Projekt susel'a (Magia i Miecz)
: sobota 23 wrz 2006, 15:52
Witam wszystkich.
Jak obiecalem, zakladam nowy watek. Jakis czas temu zaczalem z moim (przyszlym) szwagrem robic komputerowa wersje Magii i Miecza. Jest ona pisana w Visual Basicu 6, co niestety ogranicza uruchamianie jej na Windowsie, a w praktyce - Windowsie XP (wczesniejsze wersje windy nie maja bibliotek VB, ale mozna je zgrac, jak ktos chce to znajde i udostepnie). Poczatki (dzielo wspomnianego Mateusza) opieraly sie na kontrolkach visual basica, jednak jakis czas temu przenioslem gre na DirectX 7. Z powodu przesiadki i wielu trudnosci zmiany engine (vide: Duke Nukem Forever, ale w jego slady nie chce isc:) wersja DX7 jest troche mniej rozwinieta, ale raczej atrakcyjniejsza wizualnie i szybsza. Dodam (specjalnie dla SeSima
) ze jest 2D, choc chcialbym kiedys ja zrobic jesli nie w 3D, to chociaz w rzucie izometrycznym. Na razie nie znam sie na tym (jestem hobbysta a nie programista, sam sie ucze programowania na bledach, a studiuje... filozofie
Aha, tymczasowo natomiast jestem w Szwecji na studiach, wiec spotkanie i omowienie szczegolow na zywo na razie raczej odpada 
Zanim powiem wiecej, ostrzezenie - w grze sa bledy i moga one powodowac zawieszenie sie gry (dzieje sie tak czasem przy ciagnieciu karty, najczesciej na ruinach, a czasem klawiatura odmawia posluszenstwa). Wtedy nalezy wcisnac alt-tab lub lewy klawisz windowsa, co powinno wyjsc z gry (wiem, gra sie nie powinna zamykac po przymknieciu jej, kiedys to naprawie). Czekam na informacje czy i kiedy sie u was takie bledy pojawiaja. Z gory przepraszam za niedogodnosci, mam nadzieje, ze nikomu sie przez to komp nie zwiesi. Aha, no i na starych kompach z bardzo starymi kartami graficznymi moze nie dzialac - na moim laptopie cel650 z 8mb karta ATI dziala plynnie 60fps, ale juz u Mateusza na antycznym Matroxie 2mb (poprzednia mu sie spalila) bywa duzo wolniej i sa czasem jakies artefakty.
Ok, ale jak to wyglada? Tutaj macie pare screenshotow, zebyscie wiedzieli o czym mowie zanim sciagniecie gre czy przeczytacie dalej:
www.susel.arrakis.pl/mim.html (strona tymczasowa - screeny, pliki gry - niecale 5mb)
Na dzien dzisiejszy dziala to tak:
- wybor postaci (pierwsze 9 - powod blahy - nie wiem jak rozwiazac wybor graficznie, na razie jest prowizorka)
- cechy postaci (sila, moc, charakter, zloto, start, ale bez zdolnosci)
- przesuwanie planszy - gra dziala w rozdzialce 800x600, mapa ma rozdzielczosc ok. 1200xh1600, scroll strzalkami
- animowany rzut kostka (z niego jestem najbardziej dumny
- ruch postaci po planszy (zewnetrznej)
- ciagniecie kart (w tym momencie 18, losowy wybor jednej lub 2 na ruinach) - inne obszary nie dzialaja jeszcze. Tu sie czai wspomniany bug, z ktorym obecnie walcze...
- uzywanie kilku kart - dziala Diabel, kilka przedmiotow (np miecz dodaje na stale punkt, to prowizorka, zmienie to) i jednorozec (tez dodaje sie tymczasowo na stale) Po kliknieciu karta znika.
- chowanie prawego menu przez wcisniecie P (moze sie przyda, jak macie pomysl kiedy - piszcie)
- karty po wyciagnieciu znikaja - nie wiem jeszcze jak je przedstawic na planszy zeby byly widoczne. Myslalem o rysowaniu naglowka karty (nazwa i typ), a po najechaniu wyswietleniu calej. Niedlugo przedstawie projekt.
Problemy:
- brak walki (chcialem zrobic tak, jak po wcisnieciu klawisza "O" w czasie gry, ale przestalo mi sie podobac, trzeba inaczej wymyslic, przynajmniej graficznie), ale technicznie prosta do dodania (w starej wersji działała, tu nie miałem jeszcze czasu)
- nie dzialaja: badanie innych obszarow, przechodzenie do innych krain, zdolnosci graczy, czarow i wielu, wielu innych rzeczy.
