Strona 1 z 1

mim na pc

: niedziela 20 cze 2004, 20:54
autor: shi
Wpadl mi ostatnio (jak to zwykle przed sesja czlowiek skupia sie na przeroznych rzeczach tylko nei na nauce) do glowy taki pomysl coby stworzyc cos na ksztalt MiM'a na PC. Pomysl bardzo ambitny (ale nie oryginalny bo czytalem juz gdzies na forum ze cos takeigo powstaje), ciekawe czy wykonalny (chodzi oczywiscie o zdolnosci programistyczne :(( ). Gra on-line raczej odpada - nie wiedzialbym prawdopodobnie jak sie nawet dobrze za to zabrac ale najczesciej wiedza programisty rosnie wraz z rozwojem projektu wiec moze, moze... Wiec na razie pozostawalaby gra jednoosobowa. Zasady niemal identyczne z mimem papierowym - tylko odpada walka z innymi poszukiwaczami - koniec gry po dotarciu do k.wladzy lub po zabiciu naszego poszukiwacza. Mam pare pomyslow dotyczacych ogolnego ksztaltu:

1) wybor poszukiwacza - rozdzielenie profesji, ras itp tzn mozliwosc grania np.elfim czarodziejem (w mimie troche to jest chyba skopane, za bardzo pomieszane),

2) dorzuty - ktos to juz tu wymyslil, tzn dorzuty przy walkach co daje slabszym przeciwnikom niewielka szanse pokonania silnego poszukiwacza,

3) rozwiazanie problemu dopuszczalnej liczby przedmiotow - tzn pierscienie, naszyjniki i inne duperelki nie wplywaja na ilosc niesionych (fajnei by bylo zrobic ekran ekwipunku - cos jak w tradycyjnych rpgach na pc - np baldurs gate itp)

4) tworzenie postaci - tutaj schemat wygladalby mniej wiecej tak - wybieramy rase i profesje kolesia a nastepni specjalne zdolnosci (ktore byly by zalezne od wybranej rasy i profesji:) ) - wszystkie zdolnosci mialyby okreslony koszt w punktach a gracz mialby jakas pule tych punktow ktore moglby tez wykorzystac do dodatkowego podniesienia sily i mocy
...

prawdopodobnie wszystkie grafiki pochodzilyby z oryginalnego mima - klimat pozostanie i odpoada koneicznosc szukania rysownika :D

na razie to tyle z moich pomyslow
tak ja pisalem wczesniej nie wiem na ile pomysl jest realny, a ewentualne prace zaczalbym dopiero za jakies 2 tyg (teraz walcze jeszcze z sesja :(().
na razie chcialbym tylko wiedziec jakie jest wasze zdanie na ten temat i ewentualne pomysly

: niedziela 20 cze 2004, 23:38
autor: -=FALLEN=-
pomysl dobry.. a co do prac robili mima ale projek t upad na stronie Jona, na TALISMANIE o tym pisalo nawet a zapowaidala sie super :| trzymam kciuki :-)

: poniedziałek 21 cze 2004, 01:38
autor: ambar0
Był już Talisman: Quest for "cośtam" na C64, cztery postacie do wyboru. Sukcesu to jednak nie odniosło... Był też projekt polskiej gry on-line...

Co do twojego pomysłu:
ad.1 Nie zrobisz tego bez dosyć dużej modyfikacji systemu poszukiwaczy... Pomysł nie warty nakładów pracy...
ad.2 Łatwe do zrobienia, ale wymaga jasnych uregulowań (np. zawsze, od początku gry).
ad.3 Średnio trudne, najłatwiej wprowadzić jakieś podkategorie przedmiotów (np. pierścienie, broń, tarcza, itp.). Sam ekran ekwipunku dosyć łatwo zrobić.
ad.4 patrz punkt 1; możliwe, ale najpierw trzeba rozwiązać dużą ilość problemów na "papierze"... Ew. tworzenie postaci w oparciu o istniejący system postaci (mam gdzieś nawet coś takiego na dysku).

