo zawsze pierwszą osobą jest ta która ciągnie kartę. Podobnie jak w fontannie "połóż 4 punkty", ja zawsze kładłem 3 bo jeden od razu brała osoba która wylosowała kartę.
7.
Gdy ktoś siedzi w więzieniu np. w świątyni tak wyrzucił, może być atakowany albo rzucać czary itp.?
8.
Gdy np. na pustyni leży świety grall i tam stanę to moge go najpierw podnieść i nie stracić punktów wytrzymałości, czy podnosić moge dopiero po tym jak zastosuje się do tego co pisze na planszy czyli stracę najpierw jeden punkt?
10
Gdy się gdzieś ruszę i wylosuję kartę, że mnie gdzieś przenosi to i tam znów się ciągnie kartę to mam to robić dalej? No bo jakby tam był potwór albo przedmiot to mogę go wziąść albo muszę walczyć więc chyba kartę ciągnąc też mogę?
11.
Podobnie jak w pytaniu 10 gdy przepływać rzekę i staje np. na ukrytej dolinie to dalej ciągnę od razu 3 karty?
12.
Mam jakiś przedmiot albo zdolność, że ingoruje mnie jakiś rodzaj potworów, i powiedzmy, że staje na takim potworze który stoi na świątyni, ignoruje go i mogę rzucać kośćmi w świątyniu czy muszę go pokonać chodź on mnie ignoruje?
13.
Przedmiot - różczka zniszczenia - użyć jej mozna tylko w walce nie na odległość? I czy ona zabiera punkty na stałe czy tylko na walkę?
14.
Gdy uzbieram z pokonanych wrogów łączną siłe 7 mogę wymienić na jeden punkt siły i reszta z tej siły przepada np. gdy mam łacznej siły potworów 9. Ale mam pytanie gdy np. pokonam na jednym polu 2 smoki które mają siłe 7 to dostanę 2 punkty siły czy tylko jeden? Albo inna sytuacja mam odłożone 2 potworki oba o sile 3 w sumie daje to 6 brakuje mi jednego punku, pokonuje trzeciego o sile 8 to czy moge jego oddac a tamte karty zachować? Poprostu czy moge wybierać i manewrować w tych kartach które oddaje czy nie da rad?
15.
Mam maksymalną ilość czarów, nagle w losowaniu np. u czarownicy dostaje następny mogę najpierw zobaczyć a później jeden wyrzucić czy muszę przedtym postanowić czy wyrzucam któryś z ręki i ciągne nowy czy zostawiam wszystko tak jak jest i nie biorę czaru?
16.
Jeśli np. dwóch poszukiwaczy stoi na jednym polu i jeden z nich wyciągnał jakąs bestię czy ten drugi może mu pomóc w walce? A jeśli tak to jak to się odbywa?
17.
Moja postać staje na polu gdzie ciągnie się 3 karty, ale leży na niej jeden przedmiot, jeden potwór, a także stoi inny poszukiwacz z ktorym chciałbym bardzo walczyć albo handlować.
W takiej sytuacji glupieję W instrukcji pisze, że niby mam wybrac interakcję z polem lub z innym graczem ale przecież tam jest jakiś potwór, a także broń którą chciałbym wziąść
Jak robicie w takich sytuacjach?
O jejku nawet nie zdawałem sobie sprawy, że ja tyle pytań zapisałem w telefonie masakra, jestem ciekaw czy komuś się będzie chciało to czytać hehe
Fajnie jednak by było jakby ktoś był tak dobry i rozwiał moje wątpliwości
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Cześć!
Otwierając Wrota, możesz używać jedynie tych kart, które zawsze zwiększają Twoje atrybuty.
Różnie się to interpretuje, wielu grało, iż najpierw tracisz wytrzymałość, a następnie badasz obszar. W wersji turniejowej MiM gramy, iż obszary o instrukcji innej niż "wylosuj kartę" bada się na samym końcu, bo zbadaniu wszelkich kart na nich.
W takiej sytuacji albo badasz obszar (losujesz 1 kartę, ażeby były 3 i je badasz zgodnie z kolejnością ich numerów spotkania), albo atakujesz innego poszukiwacza (lub używasz przeciw niemu 1 ze swych zdolności). Nie możesz badać i obszaru, i poszukiwacza.
===
Polecam przeczytać raz jeszcze dokładnie instrukcję .
Ano właśnie, część kart zawsze zwiększa atrybuty (np. Korona Salomona, Dziewica &c), a część tylko podczas walki (np. Miecz, Strażnik).Buczek pisze:1.
Na tajemnych wrotach gdy mamy wybrać moc lub siłę to dodaje sie współczynnik od przyjaciół i przedmiotów? Bo np. na miecz pisze, że podczas walki ale na pasie już nie.