- nie ma tez inwentarza (jestescie za karta postaci, taka jak mozna u was na forum znalezc? Ciagle sie nad tym zastanawiam... Dajcie znac)
- Gra jest na jednego gracza, ale to glownie dlatego, ze nie mialem pomyslu jak przedstawic graficznie wybor kilku graczy. - Internetu nie ma i jeszcze dlugo nie bedzie (nie znam sie na tym). W planach gra hot seat dla kilku na jednym kompie (prosta do zrobienia, tu nie ma problemu - stara wersja juz to miala), a w przyszlosci, po zrobieniu wersji podstawowej na 1 pc, dodanie gry z komputerem.
- po wyciagnieciu 13-14 kart dalej nie mozna ciagnac. To ogranicza awaryjnosc. Jak pisalem, staram sie rozwiazac ten problem.
- muzyki jeszcze nie ma i to jest problem na pozniejszy czas moim zdaniem.
Teraz moje prosby do was:
- przede wszystkim czekam na komentarze, co i jak, dlaczego, co sie podoba, co zmienic, co dodac (no, to akurat wiem - raczej: jak dodac), co usunac, jak na waszych sprzetach chodzi itp
- po drugie - potrzebuje lepszej jakosci skanow. Te, ktore mam, po zlozeniu w jedna mapke tworza dziury, a dziurawa Korona Wladzy to nic fajnego
Rozdzielczosc nie musi byc ogromna, byle by bylo dobrze zeskanowane. To samo z kartami, poszukiwaczami itp. - jak ktos ma mniej "pomarszczone" to byloby super. Jak piszecie na ktorym serwerze sa, to piszcie ktory plik, bo czasem jest pare.
- przydalby mi sie jakis doradca, czy nawet pomocnik. Albo kazdy kto chce i ma chwile czasu i pomyslow. Potrzebuje pomyslow na rozwiazania praktyczne - jak zrobic walke, co i gdzie umiescic na menu, jak zrobic to czy tamto.
- najgenialniej by bylo, gdyby ktos ze znajomoscia photoshopa i pomyslami pomogl mi zrobic oprawe graficzna: menu poczatkowe, wybor gracza, menu z prawej (albo z innej, czekam na pomysly), cokolwiek. Sam mam troche lewe rece, co moze byc widoczne troche (tia, zetony sa piekne
Jak wiec widzicie, poczatki sa. Wysylam to na net jako bardzo wczesna bete, ktorej daleeeeko do konca, ale robie to glownie dlatego, ze potrzebuje wspomnianej pomocy i krytyki. Problemem jest brak czasu - studiowanie w Szwecji ma to do siebie, ze trzeba duzo czytac w domu niestety, do napisania w tym roku czekaja 2 prace magisterskie, a chcialbym, zeby gra byla funkcjonalna jeszcze w tej dekadzie
Ale nie zamierzam sie poddawac i rezygnowac z pracy nad gra, bo sam o niej od zawsze marzylem. Aha, btw, gratulacje, jesli sie komus udalo doczytac do konca
))
Czekam wiec na komentarze, jak rowniez na maile gophy@op.pl czy wiadomosci na gg #1156335
No i pozdrowienia dla wszystkich na forum, a w szczegolnosci dla wszystkich robiacych MiM PC
susel
Jak obiecalem, zakladam nowy watek. Jakis czas temu zaczalem z moim (przyszlym) szwagrem robic komputerowa wersje Magii i Miecza. Jest ona pisana w Visual Basicu 6, co niestety ogranicza uruchamianie jej na Windowsie, a w praktyce - Windowsie XP (wczesniejsze wersje windy nie maja bibliotek VB, ale mozna je zgrac, jak ktos chce to znajde i udostepnie). Poczatki (dzielo wspomnianego Mateusza) opieraly sie na kontrolkach visual basica, jednak jakis czas temu przenioslem gre na DirectX 7. Z powodu przesiadki i wielu trudnosci zmiany engine (vide: Duke Nukem Forever, ale w jego slady nie chce isc:) wersja DX7 jest troche mniej rozwinieta, ale raczej atrakcyjniejsza wizualnie i szybsza. Dodam (specjalnie dla SeSima
Zanim powiem wiecej, ostrzezenie - w grze sa bledy i moga one powodowac zawieszenie sie gry (dzieje sie tak czasem przy ciagnieciu karty, najczesciej na ruinach, a czasem klawiatura odmawia posluszenstwa). Wtedy nalezy wcisnac alt-tab lub lewy klawisz windowsa, co powinno wyjsc z gry (wiem, gra sie nie powinna zamykac po przymknieciu jej, kiedys to naprawie). Czekam na informacje czy i kiedy sie u was takie bledy pojawiaja. Z gory przepraszam za niedogodnosci, mam nadzieje, ze nikomu sie przez to komp nie zwiesi. Aha, no i na starych kompach z bardzo starymi kartami graficznymi moze nie dzialac - na moim laptopie cel650 z 8mb karta ATI dziala plynnie 60fps, ale juz u Mateusza na antycznym Matroxie 2mb (poprzednia mu sie spalila) bywa duzo wolniej i sa czasem jakies artefakty.