: poniedziałek 21 cze 2004, 18:03
autor: Juri
Ja nawet gralem w cos podobnego - byl dostepny tylko gorny krag, jak poszukam to moze znajde w necie jeszcze :)

: wtorek 22 cze 2004, 10:30
autor: Bizon
Fajny pomysl, ale sieci jest gdzies gierka Taslisman na ZX spectrum, emulator tez sobie mozna sciagnac :)

: wtorek 22 cze 2004, 12:19
autor: ambar0
No to skrewiłem :oops: Gra się nazywa "Talisman - The Computer Game", została wydana w 1985r. na Sinclair Spectrum. W ramach naprawy swoich błędów, podaję linki:
Instrukcja, plus skrinszoty, link do gry popsuty.
Emulator + Rom, opis, skrinszoty.
No i jest dostępnych 10, a nie 4 poszukiwaczy. 8)

: wtorek 22 cze 2004, 20:26
autor: Bizon
wracajac do projektu. jeslic chcecie pisac ta gierke w c/c++ to moge cos pomodz. jestem wolny od sierpnia, w lipcu mam sesje :(

: wtorek 22 cze 2004, 23:56
autor: shi
no ja myslalem wlasnie o visual c++
(ja tzn autor posta :) )
jeszcze mi 3 examiny zostaly i niedlugo bede wolny wiec zaczne cos dzialac
pomoc mile widziana

ps. thx za komentarze

: środa 07 lip 2004, 00:58
autor: shi
pomysl ciekawy, graficznie nie musialby to byc zaden rarytas, chodzi o sama mozliwosc grania na kompie

proponuje zalozyc liste mailingowa i tam omawiac wszelkie pomysly, realizacje oraz podzielic sie praca, tak ze kazdy by odpowiadal za pewna jego czesc, potem powoli to laczyc i ulepszac

: piątek 09 lip 2004, 13:51
autor: Rzuf
http://republika.pl/omfw/gry/magmie.htm
Magiczny Miecz na kompa. Biedny ja nieszczęście ale zawsze...

: piątek 09 lip 2004, 16:40
autor: Juri
Dokladnie o ta wersje mi chodzilo pare postow wyzej. Niestety zagubilem linka :(

Gierka nudzi sie ( jak dla mnie ) po jakims czasie moze gdyby byla tutaj Kosmiczna Otchlan lub Podziemia :) A co jak marzyc to marzyc :)

Ale do prac nad wersja na PC pisze sie jak najbardziej w miare wolnego czasu.

: niedziela 11 lip 2004, 12:22
autor: Gamekeeper
Do mnie zglaszalo sie pare osob z takimi checiami nawet jedni w Wawie zaczeli robic to w delphi na prace magisterska ale jak to sie mowi slomiany zapal robi swoje zawsze padalo to na poczatku. Jedna jedyna wersja pelna (sensowna) to ta angielska wersja z nie zla grafika ale zaden wydawca sie nie zainteresowal, pislaem kiedy do tworczyni tej gry (tak tworczyni) ale niestety nikt nie odpowiadal ma maila.Miejmy nadzieje, ze ktos w koncu sie zmusi.

: czwartek 15 lip 2004, 16:47
autor: shi
wynika wiec z tego ze ludzie do pracy sa.

po pierwsze proponuje aby ktos byl glownym koordynatorem, z racji mojego wyjazdu za niedlugi czas siebie nie propobuje, jak pisalem wyzej lista mailingowa jest dobra, ewentualnie moze byc to forum

po drugie, niech kazdy napisze jak wyobraza sobie ta gre, czy cos podobnego do tego co jest pokazane w grze magiczny miecz, znaczy tej komputerowej adaptacji pisanej w delphi czy moze zupelnie inaczej, wiadomo gry z efektami 3d na pewno nie zrobimy

no i jak juz sie mniej wiecej ustali jak ta gra ma wygladac nastapi przydzial zadan i rozpoczenimy prace, co wy na to ?

: czwartek 15 lip 2004, 16:49
autor: shi
i jakby ktos mial jeszcze instrukcje pl to prosilbym o wyslanie na shield@o2.pl

thx

: piątek 16 lip 2004, 13:39
autor: shi
troszke szkoda ze nikt sie nie odzywa, autor magicznego miecza na pc (link wyzej) obiecal w miare dostepnosci czasu, jesli projekt bedzie ciekawy, pomoc. nie pozostaje nic tylko powoli wziac sie do pracy

: piątek 16 lip 2004, 16:32
autor: ambar0
O jaką instrukcję chodzi, bo może mógłbym ci ją przesłać mejlem...

: niedziela 18 lip 2004, 19:04
autor: Bizon
moim zdaniem, mim na pc powinien jak najwierniej odzwierciedlac planszowego mima. niestety nie mam teraz czasu, zeby sie tym zajac :(