Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.
: czwartek 05 gru 2019, 09:57
Cześć, myślałem trochę nad dodatkowym mechanizmem który dodawałby silniejszy aspekt ekonomiczny w rozgrywce. Scenariusz, który nie kończyłby się potyczką z bossem lecz zsumowaniem wartości posiadanego majątku (przedmioty i złoto).
Pierwszą modyfikacją byłyby zmiany cen w poszczególnych miastach: tutaj można zastosować zasadą podaży i popytu: za każdą sprzedaną w mieście rzecz ceny spadają, za kupioną rosną (sugerowana w instrukcji sprzedaż przed kupnem nie zmieniłaby cen). Do zmian cen można by użyć żetonów fabuły: jasna strona to +1 do ceny, ciemna -1;
Druga modyfikacja to zmiany cen w zależności od wydarzeń na planszy: te dotyczyłyby by grup zasobów i do niej niezbędna byłaby dodatkowa karta scenariusza (Rynku). Broń, ubranie, ekwipunek, ruch i dobra miałyby własne kursy uzależnione od decyzji graczy i wyników testów.
Broń: za każdym razem kiedy gracz wygrywa potyczkę cena wszystkich broni -1, kiedy nie wygrywa +1
Ruch: za każdym razem kiedy gracz porusza się o maksymalną liczbę heksów ruch -1, kiedy nie zmienia heksu po akcji ruchu +1,
Dobra: za każdym razem kiedy pojawia się żeton wyprawy fabularnej -1, kiedy znika +1,
Ekwipunek: za każdym razem kiedy gracz zostaje wstrzymany +1, (...) -1,
Ubranie: (...) +1, (...) -1;
Potrzebuję pomysłów na warunki zmiany cen dla dwóch grup dóbr.
Karty wyprawy fabularnej powiązane byłyby z kupiectwem.
Kolejnym krokiem byłby questy rodzaju "pick up and delivery" odpalane jako karty fabuły: udaj się do X, zdaj test, udaj się do Y, otrzymaj zapłatę.
Co myślicie o takim mini-dodatku?
Pierwszą modyfikacją byłyby zmiany cen w poszczególnych miastach: tutaj można zastosować zasadą podaży i popytu: za każdą sprzedaną w mieście rzecz ceny spadają, za kupioną rosną (sugerowana w instrukcji sprzedaż przed kupnem nie zmieniłaby cen). Do zmian cen można by użyć żetonów fabuły: jasna strona to +1 do ceny, ciemna -1;
Druga modyfikacja to zmiany cen w zależności od wydarzeń na planszy: te dotyczyłyby by grup zasobów i do niej niezbędna byłaby dodatkowa karta scenariusza (Rynku). Broń, ubranie, ekwipunek, ruch i dobra miałyby własne kursy uzależnione od decyzji graczy i wyników testów.
Broń: za każdym razem kiedy gracz wygrywa potyczkę cena wszystkich broni -1, kiedy nie wygrywa +1
Ruch: za każdym razem kiedy gracz porusza się o maksymalną liczbę heksów ruch -1, kiedy nie zmienia heksu po akcji ruchu +1,
Dobra: za każdym razem kiedy pojawia się żeton wyprawy fabularnej -1, kiedy znika +1,
Ekwipunek: za każdym razem kiedy gracz zostaje wstrzymany +1, (...) -1,
Ubranie: (...) +1, (...) -1;
Potrzebuję pomysłów na warunki zmiany cen dla dwóch grup dóbr.
Karty wyprawy fabularnej powiązane byłyby z kupiectwem.
Kolejnym krokiem byłby questy rodzaju "pick up and delivery" odpalane jako karty fabuły: udaj się do X, zdaj test, udaj się do Y, otrzymaj zapłatę.
Co myślicie o takim mini-dodatku?