Ok, ale jak to wyglada? Tutaj macie pare screenshotow, zebyscie wiedzieli o czym mowie zanim sciagniecie gre czy przeczytacie dalej:
www.susel.arrakis.pl/mim.html (strona tymczasowa - screeny, pliki gry - niecale 5mb)
Na dzien dzisiejszy dziala to tak:
- wybor postaci (pierwsze 9 - powod blahy - nie wiem jak rozwiazac wybor graficznie, na razie jest prowizorka)
- cechy postaci (sila, moc, charakter, zloto, start, ale bez zdolnosci)
- przesuwanie planszy - gra dziala w rozdzialce 800x600, mapa ma rozdzielczosc ok. 1200xh1600, scroll strzalkami
- animowany rzut kostka (z niego jestem najbardziej dumny
- ruch postaci po planszy (zewnetrznej)
- ciagniecie kart (w tym momencie 18, losowy wybor jednej lub 2 na ruinach) - inne obszary nie dzialaja jeszcze. Tu sie czai wspomniany bug, z ktorym obecnie walcze...
- uzywanie kilku kart - dziala Diabel, kilka przedmiotow (np miecz dodaje na stale punkt, to prowizorka, zmienie to) i jednorozec (tez dodaje sie tymczasowo na stale) Po kliknieciu karta znika.
- chowanie prawego menu przez wcisniecie P (moze sie przyda, jak macie pomysl kiedy - piszcie)
- karty po wyciagnieciu znikaja - nie wiem jeszcze jak je przedstawic na planszy zeby byly widoczne. Myslalem o rysowaniu naglowka karty (nazwa i typ), a po najechaniu wyswietleniu calej. Niedlugo przedstawie projekt.
Problemy:
- brak walki (chcialem zrobic tak, jak po wcisnieciu klawisza "O" w czasie gry, ale przestalo mi sie podobac, trzeba inaczej wymyslic, przynajmniej graficznie), ale technicznie prosta do dodania (w starej wersji działała, tu nie miałem jeszcze czasu)
- nie dzialaja: badanie innych obszarow, przechodzenie do innych krain, zdolnosci graczy, czarow i wielu, wielu innych rzeczy.
- nie ma tez inwentarza (jestescie za karta postaci, taka jak mozna u was na forum znalezc? Ciagle sie nad tym zastanawiam... Dajcie znac)
- Gra jest na jednego gracza, ale to glownie dlatego, ze nie mialem pomyslu jak przedstawic graficznie wybor kilku graczy. - Internetu nie ma i jeszcze dlugo nie bedzie (nie znam sie na tym). W planach gra hot seat dla kilku na jednym kompie (prosta do zrobienia, tu nie ma problemu - stara wersja juz to miala), a w przyszlosci, po zrobieniu wersji podstawowej na 1 pc, dodanie gry z komputerem.
- po wyciagnieciu 13-14 kart dalej nie mozna ciagnac. To ogranicza awaryjnosc. Jak pisalem, staram sie rozwiazac ten problem.
- muzyki jeszcze nie ma i to jest problem na pozniejszy czas moim zdaniem.
Teraz moje prosby do was:
- przede wszystkim czekam na komentarze, co i jak, dlaczego, co sie podoba, co zmienic, co dodac (no, to akurat wiem - raczej: jak dodac), co usunac, jak na waszych sprzetach chodzi itp
- po drugie - potrzebuje lepszej jakosci skanow. Te, ktore mam, po zlozeniu w jedna mapke tworza dziury, a dziurawa Korona Wladzy to nic fajnego
- przydalby mi sie jakis doradca, czy nawet pomocnik. Albo kazdy kto chce i ma chwile czasu i pomyslow. Potrzebuje pomyslow na rozwiazania praktyczne - jak zrobic walke, co i gdzie umiescic na menu, jak zrobic to czy tamto.
- najgenialniej by bylo, gdyby ktos ze znajomoscia photoshopa i pomyslami pomogl mi zrobic oprawe graficzna: menu poczatkowe, wybor gracza, menu z prawej (albo z innej, czekam na pomysly), cokolwiek. Sam mam troche lewe rece, co moze byc widoczne troche (tia, zetony sa piekne
Jak wiec widzicie, poczatki sa. Wysylam to na net jako bardzo wczesna bete, ktorej daleeeeko do konca, ale robie to glownie dlatego, ze potrzebuje wspomnianej pomocy i krytyki. Problemem jest brak czasu - studiowanie w Szwecji ma to do siebie, ze trzeba duzo czytac w domu niestety, do napisania w tym roku czekaja 2 prace magisterskie, a chcialbym, zeby gra byla funkcjonalna jeszcze w tej dekadzie
Czekam wiec na komentarze, jak rowniez na maile gophy@op.pl czy wiadomosci na gg #1156335
No i pozdrowienia dla wszystkich na forum, a w szczegolnosci dla wszystkich robiacych MiM PC
susel