Otwierając Wrota, możesz używać jedynie tych kart, które zawsze zwiększają Twoje atrybuty.
Według mniej lub bardziej interpretowanych zasad, jeżeli ktoś chce kupić jakąś kartę Ekwipunku, a jej już nie ma (pozostali gracze wykupili wszystkie kopie), to nie może jej kupić, musi czekać, aż karta ta na nowo stanie się dostępna.Buczek pisze:2.
W dodatku Miasto jest mało kart ekwipunku np. dwuręczny miecz jest tylko jeden, czy mogę dodrukować lub dorobić więcej kart aby każdy mógł zakupić sobie taką broń czy lepiej zostawić jak jest i kierować się zasadą kto pierwszy ten lepszy"?
Tak, przyjaciel czy przedmiot to także karty; jeżeli więc na obszarze widnieje zapis "wylosuj 1 kartę" i na nim znajduje się tak przez was nielubiany Najemnik, to nic nowego na tym obszarze się nie losuje. Do czasu aż ktoś się nad biednym Najemnikiem nie zlituje...Buczek pisze:3.
Gdy na jakiś polu pisze, że się ciągnie 1 kartę a jakaś tam jest to wiadomo, że już się nie ciągnie ale czy odnosi sie to także wtedy gdy na polu leży jakiś przedmiot bądź zostawiony przyjaciel? Zauważyłem, że gdy np. nie chciałem jakiegoś przedmiotu zostawiłem go, na innym polu znów ktoś inny zostawił, a na trzecim leży przyjaciel któgo nikt nie chce bo trzeba mu zapłacić aby się przyłaczyć. I nagle w środkowej krainie są trzy albo 4 pola które są bezpieczne nic się na nich nie dzieje bo leżą albo przyjaciele albo przedmioty których nikt nie chce.
Mostem przez Strażnika. Będąc w Środkowej Krainie, możesz ją opuścić poprzez Strażnika w Zewnętrznej.Buczek pisze:4.
Zdarzenie - Poltergeist wszystko ok tylko pisze, że trzeba przejść rzekę, podobnie jak przekleństwo w który trzeba się udać do mędrca. Jestem w środkowej krainie jak moge zejść na dół? Wszystkie karty typu targ na którym można kupic tratwę leżą na dolne krainie i nie mam pojęcia jak mam zejść na dół .
Główną zasadą gry w MiM jest - w MiM nie ma logiki. Albo to przyjmujesz (i w ukrytej kieszeni trzymasz konia i wóz na którym znajduje się muł, a na którym wieziesz Rumaka) i grasz dalej, albo zmieniasz grę. Dlatego tak, smok ramie w ramię z rozbójnikiem atakują Ciebie, sumując swoje parametry.Buczek pisze:5.
W instrukcji pisze, że gdy wyciągnie się dwa potwory ich siłe się sumuje, pechowo wyciągnałem dwa smoki, więc nie walcze z jednym, a następnie z drugim tylko od razu z siła 14. Ale nie pasuje mi jakbym wyciągnał np. bandytę i smoka bo co ma jeden do drugiego albo ludojada i szalonego wojownika Wtedy też mam ich siłe sumować czy walczyć po kolei a jesli tak to z którym najpierw?
Poprawnie grasz. To ma sens, ponieważ Twoja postać (a nie innego gracza pasożyt) się wzmacnia, jak również coś w tej turze się dzieje, nie czujesz, iż ją zmarnowałeś.Buczek pisze:6.
Nieznajomy - czarodziej - Pisze na karcie, że czarodziej oczekuje na odważnego poszukiwacza i pierwszemu który trafi ....... itd itd. Przecież gdy losuję kartę i wyciągnę czarodzieja to ja jestem pierwszy który do niego trafił, trochę to bezsensu bo zawsze pierwszą osobą jest ta która ciągnie kartę. Podobnie jak w fontannie "połóż 4 punkty", ja zawsze kładłem 3 bo jeden od razu brała osoba która wylosowała kartę.
Jak najbardziej tak.Buczek pisze:7.
Gdy ktoś siedzi w więzieniu np. w świątyni tak wyrzucił, może być atakowany albo rzucać czary itp.?
Graal*. A na karcie, błędnie, Gral.Buczek pisze:8.
Gdy np. na pustyni leży świety grall i tam stanę to moge go najpierw podnieść i nie stracić punktów wytrzymałości, czy podnosić moge dopiero po tym jak zastosuje się do tego co pisze na planszy czyli stracę najpierw jeden punkt?
Różnie się to interpretuje, wielu grało, iż najpierw tracisz wytrzymałość, a następnie badasz obszar. W wersji turniejowej MiM gramy, iż obszary o instrukcji innej niż "wylosuj kartę" bada się na samym końcu, bo zbadaniu wszelkich kart na nich.
Tak, zawsze gdy w swojej turze zmienisz obszar, musisz na nowo badać nowy obszar, a więc losować na nim karty (chyba że jakieś się już na nim znajdują i jest ich wystarczająco dużo, ile obszar "wymaga").Buczek pisze:10
Gdy się gdzieś ruszę i wylosuję kartę, że mnie gdzieś przenosi to i tam znów się ciągnie kartę to mam to robić dalej? No bo jakby tam był potwór albo przedmiot to mogę go wziąść albo muszę walczyć więc chyba kartę ciągnąc też mogę?
Tak, tratwy używasz zamiast ruchu. Następnie normalnie badasz obszar.Buczek pisze:11.
Podobnie jak w pytaniu 10 gdy przepływać rzekę i staje np. na ukrytej dolinie to dalej ciągnę od razu 3 karty?
Cóż... zwyczajowo zdolności te pozwalają się wymknąć określonym wrogom. Trudno teraz stwierdzić na sucho, o jakiej zdolności piszesz, ale generalnie tak - możesz normalnie badać pozostałe karty.Buczek pisze:12.
Mam jakiś przedmiot albo zdolność, że ingoruje mnie jakiś rodzaj potworów, i powiedzmy, że staje na takim potworze który stoi na świątyni, ignoruje go i mogę rzucać kośćmi w świątyniu czy muszę go pokonać chodź on mnie ignoruje?
Używasz w dowolnym momencie. Utracone punkty są tracone permanentnie.Buczek pisze:13.
Przedmiot - różczka zniszczenia - użyć jej mozna tylko w walce nie na odległość? I czy ona zabiera punkty na stałe czy tylko na walkę?
Tak, w obu przypadkach otrzymujesz 2 punkty Siły.Buczek pisze:14.
Gdy uzbieram z pokonanych wrogów łączną siłe 7 mogę wymienić na jeden punkt siły i reszta z tej siły przepada np. gdy mam łacznej siły potworów 9. Ale mam pytanie gdy np. pokonam na jednym polu 2 smoki które mają siłe 7 to dostanę 2 punkty siły czy tylko jeden? Albo inna sytuacja mam odłożone 2 potworki oba o sile 3 w sumie daje to 6 brakuje mi jednego punku, pokonuje trzeciego o sile 8 to czy moge jego oddac a tamte karty zachować? Poprostu czy moge wybierać i manewrować w tych kartach które oddaje czy nie da rad?
Nie losujesz nowego czaru.Buczek pisze:15.
Mam maksymalną ilość czarów, nagle w losowaniu np. u czarownicy dostaje następny mogę najpierw zobaczyć a później jeden wyrzucić czy muszę przedtym postanowić czy wyrzucam któryś z ręki i ciągne nowy czy zostawiam wszystko tak jak jest i nie biorę czaru?
Nie, gracze generalnie grają przeciw sobie, a nie sobie pomagają .Buczek pisze:16.
Jeśli np. dwóch poszukiwaczy stoi na jednym polu i jeden z nich wyciągnał jakąs bestię czy ten drugi może mu pomóc w walce? A jeśli tak to jak to się odbywa?
Pierwej - z poszukiwaczami się nie handluje, chyba że masz taką zdolność (kupiec).Buczek pisze:17.
Moja postać staje na polu gdzie ciągnie się 3 karty, ale leży na niej jeden przedmiot, jeden potwór, a także stoi inny poszukiwacz z ktorym chciałbym bardzo walczyć albo handlować.
W takiej sytuacji glupieję W instrukcji pisze, że niby mam wybrac interakcję z polem lub z innym graczem ale przecież tam jest jakiś potwór, a także broń którą chciałbym wziąść
Jak robicie w takich sytuacjach?
W takiej sytuacji albo badasz obszar (losujesz 1 kartę, ażeby były 3 i je badasz zgodnie z kolejnością ich numerów spotkania), albo atakujesz innego poszukiwacza (lub używasz przeciw niemu 1 ze swych zdolności). Nie możesz badać i obszaru, i poszukiwacza.
===
Polecam przeczytać raz jeszcze dokładnie instrukcję .
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela 29 wrz 2013, 19:40
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
Dzięki za tak szybką odpowiedź
Wszystko już prawie dla mnie jest jasne tylko do paru rzeczy mam jeszcze pytanie.
Do pytania nr 14.
Gdy mam np. potworka siłą 4 i drugiego z siłą 2 w cmentarzu, a pokonam takiego z siłą 5 to moge oddać tego z siła 5 i z siła 2, a z tego z siłą 4 zostawić?
Do pytania nr 15.
Czyli czaru nie da się wyrzucić z ręki jesli nie pasuje? Albo odpalić jeśli na nim pisze, że sie używa w dowolnej chwili, a potem ciągnąć nowy gdyż go np. zdobyłem u czarownicy?
Do pytania nr. 17
Czyli jesli jakiś poszukiwacz stoi na polu razem np. ze smokiem i gdy tam pójdę i powiem, że nie badam obszaru tylko atakuje poszukiwacza to ignoruje smoka i nie muszę z nim walczyć dobrze zrozumiałem?
Dzięki jeszcze raz
Wszystko już prawie dla mnie jest jasne tylko do paru rzeczy mam jeszcze pytanie.
Do pytania nr 14.
Gdy mam np. potworka siłą 4 i drugiego z siłą 2 w cmentarzu, a pokonam takiego z siłą 5 to moge oddać tego z siła 5 i z siła 2, a z tego z siłą 4 zostawić?
Do pytania nr 15.
Czyli czaru nie da się wyrzucić z ręki jesli nie pasuje? Albo odpalić jeśli na nim pisze, że sie używa w dowolnej chwili, a potem ciągnąć nowy gdyż go np. zdobyłem u czarownicy?
Do pytania nr. 17
Czyli jesli jakiś poszukiwacz stoi na polu razem np. ze smokiem i gdy tam pójdę i powiem, że nie badam obszaru tylko atakuje poszukiwacza to ignoruje smoka i nie muszę z nim walczyć dobrze zrozumiałem?
Dzięki jeszcze raz
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
14.
Tak.
15.
Nie, jedynym sposobem pozbycia się czarów jest albo je rzucić/użyć, albo obniżyć Moc do stopnia takiego, iż według zasad będziemy mogli posiadać mniej czarów i odrzucić ten, którego chcemy się pozbyć.
Niby można użyć czarów "w dowolnej chwili", ale wielu graczy gra, iż w dowolnej chwili (jak i w stosunku do wszelkich pozostałych czarów) można użyć takich czarów, które wywrą swój efekt. Innymi słowy nie można rzucić czarów bez efektu.
17. Tak.
Tak.
15.
Nie, jedynym sposobem pozbycia się czarów jest albo je rzucić/użyć, albo obniżyć Moc do stopnia takiego, iż według zasad będziemy mogli posiadać mniej czarów i odrzucić ten, którego chcemy się pozbyć.
Niby można użyć czarów "w dowolnej chwili", ale wielu graczy gra, iż w dowolnej chwili (jak i w stosunku do wszelkich pozostałych czarów) można użyć takich czarów, które wywrą swój efekt. Innymi słowy nie można rzucić czarów bez efektu.
17. Tak.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela 29 wrz 2013, 19:40
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
Rozumiem, ale jeśli będzię efekt, np. czar mesmeryzm, staje gdzieś gdzie losuje dodatkowo czar, ale mam już full w ręce, więc rzucam mesmeryzm gdyż pisze, że moge go rzucic w dowolnej chwili, zabieram przyjaciela innemu graczowi ciągne nowy czar który dostałem Tak da radę czy nie za bardzo?Nemomon pisze:Niby można użyć czarów "w dowolnej chwili", ale wielu graczy gra, iż w dowolnej chwili (jak i w stosunku do wszelkich pozostałych czarów) można użyć takich czarów, które wywrą swój efekt. Innymi słowy nie można rzucić czarów bez efektu.
-
-
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela 29 wrz 2013, 19:40
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
Dzięki, to teraz już wiem, czyli musi byc efekt np. zawładnięcie też można bo efekt będzie.Nemomon pisze:Tak, to ujdzie, bowiem Mesmeryzm wywarł swój efekt.
Ale to jeśli musi być efekt to np. mnich nigdy nie może puścić czasu cios psioniczny bo to jest jego autmatyczna specjalna zdolność efektu nie będzie gdyż już jest, wychodzi na to, że nie może tego czaru rzucic, tylko ewentualnie pozbyć się przez obniżenie mocy.
I jeszcze zastanawiam się nad czarem unieruchomienie, pisze że można rzucić w dowolnej chwili na innego poszukiwacza lub wroga, nie pisze, że to musi być moja walka, więc dajmy na to mój kolega od dłuższego czasu chce bardzo stanąć na dwóch smokach gdyż chce dodać 2 do siły kiedy ich pokona. Po 5 turze udaje mu się, staje tam, a ja rzucam unierurchomienie na jednego smoka, na karcie pisze że osoby unieruchomionej nie można atakować, a więc nie może go atakować, wynika z tego, że może walczyć z jednym. Albo ewentualnie jeszcze lepiej rzucam na poszukiwacza, na karcie pisze, że nie może osoba unieruchomiona wykonywać żadnej akcji. Czy tak można? W sumie na tej karcie nie pisze, że jest tylko kartą pozwalającą posiadaczowi uniknąć walki.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17